Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Key West en Miami na de orkaan Wilma
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Key West en Miami na de orkaan Wilma
Hoi allemaal,
Helaas kregen we vandaag te horen dat het hotel dat we hadden geboekt via Priceline op Key West toch niet kan worden geboekt, omdat het dicht is als gevolg van de beschadigingen van orkaan Wilma.
Ik vraag me nu eigenlijk af of we Key West niet beter kunnen overslaan? Aangezien we er over 2 weken zullen zijn, is het maar de vraag of het wel de moeite waard is. Als dit hotel is gesloten vanwege de beschadigingen, zullen er vast veel meer dingen zijn beschadigd.
Wat zouden jullie adviseren? Is er iemand die meer informatie heeft over de stand van zaken op het eiland na de orkaan?
Ik weet dat in MIami ook het een en ander is beschadigd, maar dat is zo'n grote stad dat we ons er zeker niet zullen vervelen. Ik heb gehoord dat het Aquarium in de stad is gesloten, maar dat stond toch al niet op de planning. Verder heb ik geen berichten gehoord of gelezen dat iets niet toegankelijk is. Weten jullie misschien meer?
Ik ben benieuwd naar jullie adviezen!
Groetjes
Jacqueline
Helaas kregen we vandaag te horen dat het hotel dat we hadden geboekt via Priceline op Key West toch niet kan worden geboekt, omdat het dicht is als gevolg van de beschadigingen van orkaan Wilma.
Ik vraag me nu eigenlijk af of we Key West niet beter kunnen overslaan? Aangezien we er over 2 weken zullen zijn, is het maar de vraag of het wel de moeite waard is. Als dit hotel is gesloten vanwege de beschadigingen, zullen er vast veel meer dingen zijn beschadigd.
Wat zouden jullie adviseren? Is er iemand die meer informatie heeft over de stand van zaken op het eiland na de orkaan?
Ik weet dat in MIami ook het een en ander is beschadigd, maar dat is zo'n grote stad dat we ons er zeker niet zullen vervelen. Ik heb gehoord dat het Aquarium in de stad is gesloten, maar dat stond toch al niet op de planning. Verder heb ik geen berichten gehoord of gelezen dat iets niet toegankelijk is. Weten jullie misschien meer?
Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Re: Key West en Miami na de orkaan Wilma
Hoi Jacqueline,Jasmino schreef: Ik vraag me nu eigenlijk af of we Key West niet beter kunnen overslaan? Aangezien we er over 2 weken zullen zijn, is het maar de vraag of het wel de moeite waard is. Als dit hotel is gesloten vanwege de beschadigingen, zullen er vast veel meer dingen zijn beschadigd.
Ik heb geen info voor je over de stand van zaken op dit moment op m.n. Key West. Maar op jouw vraag of het de moeite waard is, zou ik toch volmondig ja zeggen.
Misschien is het een optie om bijv. te overnachten op Key Largo (de 1e Key). "s Morgens vanaf hier via de mooie route over al die bruggen en eilandjes naar Key West. 's Middags het eiland wat verkennen en de zonsondergang meemaken op Mallorie Square met alles wat daar bij hoort en dan 's avonds nog een stukje de Duvalstreet op en neer en daarna weer terugrijden naar Key Largo. Is best te doen. De dagexcursies naar Key West vanaf Miami zijn langer bijv.
Conclusie: ik persoonlijk zou het jammer vinden als je er zo dicht bij bent, om het over te slaan. En mijn inschatting is dat, ondanks de ongetwijfeld vele beschadigingen, men toch het uitgaansleven zo weer oppakt c.q. opgepakt heeft.
Groet Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Jacqueline,
Een andere optie voor een overnachting is wellicht in Florida City, het eerste plaatsje op het vaste land wat je tegenkomt vanaf de Keys. Je kunt daar voordelig overnachten bij Travelodge met gratis ontbijt(je) en de outletstores zijn vlakbij.
Succes met de planning verder.
Marjan
Een andere optie voor een overnachting is wellicht in Florida City, het eerste plaatsje op het vaste land wat je tegenkomt vanaf de Keys. Je kunt daar voordelig overnachten bij Travelodge met gratis ontbijt(je) en de outletstores zijn vlakbij.
Succes met de planning verder.
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hoi Marjan,
We laten het dan toch maar gewoon in de planning zitten, ik kreeg op een ander forum hetzelfde advies! Ik heb via Priceline.com nog een bod gedaan op een resort-hotel, en dat werd ook geaccepteerd. Nu slapen we voor $100 in het Reach Resort, ook niet verkeerd!
Groetjes
Jacqueline
We laten het dan toch maar gewoon in de planning zitten, ik kreeg op een ander forum hetzelfde advies! Ik heb via Priceline.com nog een bod gedaan op een resort-hotel, en dat werd ook geaccepteerd. Nu slapen we voor $100 in het Reach Resort, ook niet verkeerd!
Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
-
- Amerika-ontdekker
Zelf heb ik ook plannen om naar Florida te gaan (last minute, medio nov waarschijnlijk). Ik ben er nog nooit geweest en het lijkt me heerlijk, even paar dagen zon, snorkelen, art deco wijk, lekker eten.
Waarschijnlijk zullen we eerst in Miami overnachten en daarna op een van de Keys.
We wilden ook naar Everglades NP gaan, maar ik heb gisteren (1 nov)met ze gebeld en het blijkt dat ze door de stormschade gesloten zijn. Het was gisteren nog niet bekend wanneer ze weer open gaan.
Op deze site staat het laatste nieuws en er is een telnr dat je kunt bellen:
http://www.nps.gov/ever/pphtml/newsdetail20388.html
Anne-Sophie
Waarschijnlijk zullen we eerst in Miami overnachten en daarna op een van de Keys.
We wilden ook naar Everglades NP gaan, maar ik heb gisteren (1 nov)met ze gebeld en het blijkt dat ze door de stormschade gesloten zijn. Het was gisteren nog niet bekend wanneer ze weer open gaan.
Op deze site staat het laatste nieuws en er is een telnr dat je kunt bellen:
http://www.nps.gov/ever/pphtml/newsdetail20388.html
Anne-Sophie
Ik zou er echt niet teveel mee inzitten. Wij hebben Key West bezocht, gesnorkeld in Key Largo, de Overseas Highway afgereden, een airboat tocht gedaan in de Everglades ... en dat allemaal in de eerste dagen na hurricane Rita!
Je merkt zeker wel dat er een hurricane geweest is, maar er is nog heel veel mogelijk!
Ik denk eigenlijk dat eventuele nieuwe hurricanes een grotere zorg zijn dan de schade van de vorige hurricanes.
In Florida zijn ze er altijd weer snel bovenop na een hurricane. Er zijn daar zodanig veel hurricanes, als alles daardoor telkens wekenlang stil zou liggen, zou er helemaal geen toerisme meer mogelijk zijn!
Je merkt zeker wel dat er een hurricane geweest is, maar er is nog heel veel mogelijk!
Ik denk eigenlijk dat eventuele nieuwe hurricanes een grotere zorg zijn dan de schade van de vorige hurricanes.
In Florida zijn ze er altijd weer snel bovenop na een hurricane. Er zijn daar zodanig veel hurricanes, als alles daardoor telkens wekenlang stil zou liggen, zou er helemaal geen toerisme meer mogelijk zijn!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 3141 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 7 Reacties