Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Barbezoek met minderjarige kinderen/alcohol wetten
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Barbezoek met minderjarige kinderen/alcohol wetten
Het is mij niet helemaal duidelijk wat de regels zijn met betrekking tot het bezoeken van een bar met minderjarigen.
Een kennis van mij vertelde me dat ze het zo jammer vond op haar reis naar Amerika dat ze nergens even een wijntje kon gaan drinken omdat ze weggestuurd werd met haar kinderen.
Onze kinderen zijn in Las vegas op een terrasje ook een keer weggestuurd toen ze naast Ger stonden toen hij een biertje aan de bar bestelde.
Maar nu lees ik op het blog van Petra dat ze met de kinderen naar een Ierse pub is geweest. Natuurlijk dronken de kinderen daar geen alcohol maar ik ben verbaasd dat ze daar wel gewoon binnen mochten zitten.
Hoe zijn precies de regels in Amerika? Mag je gewoon met je kinderen aan een tafeltje in een kroeg zitten?
Marjon
Een kennis van mij vertelde me dat ze het zo jammer vond op haar reis naar Amerika dat ze nergens even een wijntje kon gaan drinken omdat ze weggestuurd werd met haar kinderen.
Onze kinderen zijn in Las vegas op een terrasje ook een keer weggestuurd toen ze naast Ger stonden toen hij een biertje aan de bar bestelde.
Maar nu lees ik op het blog van Petra dat ze met de kinderen naar een Ierse pub is geweest. Natuurlijk dronken de kinderen daar geen alcohol maar ik ben verbaasd dat ze daar wel gewoon binnen mochten zitten.
Hoe zijn precies de regels in Amerika? Mag je gewoon met je kinderen aan een tafeltje in een kroeg zitten?
Marjon
Re: Barbezoek met minderjarige kinderen
Ik denk dat het een beetje afhangt van het soort bar (en de lokale wetgeving!). Veel bars in Amerika zijn daarnaast ook gewoon restaurants. Ierse pubs zijn daar een groot voorbeeld van. Als je daar heen gaat om wat te eten met je kinderen en jij drinkt een wijntje, is dat helemaal prima. Ga je echt naar een bar bar, waar naast wat borrelsnacks alleen wordt gedronken, dan kan ik me voorstellen dat kinderen niet naar binnen mogen. Ik ken hier in Nederland kroegen waar ze er al niet blij mee zijn.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zou het dan ook nog uitmaken hoe oud je kinderen zijn? Met kleine kinderen kan ik het me voorstellen, maar onze dochter is volgend jaar 19, zou zij dan wel gewoon in een bar mogen zitten als ze geen alcohol drinkt?
Marjon
Marjon
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Kan me van vorig jaar in Death Valley nog herinneren dat in die 'saloon' bij Stovepipe Wells onze kinderen niet eens in de buurt van de bar mochten staan. Laat staan dat ze naast ons mochten gaan zitten. Aan een tafeltje een stuk van de bar vandaan mocht wel.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Vaak mochten wij met Mika wel ergens aan een tafeltje zitten, maar niet aan de bar zelf!
En dat geldt zover ik weet totdat ze 21 jaar zijn.
Is het inderdaad een echte kroeg dan mogen ze er helemaal niet in. Maar wij hebben toch echt regelmatig met ze allen genoten van een lekkere mojito en ik een alcoholvrij biertje en Mika aan de appelsap. :beerchug:
En dat geldt zover ik weet totdat ze 21 jaar zijn.
Is het inderdaad een echte kroeg dan mogen ze er helemaal niet in. Maar wij hebben toch echt regelmatig met ze allen genoten van een lekkere mojito en ik een alcoholvrij biertje en Mika aan de appelsap. :beerchug:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het hangt helemaal van de staat en soms zelfs, zoals Clint schreef, de lokale wetgeving, af. Hier in Virginia mogen de kinderen gewoon aan de bar zitten, bijvoorbeeld.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Het hangt inderdaad van de staat af, en ook wel hoe strikt de bar zelf is.
Ik ben als 19 jarige er eens uitgezet in Californie, en in Indiana zijn we met een kleine slapende baby eruit gezet.
Hier in Collegetown moeten jongeren ID's laten zien en kunnen degenen onder 21 er wel in.
Ik ben als 19 jarige er eens uitgezet in Californie, en in Indiana zijn we met een kleine slapende baby eruit gezet.
