Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel bagage mag ik meenemen (NWA/KLM)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Clint
Amerika-expert

Re: Hoeveel bagage mag ik meenemen (NWA/KLM)

Bericht door Clint »

Grandu schreef:Ik denk dat je moet kijken waar je hebt geboekt. Bij KLM, maar uitgevoerd door NWA, dan kijk je bij KLM. Volgensmij mag je bij allebei twee stuks meenemen. Op http://www.klm.nl staan de afmetingen.
Maar dat is niet altijd zo. Over het algemeen is het zo dat de operating carrier bepaald, nu wordt je in AMS ingecheckt door KLM en zal er idd niet zo'n probleem zijn, maar in de VS wordt je ingecheckt door NWA en kan het best zijn dat ze hun eigen regels hanteren, je vliegt immer met hun vliegtuig.

@ Ryan: Lufthansa biedt ook nog 'gewoon' twee koffers.. er zijn er nog wel een paar volgens mij.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

In dit geval is het echt geen probleem...

Kijk naar m'n quote enkele post hoger van de NWA site. Men hoeft zich in dit geval echt geen zorgen te maken...

Voor de toekomst kan het echter wel anders zijn...
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

idd, voor dit specifieke geval niet, maar ik wilde inderdaad aangeven dat dit niet altijd zo is.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

En ja hoor, KLM & AF veranderden hun baggage policy...

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=32219
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ik wilde het net posten!
AMSTELVEEN - KLM en Air France veranderen in navolging van andere maatschappijen het bagagebeleid op vluchten naar de Verenigde Staten. Vanaf 1 november mag maximaal één stuks bagage kosteloos worden meegenomen; voor een tweede koffer of tas brengen KLM en Air France maximaal vijftig euro (in Europa) of vijftig dollar (in de VS) in rekening.

Als passagiers de bagage online inchecken geldt veen korting van twintig procent en betalen zij respectievelijk 40 euro of 40 dollar, aldus KLM. Volgens de maatschappij krijgt ongeveer 14 procent van de transatlantische passagiers in de economy class van KLM en Air France met deze nieuwe maatregel te maken.

Overigens mogen Platinum-, Gold- en Silver-leden van Flying Blue wel twee stuks bagage meenemen in de economy class op deze trajecten. Ook voor kinderen onder de twee jaar en minder validen gelden uitzonderingen.

Met deze maatregel stellen KLM en Air France hun bagagebeleid gelijk aan dat van de Amerikaanse partnermaatschappij Delta. Ook andere grote luchtvaartmaatschappijen, zoals American, Continental, United, US Airways, British Airways en Virgin Atlantic hebben vergelijkbare bagagetoeslagen ingevoerd.
Clint's Thoughts
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

tja dat worden dan korte broeken en hemdjes volgend jaar, dus maar naar het warme zuiden :wink:
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

He dat is jammer!!!!
Het geldt dus voor iedereen na 1 november??? (Behalve dus de bep. cardhouders)
Ook als je bv. in augustus hebt geboekt??
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

kangie schreef:Ook als je bv. in augustus hebt geboekt??
Wat staat er op het eTicket? Volgens de KLM-site staat daarop aangegeven hoeveel stuks ('PC') je mee mag nemen.

In de regel is het zo dat de maatregel niet geldt voor geboekte tickets voordat de maatregel bekend werd. Om het echt te weten zul je contact op moeten nemen met de KLM. Kan het op hun site (nog) niet terugvinden. Daar is zo te zien nog niet aangepast.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bralo20
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

kangie schreef:He dat is jammer!!!!
Negatief... Ik vind het niet dadelijk terug maar normaal is er een overgangsperiode. Al kan het wel van toepassing zijn als je ver in de toekomst reist (bvb zomer 2010)... Bij United ligt het einde van de overgang op 1 januari 2010 en wordt de nieuwe policy van kracht voor iedereen, ook op de reeds geboekte tickets. Ik zal even nakijken wat die datum bij KLM is.

EDIT: Op de site van KLM/AF is er nog nergens enig spoor van de nieuwe policy... Niet op de internationale, de Nederlandse noch de Belgische site...
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Zou het raar vinden als ze het bij al uitgegeven tickets ook gaan toepassen. Wij vliegen volgend jaar met KLM/AF.
Op ons e-ticket staat in ieder geval gewoon 2PC. Niet dat we die gebruiken (vind het voldoende om ieder een koffer mee te nemen) maar toch..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

kangie schreef:

Wat staat er op het eTicket? Volgens de KLM-site staat daarop aangegeven hoeveel stuks ('PC') je mee mag nemen.

In de regel is het zo dat de maatregel niet geldt voor geboekte tickets voordat de maatregel bekend werd. Om het echt te weten zul je contact op moeten nemen met de KLM. Kan het op hun site (nog) niet terugvinden. Daar is zo te zien nog niet aangepast.

Roland
Op mijn e-ticket staat gewoon bij de heen- en terugreis 2 PC.
Ik zal het in de gaten blijven houden!!
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik denk dat britisch airways dat nog niet heeft ingevoerd, dus nog steeds twee stuks bagage van 23 kilo per persoon, of heb ik dat fout?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Bij BA gaat het vanaf 7 oktober in, ze waren de eerste van de Europese long haul carriers die het aan hebben gekondigd.
Clint's Thoughts
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

ik heb al geboekt, betekent dat, dat ik wel of niet twee koffers mag???? Ik heb geboekt vandaag en voor twee oktober, in de ticket staat nog steeds twee koffers van 23 kilo....wellicht een gelukje omdat ik voor 7 oktober heb beslist?
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Het zal idd gelden voor boekingen gemaakt vanaf 7 oktober.
Clint's Thoughts
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

kangie schreef:He dat is jammer!!!!
Negatief... Ik vind het niet dadelijk terug maar normaal is er een overgangsperiode. Al kan het wel van toepassing zijn als je ver in de toekomst reist (bvb zomer 2010)... Bij United ligt het einde van de overgang op 1 januari 2010 en wordt de nieuwe policy van kracht voor iedereen, ook op de reeds geboekte tickets. Ik zal even nakijken wat die datum bij KLM is.

Op de site van united staat als het ticket voor 30 september is geboekt mag u ook nar 15 december nog steeds 2 koffers meenemen. Nergens is te lezen dat dat per 1 januari 2010 afloopt. Alleen als je ticket na 30 september is geboekt moet je vanaf 15 december betalen voor een 2de koffer.

Andre
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Clint schreef:Het zal idd gelden voor boekingen gemaakt vanaf 7 oktober.
:dance: :dance: :beerchug: need to say more...... ik ben ook blij met britisch airways en de overstap op heathrow en niet in de usa...
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Wat mij opvalt is de "gelatenheid" binnen de reiswereld (ook binnen dit forum) waarmee deze toeslag is ontvangen. Ik kan mij de invoering van de vliegtax of brandstoftoeslag nog herinneren, iedereen stond op zijn achterste benen. Nu er fors (gemiddeld $ 100,00 per koffer/retour) betaald dient te worden voor de 2e koffer lees ik (tussen de regels door) best wel "berusting". Ook had ik veel meer weerstand vanuit Amerika zelf verwacht. Daar is het "Piece Concept" als sinds jaar en dag een begrip en is men het gewend veel mee te nemen. Je hoort er niets over ! (weten de Nederlandse Amerikanen op dit forum hier wat meer over ?)
Gevolg is dat er nóg meer en nóg grotere trolleys de cabine in worden gesjouwd en of men daar nu op zit te wachten. Ik heb afgelopen zomer bij een binnenlandse vlucht van Midwest gezien dat aan de gate te grote of te veel handbagage alsnog werd ingenomen en zonder kosten in het ruim werd geladen.(en ik trouwens maar netjes betalen voor mijn ene grote koffer) Dat zal men bij Intercontinentale vluchten zeker niet doen.

Ik weet ook wel dat je er weinig aan kunt doen (ik zou werkelijk niet weten wat of hoe) maar de toeslag is wel aanzienlijk. Wij konden die extra ruimte altijd goed gebruiken. Volgend jaar maakt het onze reis ( 4 pers) toch minimaal 400 USD duurder. Daar kan ik ook een auto voor huren !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Deze 'toeslag' kan door de reizigers zelf bepaald worden. Ik denk dat dat het verschil is met de vliegtax die verplicht was. Als jij het met 1 koffer kunt redden heb je geen extra kosten. Sowieso hebben de meesten op de heenweg maar 1 koffer en op de terugweg een extra reistas waardoor er niet 2x bijbetaald hoeft te worden.

400 USD extra vind ik toch wel heel veel. Is het echt nodig om zowel op de heen- als terugweg met 2 stuks bagage te reizen? Daar moet toch een oplossing voor te vinden zijn?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Natuurlijk kan ik het gedeeltelijk met reistassen oplossen Roland, maar op zolder staat het inmiddels vol met mooie koffers, ik kan elk jaar met een ander kleurtje op reis :wink: Nee, zonder gekheid, ik baal gewoon van het gemak hoe deze regel even wordt ingevoerd. Ik kan, ook op de heenreis (familie in de VS), het Piece Concept goed gebruiken en baal dat dit nu extra wordt belast. Zo komt er elk jaar wel weer wat nieuws bij.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Plaats reactie