Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Emigreren, geen Diploma!
Emigreren, geen Diploma!
Goedendag mensen.
Ik ben een 17 jarige buitenlander met een Hollandse paspoort, en verder zeer gefascineerd door Amerika.
Jullie weten mischien nog wel dat ik een tijd geleden een Topic had geopend, over mijn Mamma waarvan de paspoort haar geboorte datum niet aangeeft(00-00-1979), nou, dat was geen probleem in Amerika, alles ging soepel, behalve onze vlucht vanuit Miami naar Washington, die misten we haha.
Onze vakantie was geweldig, en dat is nog zacht uitgedrukt ook, ik ben VERLIEFD op Amerika!
Alles bevalt mij, de huizen, de auto's, de mensen , echt gewoon alles, en dit betekent elke jaar weer naar America!
Nu is het zo, dat ik zelfs wil emigreren naar America, zo rond mijn 21ste(Heb er familie wonen).
Probleem is, ik heb geen middelbare school diploma, en ben bezig met een niveau 2 ICT opleiding.
Nu had gehoord van het VAVO, een opleiding op het ROC waarmee je alsnog je VMBO diploma kan halen, en vervolgens mischien ook je HAVO diploma, een goede keuze dacht ik zo.
Maar toen ik daarmee naar mijn leraar ging, begon hij te lachen, het zou namelijk stom zijn om vanuit niveau 2, naar het VMBO te gaan, en het slimste was om dit opleiding af te maken en daarna een niveau 4 opleiding, en daarmee naar America te gaan( ik wil economie volgen op niveau 4)!
Nu vraag ik me af, zou ik het VAVO gaan doen, of naar niveau 4, om zo in Amerika te laten zien wat ik kan, en eventueel daar verder kan studeren, met waar ik mee bezig was.
Over het emigratie process hoeft er verder niets gezegd te worden, ik wil alleen weten wat het beste is-> Middelbare school diploma, of een niveau 4 diploma van iets waar ik ervaring van heb.
Ik ben een 17 jarige buitenlander met een Hollandse paspoort, en verder zeer gefascineerd door Amerika.
Jullie weten mischien nog wel dat ik een tijd geleden een Topic had geopend, over mijn Mamma waarvan de paspoort haar geboorte datum niet aangeeft(00-00-1979), nou, dat was geen probleem in Amerika, alles ging soepel, behalve onze vlucht vanuit Miami naar Washington, die misten we haha.
Onze vakantie was geweldig, en dat is nog zacht uitgedrukt ook, ik ben VERLIEFD op Amerika!
Alles bevalt mij, de huizen, de auto's, de mensen , echt gewoon alles, en dit betekent elke jaar weer naar America!
Nu is het zo, dat ik zelfs wil emigreren naar America, zo rond mijn 21ste(Heb er familie wonen).
Probleem is, ik heb geen middelbare school diploma, en ben bezig met een niveau 2 ICT opleiding.
Nu had gehoord van het VAVO, een opleiding op het ROC waarmee je alsnog je VMBO diploma kan halen, en vervolgens mischien ook je HAVO diploma, een goede keuze dacht ik zo.
Maar toen ik daarmee naar mijn leraar ging, begon hij te lachen, het zou namelijk stom zijn om vanuit niveau 2, naar het VMBO te gaan, en het slimste was om dit opleiding af te maken en daarna een niveau 4 opleiding, en daarmee naar America te gaan( ik wil economie volgen op niveau 4)!
Nu vraag ik me af, zou ik het VAVO gaan doen, of naar niveau 4, om zo in Amerika te laten zien wat ik kan, en eventueel daar verder kan studeren, met waar ik mee bezig was.
Over het emigratie process hoeft er verder niets gezegd te worden, ik wil alleen weten wat het beste is-> Middelbare school diploma, of een niveau 4 diploma van iets waar ik ervaring van heb.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Emigreren, geen Diploma!
Een beetje geduld Basta. Dit is een vrij specifiek onderwerp.
Je kunt niet verwachten dat je meteen tientallen reacties krijgt.
Marjon
Je kunt niet verwachten dat je meteen tientallen reacties krijgt.
Marjon
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ken niks van die Nederlandse opleidingen, maar:
- des te hoger je opleiding, des te beter
- het *kan* afhankelijk zijn van de manier waarop je het land binnen kan komen. (oeps, daar mocht ik van jou niks over zeggen, dus ik ga er van uit dat jij daar een vader of moeder hebt zitten, in ieder geval geen broer of zus want dan haal je je 21ste verjaardag niet).
- des te hoger je opleiding, des te beter
- het *kan* afhankelijk zijn van de manier waarop je het land binnen kan komen. (oeps, daar mocht ik van jou niks over zeggen, dus ik ga er van uit dat jij daar een vader of moeder hebt zitten, in ieder geval geen broer of zus want dan haal je je 21ste verjaardag niet).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Verder echt helemaal niemand? 

- Marcel87
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik zelf zou voor niveau 4 gaan op het MBO. Deze opleiding is wat specifieker en vandaar uit zou je eventueel kunnen doorstromen naar het HBO. Om eerst je VMBO alsnog te gaan halen en daarna die niveau 4 te doen ben je veel langer bezig!
Ik denk dat dit de beste keuze is, maar weet niet of het ook daadwerkelijk de beste keuze is.
Wellicht wil je ons vertellen welk emigratie proces jij wilt gaan volgen? Emigreren op basis van familie banden of doormiddel van de Greencard Lottery?
Ik denk dat dit de beste keuze is, maar weet niet of het ook daadwerkelijk de beste keuze is.
Wellicht wil je ons vertellen welk emigratie proces jij wilt gaan volgen? Emigreren op basis van familie banden of doormiddel van de Greencard Lottery?
-
- Amerika-expert
Het enige wat ik kan opmaken uit jouw posting is dat na mijn tijd er een hoop veranderd is in het middelbaar onderwijs in NL (ik herinner mij slechts MAVO nivo C en D). Kan alleen maar zeggen dat als het je ligt, je de hoogste opleiding moet kiezen die je aan kan. Dat, en alvast succes gewenst.Basta schreef:Verder echt helemaal niemand?

Heb je daarentegen vragen over "Emigratie naar Amerika" dan is het wellicht makkelijker om hier aan antwoorden te komen ...
Gr., Flipje
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Volgens mij maakt het niet uit wat voor diploma je haalt in Nederland. Er is op dat nivo volgens mij weinig wat transfert naar een gelijkwaardig Amerikaans diploma. Ik heb in Nederland MBO gedaan en ben in de US een Associates gaan halen. Als je nou een Bachelor of een Associates hebt, dan weten ze in de US wel ongeveer welk nivo je hebt. Voor de rest zegt werkervaring vaak meer. En wil je in de US een beroepsopleiding volgen dan moet je vaak eerst een toelatingstest doen als je geen US highschool diploma hebt. Daarmee wordt dan gekeken op welk nivo je zit voor vakken als wiskunde en Engels (lezen en schrijven).
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 9 Reacties
- 2125 Weergaves
-
Laatste bericht door newamsterdam
-
- 3 Reacties