Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Barbezoek met minderjarige kinderen/alcohol wetten

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Barbezoek met minderjarige kinderen

Bericht door ned in MO »

[quoteDat hangt er dus vanaf waar. In sommige staten (waaronder Wisconsin en Missouri) zou ze zelfs onder jullie toezicht een alcoholisch drankje mogen drinken.
][/quote]

Dat denk ik toch niet. Je moet hier (in Missouri) gewoon 21 zijn om waar dan ook iets alcoholisch te mogen drinken. Het mag dan wel zonder toezicht :mrgreen:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Jawel, hoor, ouders mogen hun minderjarige kinderen alcohol verschaffen in Missouri:
Parents and guardians may furnish alcohol to their children.
Bron (volgens die site is Missouri na Nevada en Louisiana de staat met de minste restricties op alcohol)
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
tony
Amerika-ontdekker

Bericht door tony »

Petra/VS schreef:Jawel, hoor, ouders mogen hun minderjarige kinderen alcohol verschaffen in Missouri:
Bron (volgens die site is Missouri na Nevada en Louisiana de staat met de minste restricties op alcohol)
Hier in St Louis MO is men nochtans heel streng. Er zijn hier plaatsen waar je enkel met een Missouri drivers lisence alcohol kan kopen. Ik ben meedere keren alcohol geweigerd omdat ik enkel mijn Europese (reis) paspoort bijhad en ik ben nochtans al 33 jaar. Zelfs mijn vrouw haar Amerikaans paspoort is hier al geweigerd geweest om alcohol te kunnen kopen.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zelf alcohol kopen is iets anders, dan het verschaffen, minderjarigen mogen geen alcohol *kopen* in Missouri, maar het wel drinken, mits het wordt verschaft door een ouder of voogd. Hier in Virginia ben je als ouder ook strafbaar, als je je kind alcohol laat drinken, zelfs als dat gewoon thuis gebeurt. Nu zal er in de praktijk niet vaak iets gebeuren, maar het is enorm uitkijken, als er anderen bijzijn. Een paar jaar geleden was er een heel gedoe, omdat twee ouders ieder twee jaar gevangenisstraf kregen, omdat ze alcohol hadden verschaft tijdens het zestienjarige verjaarsfeest van hun zoon (niemand ging ergens heen, alle gasten zouden blijven logeren) (hier is dat verhaal te lezen).
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Qua staat heeft MO weinig regels qua alcohol (in vergelijking met de andere staten) maar er zijn wel veel lokale wetten. Rondom KC zijn er een aantal gebieden waar er geen open container law is, maar voor je het weet rijd je een gebied in (bv Independence) waar er wel een wet is. Ik ben in KC en omgeving nog nergens geweigerd met mijn EU ID of mijn Paspoort, gelukkig!
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Petra/VS schreef:Zelf alcohol kopen is iets anders, dan het verschaffen, minderjarigen mogen geen alcohol *kopen* in Missouri, maar het wel drinken, mits het wordt verschaft door een ouder of voogd. Hier in Virginia ben je als ouder ook strafbaar, als je je kind alcohol laat drinken, zelfs als dat gewoon thuis gebeurt. Nu zal er in de praktijk niet vaak iets gebeuren, maar het is enorm uitkijken, als er anderen bijzijn. Een paar jaar geleden was er een heel gedoe, omdat twee ouders ieder twee jaar gevangenisstraf kregen, omdat ze alcohol hadden verschaft tijdens het zestienjarige verjaarsfeest van hun zoon (niemand ging ergens heen, alle gasten zouden blijven logeren) (hier is dat verhaal te lezen).
Even een beetje off-topic, maar wat een naar verhaal is dat. Ik zou zelf nooit alcohol verschaffen aan mijn kinderen (alleen al om te leren dat ze de regels moeten volgens), maar het is best wel eng als je dan leest dat je als ouders ook strafbaar kan zijn als je kinderen buiten jouw weten om drinken in jouw huis. Misschien is niemand dit met me eens, maar dat vind ik echt te ver gaan. Je kan als ouder echt niet overal altijd met je neus bovenop zitten, hoe je ook je best doet. Wat als vriendjes van je kinderen alcohol mee jouw huis in smokkelen? Ik bedoel, ik verwacht niet dat onze kinderen zich ooit zo zullen gedragen, maar je kan moeilijk al hun vriendjes door een uitgebreide achtergrondcheck halen, en ze dan ook nog eens fouilleren als ze je huis binennkomen. Brrr..ik vind het maar een nare gedachte. (misschien de kinderen toch maar vanavond meedelen dat ze van nu af aan a) geen vriendjes meer thuis mogen ontvangen, b) nooit meer uit ons zicht mogen, en c) een maandelijkse urine en bloedtest moeten doorstaan ;) )

Maar goed, weer terug on-topic :)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Petra/VS schreef:Hier in Virginia ben je als ouder ook strafbaar, als je je kind alcohol laat drinken, zelfs als dat gewoon thuis gebeurt.
Kinderen thuis alcohol laten drinken is niet gewoon.
Brrr..ik vind het maar een nare gedachte. (misschien de kinderen toch maar vanavond meedelen dat ze van nu af aan a) geen vriendjes meer thuis mogen ontvangen, b) nooit meer uit ons zicht mogen, en c) een maandelijkse urine en bloedtest moeten doorstaan ;) )
Bij iedere uitnodiging mijn zoon van 17 voor feestjes krijgen staat steevast "Geen sterke drank, geen drugs". Veel meer kun je volgens mij niet doen. Je kunt ze slecht gaan fouilleren.
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Matrox schreef:
Petra/VS schreef:Hier in Virginia ben je als ouder ook strafbaar, als je je kind alcohol laat drinken, zelfs als dat gewoon thuis gebeurt.
Kinderen thuis alcohol laten drinken is niet gewoon.
We hebben het hier dus wel over 16+, he, of zelfs 18+, nee wacht, zelfs 20+. Je maakt mij niet wijs, dat er niet heel veel ouders in Nederland hun kinderen van boven de 16 zo af en toe een biertje mee laten drinken :roll: . Dit geldt zelfs voor een slok champagne met Oud en Nieuw.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Petra/VS schreef:[ Je maakt mij niet wijs, dat er niet heel veel ouders in Nederland hun kinderen van boven de 16 zo af en toe een biertje mee laten drinken :roll: .
Sterker nog, ik zie genoeg 16-jarigen in de kroeg elk weekend..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Petra/VS schreef: We hebben het hier dus wel over 16+, he, of zelfs 18+, nee wacht, zelfs 20+. Je maakt mij niet wijs, dat er niet heel veel ouders in Nederland hun kinderen van boven de 16 zo af en toe een biertje mee laten drinken :roll: . Dit geldt zelfs voor een slok champagne met Oud en Nieuw.
Ik heb het over kinderen die wettelijk nog geen alcohol mogen. Die wetten zijn er niet voor niets.
Tuurlijk zijn er ouders zat die dat negeren. Maar dat wil nog niet zeggen dat dat gewoon is.
Clint
Amerika-expert

Re: Barbezoek met minderjarige kinderen/alcohol wetten

Bericht door Clint »

Maar je maakt me ook niet wijs dat kinderen die op hun 18e gaan studeren en dus van huis gaan zich allemaal netjes aan de wet houden. Ik kan me voorstellen dat ouders iets hebben van: dan laat ik liever mijn kind zelf eerst eens met alcohol kennis maken, voor ze stom en stom dronken raken en in een auto stappen wanneer ik er niet bij ben (ik heb toevallig niet zolang geleden meegemaakt dat een vriend van het zusje van mijn vriendin op ongeveer die manier is overleden).
Die wet die in sommige delen van MO geldt, zorgt er in ieder geval voor dat dat kan. Want wees nou eerlijk, waar we hier in NL wellicht iets te makkelijk zijn, zijn ze in de VS gewoonweg te moeilijk. 18 zou een prima leeftijd zijn om te mogen drinken, voor zowel NL als de VS..
Clint's Thoughts
Matrox
Amerikakenner

Bericht door Matrox »

