Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Dagrit met motor op route 66. wat lijkt het beste te zijn?
route 66 voor 1 dag motor huren in williams of flagstaff
hoi wij zijn zelf HD drivers hier in ons eigen landje maar omdat we een caper huren en zo Amerika willen leren kennen
lijkt het ons erg leuk zo maar 1 dag een Harley te huren daar voor een kleine rit
we zouden de rit willen doen vanaf wiliams via old 66 naar seligman, valentine, hackbarry en kingman en dan zo weer terug naar williams via de 40
wat denken jullie zou dit de moeite zijn of beginnen we beter van flagstaff
we willen gewoon even het gevoel hebben dat we op de old 66 hebben gereden met de HD
we moeten de weg natuurlijk wel 2 x afleggen een keer met motor en terug met camper vandaar dat de route niet te groot mag zijn
ik hoop dat iemand ervaring heeft met dit traject
tot horens mai
lijkt het ons erg leuk zo maar 1 dag een Harley te huren daar voor een kleine rit
we zouden de rit willen doen vanaf wiliams via old 66 naar seligman, valentine, hackbarry en kingman en dan zo weer terug naar williams via de 40
wat denken jullie zou dit de moeite zijn of beginnen we beter van flagstaff
we willen gewoon even het gevoel hebben dat we op de old 66 hebben gereden met de HD
we moeten de weg natuurlijk wel 2 x afleggen een keer met motor en terug met camper vandaar dat de route niet te groot mag zijn
ik hoop dat iemand ervaring heeft met dit traject
tot horens mai
Re: route 66 voor 1 dag motor huren in williams of flagstaff
Ik weet niet of je in Williams een HD kan huren. Misschien meer kans in Flagstaff. Anyway, ik zou het niet doen. Het stuk R66 van Seligman (naar Ash Fork is al helemaal niets) is een 65mph nieuwe asphalt weg en de aantrekkelijkheid van het rijden van deze weg ligt in het bezoeken van Seligman en Hackberry. Dat kan je net zo goed met een RV doen. De scenery is hetzelfde als langs I40. Wat wel een heel leuk stuk is, is van Kingman via R66 (Ir10) over Sitgreaves Pass naar Oatman maar ik weet alweer niets van motorverhuur daar. Wellicht in Bullhead City, de grootste plaats in die omgeving maar Bullhead City zelf is ook niets bizonders. Om je een idee te geven, van Williams naar Kingman en weer terug is tenminste 4 uur rijden zonder stoppen. Tussen Hackberry en Kingman is het gewoon saai.
Yeehaw
Yeehaw
Dagrit met motor op route 66. wat lijkt het beste te zijn?
hallo, ik zou graag een dag een HD hueren om hetgevoel te krijgen dat ik eens stukje route 66 heb gereden
wat zou het leukste stuk zijn om dit te gaan doen we maken de rit met de camper van Gallup naar Los Angeles
tussentijds zetten we de vcamper voor een dag aan de kant en springen we op de motor maar waar is het het leukste en waar kunnen we een motor huren in de buurt daar
ik hoop dat jullie me leuke tips kunnen geven
groetn mai
wat zou het leukste stuk zijn om dit te gaan doen we maken de rit met de camper van Gallup naar Los Angeles
tussentijds zetten we de vcamper voor een dag aan de kant en springen we op de motor maar waar is het het leukste en waar kunnen we een motor huren in de buurt daar
ik hoop dat jullie me leuke tips kunnen geven
groetn mai
Re: Dagrit met motor op route 66. wat lijkt het beste te zijn?
Stel jezelf de vraag: Ben ik motorRIJDER of motorBEZITTER. Als bezitter doe je gerust de Route66.
Als rijder vergeet je Route66. (zegt deze motorrijder
) Er zijn véél mooiere routes met véél bochten. Ik noem: De Generals HWY in Sequoia Natl Park en HWY 550 in Colorado. De laatste voert je naar 13000 voet! Maar dit lijstje kan een ander vast wel aanvullen.
Overigens krijg het "het gevoel" ook op een andere motor hoor, die waarschijnlijk wat strakker stuurt.
Maar ik hou nu eenmaal van BMW
Als rijder vergeet je Route66. (zegt deze motorrijder

Overigens krijg het "het gevoel" ook op een andere motor hoor, die waarschijnlijk wat strakker stuurt.
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Misschien heb je hier wat aan?
http://www.eaglerider.nl/index.php
kun je mooi het stukje route 66 tussen Seligman en Kingman rijden
Harm
http://www.eaglerider.nl/index.php
kun je mooi het stukje route 66 tussen Seligman en Kingman rijden
Harm
hoi hier mijn reactie
ik ben hier in ons eigen landje al jaren een HD rijder
wat zou ik dan op een andere motor willen zitten
ieder doet wat zijn liefhebberij is dus mijn gevoel zegt op dezelfde te rijden als diegene die ik thuis heb staan
en motor rijder of bezitter maakt me niet uit
mijn wens is deze, dus vraag ik gewoon een reactie die me niet kwetst
groeten mai
ik ben hier in ons eigen landje al jaren een HD rijder
wat zou ik dan op een andere motor willen zitten
ieder doet wat zijn liefhebberij is dus mijn gevoel zegt op dezelfde te rijden als diegene die ik thuis heb staan
en motor rijder of bezitter maakt me niet uit
mijn wens is deze, dus vraag ik gewoon een reactie die me niet kwetst
groeten mai
Als Harley rijder moet je niet vreemd gaan denk ik
MIjn man heeft ook een dag een harley gehuurd bij eagle rider
En het stuk gereden bij Oatman; mooi door de bergen. De huur was gestart in Las Vegas.
Maar het stuk tussen seligman en Kingman is ook geweldig.
Of gewoon van Seligman naar Oatman ....
Motorrijden in Amerika is in ieder geval geweldig!
Wij hebben het ook een keer een week gedaan, in Arizona. Geen georganiseerder reis maar gewoon zelf op pad.
Ideaal!
Veel plezier met plannen
groetjs
Ellen

MIjn man heeft ook een dag een harley gehuurd bij eagle rider
En het stuk gereden bij Oatman; mooi door de bergen. De huur was gestart in Las Vegas.
Maar het stuk tussen seligman en Kingman is ook geweldig.
Of gewoon van Seligman naar Oatman ....
Motorrijden in Amerika is in ieder geval geweldig!
Wij hebben het ook een keer een week gedaan, in Arizona. Geen georganiseerder reis maar gewoon zelf op pad.
Ideaal!
Veel plezier met plannen
groetjs
Ellen
Van 1998 tot en met 2007 verschillende amerika reizen, 2009 Noordwesten http://renellen.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; en reis mee met onze camperreis in het zuidwesten juni 2011 http://ellenrenejaydin.reismee.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: route 66 voor 1 dag motor huren in williams of flagstaff
Oatman is echt zo'n dorpje waar je met de motor door heen MOET, tenminste als je een stuk R66 wilt rijden. Wij vonden het prachtig en dan niet alleen het dorpje.....
hoi ellen
eagle rider waar zit die??
is er in de buurt van seligman een verhuur bedrijf weet je dat toevallig
ik hoor graag van je terug
bedankt weer voor de reacties
mai
eagle rider waar zit die??
is er in de buurt van seligman een verhuur bedrijf weet je dat toevallig
ik hoor graag van je terug
bedankt weer voor de reacties
mai
- hdeweert
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik ben ellen wel niet maar je kunt het allemaal zelf zien via de link die ik je aangegeven heb.
Je kunt daar alle verhuurbedrijven van Eaglerider vinden.
http://www.eaglerider.nl/locaties.php
Harm
Je kunt daar alle verhuurbedrijven van Eaglerider vinden.
http://www.eaglerider.nl/locaties.php
Harm
@Mai: Ik bedoel niet om je gevoel te kwetsen. Het was ook meer gekscherend bedoeld. Een motorbezitter is iemand die (gecharcheerd) alleen met 20+ graden rijdt en dan nog alleen naar zandvoort op en neer. Een motorrijder is, laat ik zeggen, wat meer gewend.
Desondanks hoop ik dat je leuke tips krijgt. Het stuk Route66 dat ik zelf heb gezien sprak me absoluut niet aan (kaarsrecht), vandaar mijn tips voor andere wegen. Die gezien hebbend, bedacht ik: "vergeet Zwitserland en omstreken; HIER zijn de bochten die je wilt".
Hou de glimmende kant boven! :beerchug:
Desondanks hoop ik dat je leuke tips krijgt. Het stuk Route66 dat ik zelf heb gezien sprak me absoluut niet aan (kaarsrecht), vandaar mijn tips voor andere wegen. Die gezien hebbend, bedacht ik: "vergeet Zwitserland en omstreken; HIER zijn de bochten die je wilt".
Hou de glimmende kant boven! :beerchug:
- Color01
- Amerika-expert
jodokus schreef:
ik zie dat je van BMW houd.
BMW rijden hier in amerika heeft nadelen ...heel weinig dealers voor reperaties en heel duur in onderhoud en onderdelen.
- Ta2 Gerrit
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
Het stuk van Seligman naar Kingman over de oude 66 is zo'n beetje het meest saaie stuk weg wat je maar kunt bedenken.
Als rijder en bezitter van Milwaukee Iron leek me dat wel een leuk nostalgisch stukje om te doen van Grand Canyon op weg naar las Vegas. Weliswaar met de SUV (aircooled
) en het was maar iets om.
Het begon leuk, in Seligman, maar voor de rest was het heeelemaal niks. Behalve dan de megalunch in het cultureel centrum van de Hualapai indianen, ergens halverwege. Dus ik zou zeggen, niet doen.
Na Kingman, west ( Rt66, Oatman) of noord(Las Vegas), wordt het een stuk mooier om te rijden.
Als rijder en bezitter van Milwaukee Iron leek me dat wel een leuk nostalgisch stukje om te doen van Grand Canyon op weg naar las Vegas. Weliswaar met de SUV (aircooled

Het begon leuk, in Seligman, maar voor de rest was het heeelemaal niks. Behalve dan de megalunch in het cultureel centrum van de Hualapai indianen, ergens halverwege. Dus ik zou zeggen, niet doen.
Na Kingman, west ( Rt66, Oatman) of noord(Las Vegas), wordt het een stuk mooier om te rijden.
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"

2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Re: Dagrit met motor op route 66. wat lijkt het beste te zij
Hoi Anne, ik ben niet Mai maar heb in mei wel een HD Road King gehuurd bij Eagle rider in Las Vegas en wil mijn ervaringen wel even vertellen hoor.
We hadden de motor gehuurd via usareisen.de zodat alle verzekeringen er meteen bij zaten en dat was ook het geval, we hebben alleen de VIP verzekering nog geupgrade naar de Enhanced Vip verzekering voor $6 extra. We hadden de motor op een vrijdag gehuurd en dat was achteraf niet de meest handige dag, er vertrekken dan veel mensen voor een lang weekend en het was dan ook heel erg druk, we waren er op de afgesproken tijd van half 11 en uiteindelijk waren we pas om half 1 op pad. Omdat we zo lang moesten wachten hoefden we de volgende dag de motor pas om half 5 terugbrengen, en dat was achteraf natuurlijk prima want zo konden we op zaterdag nog een hele rit maken. En het lange wachten is eigenlijk het enige wat een beetje tegenviel aan Eagle Rider, de motor was perfect, alles werd keurig netjes afgehandelt en bij het terugbrengen waren we met 5 minuten klaar.
De rit met de HD langs Lake Mead zal ik niet snel vergeten, dat was echt een superervaring al zat ik dan slechts achterop.

We hadden de motor gehuurd via usareisen.de zodat alle verzekeringen er meteen bij zaten en dat was ook het geval, we hebben alleen de VIP verzekering nog geupgrade naar de Enhanced Vip verzekering voor $6 extra. We hadden de motor op een vrijdag gehuurd en dat was achteraf niet de meest handige dag, er vertrekken dan veel mensen voor een lang weekend en het was dan ook heel erg druk, we waren er op de afgesproken tijd van half 11 en uiteindelijk waren we pas om half 1 op pad. Omdat we zo lang moesten wachten hoefden we de volgende dag de motor pas om half 5 terugbrengen, en dat was achteraf natuurlijk prima want zo konden we op zaterdag nog een hele rit maken. En het lange wachten is eigenlijk het enige wat een beetje tegenviel aan Eagle Rider, de motor was perfect, alles werd keurig netjes afgehandelt en bij het terugbrengen waren we met 5 minuten klaar.
De rit met de HD langs Lake Mead zal ik niet snel vergeten, dat was echt een superervaring al zat ik dan slechts achterop.
-
- Amerikafan
ik heb zelf een harley gehad en ik bezit een bmw en zal er weldra nog een 2de kopen.Color01 schreef:jodokus schreef:
ik zie dat je van BMW houd.
BMW rijden hier in amerika heeft nadelen ...heel weinig dealers voor reperaties en heel duur in onderhoud en onderdelen.
wat ik kan zeggen over beide merken.
met een harley moet je idd zien dat er genoeg dealers zijn, die zijn kwalitatief niet zo hoogstaand.
een bmw daarintegen... die gaat gewoon niet kapot...
en onderhoud doe je gewoon zelf.
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
- Color01
- Amerika-expert
be2712 schreef: met een harley moet je idd zien dat er genoeg dealers zijn, die zijn kwalitatief niet zo hoogstaand.
dan moet ik maar tegen een kameraad van mij zeggen, dat die een kat in de zak heeft gekocht .. want zijn bmw staat meer in de shop dan mijn Yamaha.
- emporionelis
- Amerika-ontdekker
Beste motormuizen,
Ook ik wil in Las Vegas een HD gaan huren om 1 dag lekker te gaan toeren.
Nou ben ik niet flauw en weet dat de regels in de States anders zijn, maar wat mij opvalt is dat echt niemand leren jassen heeft om te verhuren!! helm geen probleem (zelfs verplicht) maar jas o.i.d. Ho maar!
Nu heb ik begrepen dat dit niet bij wet verplicht is, maar weet iemand toch een bedrijf waar dit mogelijk is?
Ook ik wil in Las Vegas een HD gaan huren om 1 dag lekker te gaan toeren.
Nou ben ik niet flauw en weet dat de regels in de States anders zijn, maar wat mij opvalt is dat echt niemand leren jassen heeft om te verhuren!! helm geen probleem (zelfs verplicht) maar jas o.i.d. Ho maar!
Nu heb ik begrepen dat dit niet bij wet verplicht is, maar weet iemand toch een bedrijf waar dit mogelijk is?

- Color01
- Amerika-expert
bijna niemand hier , draagt met het warme weer een leren jas .
de meeste mensen dragen een Mesh jacket ...maar zo als de afgelopen weken met de hoge temperaturen, is ook een Mesh Jacket nog te warm

de meeste mensen dragen een Mesh jacket ...maar zo als de afgelopen weken met de hoge temperaturen, is ook een Mesh Jacket nog te warm

-
- Amerikafan
jah idd, mijn boxer heeft nu 1.8 ton op de teller, enkel de batterij moeten vervangen... (kleppen heb ik de laatste 80 000 km niet meer nagekeken, is ook niet nodig aangezien ik er nog nooit een aanpassing aan heb moeten doen)Color01 schreef:be2712 schreef: met een harley moet je idd zien dat er genoeg dealers zijn, die zijn kwalitatief niet zo hoogstaand.
dan moet ik maar tegen een kameraad van mij zeggen, dat die een kat in de zak heeft gekocht .. want zijn bmw staat meer in de shop dan mijn Yamaha.
probleem met mijn harley was dat hij zo snel roeste, letterlijk... die beestjes zijn niet gemaakt om in normaal weer mee rond te rijden... klein beetje pekel en alles is om zeep.
tegenover mijn bmw, daar rijd ik heel de winter mee door het zout, geen enkel probleem mee gehad tot op heden.
Ik hoop binnenkort een r1200gsa te kunnen aanschaffen om mee te gaan rondtrekken. hij heeft een actiradius van 750km met een tank, dat vind ik wel prettig

Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
- goldenhills
- Amerika-expert
Je ziet hier veel mensen vrij schamel gekleed op de motor rijden. Ik moet er niet aan denken hoe dat er uitziet als er ongewenst 'afgestapt' is. Ik rij altijd in volledig motorpak (BMW airflow) en handschoenen (en helm natuurlijk, zelfs verplicht in CA). Mijn motorkleding heeft me al twee keer flink wat letsel bespaard, dus ik rijd niet zonder! Dat een BMW geen reparaties nodig heeft kan ik helaas niet beamen. Mijn R1200GS rijdt probleemloos, maar de nog niet een jaar oude F650GS twin van mijn ega heeft helaas al een paar keer met kinderziektes bij de dealer gestaan.
Op de Eagle Rider website zie ik trouwens "Jacket rental available" staan bijv. als je de beschikbaarheid van een motor bekijkt in Phoenix.
Op de Eagle Rider website zie ik trouwens "Jacket rental available" staan bijv. als je de beschikbaarheid van een motor bekijkt in Phoenix.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht