In november ga ik naar New York met mijn vader en zus. Nogmaals maar weer het hele verhaal vertellen

Goed, even to the point komen. Mijn zus en ik gaan dus alleen New York verkennen. Zij is 23, ik ben 16. We zouden graag één dag willen uittrekken voor het ''shoppen''. Ja, het is toch echt een zus en geen broer dus er zullen veel winkels moeten worden bezocht. We denken sowieso aan Fifth Avenue. Ik denk dat ik dit kan vergelijken met de Champs Elysees in Parijs? Een hele dure straat (las deze week dat 5th ave de duurste ter wereld is, en de champs elysees de duurste in europa) maar waar ook gewoon een H&M en een Sephora te vinden zijn.. Verder heb ik veel mensen horen praten over SoHo. In Parijs ben ik vaak en daar hebben ze Chatêlet-Les Halles. Een gigantisch (in europese termen) ondergronds winkelcentrum waar je echt álles hebt. Is er ook zoiets in New York?
En hoe zit het met de douane? Je kunt heb ik gehoord voor 450 dollar, heb het precieze bedrag niet meer in mijn hoofd zitten, per persoon importeren naar Nederland? Dat zou voor ons dan 1350 dollar zijn in totaal? Als je over dit bedrag heen zit, ook al denk ik dat ik daar geen rekening mee moet houden aangezien de reis zelf al duur genoeg is, mag het niet mee de grens over. Hoe streng zijn ze daarin? Hoe controleren ze het als ik alle kaartjes van kleren afhaalen alles door elkaar in mijn koffer doe??!?!?!?!!
Grandu