Clint schreef:Maar je maakt me ook niet wijs dat kinderen die op hun 18e gaan studeren en dus van huis gaan zich allemaal netjes aan de wet houden. Ik kan me voorstellen dat ouders iets hebben van: dan laat ik liever mijn kind zelf eerst eens met alcohol kennis maken, voor ze stom en stom dronken raken en in een auto stappen wanneer ik er niet bij ben (ik heb toevallig niet zolang geleden meegemaakt dat een vriend van het zusje van mijn vriendin op ongeveer die manier is overleden).
Die wet die in sommige delen van MO geldt, zorgt er in ieder geval voor dat dat kan. Want wees nou eerlijk, waar we hier in NL wellicht iets te makkelijk zijn, zijn ze in de VS gewoonweg te moeilijk. 18 zou een prima leeftijd zijn om te mogen drinken, voor zowel NL als de VS..
18 zou ik persoonlijk een acceptabele leeftijd vinden. Hoe verder het startmoment uitgesteld wordt, hoe kleiner de kans is dat een kind later gaat drinken. In Nederland ligt de leeftijdsgrens veel te laag. Nederlandse jongeren zijn dan ook inmiddels de zwaarste drinkers van Europa. Of er een link ligt met de thuistraining? Onderzoeken laten zien dat kinderen die in huiselijke kring kennis gemaakt hebben met alcohol op latere leeftijd vaker drinken, meer drinken en vaker dronken zijn dan kinderen die thuis geen alcohol kregen.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Wat is je bron voor die onderzoeken? Want daar ben ik toch wel benieuwd naar. Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels bij de validiteit van die conclusies, want dan zouden bijna alle Nederlandse kinderen (die volgens mij allemaal wel eens een glaasje champagne hebben mogen proeven met nieuw jaar) zware drinkers zijn, en dat is toch echt niet het geval volgens mij. Ook ben ik benieuwd met wat men definieert als "zware drinkers". In de VS zou men de Fransen, die vaak toch wel 2 glazen wijn per dag drinken, als alcoholist (of in ieder geval er tegenaan hangend) bestempelen, terwijl dat volgens Europese normen totaal niet aan de orde is.

Ik zit dagelijks tussen de studenten, en kan je verzekeren dat de kinderen die thuis heel strak zijn gehouden het meeste los gaan. Natuurlijk zitten er altijd uitzonderingen tussen, maar bijvoorbeeld de kinderen van militaire ouders, die in Europa al wat hebben mogen drinken, zijn veel minder geobsedeerd door de hele drank cultuur dan de lokale kids die opgegroeid zijn met de kerk en het idee dat alcohol "the devil's water" is.

Waar ik overigens wel van schrok, is de beoordeling van een PSA (Public Service Announcement) van een student. De studenten moeten zelf PSAs maken, en dan elkaars werk beoordelen. Een student had een PSA over rijden onder de invloed gedaan, waarop een ander had geschreven dat hij het onderwerp goed had gevonden omdat ""driving with a buzz" iets is dat we allemaal wel kennen". Daar schrik ik dan echt heel erg van, en vraag ik me af wat er toch niet goed gaat hier. Kinderen mogen niet drinken voor hun 21e, en we worden werkelijk doodgegooig met spotjes en voorlichting over rijden onder invloed..
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

DixieChick schreef: Waar ik overigens wel van schrok, is de beoordeling van een PSA (Public Service Announcement) van een student. De studenten moeten zelf PSAs maken, en dan elkaars werk beoordelen. Een student had een PSA over rijden onder de invloed gedaan, waarop een ander had geschreven dat hij het onderwerp goed had gevonden omdat ""driving with a buzz" iets is dat we allemaal wel kennen". Daar schrik ik dan echt heel erg van, en vraag ik me af wat er toch niet goed gaat hier. Kinderen mogen niet drinken voor hun 21e, en we worden werkelijk doodgegooig met spotjes en voorlichting over rijden onder invloed..
Het mag niet, maar ik 'ken' genoeg Amerikanen van onder de 21 die met wat op de auto instappen, meestal met een stom smoesje als 'ik heb maar vier biertjes op, ik voel er niks van'. Negen van de tien keer gaat het goed, en dan is er dat ene tragische geval.

Er was hier trouwens een week of 2 geleden een onderzoekje van EditieNL onder studenten over hoeveel ze drinken. Volgens de norm (in Nederland of de EU?) ben je alcoholist als je als man per week meer dan 15 glazen alcohol drinkt. Iedere student die geïnterviewd werd, was volgens de norm alcoholist.. Belachelijke norm mijns inziens..
Clint's Thoughts
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

De definitie alcoholist verschilt nogal. In het algemeen wordt er met een vragenlijst gewerkt:
The CAGE Questionnaire asks four questions. Answering yes to two or more of the questions may indicate a problem.
1. Have you ever felt you needed to cut down on your drinking?
2. Have people annoyed you by criticizing your drinking?
3. Have you ever felt guilty about drinking?
4. Have you ever felt you needed a drink first thing in the morning to steady your nerves or to get rid of a hangover?

http://www.learn-about-alcoholism.com/d ... holic.html

Wel erg off topic.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Petra/VS schreef: Dat is dus niet "in Amerika", want er zijn genoeg plekken, waar dat wel kan. Meestal zijn het hier trouwens bar-restaurants, de echte kroegen, waar alleen gedronken kan worden gaan, althans in DC, pas later op de avond open.
Ja klopt in Florida zat ik weleens aan de bar te wachten voordat we konden eten (de rest ging dan nog even naar de supermarkt in de buurt) en dronk dan een glas wijn. De kinderen (destijds 6,8 & 9) zaten er gewoon bij. Een restaurant weliswaar, maar wel een geïsoleerde bar.

Grappig detail is dat ik zelf in 2007 in TGIF om mijn ID werd gevraagd toen ik een drankje bestelde. Ik was 37! :shock:
Sandy
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Sandy schreef:Grappig detail is dat ik zelf in 2007 in TGIF om mijn ID werd gevraagd toen ik een drankje bestelde. Ik was 37! :shock:
Dat is niet zo raar, het is in de meeste staten eerder regel dan uitzondering. Zo mocht de opa van mijn vriend ooit geen biertje in het stadion van de Red Sox in Boston, want hij was zijn ID vergeten. Hij was destijds 78! Dat komt gewoon omdat men niet wil discrimineren: dus checken ze vaak de ID van iedereen die iets van alcohol wil.
"Keep Georgia On Your Mind"
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Er zijn veel tenten die de regel aanhouden: 'if you look under 40, we ID'. Maar je kan het natuurlijk ook gewoon als een complimentje beschouwen ;)
Clint's Thoughts
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Bandido schreef:
Sandy schreef:Grappig detail is dat ik zelf in 2007 in TGIF om mijn ID werd gevraagd toen ik een drankje bestelde. Ik was 37! :shock:
Dat is niet zo raar, het is in de meeste staten eerder regel dan uitzondering. Zo mocht de opa van mijn vriend ooit geen biertje in het stadion van de Red Sox in Boston, want hij was zijn ID vergeten. Hij was destijds 78! Dat komt gewoon omdat men niet wil discrimineren: dus checken ze vaak de ID van iedereen die iets van alcohol wil.
Oh OK, want ik dacht dat ze het express deed. Ik was namelijk de enige van ons vieren (volwassenen) aan wie ze het vroeg.
Clint schreef:Er zijn veel tenten die de regel aanhouden: 'if you look under 40, we ID'. Maar je kan het natuurlijk ook gewoon als een complimentje beschouwen ;)
Ik voelde me juist wat ongemakkelijk om als enige van de vier volwassenen aan tafel mijn ID te laten zien. Maar als ik hoor dat het vaker voorkomt bij 30+, dan begrijp ik het. ;)
Sandy
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Petra/VS schreef:Jawel, hoor, ouders mogen hun minderjarige kinderen alcohol verschaffen in Missouri:
De wet is een beetje tegenstrijdig. Onder de 21 mag je geen alcohol drinken maar als je ouders het in kleine hoeveelheden thuis schenken wel.

raar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer