Hierop kan ik alleen maar zeggen, dat je superveel geluk hebt gehad. Als je met zo'n snelheid gepakt was, had je gezellig een paar nachten of langer in de gevangenis mogen doorbrengen. Niet alleen wordt het volgen van elkaar op die manier als "drag racing" gezien, alles wat meer dan 15 mijl over de snelheidslimiet is, is "reckless driving" en dat betekent meestal niet verder rijden, maar enkele reis politiebureau.Bralo20 schreef:100mph gaat ookYeehaw schreef:Op die andere wegen rijden we geen 88 mph Loek, alhoewel....![]()
Al moet ik toegeven dat we toen "hoerenchance" gehad hebben (zoals ze dat hier mooi op z'n Vlaams zeggen)... Ik was samen met nog iemand begeleider van onze reis toen en m'n co begeleider vond het niet leuk dat ik hem volgde... Dus vlamde hij overal serieus door met snelheden +100mph... Aangezien het voor mij de eerste keer in de US was was ik genoodzaakt om hem te volgen omdat hij ook zelden of nooit degelijke info gaf waar we zouden samenkomen... Gelukkig kan ik een aardig stukje autorijden en kon hij me nooit losrijden maar plezant was het alvast niet... Vooral in Yosemite & Death Valley was dit niet echt aangenaam voor de inzittenden. Logischerwijs zijn onze wegen dan ook gescheiden na die bewuste reis... Ik rij graag door hier in de EU maar in de USA doe je dit best niet... De wagens zijn er trouwens niet voor gemaakt ook... Amper na enkele dagen verschenen er al foutmeldingen van het remsysteem op het dashboard...
Binnen enkele weken gaan we het wat kalmer aandoen
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
bekeuring "gevaarlijk" inhalen
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: bekeuring "gevaarlijk" inhalen
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerikakenner
hmmm... sorry om de partypooper te zijn maar 't is niet voor niks dat de speed limit in plaatsen als Yosemite zo laag is. Heb je wel gelezen hoeveel wildlife er jaarlijks wordt platgereden door dergelijke truukjes?? Ik kan je garanderen dat een beer of een hert tegen de auto nog minder leuk zou zijn geweest, zowel voor je inzittenden als voor het arme beest. Reckless driving is inderdaad de goede term hiervoor! Sorry hoor maar ik vind zoiets echt NOT FUNNY.Bralo20 schreef: Gelukkig kan ik een aardig stukje autorijden en kon hij me nooit losrijden maar plezant was het alvast niet... Vooral in Yosemite & Death Valley was dit niet echt aangenaam voor de inzittenden. .

't is maar goed dat je die begeleider tenminste de laan uit hebt gestuurd.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
-
- Amerikakenner
PS Sorry voor de rare quote, een beetje te snel gecut&paste denk ik! 
Note mod Petra: nu ziet het er beter uit

Note mod Petra: nu ziet het er beter uit

Groetjes, Ilona
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik vond het zelf ook ver van "funny"... Integendeel... Ik heb er dan later m'n conclusies uit getrokken en heb de deur toegetrokken... Ondertussen hadden we zoveel vraag gekregen om ook zulke reizen in te richten dat we dit jaar dan toch maar toegegeven hebben en we zelf onze eerste eigen stage ingericht hebben... Niet met de bedoeling om te concurreren met de andere vereniging (onze prijzen zijn trouwens identiek) maar om complementair te zijn en omdat we merkten dat de vraag het aanbod oversteeg... Het concept is hetzelfde, de aanpak iets anderspushirubiano schreef:hmmm... sorry om de partypooper te zijn maar 't is niet voor niks dat de speed limit in plaatsen als Yosemite zo laag is. Heb je wel gelezen hoeveel wildlife er jaarlijks wordt platgereden door dergelijke truukjes?? Ik kan je garanderen dat een beer of een hert tegen de auto nog minder leuk zou zijn geweest, zowel voor je inzittenden als voor het arme beest. Reckless driving is inderdaad de goede term hiervoor! Sorry hoor maar ik vind zoiets echt NOT FUNNY.![]()
't is maar goed dat je die begeleider tenminste de laan uit hebt gestuurd.

Maar goed, dat hoofdstuk van toen is afgesloten en we kunnen nu blij zijn dat ze ons idd niet staande gehouden hebben... Nonkel flik is ginder over het algemeen iets minder vriendelijk voor zulke stoten

Ik moet zeggen dat onze ervaringen met "Nonkel Flic" in de USA altijd positief zijn geweest en ze gaan niet zo snel over tot bekeuren als in Nederland waar de bonnen voor een overschrijding van de max snelheid met 5 km/u regelmatig binnenkomen.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Nu noem je echt wel een apenland op wat bekeuringen betreftYeehaw schreef:Ik moet zeggen dat onze ervaringen met "Nonkel Flic" in de USA altijd positief zijn geweest en ze gaan niet zo snel over tot bekeuren als in Nederland waar de bonnen voor een overschrijding van de max snelheid met 5 km/u regelmatig binnenkomen.

(gaat snel dekking zoeken)
Je moet toch ergens een grens trekken hè?
Wij zijn ondertussen in alle geval weer thuis en hebben absoluut geen enkel probleem gehad om het land te verlaten, zoals Petra al eerder aanhaalde.
Als ik hier al die overtredingen zo lees, waarmee ik absoluut niemand wil veroordelen, dan vind ik het toch wel balen dat wij dan net een boete kregen. We reden netjes onze snelheid en staken voor op een onderbroken stipellijn. Maar als je een stok zoekt om de hond mee te slaan, dan vind je die natuurlijk altijd.
We wachten nu wel af tot wat het leidt. Sowieso weten we nog niet waar volgend jaar de vakantie naartoe gaat, ook al staan er alweer een aantal Amerikaanse NP's op het verlanglijstje.
Blijkbaar moet je geluk hebben. ik lees dat er mensen zijn die niks meer horen en anderen die meermaals een aanmaning tot betalen krijgen.
Wait and see !!
Als ik hier al die overtredingen zo lees, waarmee ik absoluut niemand wil veroordelen, dan vind ik het toch wel balen dat wij dan net een boete kregen. We reden netjes onze snelheid en staken voor op een onderbroken stipellijn. Maar als je een stok zoekt om de hond mee te slaan, dan vind je die natuurlijk altijd.
We wachten nu wel af tot wat het leidt. Sowieso weten we nog niet waar volgend jaar de vakantie naartoe gaat, ook al staan er alweer een aantal Amerikaanse NP's op het verlanglijstje.
Blijkbaar moet je geluk hebben. ik lees dat er mensen zijn die niks meer horen en anderen die meermaals een aanmaning tot betalen krijgen.
Wait and see !!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Met stippellijn, bedoel je zo'n onderbroken dubbele streep? Lijkt op een dubbele stippellijn? Daar mag je niet inhalen, dat is om aan tegeven dat je daar (links) af mag slaan. Maar met inhalen blijft het altijd uitkijken. Het is aan de hermandad om te bepalen of het nu echt verantwoord was om in te halen, en veelal is de bekeurde partij het daar niet mee eens. Maar ja, mee eens of niet, die bekeuring krijg je toch.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 2878 Weergaves
-
Laatste bericht door Frasi