Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Stoelen van te voren reserveren.

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gezinnetje
Amerika-ontdekker

Stoelen van te voren reserveren.

Bericht door Gezinnetje »

Hallo allemaal!

Ik zie zo snel hier even geen topic hier over. Dus heb er even 1 geopend.
Wij vliegen met 2 volwassen , een kindje op schoot :blink: en een 2 jarige op een eigen stoel.
Dus ik heb graag fijne plaatsen.
Welke zouden jullie adviseren? Ik dacht aan de Bulkhead?

De vraag waar het om gaat:

Bij KLM kan ik heel gemakkelijk Online mijn stoelen reserveren maar ''helaas'' vliegen wij met United Airlines.
Deze site vind ik zo onoverzichtelijk. Kan je hier uberhaupt online wel stoelen reserveren?
Ik kan alleen het inchecken en Upgraden vinden.
Weet iemand waar het op hun site is te vinden???
Ik wil zo graag naast elkaar zitten, en fijne plaatsen hebben.

(nou heb ik van sommige forum leden gehoord dat je beter kan 'zeuren' :wink: En dat je dan nog wel eens een Buisness class stoel :D wil krijgen. Maar durf het risico niet aan ! :( ! Haha)

Alvast bedankt !!
http://bigbeargetaway.com/ws_index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Clint
Amerika-expert

Re: Stoelen van te voren reserveren.

Bericht door Clint »

Via de amerikaanse site kan je als het goed is via 'my itinaries' je stoelen wijzigen. Bulkhead wordt wel vaak geblockt, juist voor mensen als jullie dus het kan zijn dat je even moet bellen met United.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Gezinnetje
Amerika-ontdekker

Bericht door Gezinnetje »

Clint schreef:Via de amerikaanse site kan je als het goed is via 'my itinaries' je stoelen wijzigen. Bulkhead wordt wel vaak geblockt, juist voor mensen als jullie dus het kan zijn dat je even moet bellen met United.

Dankje voor het snelle antwoord :D !! Ik zal morgen dan even bellen. Hopelijk kunnen ze nu al helpen want we vliegen pas in Decmber.

Bedankt!
http://bigbeargetaway.com/ws_index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Wij hebben vorige maand gevlogen met UA en ik had ook de stoelen alvast thuis gereserveerd.
Op het trans-atlantische deel kon ik de bulkheadstoelen nog vastleggen, al was ik er wel vroeg bij.
Op het andere stuk kregen we op de heenreis een gratis upgrade naar economy-plus.
Ik had eerst gevraagd of we gratis naar die klasse konden en dat kon niet.
De dame achter de balie keek een kwartier voor het boarden nog even mijn kant op (ik ben 2.05 en 150kg) en riep me erbij en heeft ons alsnog gratis overgezet. ( :beerchug: voor UA bij deze)

Tijdens de vlucht wilde iemand niet in economy zitten. De vrouw in kwestie zat flink te zeuren tegen de stewardess en wilde gratis naar economy-plus 'omdat daar volgens haar toch plek was' maar moest uiteindelijk toch bijbetalen.

Op de terugweg hebben we het er niet op gewaagd en heb ik zelf een upgrade geregeld de dag voor vertrek.
Dat was maar goed ook want het vliegtuig zat nagenoeg helemaal vol.
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Hey,

Je kan onmiddelijk na boeking je plaatsen reserveren bij United. Je kan dit doen door naar United.com te surfen en dan op "My Itineraries" te klikken. Je kan nu je boeking opzoeken aan de hand van je naam en je boekingsnummer of je credit card. Als je via een "broker" geboekt hebt (bvb connections.be / vliegtickets.nl, etc...) dan zal je echter niet over het juiste boekingsnummer beschikken. Je zal dan een boekingsnummer van een "GDS" gekregen hebben, veelal een Galileo of Amadeus nummer.

Door naar de respectievelijke sites te gaan kan je daar je "United" boekingsnummer achterhalen.

Amadeus: http://www.checkmytrip.com
Galileo: https://www.viewtrip.com/

Ook hier heb je het reservatienummer en je naam nodig.

Maar zoals reeds gezegd zijn bulkhead seats soms geblokkeerd. Bij United is dit echter NIET het geval... Iedereen kan bulkhead seats boeken bij United. Exit seats kunnen echter enkel door top tier eliteklanten (1K / GS) geboekt worden. Als je echter geen eliteklant bent dan kan het lijken dat bijna de helft van economy volzet is, dit is echter niet het geval. Niet elite klanten kunnen een bepaald deel van het toestel (de Economy Plus sectie) NIET reserveren tenzij men extra bijbetaald (prijs hangt af van de trajectlengte). Mogelijk kan je als je belt hierin toch een zitje krijgen, al heb je hiervoor geen garantie omdat ook deze zitjes vrij te kiezen zijn door de zogenaamde elite klanten of mensen die extra betalen.

Ik zou je dus aanraden om ofwel dadelijk in te loggen op het United systeem of anders morgenochtend naar United te bellen om je zitjes te laten vastleggen. Wel niet te lang wachten want bulkhead seats zijn over het algemeen zeer gewaardeerd door de extra beenruimte ;) (Zelf boek ik altijd 17G op de 777, een bulkhead op de eerste rij van economy plus).
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Bertorelli schreef:Wij hebben vorige maand gevlogen met UA en ik had ook de stoelen alvast thuis gereserveerd.
Op het trans-atlantische deel kon ik de bulkheadstoelen nog vastleggen, al was ik er wel vroeg bij.
Op het andere stuk kregen we op de heenreis een gratis upgrade naar economy-plus.
Ik had eerst gevraagd of we gratis naar die klasse konden en dat kon niet.
De dame achter de balie keek een kwartier voor het boarden nog even mijn kant op (ik ben 2.05 en 150kg) en riep me erbij en heeft ons alsnog gratis overgezet. ( :beerchug: voor UA bij deze)

Tijdens de vlucht wilde iemand niet in economy zitten. De vrouw in kwestie zat flink te zeuren tegen de stewardess en wilde gratis naar economy-plus 'omdat daar volgens haar toch plek was' maar moest uiteindelijk toch bijbetalen.

Op de terugweg hebben we het er niet op gewaagd en heb ik zelf een upgrade geregeld de dag voor vertrek.
Dat was maar goed ook want het vliegtuig zat nagenoeg helemaal vol.
Ben ik even blij dat ik niet de enige "big boy" ben op dit forum. 1cm kleiner maar 't gewicht kan kloppen :D In principe zijn ze bij UA vaak streng over de Eco+ sectie... Op m'n voorgaande vluchten dit jaar zat eco vaak tot de nok vol gepakt en was er in eco+ nog wat plaats maar niemand moest het wagen om zich te verplaatsen... Tenzij men bijbetaalde ;)

Ik vind het de beperkte meerprijs eigenlijk wel waard, vooral als je rij 17 hebt op de 777 ;)
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

@ Bralo: ik heb trouwens bijna altijd met de bookingreference van brokers (wel Amerikaanse als Expedia.com en Cheaptickets.com) kunnen inloggen bij UA..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Clint schreef:@ Bralo: ik heb trouwens bijna altijd met de bookingreference van brokers (wel Amerikaanse als Expedia.com en Cheaptickets.com) kunnen inloggen bij UA..
Dan zullen die sites wss rechtstreeks boeken in de UA systemen, ik heb in het verleden ondervonden dat UA geen referenties aanneemt van Galileo / Amadeus / ....

De referenties zien er nochtans vrij gelijkaardig uit maar ze zijn niet compatibel. Mogelijk werken Expedia & co rechtstreeks met UA ipv via een GDS systeem zoals Galileo, Amadeus, etc...
TerlinguaCreek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door TerlinguaCreek »

Ik breek even in in dit topic, met een eigen vraag:

Gisteren heb ik via Vliegwinkel mijn e-ticket ontvangen.

De heenreis (12 okt.) gaat volgens het ticket met Delta Airlines, dus ga ik naar delta.com om mijn stoel te kiezen.
Er zijn nog een aantal stoelen beschikbaar, maar wanneer ik er eentje kies, wordt deze niet onthouden.
Ik zie wel al mijn gegevens etc. juist staan. Wat wel opvalt is dat er "Operated By KLM" bij staat.
Op klm.nl heb ik al geprobeerd in te loggen, maar daar kennen ze me helemaal niet :wink:

Terug (29 nov.) vlieg ik (volgens mijn e-ticket) met Northwest Airlines, op nwa.com kan ik ook inloggen, maar daar staat:
"Operated by KLM ROYAL DUTCH AIRLINES"

Waar en hoe kan ik nou gewoon mijn stoel uitkiezen/reserveren?
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

daniel.benjamins schreef: Waar en hoe kan ik nou gewoon mijn stoel uitkiezen/reserveren?
KLM bellen en je probleem zal opgelost raken ;)
elkur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door elkur »

Bralo20 schreef:
Clint schreef:@ Bralo: ik heb trouwens bijna altijd met de bookingreference van brokers (wel Amerikaanse als Expedia.com en Cheaptickets.com) kunnen inloggen bij UA
Dan zullen die sites wss rechtstreeks boeken in de UA systemen, ik heb in het verleden ondervonden dat UA geen referenties aanneemt van Galileo / Amadeus / ....
Wij hadden in januari via connections UA vluchten geboekt voor onze vakantie van afgelopen september . We hadden (tenminste dat denk ik toch nog steeds) tijdens het boekingsproces de mogelijkheid om onze stoelen te reserveren. Achteraf wou ik dit nog eens een keer checken op de UA website maar, zoals jij aangeeft, werd het referentienummer daar niet herkend. Online inchecken lukte ook niet.
Toen we dan in september vertrokken, hadden we volgens de dame bij de check-in helemaal geen stoelen (ze kon enkel een betalende upgrade naar economy plus aanbieden, geen stoel in economy) en moesten we wachten tot net voor vertrek aan de gate om stoelen toegewezen te krijgen. We zaten op de allerlaatste rij in economy. We zaten gelukkig wel naast elkaar.
Op de terugvlucht kregen we dan zelfs geen stoelen naast elkaar. We zaten 7 rijen uit elkaar. Toen ik aan de gate ging vragen of dat niet kon veranderd worden kreeg ik enkel te horen dat er niets meer vrij was. In het vliegtuig hebben we van stoel kunnen ruilen met een andere reiziger die alleen reisde, zodat we uiteindelijk wel naast elkaar op de laatste rij zaten.

Weet iemand of ik mij misschien vergis in de idee dat we bij connections onze stoelen hadden vastgelegd of hebben ze er ons tussen januari en september gewoon 'afgegooid'?
Ik was eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld hierover. dus wat mij betreft geen :beerchug: voor UA.
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Bericht door Knabbeltje »

Het zou kunnen dat men een groter type vliegtuig heeft ingezet ,dan krijg je een stoelendans.Maar als je boekt ter plekke bij connections dan reserveren ze je stoelen meteen ,als je het ook vraagt.Online boeken weet ik niet.

Groetjes,
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik lees bij KLM niets over een "economy-plus" gedeelte.
Zouden ze die niet hebben in hun vliegtuigen?
Anders zou ik best wel willen upgraden, maar ik kan er niets over vinden.
Wie weet hier iets meer over?
16x USA / 30 staten
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Online via Connections kan je geen stoelen kiezen, als je in een van de Connections reisagentschappen gaat dan lukt dit wel ;)
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Liz schreef:Ik lees bij KLM niets over een "economy-plus" gedeelte.
Zouden ze die niet hebben in hun vliegtuigen?
Anders zou ik best wel willen upgraden, maar ik kan er niets over vinden.
Wie weet hier iets meer over?
Vanaf december hebben alle lange afstandtoestellen van de KLM een Comfort-zone, boekbaar vanaf eind november, de kosten bedragen tussen de 80 en 150 euro per enkele reis afhankelijk van het aantal kilometers. Platinum leden van Flying Blue betalen niets, Gold en Silver leden krijgen 50 en 25% korting.
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Harry schreef: Vanaf december hebben alle lange afstandtoestellen van de KLM een Comfort-zone, boekbaar vanaf eind november, de kosten bedragen tussen de 80 en 150 euro per enkele reis afhankelijk van het aantal kilometers. Platinum leden van Flying Blue betalen niets, Gold en Silver leden krijgen 50 en 25% korting.
Eigenlijk een dure variant van United's Economy Plus... Enkel meer beenruimte en 1ste deel economy voor de rest identiek aan economy...

Bij United krijgen tenminste alle "elite" klanten een gratis upgrade.

Spijtig, al is het wel al een stap vooruit ;)
TerlinguaCreek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door TerlinguaCreek »

Bralo20 schreef:
daniel.benjamins schreef: Waar en hoe kan ik nou gewoon mijn stoel uitkiezen/reserveren?
KLM bellen en je probleem zal opgelost raken ;)
Nou, ben er uit hoor. Op mijn e-ticket stonden verschillende boekingscode.
Had ze allemaal geprobeerd, op de laatste na, en dat blijkt 'm te zijn.
Deze boekingscode was trouwens voor de terugvlucht, dus wel een beetje raar :?
Mijn stoelnummers waren ook al voor mij gekozen, voor de heenreis is deze niet meer te wijzigen, maar voor de terugreis nog wel. Maargoed, 't is geregeld dus en daar gaat 't om :beerchug:

----------------
Now playing on iTunes: Ryan Adams - My Heart Is Broken
via FoxyTunes
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
elkur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door elkur »

Bralo20 schreef:Online via Connections kan je geen stoelen kiezen, als je in een van de Connections reisagentschappen gaat dan lukt dit wel ;)

Oh, dan heb ik me vergist. We hadden een binnenlandse vlucht achteraf nog bijgeboekt en daarvoor zijn we naar het agentschap geweest. Ik heb die zaken een beetje door elkaar gehaald vermoedelijk.
Met de tip die jij hierboven hebt gegeven, gaan we een volgende keer toch zeker stoelen van te voren reserveren.
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

elkur schreef:Oh, dan heb ik me vergist. We hadden een binnenlandse vlucht achteraf nog bijgeboekt en daarvoor zijn we naar het agentschap geweest. Ik heb die zaken een beetje door elkaar gehaald vermoedelijk.
Met de tip die jij hierboven hebt gegeven, gaan we een volgende keer toch zeker stoelen van te voren reserveren.
Hou er wel rekening mee dat niet alle maatschappijen het toelaten om vooraf een zitje te selecteren. Bij de full service carriers uit de USA kan je dit tot op heden nog zonder meerkost doen maar bij sommige Europese maatschappijen lukt dit niet of enkel tegen bijbetaling ;) British Airways was daar een leuk voorbeeld van... Tot ze nu dus tegen betaling het wel toelaten ;)
tukkertje
Amerikafan

Bericht door tukkertje »

Wie kan mij helpen?

Ik heb onze vluchten geboekt voor aug/sept 2010, we vliegen op calgary, terug vanaf Vancouver :D We vliegen met United Airlines (geboekt bij wtc)

Alleen nu wou ik graag stoelen vastleggen (had ik 2 jaar geleden ook gedaan na een tip op dit forum), maar dit is al ingedeeld?

Ik wou dus even kijken of we een beetje goede plekken hebben, maar kom er niet uit. Als ik op seatguru kijk bij United Airlines weet ik niet bij welk vliegtuig ik moet kijken.
Op mijn e-tickets staat bijv.Boeing B777-222 (ams- chigago) en dan stoelen 42A en 42B. Maar er staan meer boeing 777's op de site. Welke moet ik dan kijken? Als het de WW1 is hebben we namelijk slechte stoelen en vraag ik me af of dit nog te veranderen is?
De volgende vlucht (chicago- Calgary) vliegen we met de CRJ 700, stoelen 11A en 11C, ook hier lijkt het erop dat we geen beste stoelen hebben, enig idee of hier wat aan te veranderen valt?

De terugweg hebben we de Airbus A-320, stoelen 13E en 13F, ook hier weet ik niet bij welke ik moet kijken.
En het 2e deel van de vlucht hebben we de Boeing B767-322ER (Chigao- ams) met stoelen 29J en 29K. Dat is dan neem ik aan de boeing 767300 int? Dan zijn dit in ieder geval betere plekken..

Ik hoop dat mijn verhaal zo duidelijk is, en dat iemand me kan helpen..
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer