Ik ben Ratje, en ik kom uit het zuiden van het land, Nederland wel te verstaan.
Ben op dit moment 19 jaar jong, en ik studeer HBO Bouwkunde.
Ik heb al geruime tijd interesse in Amerika, en af en toe wordt ik er een beetje gek van. Ik weet niet waarom het zo is, maar het is gewoon zo. Heb in juli mijn eerste trip naar Amerika gedaan. We (ouders en zus) zijn begonnen in Californië, waarna we door zijn gegaan naar Nevada en Arizona, en hebben onze reis afgesloten in New York. Ik vond het geweldig en denk er nog dagelijks aan. Ik heb ontelbaar veel foto's gemaakt die ik nog best vaak terug kijk. Wat een prachtig land. Het is niet alleen alles wat ik gezien heb en gedaan, maar ook vele andere dingen zoals bijvoorbeeld de mensen, de taal, de sporten.
Hierdoor is mijn interesse alleen nog maar groter in Amerika!
Ook lijkt het me al een paar jaar interessant om te studeren in het buitenland, en in het bijzonder Amerika. Zoals het er nu naar uitziet is de beste optie om een stage te doen denk ik. Maargoed, ik weet niet of dat er ook echt van gaat komen. Aan de ene kant heb ik het hier heel goed, en aan de andere kant wil ik ook gewoon iets anders proberen. Ik heb hier bijvoorbeeld veel vrienden en een vriendin (bijna 3 jaar) en ze zou het ook helemaal niet leuk vinden als ik het zou doen, omdat ik dan voor lange tijd weg ben.
Overigens denk ik dat de stage voor mij de enige manier is om ooit nog in Amerika te 'wonen', maar zeg nooit nooit. Zo heb ik het een en andere gelezen over het H1B Visum. Hier wordt onder andere gepraat over architecten en ingenieurs als specials occupations. Betekent dat als je in Nederland de titel architect/ingenieur hebt, dat je dan in aanmerking komt, of moet je dan nog een Amerikaanse studie volgen?
De toekomst zal uitwijzen of ik Amerika ooit als thuis ga zien, of dat het gewoon een vakantie land is. Het staat vast dat er zeker nog tripjes zullen volgen, en dat ik tijd op dit forum door zal brengen