Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar in de VS zou je het liefst wonen?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Waar in de VS zou je het liefst wonen?

Bericht door vana »

Ik heb ook die test maar eens gedaan.

nr 1 Page Arizona
nr 2 Green Valley Arizona
nr 3 Moab :D

Ik zou niet in Amerika willen wonen, maar als het dan toch moet vind ik Moab wel een leuke plaats om te wonen.

Marjon
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Ik heb de test ook gedaan.
De uitslagen:
1. Holiday Island AR
2. Heber Springs-Greers Ferry Lake AR
3. Milwaukee OR

Iemand ervaringen met deze plaatsen?
Ik zat zelf meer aan montana te denken ofzo :lol:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Grappig, ik heb de test ook maar even gedaan en mijn top 3 was:

Charleston SC
Augusta GA
Tampa FL

Ik woon dus kennelijk al in de goede hoek van het land. 8)
"Keep Georgia On Your Mind"
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

LOL - dat is wel heel grappig!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Tink
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tink »

Bandido schreef:
marcuscj schreef:Duuh, Atlanta krijgt 15 inches regen in de zomer, Portland Or alleen 3.5 inches.
De winter ? dat is een ander verhaal.
Ja, omdat het hier subtropisch is. Het kan hier een paar dagen per week een half uur lang met bakken uit de hemel komen en dan kom je dus snel aan 15''. En daar zijn we overigens ook heel blij mee, want er verdampt hier ook nogal veel. Het is namelijk de rest van de tijd gewoon zonnig. In Oregon kan het zo een week regenen, weet ik uit ervaring. Maar dan van dat druilerige, zoals in Nederland. 8) :wink:

Wij in Portland, en de rest van Oregon noemen dat beetje regen 'liquid sunshine'. ;-)
Een goede maatstaf om een toerist eruit te pikken is kijken naar wie er met een paraplui loopt. ;-) Echte Oregonians lopen niet met een paraplui maar in shorts en flipflops. ;-) Ja ook in de winter.
De slogan is niet voor niets 'Lets Keep Portland Weird!'

Wat ik belangrijk vind van wonen aan de westkust is de liberale woonklimaat. Men is naar mijn mening opener, lopen altijd voorop kwa milieu veranderingen en gezondheid, self sustaining is iets waar ik als Oregonian erg trots op ben, net zoals ik trots was op het feit toen we nog in California dat California als land zichzelf zeer goed staande zou kunnen houden mocht het zich af willen scheiden van de United States. Geen van de andere staten zou als zelfstandig land kunnen functioneren, omdat er niet voldoende inkomsten/industrie en infrastructuur is.
--
Tink
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Wat een ontzettend leuke kwis ! Is knap samengesteld, behoorlijk to the point.
Bij mij komt op de eerste plaats Providence, Rhode Island en daarna twee steden in Connecticut en Massechussets (pardon the spelling).
Ook Seattle en verschillende steden in Oregon scoren hoog.
De gebieden zijn geen echte verrassing voor me, want ik heb geen hekel aan winter en regen en houd van groen. Bovendien ben ik stadsmens in hart en nieren, maar moet wel bos of water in de buurt hebben.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Tink schreef:Wat ik belangrijk vind van wonen aan de westkust is de liberale woonklimaat. Men is naar mijn mening opener, lopen altijd voorop kwa milieu veranderingen en gezondheid
Ja, dat is iets wat ik ook belangrijk vind, en dat mis ik ook wel in het Zuiden. Al valt het in de Midtown-Atlanta "bubble" waar ik woon dan wel weer mee en dat is vrij open en werelds. Maar de rest van het Zuiden is dat niet en zo vind ik het nogal altijd erg dat religie hier zo'n prominente plaats inneemt en vooral de "Southern Baptists" zijn erg aanwezig. Maar ook dat de doodstraf hier nog wordt uitgevoerd, dat blijf ik iets ontzettend ongeciviliseerds vinden. Maar goed, tegelijkertijd besef ik ook wel dat ik degene die anders is en die hier is komen wonen.
Tink schreef:net zoals ik trots was op het feit toen we nog in California dat California als land zichzelf zeer goed staande zou kunnen houden mocht het zich af willen scheiden van de United States. Geen van de andere staten zou als zelfstandig land kunnen functioneren, omdat er niet voldoende inkomsten/industrie en infrastructuur is.
Dat is weer een andere discussie, maar toch op zijn minst twijfelachtig. Zo zijn staten als Georgia en Virginia qua grootte van de economie (in GDP) vergelijkbaar met landen als Zweden en Zwitserland. Een staat als Ohio is ongeveer zo groot als Nederland, en een staat als Californie zou als onafhankelijk land zelfs in de top 10 staan van grootste economieen ter wereld. Nou zegt GDP natuurlijk niet alles, maar wel veel. Er zijn genoeg landen denkbaar met minder middelen en mogelijkheden en die ook onafhankelijk zijn.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Bandido schreef:
Tink schreef:Wat ik belangrijk vind van wonen aan de westkust is de liberale woonklimaat. Men is naar mijn mening opener, lopen altijd voorop kwa milieu veranderingen en gezondheid
Ja, dat is iets wat ik ook belangrijk vind, en dat mis ik ook wel in het Zuiden. Al valt het in de Midtown-Atlanta "bubble" waar ik woon dan wel weer mee en dat is vrij open en werelds. Maar de rest van het Zuiden is dat niet en zo vind ik het nogal altijd erg dat religie hier zo'n prominente plaats inneemt en vooral de "Southern Baptists" zijn erg aanwezig.
Amen brother!

Oh wacht. Nou doe ik het weer verkeerd! ;)

Dat integreren gaat toch sneller dan je denkt! ;)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Ik heb de test ook ff gedaan en dit is de uitslag:

1. Hendersonville, North Carolina
2. Brevard, North Carolina
3. Maryville, Tennessee
4. Hot Springs-Hot Springs Village, Arkansas
5. Clayton, Georgia

Ik zit dus helemaal verkeerd hier in central New Jersey :lol: ,maar dat wist ik al wel :wink: .

Iets wat wel grappig is is dat mijn schoonouders ons afgelopen weekend vroegen of wij ook naar North Carolina wilden verhuizen omdat hun en mijn schoonzus en zwager daar naartoe willen verhuizen! Hun hebben genoeg van o.a alle drukte en buitenlanders en hoge belastingen hier. Mijn andere schoonzus en zwager blijven in Prescott Arizona maar mijn zwager wil over zo'n 10 jaar stoppen met werken en naar South Carolina verhuizen,en daar een huis kopen of bouwen aan de kust.
Ik ben een groot liefhebber van die streek en voel me helemaal thuis daar maar m'n vrouw denkt daar anders over haha. Wel jammer want als het aan mij ligt dan pak ik vanavond alles in en vertrek ik morgen richting the South :wink: .
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Velen zullen me waarschijnlijk volledig gek verklaren, maar ik wil doooodgraag in NY gaan wonen.
Die stad heeft me zo betoverd, dat ik op een of andere manier aanvoel als m'n tweede thuis.

Hoewel, als ik de kans krijg, zou ik graag in 2-3 verschillende regio's (NY, CA, MI) wonen.
Maar ik zou al vre-se-lijk blij zijn mocht ik er al mogen wonen :-)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
inky
Amerika-ontdekker

Bericht door inky »

Hebben sinds kort een farm in Arizona :D .
Dus: State:Arizona
County:Cochise
Town: Willcox

Ligt een uurtje onder Tucson aan de I10.
actief in bedrijf in Nederland en USA. Runnen een boerderij in Groningen en in Arizona.
Januari 2012:SSN and DL!
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Een relatief oud topic, maar blijft interessant wat mensen aantrekt aan de gebieden waar ze eventueel zouden willen wonen.

Ik zag ik dat vorig jaar schreef dat ik het liefste in San Francisco of Marin wil wonen. Dat geldt nog steeds, alhoewel de oostkust mij ook heel erg trekt. Mede door de verhalen van Petra en door andere verhalen en foto's trekt Virginia en omgeving Washington D.C. mij ook steeds meer. Ik wil dolgraag daar een keer kijken hoe dat bevalt. North & South Carolina heb ik al eens bezocht en ik was verrast door het zuiden. Ik vond het er prachtig! Ik denk dat ik serieus dus VA of NC zou overwegen, alsmede omgeving Washington D.C.

Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die dit gebied interessant vinden om te wonen.

En natuurlijk om dit topic weer even een kickstart te geven, ben benieuwd er nog mensen zijn die ergens anders in de States willen wonen en waarom daar.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Ingmar
Amerikafan

Bericht door Ingmar »

Mijn favoriete staat is toch wel Rhode Island. De mensen hier zijn erg vriendelijk. Het is niet te druk, maar als je in de juiste omgeving woont heb je wel alles in je nabije omgeving. Zeker met een gezin is het hier erg prettig wonen. De kids hebben doorgaans meer dan genoeg ruimte om lekker vrij te spelen, zonder dat je bang hoeft te zijn voor auto-ongelukken en dergelijke.

Helaas woon ik zelf nu in Connecticut, maar ik kan niet wachten om terug te gaan naar Rhode Island, het liefst het noordelijke gedeelte, Lincoln bijvoorbeeld.
Before "was", "was" was, "was" was "is".
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Georgie schreef:North & South Carolina heb ik al eens bezocht en ik was verrast door het zuiden. Ik vond het er prachtig! Ik denk dat ik serieus dus VA of NC zou overwegen, alsmede omgeving Washington D.C.
De Zuidelijke Staten, en dan met name North Carolina, Georgia en Virginia behoren niet voor niets al jaren tot de snelst groeiende staten. Maar als je ergens wilt wonen moet het er wat mij betreft niet alleen maar "mooi" zijn, je moet er ook werk kunnen vinden en een huis kunnen kopen. En dan vind ik het weer ook nog belangrijk. En die mix vind ik in het Zuiden van de VS.

Overigens zijn er verschillende delen van de VS waar ik wel wat mee heb, zo zou ik persoonlijk op dit moment het liefst in DC wonen, maar moet ik daar qua woongenot nu teveel opgeven. Huizen zijn er zoveel duurder dan hier en dat speelt voor mij ook een rol. Ook vind ik New England geweldig, het politieke klimaat spreekt me er meer aan, maar het weer en (ook weer) de kosten van het levensonderhoud, dan weer niet. Mijn schoonouders wonen in Boston en ik kom er dus regelmatig, maar de winters zijn er echt wel erg lang en erg koud... :wink:
Myrte
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Myrte »

Ik denk niet dat ik voor vast in de USA zou willen wonen & werken etc, maar voor een paar jaar zou ik het super graag willen !
In onwillekeurige volgorde 3 plekken waar ik best voor een tijd zou willen wonen:

staat: California
stad: ergens aan de kust ten noorden van LA
Ik zou wel in het Eames huis willen wonen in Santa Monica...

staat: California
stad: Palm Springs
Dit is echt een van mijn favoriete plekjes, ik zou hier best in de wintermaanden willen wonen in een prachtig mid century modern ranch house.
Maar zeker niet in de zomer, dan zou ik niet tegen de hitte kunnen.

staat: New York
stad: Brooklyn, ik zou heel graag in een mooi fabriekspand met dakterras in Williamsburg of in een mooie brownstone met tuin in Park Slope willen wonen.
Hier kun je lekker fietsen dat zou ik zo missen in LA of PS !
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

New York - GW Village, Battery Park City.

Washington DC - Georgetown.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
yvonne van den berg
Amerika-ontdekker

Bericht door yvonne van den berg »

Staat Montana
Stadje West Yellowstone

Aan de west ingang van Yellostone is een klein toeristisch dorpje met leuke hotels en restaurantjes. Het hele winter en zomer seizoen is er van alles te beleven. Hier zou ik het zeker vol kunnen houden.... :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer