Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Shoppen in New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Shoppen in New York

Bericht door Grandu »

He,
In november ga ik naar New York met mijn vader en zus. Nogmaals maar weer het hele verhaal vertellen :) Het is de bedoeling dat mijn vader 5 dagen naar een congres gaat in het Hilton hotel, ons hotel is het Sheraton hotel and towers op Times Square. Het is voor ons alledrie de eerste keer naar de VS, geen van ons drieën heeft ooit in zo'n groot vliegtuig gezeten of zolang gevlogen en mijn grootste droom is om naar New York te gaan. Vooral mijn zus en ik kunnen niet wachten om te vertrekken. Ondertussen heb ik heel Europa gezien maar daar blijft het dan ook bij.

Goed, even to the point komen. Mijn zus en ik gaan dus alleen New York verkennen. Zij is 23, ik ben 16. We zouden graag één dag willen uittrekken voor het ''shoppen''. Ja, het is toch echt een zus en geen broer dus er zullen veel winkels moeten worden bezocht. We denken sowieso aan Fifth Avenue. Ik denk dat ik dit kan vergelijken met de Champs Elysees in Parijs? Een hele dure straat (las deze week dat 5th ave de duurste ter wereld is, en de champs elysees de duurste in europa) maar waar ook gewoon een H&M en een Sephora te vinden zijn.. Verder heb ik veel mensen horen praten over SoHo. In Parijs ben ik vaak en daar hebben ze Chatêlet-Les Halles. Een gigantisch (in europese termen) ondergronds winkelcentrum waar je echt álles hebt. Is er ook zoiets in New York?

En hoe zit het met de douane? Je kunt heb ik gehoord voor 450 dollar, heb het precieze bedrag niet meer in mijn hoofd zitten, per persoon importeren naar Nederland? Dat zou voor ons dan 1350 dollar zijn in totaal? Als je over dit bedrag heen zit, ook al denk ik dat ik daar geen rekening mee moet houden aangezien de reis zelf al duur genoeg is, mag het niet mee de grens over. Hoe streng zijn ze daarin? Hoe controleren ze het als ik alle kaartjes van kleren afhaalen alles door elkaar in mijn koffer doe??!?!?!?!!

Grandu
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
rrrick
Amerikafan

Re: Shoppen in New York

Bericht door rrrick »

Ik zou sowieso even langs gaan bij Century 21. Dit is een groot warenhuis vlakbij WTC. Je hebt vast wel gehoord van de grote Amerikaanse Outlets, oftewel grote hallen met heel veel A-merken voor weinig geld. Normaalgesproken vind je die meestal ver buiten het centrum, maar deze is dus in Manhattan zelf. Nog steeds niet echt een Outlet, maar het lijkt er behoorlijk op.

Fifth Avenue is leuk, maar is vooral veel window shoppen, tenzij je echt diep in de buidel wil tasten.

Fun shoppen kun je vooral doen in China Town, behoorlijk wat nepspul tegen lage prijzen, maar alleen al voor de sfeer helemaal de moeite waard.

Voor wat meer alternatief spul kun je naar The Village, veel kleine winkeltjes met urban en vintage kleding.

Tja, en die 450 euro klopt. Sowieso, als je kleding mee terug neemt, alle merkjes en prijzen er uit halen. Als je het daar al gedragen hebt, heb je kans dat het niet meer als 'nieuw' herkend wordt. Maar het risico blijft, zeker bij typisch Amerikaanse merken als American Apparel en Abercrombie&Fitch...
californian girl
Amerikafan

Bericht door californian girl »

En wat te denken van http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=7, een echte outlet buiten NYC maar makkelijk te doen vanuit Manhattan met de Gray Line New York Shopping Excursions naar Woodbury Common vanaf de Port Authority, New York City (42nd Street & Eighth Avenue).

Veel plezier en shop ze !
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Ik heb gekeken op Google Maps en volgensmij is nog een aardig stukje vanaf Manhattan. Ik denk dat het zeker leuk is om te doen maar misschien dat ik het de tweede keer ga doen. Het is immers onze eerste keer in New York dus we gaan ons beperken tot Manhattan. Toch bedankt voor de website :) Hij is opgeslagen.

---Mark Twain
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Op de 7 Avenue in de omgeving van time square kan je ook goedkoop shoppen. daar zitten de onbekende ontwerpers die hun ontwerpen verkopen. dat is een stuk goedkoper dan de bekende ontwerpers op fifh avenue.