Hier in Collegetown moeten jongeren ID's laten zien en kunnen degenen onder 21 er wel in.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- Bandido
- Amerika-expert
Daar kun je geen eensluidend antwoord op krijgen. Amerika is een groot land en dit soort regelgeving wordt zoals zoveel dingen niet op federaal niveau beslist. Dus kan het inderdaad per county anders zijn. En dan nog kunnen verschillende bars zelf ook nog grenzen trekken. Hier in Georgia zou dat betekenen dat je inderdaad bij een groot aantal bars geweigerd kunt worden omdat men al bij de deur een "ID" van iedereen wil zien. Maar voor een restaurant zou dat dan weer niet gelden, daar checkt men je ID alleen als je daadwerkelijk iets met alcohol bestelt. En ik weet dat sommige ketens, zoals "Taco Mac" ook niet ID's controleren bij de ingang.
Maar in het algemeen is het ook wel zo dat veel andere mensen in een bar het zeer ongepast vinden om minderjarigen hieraan bloot te stellen, of ze nou wel of niet drinken. Dit geldt voor veel staten, maar zeker voor het Zuiden.
Maar in het algemeen is het ook wel zo dat veel andere mensen in een bar het zeer ongepast vinden om minderjarigen hieraan bloot te stellen, of ze nou wel of niet drinken. Dit geldt voor veel staten, maar zeker voor het Zuiden.
"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-expert
dat vind ik onzin, je kunt toch een glas bestellen in een restaurant of op een terras? Niet dat de rest van amerika nu veel terrasjes heeft, maar hier in Boston zou dat dus kunnen. In massachusetts mogen onder-21 niet aan de bar zelf hangen, maar wel aan een tafeltje zitten. Mag dit niet, dan wordt er bij de deur al gevraagt om je ID.vana schreef:Een kennis van mij vertelde me dat ze het zo jammer vond op haar reis naar Amerika dat ze nergens even een wijntje kon gaan drinken omdat ze weggestuurd werd met haar kinderen.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad, wij hebben toch door grote delen van Amerika gereisd met minderjarige kinderen. Behalve in de zogenaamde "droge" gebieden konden we altijd gewoon een wijntje of biertje bestellen. Op sommige plekken mogen de kinderen niet in het bargedeelte zelf, maar je kunt dan aan een tafeltje gaan zitten en daar bestellen. In de echte kroegen mag op veel plekken niemand onder de 21 binnen, maar je hoeft niet naar een kroeg om een wijntje of biertje te drinken.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
dutchie_in_boston schreef:dat vind ik onzin, je kunt toch een glas bestellen in een restaurant of op een terras? Niet dat de rest van amerika nu veel terrasjes heeft, maar hier in Boston zou dat dus kunnen. In massachusetts mogen onder-21 niet aan de bar zelf hangen, maar wel aan een tafeltje zitten. Mag dit niet, dan wordt er bij de deur al gevraagt om je ID.vana schreef:Een kennis van mij vertelde me dat ze het zo jammer vond op haar reis naar Amerika dat ze nergens even een wijntje kon gaan drinken omdat ze weggestuurd werd met haar kinderen.
Waarom onzin? In een restaurant is het natuurlijk geen probleem daar kun je meestal wel een wijntje of biertje drinken, dat doen wij ook. Maar daar heb ik het niet over, ik heb het over een kroeg. Zij is gewend om als ze op vakantie is eind van de middag in een cafeetje gezellig een wijntje te drinken en dat kon volgens haar niet in Amerika.
Ik kon dat niet beamen of tegenspreken want wij zijn niet van die cafébezoekers dus het was mij nooit opgevallen.
En terrasjes heeft ze niet kunnen vinden in het zuidwesten (ik ook niet trouwens alleen een piepklein terrasje in San Diego)
Maar als ik het goed begrijp kunnen we in de meeste staten niet met onze dochter van 19 een bar in om even wat te drinken.
Ik las in het reisverslag van Marco bijvoorbeeld een stukje over de Rusty Spur Saloon in Phoenix. Het leek me leuk om daar een hamburger te eten en eventueel een biertje te drinken. Zou Joyce in zo'n saloon naar binnen mogen?
Marjon
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat is dus niet "in Amerika", want er zijn genoeg plekken, waar dat wel kan. Meestal zijn het hier trouwens bar-restaurants, de echte kroegen, waar alleen gedronken kan worden gaan, althans in DC, pas later op de avond open.vana schreef:Waarom onzin? In een restaurant is het natuurlijk geen probleem daar kun je meestal wel een wijntje of biertje drinken, dat doen wij ook. Maar daar heb ik het niet over, ik heb het over een kroeg. Zij is gewend om als ze op vakantie is eind van de middag in een cafeetje gezellig een wijntje te drinken en dat kon volgens haar niet in Amerika.
Terrasjes vind je inderdaad meer in het (noord)oosten, of althans in de niet superhete klimaten. Heel veel restaurants hebben die hier in DC en omgeving.Ik kon dat niet beamen of tegenspreken want wij zijn niet van die cafébezoekers dus het was mij nooit opgevallen.
En terrasjes heeft ze niet kunnen vinden in het zuidwesten (ik ook niet trouwens alleen een piepklein terrasje in San Diego)
Dat hangt er dus vanaf waar. In sommige staten (waaronder Wisconsin en Missouri) zou ze zelfs onder jullie toezicht een alcoholisch drankje mogen drinken.Maar als ik het goed begrijp kunnen we in de meeste staten niet met onze dochter van 19 een bar in om even wat te drinken.
Volgens mij is dat geen probleem. Een saloon is een restaurant, dus daar mag Joyce gewoon naar binnen. De website zegt ook niets over een minimum leeftijd.Ik las in het reisverslag van Marco bijvoorbeeld een stukje over de Rusty Spur Saloon in Phoenix. Het leek me leuk om daar een hamburger te eten en eventueel een biertje te drinken. Zou Joyce in zo'n saloon naar binnen mogen?
Marjon
MO is idd heel fijn wat dit soort regels betreft, in ieder geval voor de vakantie vierende Nederlander. Ik mag dan wel een legaal drinker zijn, maar in MI deden ze nog wel eens lastig om mijn Nederlandse ID. In MO totaal geen problemen mee gehad. HeerlijkPetra/VS schreef: Dat hangt er dus vanaf waar. In sommige staten (waaronder Wisconsin en Missouri) zou ze zelfs onder jullie toezicht een alcoholisch drankje mogen drinken.

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Bandido
- Amerika-expert
Hier ook, maar ik dacht ook dat de vraag daar over ging. In Georgia wordt in dat soort gevallen meestal bij de deur naar een ID gevraagd, omdat minderjarigen er sowieso niet in komen. En inderdaad gaan ze vaak pas later op de avond open. Restaurants, cafe's, terrassen of saloons (al heb je die laatsten hier niet zoveelPetra/VS schreef:Meestal zijn het hier trouwens bar-restaurants, de echte kroegen, waar alleen gedronken kan worden gaan, althans in DC, pas later op de avond open.

Maar zoals Petra terecht zegt, kun je niet spreken van "in Amerika", zeker niet in dit geval.
Toen ik nog geen GA rijbewijs had, had ik altijd een Europese ID kaart mee (zodoende kon mijn paspoort thuisblijven, want die nam ik liever nooit mee met uitgaan). Ook nooit problemen mee gehad.Clint schreef:in MI deden ze nog wel eens lastig om mijn Nederlandse ID. In MO totaal geen problemen mee gehad. Heerlijk
"Keep Georgia On Your Mind"
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh goed dat ik het weet. Ik dacht dat een saloon een echte bar was, dus waar je alleen iets kan drinken en waar alcohol geschonken werd (teveel cowboyfilms gekeken denk ikPetra/VS schreef:
Volgens mij is dat geen probleem. Een saloon is een restaurant, dus daar mag Joyce gewoon naar binnen. De website zegt ook niets over een minimum leeftijd.

Maar toch vind ik het lastig als we bijvoorbeeld 's avonds door een stadje in het westen lopen en alleen even wat willen drinken (geen alcohol). Ik vond het in Amerika best wel moeilijk om dan iets te vinden, meestal zagen wij dan alleen echte restaurants. In Nederland ga ik dan niet zo snel naar een echt restaurant maar zoek meestal een klein cafeetje of een terrasje. Is het raar om een restaurant binnen te gaan en alleen wat te drinken? In wat voor soort restaurants doe je dat dan?
Ik kan me bijvoorbeeld herinneren dat we in Moab een ontmoeting hadden met iemand van het forum en even iets wilden gaan drinken met elkaar. We konden alleen niet bedenken waar we samen met de kinderen heen konden gaan in Moab.
Marjon
Toen mijn vrouw en ik net getrouwd waren (zij was toen 19 jaar) waren we op huwelijksreis in Amerika. Ik wilde toen iets gaan drinken in de bar van het hotel met mijn vrouw en haar moeder en we werden de toegang ontzegd omdat ze nog geen 21 jaar wasZou het dan ook nog uitmaken hoe oud je kinderen zijn? Met kleine kinderen kan ik het me voorstellen, maar onze dochter is volgend jaar 19, zou zij dan wel gewoon in een bar mogen zitten als ze geen alcohol drinkt?
Marjon

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Wat dat betreft is het westen inderdaad wel lastig, ja. Hier hebben we toch wel veel keuze aan leuke bars, zelfs bars buiten 's zomers bij sommige restaurants en kinderen zijn hier in Virginia dus geen probleem. Maar je kunt gewoon een restaurant binnengaan en de hostess vertellen, dat je "just for drinks" komt. Ik ben nooit in Moab geweest, maar hier kan dat gewoon in welk restaurant dan ook. Susan (Susie One), Jake en ik hebben het vorige week nog gedaan bij een restaurant in Alexandria. We hebben toen ook gewoon thee en soda's besteld, dus niets bijzonders.vana schreef:Maar toch vind ik het lastig als we bijvoorbeeld 's avonds door een stadje in het westen lopen en alleen even wat willen drinken (geen alcohol). Ik vond het in Amerika best wel moeilijk om dan iets te vinden, meestal zagen wij dan alleen echte restaurants. In Nederland ga ik dan niet zo snel naar een echt restaurant maar zoek meestal een klein cafeetje of een terrasje. Is het raar om een restaurant binnen te gaan en alleen wat te drinken? In wat voor soort restaurants doe je dat dan?
Ik kan me bijvoorbeeld herinneren dat we in Moab een ontmoeting hadden met iemand van het forum en even iets wilden gaan drinken met elkaar. We konden alleen niet bedenken waar we samen met de kinderen heen konden gaan in Moab.
Marjon
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mocht je er ooit nog eens komen. Tegenover de Moab Valley Inn is een erg leuke tent. De Moab Brewery waar we zonder probleem binnen liepen met onze 15 jarige zoon. Ok, het was druk en donker, dus misschien zagen ze hem niet eens.vana schreef:Petra/VS schreef: Ik kan me bijvoorbeeld herinneren dat we in Moab een ontmoeting hadden met iemand van het forum en even iets wilden gaan drinken met elkaar. We konden alleen niet bedenken waar we samen met de kinderen heen konden gaan in Moab.
Marjon
Je kunt je (als je wilt) ook nog eens te buiten gaan aan de chicken wings die je voor een haast symbolisch bedrag kunt kopen (ik dacht iets van $ 0,20).
Het bier zelf vond ik overigens niet meer dan redelijk. Ik had de Dead Horse Ale. De naam had me al moeten waarschuwen. Weet nu in ieder geval waar dat paard aan gestorven is.
ja, ik weet dat het bier naar Dead Horse point genoemd is
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
In Moab zit een leuk tentje (oei,.......die hormonen........ik weet de naam niet meer)
Tegenover de bank midden in het centrum, op de hoek. Er tegenover aan de zelfde kant zit een Italiaanse tent (Pasta Jays) waar ze heerlijk pasta serveren.
Het is een klein barretje. En als je niet aan de bar gaat zitten met de kids dan mag je daar gewoon lekker glaasje alcohol nuttigen. Wij zaten daar in het venster (ramen waren eruit of zo) Zo keken we heerlijk op straat en zaten we toch bij de bar. Lekkere nachos erbij en we hebben genoten!
Ik kom vast nog wel op de naam.......(als ik ben bevallen of zo
)
[edit]
Lange leve internet http://www.slickrockcafe.com/
Wij hebben er dus niet gegeten, maar alleen geborreld. :beerchug:
Tegenover de bank midden in het centrum, op de hoek. Er tegenover aan de zelfde kant zit een Italiaanse tent (Pasta Jays) waar ze heerlijk pasta serveren.
Het is een klein barretje. En als je niet aan de bar gaat zitten met de kids dan mag je daar gewoon lekker glaasje alcohol nuttigen. Wij zaten daar in het venster (ramen waren eruit of zo) Zo keken we heerlijk op straat en zaten we toch bij de bar. Lekkere nachos erbij en we hebben genoten!
Ik kom vast nog wel op de naam.......(als ik ben bevallen of zo

[edit]
Lange leve internet http://www.slickrockcafe.com/
Wij hebben er dus niet gegeten, maar alleen geborreld. :beerchug:
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat denk ik toch niet. Je moet hier (in Missouri) gewoon 21 zijn om waar dan ook iets alcoholisch te mogen drinken. Het mag dan wel zonder toezichtDat hangt er dus vanaf waar. In sommige staten (waaronder Wisconsin en Missouri) zou ze zelfs onder jullie toezicht een alcoholisch drankje mogen drinken.

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3764 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilala13
-
- 6 Reacties