Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zion en Bryce en alles ertussen
Zion en Bryce en alles ertussen
tussen zion en bryce op de spestaculaire route 89
wij gaan met een camper wat zijn onze mogelijkheden op deze route
Zion park
Coral pink sand dunes
Red canyon
Bryce canyon
Slot canyon trails skutumpah
Page
Lee’s ferry
antelope canyon
Horseshoe Bend
The Rimrocks
De belangrijkste groepen hoodoos liggen in twee valleien direct naast Highway 89, de weg die van Kanab (Utah) naar Page (Arizona) loopt.Ongeveer halverwege tussen de milemarkers 19 en 20 bevindt zich een kleine pullout aan de noordzijde van de weg. Als je vanuit Kanab komt, is dat aan de linkerzijde.
lake pouwel
maar volgens mij als je de lake pwell afvaar kom je ook al verschillende van deze parken tegen
is het dan nog de moeite om er voor om te rijden en ze te gaan bezichtigen???? volgens mij zi eje andere dingen binnen in de parken als aan de rand vanhet water!!
wie wil me hiermee helpen zo goed mogelijk de reis voor te bereiden
groeten mai
wij gaan met een camper wat zijn onze mogelijkheden op deze route
Zion park
Coral pink sand dunes
Red canyon
Bryce canyon
Slot canyon trails skutumpah
Page
Lee’s ferry
antelope canyon
Horseshoe Bend
The Rimrocks
De belangrijkste groepen hoodoos liggen in twee valleien direct naast Highway 89, de weg die van Kanab (Utah) naar Page (Arizona) loopt.Ongeveer halverwege tussen de milemarkers 19 en 20 bevindt zich een kleine pullout aan de noordzijde van de weg. Als je vanuit Kanab komt, is dat aan de linkerzijde.
lake pouwel
maar volgens mij als je de lake pwell afvaar kom je ook al verschillende van deze parken tegen
is het dan nog de moeite om er voor om te rijden en ze te gaan bezichtigen???? volgens mij zi eje andere dingen binnen in de parken als aan de rand vanhet water!!
wie wil me hiermee helpen zo goed mogelijk de reis voor te bereiden
groeten mai
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Zion en Bryce en alles ertussen
Hallo Mai,
Heb je al een idee van een route? En hoeveel dagen heb je? Je bent nogal wat van plan, maar misschien heb je helemaal geen tijd om al de dingen die je hier en in andere posts noemt te gaan zien. Voor Zion en Bryce heb je ook tijd nodig, zeker als je wilt gaan wandelen.
Ik heb nog nooit gevaren op Lake Powell, maar volgens mij kom je niet zoveel tegen vanaf het water. Je kunt Antelope Canyon bereiken, verder weet ik het niet. De slotcanyons (upper en Lower Antelope Canyon) bereik je alleen vanaf het land, vlak buiten Page.
Marianne
Heb je al een idee van een route? En hoeveel dagen heb je? Je bent nogal wat van plan, maar misschien heb je helemaal geen tijd om al de dingen die je hier en in andere posts noemt te gaan zien. Voor Zion en Bryce heb je ook tijd nodig, zeker als je wilt gaan wandelen.
Ik heb nog nooit gevaren op Lake Powell, maar volgens mij kom je niet zoveel tegen vanaf het water. Je kunt Antelope Canyon bereiken, verder weet ik het niet. De slotcanyons (upper en Lower Antelope Canyon) bereik je alleen vanaf het land, vlak buiten Page.
Marianne
hoi marianne
ik ben nog steeds aan het orienteren
maar wat ik schreef qua route onder elkaar lijk mij te doen omdat het allemaal dicht bij elkaar ligt
ik sla liever dan ergen anders wat over voor het volgende jaar mee te pikken dan terug komen naar deze mooie streek die ik nu in een keer kan zien
ik weet nu nog niet of het haalbare kaart is vandaar mijn vragen op het forum
wat verschrikkelijk leuk en makkelijk is
ik heb al zoveel bij geleerd hiervan
en inderdaad de tekst van de route heb ik ook van interenet maar ik dacht dat het zo onbekend was voor velen vandaar dat ik het erbij heb vermeld
dedankt voor jou reactie
groeten mai
ik ben nog steeds aan het orienteren
maar wat ik schreef qua route onder elkaar lijk mij te doen omdat het allemaal dicht bij elkaar ligt
ik sla liever dan ergen anders wat over voor het volgende jaar mee te pikken dan terug komen naar deze mooie streek die ik nu in een keer kan zien
ik weet nu nog niet of het haalbare kaart is vandaar mijn vragen op het forum
wat verschrikkelijk leuk en makkelijk is
ik heb al zoveel bij geleerd hiervan
en inderdaad de tekst van de route heb ik ook van interenet maar ik dacht dat het zo onbekend was voor velen vandaar dat ik het erbij heb vermeld
dedankt voor jou reactie
groeten mai
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij hebben 15 jaar geleden een korte rondvaart over Lake Powell gemaakt, deze ervaring was echt heel anders dan het te voet bezoeken van de parken die je noemt. Wat de mogelijkheden zijn als je een langere rondvaart maakt weet ik niet, maar je zal in elk geval niet in de buurt kunnen komen van de genoemde parken. Als je die parken wilt zien, zal je er dus echt naar toe moeten rijden. De Skutumpah Road raad ik je trouwens niet aan hoor, met een camper. 't Is bij goede weeromstandigheden misschien wel te doen (zeg ik, als complete camper-leek) maar het risico dat er net een te slecht stuk in het wegdek zal zitten lijkt mij toch te groot.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Je ziet dit echt allemaal niet vanaf het water. En zo'n rondvaart brengt je echt niet bij de parken.maar volgens mij als je de lake pwell afvaar kom je ook al verschillende van deze parken tegen
Ik denk ook dat je wel héél veel wilt ...
Misschien heb ik wat gemist, maar je noemt nogal wat plekken op die absoluut niet TUSSEN Zion en Bryce liggen.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals al eerder gezegd, plaats je gedetailleerde route op het forum. Deze opsomming is echt te vaag.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Amerika-newbie
Hoi Mai,
Héél druk reisschema heb je opgesteld hoor. Hebben wij zo'n 10 jaar geleden ook gedaan, maar nu zouden we er zeker de voorkeur aan geven iets langer in bv. Bryce en Zion te blijven en die parken ook echt te voet te verkennen. Wij hebben toen echt een lijstje afgewerkt - zowat alle NPs in de omtrek bezocht, en dan krijg je na een tijdje echt wel het gevoel van "just another hole in the ground"
, en dat is eigenlijk niet de bedoeling, niet?
Alvast nog heel veel voorpret !!!
Héél druk reisschema heb je opgesteld hoor. Hebben wij zo'n 10 jaar geleden ook gedaan, maar nu zouden we er zeker de voorkeur aan geven iets langer in bv. Bryce en Zion te blijven en die parken ook echt te voet te verkennen. Wij hebben toen echt een lijstje afgewerkt - zowat alle NPs in de omtrek bezocht, en dan krijg je na een tijdje echt wel het gevoel van "just another hole in the ground"

Alvast nog heel veel voorpret !!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mai, je gaat met een camper, dat heb ik al begrepen, maar wanneer wil je gaan, en hoe lang, en ligt het al vast waar je naar toe vliegt? Wordt het een rondje vanaf Las Vegas? De tijd van het jaar is ook wel van belang, om te zien wat er wel en niet mogelijk is op je route.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1230 Weergaves
-
Laatste bericht door RoySchepers1970