Have fun

Susie One
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikkie1974
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nikkie1974 »

Ik heb gehoord dat er onlangs een flagshipstore van Tommy Hilfiger geopend is op 5th Avenue, is iemand daar al geweest?
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Duur shoppen: Meatpacking District
Iets goedkoper shoppen: Lower East Side
Ergens daar tussen in shoppen: Nolita

Verder denk ik dat je niet speciaal een dag aan het shoppen zult zijn maar elke dag een beetje :wink: . In heel Manhattan kom je leuke winkels tegen, verspreid over grote afstanden. Waarschijnlijk ga je elke dag een ander gebied verkennen en zul je overal wel weer leuke shops tegen komen. Ik ben bang voor je dat je elke dag wel wat winkels in en uit zult moeten :lol:
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

RiverCola schreef:Duur shoppen: Meatpacking District
Iets goedkoper shoppen: Lower East Side
Ergens daar tussen in shoppen: Nolita

Ik ben bang voor je dat je elke dag wel wat winkels in en uit zult moeten :lol:
DAar ben ik zeker van overtuigd ;) Vind ik geen probleem, ik ben niet iemand die z'n zus achterna gaat lopen en op een stoel bij de deur wacht tot ze naar buiten komt. Het is vooral dat we op websites van Amerikaanse winkels hebben gekeken (Express, Amercr.) en dat we daar graag naartoe willen gaan en ik weet niet of het praktisch is om dat te verspreiden. Misschien dat we er langs komen, maar ik heb gezien dat veel op 5th Ave zit dus dat lijkt me dan ook wel handig om te doen.

---Mark Twain
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

Met die douanecontrole moet je ook gewoon een beetje geluk hebben denk ik, of pech het is maar hoe je het bekijkt. Ik kwam van NY terug met een rugzak vol comic strips (een stuk of 15 had ik er gekocht), 4 t-shirts van Element, een paar cd's en een koptelefoon van Bose. Overal had ik de prijskaartjes afgedaan of uit z'n verpakking gehaald. De t-shirts had ik in m'n koffer gedaan en de rest in m'n handbagage. Nergens hebben ze er iets van gezegd. Toen we landen in Brussel en we voorbij de douane kwamen, stonden er een stuk of 6 douanebeamten en die waren gewoon met elkaar aan het praten zonder zich iets aan te trekken van de reizigers die voorbij kwamen. Dus niks geen controle meer voor ons in België.
Laatst gewijzigd door Jeroen80 op 10 okt 2009, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik zou er niet vanuit gaan dat er geen controle meer is.
Er worden echt nog wel gecontroleerd en jij zal maar uit gekozen worden. :wink:
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

Inderdaad Annie, daarom ook dat ik zei 'je moet er een beetje geluk of net pech mee hebben'.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Dus niks geen controle meer in België.
Het ging mij om dit regeltje.
Jeroen80
Amerikakenner

Bericht door Jeroen80 »

Annie schreef:
Dus niks geen controle meer in België.
Het ging mij om dit regeltje.
Dat ging inderdaad enkel over mijn eigen ervaring en niet over het feit dat er helemaal niet meer gecontroleerd zou worden.
bad2thebone
Amerika-newbie

Bericht door bad2thebone »

what about macy's zou dat de moeite zijn om eens langs te gaan?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

bad2thebone schreef:what about macy's zou dat de moeite zijn om eens langs te gaan?
Is dat net iets als La Fayette? Dus.. kijken kijken en niet kopen omdat het toch alleen maar dure merken zijn?

---Mark Twain
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Voor wat betreft de controle: ik heb ergens anders ook al geschreven.

De douane heeft ons het volgende uitgelegd:
Je kunt gewoon doorlopen als ze niks vragen.
Vragen ze of je wat hebt aan te geven, dan kan je maar beter eerlijk zijn. Blijf je onder de 430 euro dan zit je goed en kan je gewoon 'nee' zeggen.
Zit je boven de 430 euro kan je maar beter eerlijk zeggen. Je krijgt dan geen boete, maar moet wel invoerrechten betalen.

Het is nl zo dat als jij zégt dat je niks aan te geven hebt en ze tóch je tas willen controleren en je meer bij je hebt je dan de pineut bent. Je krijgt een boete en moet invoerrechten betalen.

Wij hebben eens echt wild geshopt en wilde netjes aangifte doen omdat we gewoon niet in de problemen wilde komen. Nou, ik zal je zeggen........dat was me toch een drama! Ze wilde ons nagenoeg niet helpen. Was teveel werk leek het wel.

Maar goed, wij hanteren sindsdien bovenstaande en dat gaat goed! :wink: :wink:

Succes met shoppen en.............ik moet zeggen............de Premium Outlets zijn wel errug de moeite waard hoor! Daar heb je echt veel voor weinig! :wink:
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Premium Outlets in New York.. WEet je er wat te zeggen? Ik heb gelezen over Century 21 hier. Enige idee hoeduur invoerkosten zijn? Is daar een tabel voor?

---Mark Twain
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Grandu schreef:
bad2thebone schreef:what about macy's zou dat de moeite zijn om eens langs te gaan?
Is dat net iets als La Fayette? Dus.. kijken kijken en niet kopen omdat het toch alleen maar dure merken zijn?
Nee, Macy's in NYC is een groot warenhuis waar de normale mensen shoppen,vergelijkbaar met de Bijenkorf.
Premium Outlets in New York.. WEet je er wat te zeggen?
Ik denk dat hiermee de Woodburry Common Outlets word bedoeld :?:

Als ik jullie was dan zou ik daar een dagje heen gaan,daar kun je heel leuk en goedkoop shoppen daar vind je 220 outlet stores van alle groote bekende namen,plus jullie maken ff een leuk uitstapje,ff weg uit de drukke stad :wink: .

En maak je trouwens niet zo druk over douanecontrole enzo,haal gewoon alle prijskaartjes eraf en draag de kleren een keer of draai ze een keer door de was en er is geen mens die kan bewijzen dat het nieuwe kleren zijn die in de US zijn gekocht :wink: ! Als je een hele lading van 1 bepaald soort kleding ofzo meeneemt ja dan word het anders,maar ik neem aan dat je dat niet van plan bent.

Groeten Jeroen
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

http://www.premiumoutlets.com/index.asp
Zoek even de dichstbijzijnde bij NY.

Invoerrechten weet ik niet. Het ligt er ook aan wat je meeneemt. Maar in jouw geval zal dat kleding zijn.

Ned in MO van het forum zou je vraag denk ik wel kunnen beantwoorden. :wink:
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Wij zijn vaak beter geslaagd in de Macy's dan in de outlets. Ze hebben alle bekende merken en hebben altijd rekken met aanbiedingen; soms valt het tegen, soms hebben ze echt heel veel voor heel weinig. Denk aan aanbiedingen van 50% eraf, en dan nog eens 33%. En als je een pasje bij de klantenservice haalt als buitenlander, krijg je op alles nog eens 11% extra korting. Ook is de kwaliteit in de Macy's beter dan in de outlets (het is daar vaak, niet altijd, speciale kleding voor de outlets en dus wat mindere kwaliteit). Dus ik zou de Macy's zeker niet overslaan.

De Woodbury Common Outlets zijn inderdaad groot en daar kan je gemakkelijk veel tijd doorbrengen. Er rijdt een bus vanaf Port Authority (volgens mij iets van $ 30 - $ 35 p.p.; dus met meerdere kan een auto voor dagje huren voordelig zijn), en die rijdt elk uur of zo. Ook daar kunnen wij altijd vrij goed slagen. Vergeet ook niet op de website bonnen uit te printen (na je eerst aan te melden) voor extra kortingen.

En met betrekking tot douane, alleen aan kleding is het toch wel lastig als je met meerdere personen bent om daarover heen te gaan, de EUR 430p.p. Wij geven dat echt niet aan. Kleding zijn ze ook echt niet naar op zoek; ze zijn op zoek naar Iphones, Ipods, ed. Ik ben er al een keer uitgehaald, toen ik alleen naar San Diego was geweest. Had veel voor mijn vrouw en kinderen meegenomen. Was in de tijd dat je nog EUR 180 mocht meenemen. Hij is toen 1 voor 1 door alle kleren heengegaan, ik zat wel in de rats. Maar zei uiteindelijk dat hij geen zin had om hier iets mee te doen, maar dat het een waarschuwing was. Ben wel goed geschrokken en sindsdien toch vaak wel zenuwachtig. Maar recent nog een keer uit de rij gehaald, toen alleen de koffer door een scanner voor Ipod en Iphone (zei hij toen). Kleding geloofde hij allemaal wel. Ik zou me er dus niet te druk om maken :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer