Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ICD drager op campertour

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
macovi
Amerika-ontdekker

ICD drager op campertour

Bericht door macovi »

hallo allemaal,
Ik heb in februari dit jaar een icd (inplanteerbare defibrillator) gekregen.Als de ICD ingrijpt tijdens onze camperreis (wat ik niet hoop) moet ik binnen 48 uur in een ziekhuismelden, waar het device wordt uitgelezen.
Het probleem is nu dat wanneer de icd afgaat, ik geen voertuig mag besturen gedurende 2 maanden. Mijn echtgenote durft niet in een camper te rijden.
Volgens mijn reisverzekering (Centraal Beheer) kan er dan niets geregeld worden (repatriering) omdat "niet durven" angst is en dit valt NIET onder de verzekering!
Wie weet er een oplossing voor dit probleem???

mvg
martin
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: ICD drager op campertour

Bericht door Coyote »

Misschien een auto huren i.p.v. een camper? Wellicht is dat 'minder eng' voor haar?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Een camper rijden is echt niet eng.... het is juist heerlijk... zeker in Amerika, alles is er voor gemaakt daar, ik vind het heerlijk!
Ik zou kijken of ze echt niet wil rijden.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Of met een auto en in motels slapen, of eerst hier eens een camper of grote bus huren en er mee gaan rijden om te wennen.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Toen ik nog bij Road Bear werkte hoorde ik van heel veel mensen - vrouwen én mannen - dat ze toch wel een beetje angst hadden om in zo'n groot ding te moeten gaan rijden.

Stuk voor stuk zeiden ze bij terugkomst dat het 200% mee was gevallen: het is even wennen in het begin, maar na een paar dagen weet je niet beter.

Zolang je ook alleen maar vooruit hoeft te rijden, merk je ook niet dat je nog een paar meter achter je hebt: voor de lengte maakt het niet zo heel veel uit, behalve dan dat je de bochten ruim moet nemen. Een camper is dan net zoals elke andere auto: gas geven, remmen, sturen, knipperlicht en spiegels gebruiken, en that's it!

Achteruit rijden, tja, dat is ietsje lastiger, maar daarom is het ook zo belangrijk om altijd iemand te laten uitstappen en te laten kijken bij het manoeuvreren - en ook dat krijg je onder de knie.

Het is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik zou me er niet al te veel zorgen om maken: rechtdoor rijden kan iedereen, ook met een camper! :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik heb zelf het meest gereden maar ze wilde wel graag dat ik in de steden reed.... maja... steden zijn niet voor campers gemaakt en campers niet voor steden...
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

1250 schreef:Ik heb zelf het meest gereden maar ze wilde wel graag dat ik in de steden reed.... maja... steden zijn niet voor campers gemaakt en campers niet voor steden...
Wij hebben juist nooit geen problemen met de camper in steden, de wegen zijn zo breed! Ook parkeren valt ons vaak reuze mee, plaats zat.
En met bijv. een Tomtom rijdt je nooit verkeerd.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Nou het vervelendst vond ik het in San Francisco... met de relatief vele fietsers.
In Las Vegas en eigenlijk ook in LA vond ik het geen probleem.
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Ik zou bij een bedrijf in de buurt vragen of je een keer mag rijden in zo'n grote bus.
Dan zul je zien dat het best mee valt. Je ziet echt veel meer omdat je hoger zit. en als je hier in Nederland er mee kunt rijden zal het wel goed kome
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Oeh.... in NL heb ik een paar keer in een bestelbus gereden (6.30M) en vond dat toch heel veel moeilijker dan onze camper van 32FT in Amerika....
In NL is niks gemaakt voor grote auto's... daar in Amerika wel.
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Daarom als je hier kunt rijden, zal zeker het geen probleem opleveren. wij wonen in een erg smalle staat (lees een fietser en een auto gaat al eigenlijk niet) en het lukt altijd wel weer om dat apparaat de oprit in komen. (vriendjelief heeft er eentje van de baas)

Al moet ik zeggen dat de tnt er vaak wel moeite mee heeft. Aan gezien je of moet zien te keren of achteruit de straat weer uit moet.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik ben een enorme camperfan en zou niet anders op reis willen. Maar toch geloof ik dat ik in jullie geval voor de auto zou kiezen.

Ik rijd zelf wel met de camper, maar het is echt Alberts 'ding'. Ik maak me niet zo druk, zou het nodig zijn, dan krijg ik die camper ook wel weer terug op zijn plaats. En ja, het is overal ruim in Amerika, maar de routes die wij kiezen zijn vaak ook erg bergachtig en steil, sommige mensen zouden dat zelfs met een auto al eng vinden. Onze routes zouden echt veranderen als ik degene was achter het stuur, dat weet ik zeker. En ik ben gewend aan een bus van 6 meter thuis.

Maar als je al weet dat je vrouw met angst weg gaat, die spanning er steeds hangt, tijdens de hele reis, dan lijkt het me best een stempel op het reisplezier te drukken.
Walnic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Walnic »

Ik zou ook voor een auto gaan. Wij zijn afgelopen zomer ook met een camper gegaan, maar ik durfde ook niet te rijden. :oops: Mijn man daarentegen vond het geen probleem. Ik zelf ben al niet gewend aan een automaat en sommige verkeersregels zijn toch anders dan wij gewend zijn. Als je dan ook nog in zo'n grote en brede wagen moet rijden, wordt het allemaal wel erg eng. Ook als je veel steden bezoekt, is een auto eigenlijk handiger, wij hebben in LA ook een dag een auto gehuurd.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ik zou inderdaad ook niet voor zo'n grote camper gaan maar een kleintje moet toch te doen zijn?
Alles zit er evengoed in en ook die zijn best lux in Amerika.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Er zit inderdaad wel heel veel verschil in camper en camper.

Vorig jaar hebben wij heel veel die kleintjes van Cruise America gezien, die 19 ft.-dingen. Helemaal schattig vond ik die en die zijn echt niet veel groter dan een flinke auto. Da's heel andere koek dan die bakken waar wij mee rondtouren.
macovi
Amerika-ontdekker

Bericht door macovi »

Hallo allemaal,

Bedankt voor de vele reacties.
Voor mij (en van mijn vrouw) zou het gemakkelijker zijn als er een verzekering zou zijn die de kosten dekt voor het repatrieren van de camper.
Als je lid bent van de ANWB (Europa service) wordt je auto en caravan (of camper) in het buitenland bij calamiteiten naar Nederland teruggebracht.
Zoiets zoek ik!

groeten martin
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik snap het nog niet helemaal.....
Jij hebt een ICD, als die ingrijpt moet je binnen 48 uur in een ziekenhuis kunnen liggen en tot 2 maanden na de ingreep mag je niet auto rijden.
Als dat ding bijvoorbeeld ingrijpt en je zit tussen Las Vegas en Yosemite (bijvoorbeeld) hoe ga jij dan naar het ziekenhuis met de helicopter, auto, camper?
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Er zit zeker wat in de redenering van 1250. Hoe makkelijk ben je 'even' bij een ziekenhuis als je een medisch probleem hebt?
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

macovi schreef:Hallo allemaal,

Bedankt voor de vele reacties.
Voor mij (en van mijn vrouw) zou het gemakkelijker zijn als er een verzekering zou zijn die de kosten dekt voor het repatrieren van de camper.
Als je lid bent van de ANWB (Europa service) wordt je auto en caravan (of camper) in het buitenland bij calamiteiten naar Nederland teruggebracht.
Zoiets zoek ik!

groeten martin
Volgens mij moet je even contact opnemen met de ANWB. Volgens mij regelen zij erg veel. En volgens mij ook de repatriering ik heb daar nog wel eens naar gevraagd. FF bellen dus :D .
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Vroeger deed een familielid van mij de repatriering van patiënten... zo is die op de vreemdste plaatsen geweest.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer