Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar verblijven tussen White Sands en Las Vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Waar verblijven tussen White Sands en Las Vegas

Bericht door RoyBergen »

Hebben jullie nog tips voor een overnachting bezoek etc tussen white sands en las vegas?
Ik had gedacht in tuscon te verblijven, maar daar stond op rtl travel een beetje een negatiev verhaal op over tuscon, dus die drop ik dan maar.
Ik wil niet naar de rgand canyon want die heb ik na 3 x wel gezien..... dus . tips hartelijk welkom :-)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: waar verblijven tussen white sands en las vegas

Bericht door Harry »

Ik begrijp het negatieve verhaal over Tucson helemaal niet, ik vind het een heerlijke stad met veel dingen te doen en te zien in de nabije omgeving, een bezoek van een paar dagen meer dan waard.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Ik Citeer, Tuscon de tweede stad van new mexico heerst een grillige sfeer, we reizen dan ook maar gauw door de volgende dag.
Maar iedereen kan dit natuurlijk verschillend opvatten. (je kunt dit zien op rtltravel.nl onder new mexico
Heb je nog andere plekken in de omgeving Harry?
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Wat moet ik mij bij een "grillige" sfeer voorstellen? De ene keer blij en de andere keer droevig? Bedoel je niet een grimmige sfeer? Ben overigens nooit in Tucson geweest dus kan je daar niet mee helpen.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Tucson is een prima tussenstop voor een overnachting op jouw traject. Zelf ben ik er een aantal malen meerdere dagen en nachten geweest en er is niets mis met deze stad. Bovendien is er ook nog eens veel te zien en te bezoeken. Ik ben er graag in elk geval... :wink:

Misschien heb je iets aan deze top 10 en kun je er nog iets van meepikken.

Top Ten Attractions

Arizona-Sonora Desert Museum
In the heart of the Sonoran Desert: living exhibits include more than 1,300 types of plants, 300 kinds of animals. Open daily, year-round. Call for hours/rates.

International Wildlife Museum
An interactive natural history museum featuring over 400 different species

Covert Ops
Are YOU ready for the ultimate action-adventure experience?
Located somewhere outside Tucson, Arizona

San Xavier Mission
Mission San Xavier del Bac, situated just outside Tucson in the vast and mysterious Sonoran Desert, is a must visit for any Arizona tourist.
Located outside Tucson, Arizona

O.K. Corral�
Historic site of Gunfight at the O.K. Corral�.

Biosphere 2
OPEN DAILY FOR TOURS!
Operating Hours: 9:00 a.m - 4:00 p.m

Sabino Canyon
An oasis called Sabino Canyon
is one of Tucson's most popular sites to visit and revisit.

Tucson Botanical Gardens
The Gardens are open daily from 8:30 a.m. to 4:30 p.m. most every day.
General admission is $7 adults, $3 children 4-12, free for 3 and under, and members.

The Tombstone Epitaph
Famous Old West newspaper office. Tour our 1880s newsroom and printshop

Pima Air & Space Museum
More than 250 aircraft representing America's history.
Daily 9 a.m.�5 p.m

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Mooie opsomming van bezienswaardigheden Marjan, ik mis nog het Titan Missile museum en Kitt Peak observatory, dat vonden wij beiden zeer de moeite waard.
Er zijn in Tucson trouwens prachtige hotel/resorts, en deze zijn in de zomer erg goedkoop te boeken, een paar jaar geleden zaten we in het Westin La Paloma hotel, een al wat ouder maar mooi onderhouden hotel in de heuvels ten noorden van de stad, vorig jaar zaten we in het J.W.Marriott, een prachtig nieuw resort in de heuvels gelegen ten westen van de stad met een prachtig uitzicht over de hele stad, met name op het terras van het restaurant was het uitzicht s'avonds adembenemend.

Dus ik herhaal het nog maar eens, ik heb er nog nooit ook maar iets van een grimmige sfeer gemerkt.
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Harry schreef:Mooie opsomming van bezienswaardigheden Marjan, ik mis nog het Titan Missile museum en Kitt Peak observatory, dat vonden wij beiden zeer de moeite waard.
Ben het helemaal met je eens Harry. Zowel Titan Missile Museum als Kitt Peak Observatory vonden wij ook zeer de moeite waard. Ik vind het ook een beetje vreemd dat die niet in de top ten travel van Tucson staan.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
yblokdijk
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door yblokdijk »

RoyBergen schreef:Ik Citeer, Tuscon de tweede stad van new mexico heerst een grillige sfeer, we reizen dan ook maar gauw door de volgende dag.
Maar iedereen kan dit natuurlijk verschillend opvatten. (je kunt dit zien op rtltravel.nl onder new mexico
Heb je nog andere plekken in de omgeving Harry?

is Tucson niet in Arizona ipv New Mexico??
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik geloof niet dat de juiste info is gegeven. Als je kijkt op RTL Travel bij New Mexico komt de naam Tucson daar ook helemaal niet in voor. Tucson wordt wel apart genoemd bij Arizona en het volgende is daar te lezen:

Tucson
Na hoofdstad Phoenix is Tucson de grootste stad van Arizona. Deze stad ligt in de bergen en daarom is het hier vaak wat koeler dan in de andere steden van Arizona. Zomers kan de temperatuur trouwens wel oplopen tot 50 graden. In het centrum van de stad hangt een grillig sfeertje dat niet uitnodigt tot een lang verblijf. Romeo besluit dan ook om door te rijden naar de Old Tucson Studio´s, net buiten de stad.

RoyBergen, laat je in ieder geval niet zo beïnvloeden door één zo'n zinnetje van die Romeo. Hij heeft alleen maar door de stad heen gereden en verder niet. De man had waarschijnlijk z'n dag niet of was bevangen door de warmte o.i.d...... :)

Het kan daar inderdaad erg heet zijn, dus dat is wel iets om rekening mee te houden als je daar niet goed tegen kan, maar voor de rest is Tucson een leuke, interessante en prettige verblijfplaats.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Deze discussie over Tucson heeft enkele weken geleden ook al plaats gevonden. :wink:

Zie hier.

Kennelijk dezelfde onbetrouwbare bron... :whistling:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Bedankt voor de reacties..... Altijd goed om te horen van mensen die daar daadwerkelijk een tijdje geweest zijn. Die kit peaks observory, kunnen jullie daar iets meer over vertellen? is dat sterren en planeten kijken? ik leesde op de sites dat ze van 15 july tot ergens in augustus gesloten zijn in de avond :-(
groeten Roy
Laatst gewijzigd door RoyBergen op 17 sep 2009, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

ja ik geloof ook dat dit wellicht in arizona ligt, we zoeken t op....

Uhm ,Harry welke marriot bedoel je precies? Ik vond er 6 in tuscon...... S 199 per nacht...... :-/
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Nou, dit is toch wel een grappige thread. In het door Marjan gecitereerde rijtje ontbreekt de grootste attractie, Saguaro NP geheel en wordt vrolijk een aantal locaties ver buiten Tucson genoemd zoals Tombstone (OK Coral). Verder meent de verslaggever dat Tucson "in de bergen" ligt (soort Alp d'Huez maar dan groter) waarna de wakkere borst zich naar Old Tucson studios begeeft, ongeveer de grootste Tourist Trap die Tucson rijk is. Dichterbij dan Tombstone liggen een van de beste caverns nl Kartchner Caverns, maar daar wordt ook geen melding van gemaakt. Dat Tucson niet in New Mexico ligt werd al eerder vemeld en ik heb ook zo mijn twijfels over het International Wildlife museum als "niet te missen". Vroeger heette dat het Taxidermist museum waar, zoals de naam al zegt, nogal wat opgezette exemplaren te zien zijn.......Trouwens, als Roy niet in Tucson (TOO-shan, een verbastering van "Took-Son") wil blijven dan rijdt hij toch gewoon door naar Scottsdale.
Yeehaw
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Harry heeft het over het JW Marriott resort volgens mij, het "gevaar" van een resort is ook dat je altijd resortfee moet betalen (als ik me niet vergis) en dat kan aardig oplopen. Soms wel tussen de $ 25 en $ 40 per nacht.

Gelijk maar even een vraagje aan vast koppelen :D
In welk gedeelte van Tucson kan je het beste verblijven als "uitvalsbasis" als je daar een dag of 4 wilt verblijven en veel van de bovengenoemde bezienswaardigheden wilt doen? dan bedoel ik Oost, Noord, Centrum etc.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Met 4 dagen zou ik aan East Broadway logeren. Allerlei hotels daar van goedkoop tot duur. Diverse malls. East Broadway bereik je via afslag 258 off I10. I10 heeft heel wat werkzaamheden gekend maar die zijn volgend jaar grotendeels voltooid. Als je East Broadway helemaal naar het oosten rijdt en dan Old Spanish Trail neemt kom je zo bij Saguaro NP East uit. Tucson is trouwens erg groot, van Saguao NP East naar West is een uur rijden.
Yeehaw
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Dank je wel, ik ga wel bij Oost-Tuscon kijken voor een hotel/motel.
Met alles wat daar te doen en te zien is kan je je denk ik wel 2 weken vermaken maar ja in 4 dagen hoop ik toch het één en ander te kunnen zien.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Hallo Yeehaw,
Wat is dan leuker tuscon of scottsdale, ik denk wel dat het tuscon wordt trouwens, hoever is het trouwens tijden vanaf white sands naar Las vegas?
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Vanaf White Sands (Alamogordo) naar Las Vegas via Tucson is precies 750 mijl en een zuivere rijtijd (dus zonder stops) van 12,5 uur.

Van White Sands naar Tucson is 350 mijl met een zuivere rijtijd van 5,5 uur.
Van Tucson naar Las Vegas is 400 mijl en de rijtijd 7 uur.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Tucson. Vooral voor de omgeving een stad waard om een paar nachten te blijven (zie de opsommingen elders).
Tucson zelf? Ik zat dit jaar in een motel aan de zuidkant bij de I-10, bij "pueblo in a city", waar ik ook 's avonds nog wel rond durfde te rijden (hehe). Veel Mexicaanse restaurantjes in die buurt. Het centrum zelf vond ik niet echt fotogeniek. Uitzonderingen waren een paar muurschilderingen en het Congress Hotel. Het visitor center zit bij voorbeeld in een lelijk gebouwencomplex. En verder, een mooie muziekzaak zoals Chicago Musicland, kennelijk een stad waar muziekbandjes graag optreden (zoals in het Congress Hotel). Ik ben er nu twee keer geweest en vond de sfeer wel gemoedelijk.
Johan
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wat leuker is? Tsja, zou ik geen antwoord op kunnen geven. Wij houden van Scottsdale maar logeren daar bij kennissen dus geheel objectief ben ik niet. Ik zou gewoon kijken hoe ver je komt. Je hebt toch niet veel tijd om toeristische uitstapjes te doen denk ik.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer