Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: United Airlines: Verkapte prijsverhoging van 100$ per ticket

Bericht door sachasenne »

Effe een vraagje over die EQM

Ik heb nu plusminus 11,000 miles. EQM ook zoiets.

Wij vliegen in september en november. (wel al geboekt in maart)
Ik heb mij vandaag ingeschreven voor die verdubbeling EQM.

Ook al zijn die tickets geboekt in maart, als ik het goed begrijp krijg ik voor september en november dubbele EQM, zijnde 44,000 na 2 vluchten? tel daar de 11,000 bij die ik al had. Totaal 55,000 EQM. Kan je daar iets mee? Waarvoor dienen die?

Carine
Groetjes,
Carine
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Iris_1982 schreef: Ik denk dat dat straks vaker zal gebeuren en het dus nog krapper wordt in de bagagevakken. Mijns inziens kunnen ze gewoon beter die 2 koffers p.p. behouden en eens gaan snijden in het handbagage-beleid.
Dat zou voor de consument inderdaad makkelijker zijn, maar voor de luchtvaartmaatschappij levert de huidige oplossing meer op:
1. ze krijgen geld voor iets waar ze vroeger niks aan verdiende
2. de mensen die geen bagage meer inchecken en een trolley meenemen, dragen hun zooi zelf. Resultaat? de airline kan bezuinigen op bagage handlers. Op regionale vluchten zie je het al: is het vliegtuig vol? dan staat er bij de deur een man die alle grote trolleys in het ruim stopt (welke ook weer aan de gate afgegeven worden, dus niet naar de bagage banden gaan).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

sachasenne schreef:Effe een vraagje over die EQM

Ik heb nu plusminus 11,000 miles. EQM ook zoiets.

Wij vliegen in september en november. (wel al geboekt in maart)
Ik heb mij vandaag ingeschreven voor die verdubbeling EQM.

Ook al zijn die tickets geboekt in maart, als ik het goed begrijp krijg ik voor september en november dubbele EQM, zijnde 44,000 na 2 vluchten? tel daar de 11,000 bij die ik al had. Totaal 55,000 EQM. Kan je daar iets mee? Waarvoor dienen die?

Carine
EQM's zijn Elite Qualifying Miles, wat betekent dat deze mijlen op zich geen waarde hebben (de RDM's hebben wel een waarde) en dat ze enkel dienen naar kwalificatie toe voor "elite status".

Je hebt nu 11.000 EQM en nog 2 vluchten waardoor je met de DEQM actie op 55.000EQM komt?

Wel je zal daardoor de status krijgen van "Premier Executive". Wat houdt dit in?

- Star Alliance GOLD status (priority boarding, lounge access, priority standby, priority waitlist, priority baggage, extra baggage)
- Economy Plus GRATIS + 1 reisgenoot
- 100% RDM bonus
- Priority status bij upgrades
- Goedkoper tarief voor "500 mile upgrades" (enkel nuttig binnen de USA)
- Elke 10.000 mijl boven de 50.000 mijl krijg je 4 "E500" upgrades (enkel geldig binnen de USA)

Vooral de loungeaccess en de RDM bonus is leuk meegenomen...
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

South-West airlines heeft daarop nu een hele reclame campagne gemaakt.
Onder het mom van "It's on", vind ze altijd wel grappig om te zien!

Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Clint schreef:Op regionale vluchten zie je het al: is het vliegtuig vol? dan staat er bij de deur een man die alle grote trolleys in het ruim stopt (welke ook weer aan de gate afgegeven worden, dus niet naar de bagage banden gaan).
Op regional carriers was dit altijd al zo. Gewoon vanwege het feit dat de overhead bins op deze toestellen meestal wat kleiner zijn dan die op grotere lijnvluchten.
"Keep Georgia On Your Mind"
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

Pete.Z schreef:Meer dan één koffer heb je toch niet nodig, kan iedereen mooi eens leren verstandig in te pakken, in plaats van alles maar mee te sleuren, inclusief 6 paar schoenen,3 jassen en 10 broeken en natuurlijk dat leuke rokje
Mijn vriend zegt altijd: never pack more than you can carry by yourself.
maar da's natuurlijk makkelijk zeggen, mannen hebben maar twee paar schoenen nodig.
Geloof me Pete.... wij hebben die 6 paar schoenen NODIG! Echt waar... :wink:

