Airmiles schreef:De huurauto's verschillen misschien soms niet zo veel in prijs. Maaar.... brandstofgebruik is wel even flink hoger. Op een afstand van 7.000 kilometer is dat toch al gauw het dubbele.
In vergelijking met wat? Ik heb in de loop der jaren heel wat auto's gehuurd en het verbruik scheelt hier en daar wel wat maar niet schrikbarend. Deze zomer reden we in 2 SUV's (Dodge Journey en de Ford Edge). De Dodge reed gemiddeld 9,5 km op 1 liter, de Ford 11,46 km op 1 liter. Ik ben nog geen auto's in Amerika tegengekomen die 20 km op 1 liter halen dus een verdubbeling van de brandstofkosten haal je niet op deze manier.
Wat wel scheelt is de brandstofprijs dit jaar t.o.v. vorig jaar. Dat was vorig jaar bijna het dubbele. Ter vergelijking: Vorig jaar met de GMC Acadia hebben we 3901 mijl/6273 km gereden en waren we $ 855 kwijt. Dit jaar reden we met beide SUV's tezamen 4028 mijl/6477 km en waren we in totaal $ 480 kwijt. Dat verschil was dus wel fors maar niet vanwege het hogere verbruik maar door de duurdere brandstofprijs. Verbruik van de GMC Acadia was trouwens 9,08 km op 1 liter.
Priceline heb ik nooit gebruikt. Moet ik me eens in verdiepen. Maar ik denk altijd maar: een hotel is om te overnachten. In een viersterren bed slaap in net zo goed als in een Motel 6 bed. Oordopjes doen wonderen mocht het te gek worden. Overigens zelden meegemaakt.
Dat is waar, zodra je eenmaal slaapt merk je het niet meer.

Ik heb tijdens mijn reizen in heel wat Motel 6-en geslapen en op een enkele na, was ik altijd dik tevreden. Echter, juist in de grote steden kun je met Priceline of Hotwire voor minder dan de prijs van een 'gewoon' motel in een viersterren hotel zitten. Dat maakt het juist zo leuk. Niks mis met een Motel 6 (zal er vast nog wel slapen tijdens mijn komende vakantie) maar als je (stukken) luxer kunt zitten voor hetzelfde geld, waarom niet!
Priceline en Hotwire zijn beide aan te raden. Ik was zelf eerst ook sceptisch toen de eerste berichten hierover op het forum kwamen maar sinds ik er al enkele malen tot mijn volle tevredenheid gebruik van gemaakt heb, ga ik er absoluut vaker gebruik van maken in de grote steden.
Roland