Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dv-2011 start op 2 oktober (tot 30 november)
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Dv-2011 start op 2 oktober (tot 30 november)
En kan ook iemand aan de niet-techneuten uitleggen hoe je dat doet? 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Er zijn veel softwareprogramma's te vinden die EXIF en IPTC data (waar o.a. de datum instaat) kunnen aanpassen van een foto.
Op Flickr worden een paar van die programma's besproken.
Op Flickr worden een paar van die programma's besproken.
Krijgt een gescande foto ook de datum toegewezen waarop die gescand is 

Normaal niet, maar een gescande foto mag (mocht) niet worden gebruikt.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Amerika-expert
Hangt van je OS af. Onder Linux raad ik 'jhead' aan.kastelke schreef:En kan ook iemand aan de niet-techneuten uitleggen hoe je dat doet?
Gescande foto's zijn tot nog toe altijd toegestaan (uit DV2010 instructie: "The image file can be produced either by taking a new digital photograph or by scanning a photographic print with a digital scanner."). Of een datum wordt toegevoegd hangt af van het scan programma en in geval van mijn scanner gebeurt het ook inderdaad.6foot6 schreef:Normaal niet, maar een gescande foto mag (mocht) niet worden gebruikt.
Gr., Flipje
Waar vind je deze instructie?FlipjeBTiel schreef:uit DV2010 instructie: "The image file can be produced either by taking a new digital photograph or by scanning a photographic print with a digital scanner."
Gr., Flipje
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
- Amerika-expert
Daar waar alle instructies over de loterij te vinden zijn: dvlottery.state.gov.6foot6 schreef:Waar vind je deze instructie?
Gr., Flipje
2 oktober al weer! We zijn net een maand naar Amerika geweest en het was geweldig. Wat is Nederland toch een klein luciferdoosje als je dan weer terugkomt.
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ja! Net als je eigen auto!Sten schreef:Wat is Nederland toch een klein luciferdoosje als je dan weer terugkomt.

- guernsey69
- Amerika-ontdekker
'n vraagje over de foto:
Ik begrijp dat de compositie specifications een issue kunnen zijn. Maar wat betreft de afmetingen ,als je de photo hebt gecheckt met de photo validator betekent dit dan niet automatisch dat je foto okay is qua afmetingen?
Ik begrijp dat de compositie specifications een issue kunnen zijn. Maar wat betreft de afmetingen ,als je de photo hebt gecheckt met de photo validator betekent dit dan niet automatisch dat je foto okay is qua afmetingen?
- Marcel87
- Amerikakenner
Qua afmetingen wel ja! Maar niet of je hoofd op de juiste plek staat en/of de belichting etc goed is!
nee dat dacht ik zelf ook daarom doe ik ook niet mee.OscarG schreef:Tsjah...tsjah...daar zit ook wel weer wat in. Maar aan de andere kant, stel dat ik dan en de K1 heb en de loterij win, dan voelt het net alsof ik de kans van een ander heb ontnomen. Maar misschien is dat te idealistich gedacht haha.
dan daarbij..zal wel goed komen met die K1....hoop ik.
Maar voor iedereen die wel meedoen: succes! En dat er maar veel Belgen en Hollanders mogen winnen!
Maar bij nader inzien hebben ze toch wel een goed punt: Winnen met de DV loterij en direct een green card krijgen zonder extra voorwaarden is toch ook wel lekker. Bij de K1 moet je binnen 90 dagen na binnenkomst trouwen, daarna moet je weer een statuswijziging aanvragen en dan krijg je een conditional green card. Loopt de relatie stuk (ja, dat zal natuurlijk noooit gebeurendizzygirl schreef: nee dat dacht ik zelf ook daarom doe ik ook niet mee.
dan daarbij..zal wel goed komen met die K1....hoop ik.
Maar voor iedereen die wel meedoen: succes! En dat er maar veel Belgen en Hollanders mogen winnen!

Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
In gevallen zoals deze moet je niet naar de kansen van een ander kijken, maar naar die van jezelf!
Wees maar zeker dat ook wij weer meedoen, terwijl we tegelijkertijd bezig zijn met de visumprocedure om een Permanent Resident Card te krijgen in Canada. Wij zitten nu al 5 jaar lang te wachten, en ik laat zo'n kans niet liggen! Eender wat er aan de andere kant in de pijplijn zit. Pijplijnen kunnen vastlopen, dat hebben wij persoonlijk al genoeg meegemaakt.
Wees maar zeker dat ook wij weer meedoen, terwijl we tegelijkertijd bezig zijn met de visumprocedure om een Permanent Resident Card te krijgen in Canada. Wij zitten nu al 5 jaar lang te wachten, en ik laat zo'n kans niet liggen! Eender wat er aan de andere kant in de pijplijn zit. Pijplijnen kunnen vastlopen, dat hebben wij persoonlijk al genoeg meegemaakt.
Elke
tja er zitten ook wel weer voordelen aan de DV lottery alleen het heeele grote nadeel voor mij is toch dat je er dan pas in 2011 heen kunt.
Als het niet anders is zou ik natuurlijk wel wachten maar als het niet hoeft zou ik toch gaan voor de K1 puur omdat ik dan sneller bij mijn lief ben.
en natuuuuuurlijk vertrek ik meteen weer terug naar Nederland als het stukloopt.
Stel nu dat: Mijn K1 aanvraag wordt goedgekeurd en ik win ook de Lottery, ik kies dan voor de K1, wat gebeurt er dan met mijn gewonnen DV greencard als ik er geen gebruik van maak?
Schuift die dan door naar de volgende gelukkige op de lijst of komt die compleet te vervallen?
Als het niet anders is zou ik natuurlijk wel wachten maar als het niet hoeft zou ik toch gaan voor de K1 puur omdat ik dan sneller bij mijn lief ben.
nee tuuuuuuuurlijk niet hahaha!OscarG schreef:Loopt de relatie stuk (ja, dat zal natuurlijk noooit gebeuren )
en natuuuuuurlijk vertrek ik meteen weer terug naar Nederland als het stukloopt.
Stel nu dat: Mijn K1 aanvraag wordt goedgekeurd en ik win ook de Lottery, ik kies dan voor de K1, wat gebeurt er dan met mijn gewonnen DV greencard als ik er geen gebruik van maak?
Schuift die dan door naar de volgende gelukkige op de lijst of komt die compleet te vervallen?
-
- Amerika-expert
Er worden 2x zoveel winnaars getrokken als dat er kaarten zijn, dus ja, gaat door naar de volgende (zolang er nog volgenden zijn).dizzygirl schreef:Schuift die dan door naar de volgende gelukkige op de lijst of komt die compleet te vervallen?
Gr., Flipje
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tenminste, zolang de procedure nog loopt en jij je green card nog niet toegekend hebt gekregen.
Elke
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aan allen die dit jaar weer meedoen, veel success toegewenst. Het verkrijgen van de fel begeerde Green Card is slechts een stap in het totale emigratie process, maar het is wel de moeilijkste... 

- Bandido
- Amerika-expert
Zeg dat wel! Ook van mij heel veel succes! Ik gun het iedereen hier van harte.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Marcel87
- Amerikakenner
Nog 2 dagen :dance:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 11194 Weergaves
-
Laatste bericht door meyem
-