Waar ik me wel aan stoor zijn idd die mensen die zo veel handbagage meenemen, ik neem zelf altijd een hele kleine tas mee die ik vervolgens niet kwijt kan in het stukje bagageruimte dat bij MIJN stoel hoort omdat iemand anders zijn 4 tassen over drie vakken verdeeld heeft.
Daar mogen ze van mij ook wel wat strenger op controleren.

maar terug naar het topic, ik vind het ook wel een beetje slechte service van zo'n vliegtuigmaatschappij om voortaan maar voor van alles en nog wat extra te rekenen.
tweede koffer: $50.
Niet online inchecken: $20
glaasje wijn bij je eten:$5

dat soort dingetjes zijn voor mij wel een reden om ergens anders te boeken, niet zozeer om het geld maar gewoon om het principe.
Lamps
Amerika-ontdekker

Bericht door Lamps »

dizzygirl schreef:Niet online inchecken: $20
Sinds wanneer is dat?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik ben zelf zo'n asociaal die met de grootste toegestane hoeveelheid handbagage reist, en ik kan het iedereen aanraden.
Nooit wachten bij de bagageband, nooit koffers kwijt, en zelfs een overstap van 20 minuten is opeens haalbaar!

Los daarvan,ik zou echt niet weten hoe ik een koffer waar 22 kilo in past vol moet krijgen, tenzij ik wat stoeptegels meeneem.
yblokdijk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door yblokdijk »

ik snap sowieso niet waarom je 2 koffers mee moet op vakantie!? krijg al met moeite 1 koffer vol en dan heb je vaak nog niet alle tshirts gedragen.
dat de koffers btw geen 32 kilo meer mogen wegen maar 22 heb met arbo technische redenen te maken aangezien die koffers door mensen worden geladen en als je dan 200x 32 kilo in je handen heb kan je daarna meteen 6 maanden de ziekte wet in voor een gebroken rug.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het ligt er maar net aan hoe jouw vakantie eruit ziet. Als je een paar weekjes rond gaat toeren, idd 1 koffer prima. Ik ga in de zomer meestal 2 maanden naar de VS, waar ik een beetje met het leven meedraai, wat inhoudt dat je kleding bij je moet hebben voor allerlei situaties. Gewone dagelijkse kleding, nette kleding (soms zelfs een pak, als je weet dat je naar een trouwerij oid moet (inlc. schoenen)), sport kleding (inlc. schoenen), dikke sweatshirts (die veel ruimte innemen!) etc. Dan zijn er nog de hoop cadeautjes die ik meesleep voor alle jarigen in de zomer.. allemaal teveel voor 1 koffer en dus gaat die tweede mee..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

:offtopic: Wat een leuke foto in je avatar Clint!
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Thanks!
Het werd eens tijd om die hele oude foto die ik eerst had te vervangen ;)
Clint's Thoughts
martinenelsa
Amerikafan

Bericht door martinenelsa »

Ach, bij Ryanair moet je zelfs betalen om in te kunnen checken (ja, ook online!), dat is natuurlijk nog veel gekker, want zonder in te checken kom je nergens. Betalen voor bagage moet je bij alle budget carriers (ook voor de eerste koffer) en je krijgt niets gratis te eten en te drinken.

Ik kan het zo snel niet vinden, maar volgens mij is vliegen de laatste 20-30 jaar echt stukken goedkoper geworden (relatief dan) en dat moet je ergens van bekostigen.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

martinenelsa schreef:Ach, bij Ryanair moet je zelfs betalen om in te kunnen checken (ja, ook online!), dat is natuurlijk nog veel gekker, want zonder in te checken kom je nergens. Betalen voor bagage moet je bij alle budget carriers (ook voor de eerste koffer) en je krijgt niets gratis te eten en te drinken.
Online inchecken is volgens mij nog steeds gratis hoor, ook bij Ryanair.

Als de ticketprijzen inderdaad goedkoper worden door het laten betalen voor een tweede koffer kan ik me er wel in vinden hoor. Het lukt mij ook echt niet om meer dan 1 koffer vol te krijgen en ik ben een vrouw die 4 of 5 paar schoenen meeneemt.
Ik vind het eigenlijk niet zo erg dat de vliegtarieven modulair worden opgebouwd. Het geeft me meer inzicht in wat ik krijg voor m'n geld en ik betaal niet voor wat ik niet wil (2 koffers, aan de balie inchecken).
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

:offtopic:
Jostravels schreef:Online inchecken is volgens mij nog steeds gratis hoor, ook bij Ryanair.
Dat is beslist niet waar. Zie deze site van Ryanair.
Ik heb onlangs (juli) nog gevlogen met Ryanair en moest wel degelijk 5 euro p.p. betalen voor online inchecken. Als je op de luchthaven incheckt kost dat 10 euro p.p.

Je moet zelfs betalen voor elke in te checken koffer: 10 euro voor de 1e koffer, 20 euro voor de 2e en de 3e stuks bagage. Handbagage mag maar 5 kg wegen (anders bijbetalen) en wordt streng gecontroleerd. Verder betaal je nog 5 euro p.p. voor verwerkingskosten.

Al deze kosten gelden voor een enkele reis en zie je pas nadat je het boekingsformulier hebt ingevuld.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Ryanair (FR) is voor mij het voorbeeld hoe het NIET moet... Ik weiger dan ook pertinent om met deze maatschappij te vliegen...

Pas op, ik heb bergen respect voor Michael O'Leiry. Wat die man verwezelijkt heeft daar kunnen vele maatschappijen enkel maar van dromen! Daarnaast vliegt hij nog eens met een van de recenste vloten uit de hele luchtvaartwereld. Zijn B738's zijn allemaal slechts enkele jaren oud en worden zeer goed onderhouden, ook wat veiligheid betreft is zijn maatschappij dus dik in orde... Ook zouden de personeelsleden vrij goed behandeld worden met een degelijke verloning wat uiteraard alleen maar kan toegejuicht worden...

Maar... Zo goed als Michael zijn marketingtalent is, zo slecht is zijn maatschappij... Mensen behandel je niet als beesten... Mensen laat je niet in de steek als je vliegtuig toevallig een panne heeft... Waar bij de meeste maatschappijen toch nog iets te merken is van "Klant is koning" kan je daar bij FR wel hééél ver naar zoeken (en je zal het trouwens niet vinden)... Ja, zijn tickets zijn goedkoop en zijn maatschappij draaide er in het verleden een aardig winstcijfer op maar alles heeft zijn grenzen vind ik... Ondanks dat ik zelf altijd zo goedkoop en zo comfortabel mogelijk probeer te reizen weiger ik pertinent 1 voet in FR's toestellen te zetten... Liever 300 EUR betalen dan te moeten behandeld worden als beesten... Cattleclass mag je in het geval van FR echt wel letterlijk nemen. Zelfs bij Easyjet en andere prijsvechters hebben ze nog net iets meer respect voor de klant... Maar goed, zolang er mensen blijven bestaan die liever 20 EUR betalen met het risico dat ze ter plaatse stranden als hij toestel niet komt opdagen, zolang zal FR blijven bestaan...

En die toeslagen zijn echt te belachelijk voor woorden...

Toeslag om online in te checken, toeslag om aan de balie in te checken... Mag ik dan niet inchecken en zo het toestel betreden?
Toeslag om je visa te gebruiken. Mag ik dan per overschrijving of cash betalen? Oh neen, enkel een creditcard is aanvaard...
Toeslag voor handbagage, toeslag voor gecheckte koffers, toeslag voor dit, toeslag voor dat... Binnenkort een toeslag om het toilet te gebruiken. Hey, waarom geen toeslag voor het gebruik van de trappen om het toestel te betreden? Of misschien een toeslag voor de slijtage van de zitjes? Hey maar wacht eens even, een toeslag voor verlichting kan er ook nog wel bij als je wil lezen aan boord. Wil je eten? Geen probleem, naast het gekochte eten kan er misschien nog wel een toeslag vanaf om het tafeltje te gebruiken. En misschien een toeslag voor afvalverwerking? Of de leukste... Een toeslag voor het heelhuids bereiken van de bestemming... Weet je wat? Laten we er meteen een veiligheidstoeslag bijgooien voor het betalen van de hulpdiensten in geval van een crash...

En reizen met FR is toch altijd zo leuk al is het ondertussen al verbeterd... Nu vlieg je tegenwoordig op Charleroi in België maar het is ooit anders geweest... De vluchten gingen naar Brussels South... Dezelfde luchthaven maar een aantrekkelijkere naam... Ware het niet dat Charleroi echt niet naast Brussel ligt... En zo zijn er nog genoeg luchthavens waarop FR vliegt en die misschien maar op 100km van de zogezegde bestemming liggen... :mrgreen:

Maar hey, de reiziger krijgt wat hij betaald... NIets dus :lol:
Jostravels
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Jostravels »

Ik wist dat echt niet, dat online inchecken nu ook betaald moet worden. Vorige jaar november vloog ik nog met Ryanair en toen was het niet zo. Wat erg!

Nogmaals, ik vind modulair samengestelde prijzen geen probleem. Maar dan moet dat natuurlijk wel helder worden gecommuniceerd zodat je in het begin van het boekingstraject al duidelijk kan zien wat de vlucht je gaat kosten. Anders is het gewoon niet eerlijk. En toeslagen voor zaken die geen keuze zijn (inchecken), dat slaat natuurlijk helemaal nergens op!
Zoveel te zien zo weinig tijd: waarheen gaat de volgende reis?!
2008: Zuidwest-USA
2011: New York & het diepe zuiden
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

martinenelsa schreef:Ik kan het zo snel niet vinden, maar volgens mij is vliegen de laatste 20-30 jaar echt stukken goedkoper geworden (relatief dan) en dat moet je ergens van bekostigen.
Vliegen is inderdaad goedkoper geworden...

Maar...

Vliegtuigen zijn heden ten dage veel efficiënter dan vroeger... Niet alleen wat brandstofverbruik betreft maar ook wat de capaciteit (zowel van cargo als pax) als het bereik betreft... Waar men vroeger vlucht in meerdere etappes moest afleggen is het nu mogelijk om rechstreeks te vliegen, het is ook mogelijk om meer personen tegelijk te vervoeren en tevens meer cargo mee te nemen, neem daarbij nog eens dat een toestel ook nog eens minder verbruikt en we hebben al een deeltje waarin we de daling in prijzen kunnen verklaren.

Concurrentie is ook nog zo'n factor waardoor tarieven bepaald worden, is er veel concurrentie dan zullen de prijzen ook dalen. Heeft een bepaalde maatschappij echter een monopolie op bepaalde routes dan zal ook dit zich vertalen in de ticketprijzen (zij het dan wel negatief).

Operationele kosten is ook al een factor... Een piloot kan heden ten dage makkelijker op meerdere toestellen vliegen zonder daarvoor opnieuw volledig geschoold te moeten worden. Toestellen zijn heden ten dage meer compatibeler dan vroeger. Wie bvb met een A330 mag vliegt kan zich heel eenvoudig en snel omscholen tot de A340 en de A320 familie... Zelfs de A380 is relatief simpel... Ook dit drukt de kosten.

En zo kunnen we nog een tijdje verdergaan... Onderhoud, verzekering, etc... Alles bepaalt de prijs van een ticket...

Om af te sluiten nog een klein voorbeeldje van efficiëntie die voor de maatschappij meer omzet genereerd en die door iedere reiziger te op te merken is.

Economy Class...

Vroeger (en dan spreek ik over de "jaren stillekes" zoals men het hier in België wel eens durft uitdrukken) had je in economy netjes voldoende beenruimte... 35 à 36" seatpitch was geen uitzondering... Heden ten dage is 32" de norm en begint de grens zich weer te verplaatsen richting 31 of zelfs 30"... Die beenruimte die men "inpikt" zorgt ervoor dat men extra passagiers kan meenemen... Meer passagiers = extra omzet = eventueel een daling in ticketprijs.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Bralo20 schreef: Maar hey, de reiziger krijgt wat hij betaald... NIets dus :lol:
En als je daar bewust voor kiest is dat dus prima, lijkt me....binnen Europa heb ik er allemaal geen moeite mee, er is geen enkele andere manier om voor bijvoorbeeld 50 euro een weekend naar Polen te gaan, of even snel op en neer naar Barcelona voor een verjaardag....en als het goedkoper is om geen koffie te schenekn,prima, dan drink ik geen koffie.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Gelukkig zijn er ook nog maatschappijen die (nog) wel een beetje deugen

[youtube]p9bkl-ci_UU[/youtube]
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer