Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Barbezoek met minderjarige kinderen/alcohol wetten
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Barbezoek met minderjarige kinderen/alcohol wetten
Misschien, dat je de NIH dan wel gelooft?]
*edit: Ik zie, dat je je berichtje hebt aangepast. Ik laat deze link staan, omdat die de meest uitgebreide is, die ik over dit onderwerp heb gevonden.
Daar zie ik, dat Virginia's wetten ook wat minder streng zijn geworden, wij mogen nu, als ouders, in ons eigen huis, wel alcohol verstrekken aan onze kinderen.
*edit: Ik zie, dat je je berichtje hebt aangepast. Ik laat deze link staan, omdat die de meest uitgebreide is, die ik over dit onderwerp heb gevonden.
Daar zie ik, dat Virginia's wetten ook wat minder streng zijn geworden, wij mogen nu, als ouders, in ons eigen huis, wel alcohol verstrekken aan onze kinderen.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Het debat over het verlagen van de minimum leeftijd van 21 naar 18 is sinds vorig jaar trouwens weer in volle gang. Toevallig las ik er net dit artikelover. Ik ben voor die verlaging, hopelijk haalt dat de "glamour" van het illegaal drinken weg.
Als je hier alcohol in de winkel koopt moet je tegenwoordig altijd ID laten zien, in een bar niet. Zelfs nu mijn man en ik er echt niet meer als 20 uitzien vragen ze voor ID; dit weekend kocht mijn man wat bier en niet alleen hij, maar ook ik moest ID laten zien. Dat vindt ik te ver gaan. Kunnen onze tienerkinderen er niet eens meer bij zijn als je boodschappen doet en tevens wat bier koopt.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Toen ik 16 was, was de leeftijd dat je mocht drinken in New York, waar ik woonde, 18, maar dat betekende dat je op je 16de zorgde dat je een fake identification had om te bewijzen dat je 18 was. Al m'n vrienden deden hetzelfde en ik weet zeker dat de bar/restaurant waar we elk weekend waren het wel wisten. Veel jongeren willen drinken voor dat ze er de leeftijd voor hebben, en, volgens mij, zal dat nooit veranderen.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
- Bandido
- Amerika-expert
Ik denk alleen wel dat als iets niet toegstaan is, het voor jongeren wel aantrekkelijker wordt om het te doen. Niet dat je om die reden alles maar moet toestaan, maar een iets mildere kijk op de zaak is volgens mij geen overbodige luxe. Maar misschien ben ik hier wel te Nederlands in. 

"Keep Georgia On Your Mind"
Ben daar wel eens in een kroeg geweest waar wel zo'n 100 fake ID's aan de muur hingen met de tekst er boven "you fake em, we take em!"
moest ik zo om lachen.
moest ik zo om lachen.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Toch begrijp ik wel een beetje wat die kennis bedoelde met lekker ergens een wijntje drinken.
Ik was zaterdag een dagje naar Amsterdam met mijn dochter en dan is het overal zo gezellig. Bij elke kroeg of restaurants zie je tafeltjes en stoeltjes buiten staan, overal terrasje waar het heel gezellig is om even een drankje te nemen.
Ook in Italië vonden we dat heerlijk deze zomer, je kon overal waar je kwam even op een terrasje neerstrijken om een drankje te drinken, ook gewoon als je kleine kinderen bij je hebt.
Dat mis ik toch wel in (West) USA.
Marjon
Ik was zaterdag een dagje naar Amsterdam met mijn dochter en dan is het overal zo gezellig. Bij elke kroeg of restaurants zie je tafeltjes en stoeltjes buiten staan, overal terrasje waar het heel gezellig is om even een drankje te nemen.
Ook in Italië vonden we dat heerlijk deze zomer, je kon overal waar je kwam even op een terrasje neerstrijken om een drankje te drinken, ook gewoon als je kleine kinderen bij je hebt.
Dat mis ik toch wel in (West) USA.
Marjon
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Inderdaad, dat "west" moet er wel bij, al denk ik, dat je in San Francisco en zeker ook omgeving Seattle ook terrasjes tegenkomt. Dat zal alles met het klimaat te maken hebben, denk ik toch. Hier in ons gebied hebben we ook ruime keuze aan terrasjes (soms zelfs enorme terrassen), vooral in Georgetown en Alexandria en andere buurten van de stad. Het wordt steeds populairder, trouwens, zelfs in Tysons Corner mall hebben een aantal restaurant "terrasjes", maar dan binnen. Op een ervan waan je je in Florida, erg leuk midden in de winter. Van Boston en omgeving weet ik, dat daar ook veel leuke terrasjes zijn. Ik vind dat ook erg gezellig, veel leuker, dan in een donkere bar zitten. Hier zaten we zaterdagavond:

- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh, dat ziet er heel gezellig uit Petra (toch maar eens naar het oosten gaan
)

In Georgetown heb je inderdaad hele leuke terrasjes! Vorig jaar schreef ik in mijn reisverslag van DC ook iets van 'Georgetown doet me enorm mediteraans aan'.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Marcel87
- Amerikakenner
Oef, plaats niet teveel van dat soort foto's hoor, ik krijg alleen maar meer heimwee naar DC

Haha ik dacht hetzelfde Marcel! Zeker nu het hier vandaag zo grauw was 

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Marcel87
- Amerikakenner
Ja precies!
Maarja, ik moet nog wachten tot maart , dan mag ik weer :dance: :dance:
Maarja, ik moet nog wachten tot maart , dan mag ik weer :dance: :dance:
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
:sorry:
- Marcel87
- Amerikakenner
Geeft niet hoor
Die tweede foto , dat gebouw wat je ziet is toch het Kennedy Center? ( het komt mij zo bekend voor maar weet het niet zeker )

Die tweede foto , dat gebouw wat je ziet is toch het Kennedy Center? ( het komt mij zo bekend voor maar weet het niet zeker )
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ja, dat is het Kennedy Center inderdaad en dat andere, ronde, gebouw is het Watergate hotel. Het gebouw op de eerste foto, waar de zon op schijnt, is de Zweedse ambassade, die werkelijk prachtig gelegen is. Om terug on topic te gaan kunnen de medewerkers daarvan heerlijk op de terrasjes lunchen of happy hour houden
.

Tsjah. Ik zie zelf wel een verband tussen de leeftijd van het mogen auto rijden en de leeftijd van het mogen drinken. In Nederland kunnen de jongeren overal heen met de fiets. Dit brengt twee dingen met zich mee: je hebt op je 16e niet direct een auto nodig en als je op de fiets een biertje te veel drinkt is het nog niet zo'n ramp. In veel delen van Amerika kom je echter zonder auto nergens. Dus dan is het wel handig dat de jongeren al vanaf 16 mogen rijden. Maar dit brengt ook met zich mee dat als ze een keer op stap willen, of naar een feest toe gaan, dat er over het algemeen zo'n 15-30 minuten gereden moet worden. En dan moet je vestandig genoeg zijn om in ieder geval 1 iemand te hebben die die avond niet drinkt. En dat is weer moeilijker op jongere leeftijd, om de peer-pressure te weerstaan zegmaar. Tenminste, dit klinkt mij wel logisch. Dus dan is het wel weer prettig dat ze nog niet mogen drinken. Maarja...op die feesten wordt er over het algemeen toch wel gedronken en dan is het weer "spannend" omdat het niet mag misschien...toch lastig!
Dat de ouders het toestaan dat de kinderen thuis zo nu en dan een drankje nemen, ach, daar zie ik zelf weinig gevaar in.
Dat de ouders het toestaan dat de kinderen thuis zo nu en dan een drankje nemen, ach, daar zie ik zelf weinig gevaar in.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik lustte vroeger ook graag een biertje maar toen ik emigreerde kon ik alleen met de auto naar feestjes.
dat haalde de lol van een biertje drinken wel naar beneden.
Nu verjaart het bier in de koelkast
dat haalde de lol van een biertje drinken wel naar beneden.
Nu verjaart het bier in de koelkast

Maar helaas is die peer pressure er ook als ze iets ouder zijn en al wel legaal mogen drinken.. hoeveel mensen van mijn leeftijd ik in college towns niet gewoon dronken in de auto heb zien stappen.. je wil het eigenlijk niet wetenOscarG schreef: En dat is weer moeilijker op jongere leeftijd, om de peer-pressure te weerstaan zegmaar. Tenminste, dit klinkt mij wel logisch. Dus dan is het wel weer prettig dat ze nog niet mogen drinken. Maarja...op die feesten wordt er over het algemeen toch wel gedronken en dan is het weer "spannend" omdat het niet mag misschien...toch lastig!

Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 3764 Weergaves
-
Laatste bericht door Lilala13