Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis GJ: Potentiële route juni 2010
Re: Reis GJ: Potentiële route juni 2010
Dat is ook weer zo, maar ik wacht nog even af!
In the meantime: is er nog iemand met doorslaggevende argumenten om wel, of juist niet, in Death Valley te overnachten (in verband met de reistijd de volgende dag naar Yosemite)? En zo niet, in welke plaats kunnen we dan het beste overnachten, ervan uitgaande dat we rond negen uur Las Vegas verlaten en dus rond de middag in Death Valley zijn, en rekening houdend met het feit dat we door de hitte waarschijnlijk alleen maar wat fotostops zullen maken, maar niet al te uitgebreid zullen gaan hiken?
In the meantime: is er nog iemand met doorslaggevende argumenten om wel, of juist niet, in Death Valley te overnachten (in verband met de reistijd de volgende dag naar Yosemite)? En zo niet, in welke plaats kunnen we dan het beste overnachten, ervan uitgaande dat we rond negen uur Las Vegas verlaten en dus rond de middag in Death Valley zijn, en rekening houdend met het feit dat we door de hitte waarschijnlijk alleen maar wat fotostops zullen maken, maar niet al te uitgebreid zullen gaan hiken?
Stargazing in DV is geweldig. Ook een unieke ervaring is de hitte maar de vraag is hoe goed je met die hitte kan omgaan. Besef dat je de heetste plek op aarde bezoekt en heet is hier echt heet. Ik moet de beslissing dus helemaal aan je zelf laten. Er zijn mensen die misselijk van de hitte worden en anderen vinden het een unieke ervaring.
Yeehaw
Yeehaw
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In een keer van Death Valley naar Yosemite rijden kan op zich wel, maar het wel wat krap. Wat dat betreft zou het handiger zijn om alvast iets verder door te rijden, bijvoorbeeld naar Lone Pine of Bishop. Zelf vind ik overnachting in DV geweldig. Je hebt in je kamer geen last van de hitte, en het zwembad is een bijzondere ervaring. Het grote voordeel is dat je 's avonds en 's morgens mooiere kleuren hebt. Als je op het midden van de dag door het park rijdt zie je het niet met het beste licht.
Kijk eens in onze reisverslagen voor de route van DV naar Yosemite (2004 vanaf 28 juli, 2006 vanaf 10 augustus).
Marianne
Kijk eens in onze reisverslagen voor de route van DV naar Yosemite (2004 vanaf 28 juli, 2006 vanaf 10 augustus).
Marianne
@ Yeehaw - dat is dus een beetje het punt. Ik kan zelf heel goed tegen hitte, maar mijn vriend wat minder, in Badlands NP had hij daar vorig jaar ook behoorlijk last van. Vandaar dat ik niet denk dat we veel zullen gaan wandelen in Death Valley. En dan kun je volgens mij de hoogtepunten van het park in één dag wel zien, als je steeds maar eventjes de auto uit gaat, toch?
@ Marianne - mooi reisverslag! Dat de kleuren 's ochtends en 's avonds mooier zijn had ik ook gehoord, vandaar mijn twijfel om wel of niet daar te overnachten... We denken er nog even over na!
@ Marianne - mooi reisverslag! Dat de kleuren 's ochtends en 's avonds mooier zijn had ik ook gehoord, vandaar mijn twijfel om wel of niet daar te overnachten... We denken er nog even over na!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
GJ, ik zou er ook geen hele dag doorbrengen, en zeker niet gaan wandelen. Er overnachten betekent ook niet dat je er een hele dag bent; een namiddag, uitzichtpunten bekijken, eten, zwemmen en op tijd naar bed, en de volgende dag heel vroeg nog wat uitzichtpunten en weer verder rijden. Zie hier nog wat foto's van onder andere Zabriskie Point van 2008.
Ik wil nog wel eens meer tijd in DV doorbrengen, maar dan in een andere jaargetijde.
Marianne
Ik wil nog wel eens meer tijd in DV doorbrengen, maar dan in een andere jaargetijde.
Marianne
Dan is de Death Valley Ultra Marathon www.badwater.com niets voor jullie! 135 miles in juli bergop van Death Valley naar Whitney Portal........
Death Valley is nog veel heter dan Badlands dus ik denk niet dat je je vriend een plezier doet en wandelen zal er niet bij zijn. Als je vroeg uit LV vertrekt zou ik eerst naar Dante'View gaan (via Pahrump en DV Junction), dan Zabriskie Point, via 178 naar Devils Golfcourse, Badwater, dan omkeren en via Artists Palette naar Furnace Creek en Stovepipe Wells Dunes. Er is nog veel meer in DV te zien, het grootste NP in de contigious States maar een ander jaargetijde is dan wel aan te bevelen.
Yeehaw
Death Valley is nog veel heter dan Badlands dus ik denk niet dat je je vriend een plezier doet en wandelen zal er niet bij zijn. Als je vroeg uit LV vertrekt zou ik eerst naar Dante'View gaan (via Pahrump en DV Junction), dan Zabriskie Point, via 178 naar Devils Golfcourse, Badwater, dan omkeren en via Artists Palette naar Furnace Creek en Stovepipe Wells Dunes. Er is nog veel meer in DV te zien, het grootste NP in de contigious States maar een ander jaargetijde is dan wel aan te bevelen.
Yeehaw
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Als je vriend niet goed tegen de hitte kan zou ik niet overnachten in Death Valley. Als je namelijk om 9 uur uit Las Vegas vertrekt en er zou overnachten breng je een groot deel van de dag in het park door. Dan zit je dus of uren in de auto met airco, of uren in je hotelkamer als je niet teveel buiten wilt zijn.
En zwemmen lijkt me ook geen optie want het water in het zwembad schijnt ook warm te zijn, dat lijkt me niet echt prettig.
Er heerst daar een warmte die met niets te vergelijken is, alsof er een hete föhn op je blaast. Ik vond het niet prettig en was elke keer blij dat ik weer in de auto was. En hoe mooi het park ook was (want dat is het) ik was opgelucht toen we het park uit reden, terwijl ik op andere plekken geen last van de hitte heb gehad, dan kan ik er goed tegen.
Wij zijn vanuit Las Vegas door het park gereden, zijn bij een aantal viewpoints uitgestapt (geen wandelingen gemaakt) en zijn daarna doorgereden tot Bishop.
Dat was prima te doen en daarna hadden we de volgende dag ruim de tijd om naar Yosemite te rijden.
Zie ook ons reisverslag dag 18
Marjon
En zwemmen lijkt me ook geen optie want het water in het zwembad schijnt ook warm te zijn, dat lijkt me niet echt prettig.
Er heerst daar een warmte die met niets te vergelijken is, alsof er een hete föhn op je blaast. Ik vond het niet prettig en was elke keer blij dat ik weer in de auto was. En hoe mooi het park ook was (want dat is het) ik was opgelucht toen we het park uit reden, terwijl ik op andere plekken geen last van de hitte heb gehad, dan kan ik er goed tegen.
Wij zijn vanuit Las Vegas door het park gereden, zijn bij een aantal viewpoints uitgestapt (geen wandelingen gemaakt) en zijn daarna doorgereden tot Bishop.
Dat was prima te doen en daarna hadden we de volgende dag ruim de tijd om naar Yosemite te rijden.
Marjon
@ Yeehaw - 135 mijl trek ik al niet met het weer dat we nu hier hebben, laat staan in die hitte
@ Vana - Goed om te lezen dat het inderdaad goed mogelijk is om die afstand in één dag af te leggen en toch Death Valley nog te bekijken! Ik vind dat soort dingen zelf altijd lastig in te schatten.

@ Vana - Goed om te lezen dat het inderdaad goed mogelijk is om die afstand in één dag af te leggen en toch Death Valley nog te bekijken! Ik vind dat soort dingen zelf altijd lastig in te schatten.
Even een bumpje naar boven! Over iets meer dan drie weken vertrekken we (als er geen aswolken in de weg hangen tenminste) en daarom ben ik de route aan het finetunen. Er is al veel geboekt en gepland, maar over sommige dingen twijfelen we nog. Denken jullie even met ons mee? Hieronder de route en, in rood, mijn vragen en/of twijfels:
Dag 1 – Brussel-Phoenix
Dag 2 – Phoenix – shoppen/outlet – 120 mijl, Super 8 Sedona. Is het de moeite waard om de Apache Trail te rijden en dan via de 188 en de 260, via Payson, Pine, Strawberry en Camp Verde richting Sedona te rijden? Hoeveel tijd kost dit ongeveer? Halen we dan de befaamde zonsondergang bij Crescent Moon Picnic Area nog?
Dag 3 – Sedona – Blue Canyon – Monument Valley, 320 mijl, overnachten in cabin op Gouldings Campground. Als we hier willen BBQ-en, waar kunnen we het beste hamburgers e.d. halen? Verkopen ze dat in de supermarkt van de Gouldings Campground?
Dag 4 – Canyonlands National Park, overnachten bij Moab, 164 mijl, Bowen Motel. Is het te doen om op één dag zowel Islands in de Sky als het Needles District te bezoeken en zo nee, wat raden jullie ons aan?
Dag 5 – Arches national park, ‘s ochtends Fiery Furnace tour (al geboekt), ‘s middags naar Delicate Arch, evt. de hele Devil’s Garden Trail. Overnachten in Moab, Bowen Motel
Dag 6 – In & om Moab – Dead Horse Point SP, Fisher Towers, La Sal Mountains. overnachten in Bowen Motel. Past dit allemaal in één dag en zo nee, waarvoor zouden jullie kiezen?
Dag 7 – Goblin Valley State Park, Little Horse Canyon, Capitol Reef National Park, overnachten in Torrey Days Inn, 110 mijl. Welke hike raden jullie aan: Capitol Gorge of Chimney Rock? Het is denk ik nogal optimistisch om op die dag ook nog de Cathedral Valley Loop te gaan proberen…
Dag 8 - Lower Calf Creek Falls, Hole-In-The-Rock Road: Devil’s Garden, Peek-A-Boo en Spooky gulches, overnachten in Escalante, Circle D Motel, 70 mijl
Dag 9 - Bryce Canyon, Queen’s Garden - Navajo – Peek-a-boo trail, overnachten in Bryce Country Cabins, 55 mijl. Is het te ambitieus om ‘s ochtends ook nog Kodachrome Basin SP te willen bekijken? En waar kunnen we hier ergens vlees, sla etc. halen voor de BBQ?
Dag 10 – Zion, via Cedar Breaks NM, overnachten in Zion Lodge, 113 mijl. Is Kolob Canyons de moeite waard of kunnen we die tijd beter besteden aan het huren van waterschoenen & tassen om The Narrows te gaan lopen?
Dag 11– Zion, Observation Point trail, overnachten in Zion Park Motel in Springdale. Indien mogelijk zouden we ’s middags graag gaan ‘river tuben’, wie heeft hier ervaring mee? Moet je dat van tevoren reserveren?
Dag 12 – Valley of Fire SP, shoppen & zonnen bij Mirage in Las Vegas, ’s avonds show Love!, 160 mijl
Dag 13 – via Death Valley naar ofwel Bishop, ofwel Lee Vining, even zien hoe ver we komen.
Dag 14 – Yosemite NP, (hopelijk) Tioga Road en de vallei verkennen, overnachten in Curry Village, 300 mijl
Dag 15 - Yosemite NP, Panorama Trail, ticket voor eerste bus is al geboekt
Dag 16 – Yosemite NP Hetch Hetchy en/of Mariposa Grove bekijken. Wat is het mooist eind juni?
Dag 17 – Kings Canyon/Seqoia NP, overnachten in Comfort Inn Three Rivers, 175 mijl. Is Chrystal Cave een aanrader? Wat zijn leuke trails om te lopen?
Dag 18– Kings Canyon/Sequoia NP OF alvast naar San Francisco als we al ‘parkenmoe’ zijn. Nog niets geboekt.
Dag 19 - San Francisco, 49 mile drive, hotel: Holiday Inn Fisherman’s wharf, 175 mijl,
Dag 20 – San Francisco – Holiday Inn Fisherman’s Wharf, avondtour naar Alcatraz.
Dag 21– San Francisco – Holiday Inn Airport
Dag 22– San Francisco – Brussel
En mochten er nog overige (restaurant)tips zijn die we kunnen meenemen... ook die zijn altijd welkom!
Dag 1 – Brussel-Phoenix
Dag 2 – Phoenix – shoppen/outlet – 120 mijl, Super 8 Sedona. Is het de moeite waard om de Apache Trail te rijden en dan via de 188 en de 260, via Payson, Pine, Strawberry en Camp Verde richting Sedona te rijden? Hoeveel tijd kost dit ongeveer? Halen we dan de befaamde zonsondergang bij Crescent Moon Picnic Area nog?
Dag 3 – Sedona – Blue Canyon – Monument Valley, 320 mijl, overnachten in cabin op Gouldings Campground. Als we hier willen BBQ-en, waar kunnen we het beste hamburgers e.d. halen? Verkopen ze dat in de supermarkt van de Gouldings Campground?
Dag 4 – Canyonlands National Park, overnachten bij Moab, 164 mijl, Bowen Motel. Is het te doen om op één dag zowel Islands in de Sky als het Needles District te bezoeken en zo nee, wat raden jullie ons aan?
Dag 5 – Arches national park, ‘s ochtends Fiery Furnace tour (al geboekt), ‘s middags naar Delicate Arch, evt. de hele Devil’s Garden Trail. Overnachten in Moab, Bowen Motel
Dag 6 – In & om Moab – Dead Horse Point SP, Fisher Towers, La Sal Mountains. overnachten in Bowen Motel. Past dit allemaal in één dag en zo nee, waarvoor zouden jullie kiezen?
Dag 7 – Goblin Valley State Park, Little Horse Canyon, Capitol Reef National Park, overnachten in Torrey Days Inn, 110 mijl. Welke hike raden jullie aan: Capitol Gorge of Chimney Rock? Het is denk ik nogal optimistisch om op die dag ook nog de Cathedral Valley Loop te gaan proberen…
Dag 8 - Lower Calf Creek Falls, Hole-In-The-Rock Road: Devil’s Garden, Peek-A-Boo en Spooky gulches, overnachten in Escalante, Circle D Motel, 70 mijl
Dag 9 - Bryce Canyon, Queen’s Garden - Navajo – Peek-a-boo trail, overnachten in Bryce Country Cabins, 55 mijl. Is het te ambitieus om ‘s ochtends ook nog Kodachrome Basin SP te willen bekijken? En waar kunnen we hier ergens vlees, sla etc. halen voor de BBQ?
Dag 10 – Zion, via Cedar Breaks NM, overnachten in Zion Lodge, 113 mijl. Is Kolob Canyons de moeite waard of kunnen we die tijd beter besteden aan het huren van waterschoenen & tassen om The Narrows te gaan lopen?
Dag 11– Zion, Observation Point trail, overnachten in Zion Park Motel in Springdale. Indien mogelijk zouden we ’s middags graag gaan ‘river tuben’, wie heeft hier ervaring mee? Moet je dat van tevoren reserveren?
Dag 12 – Valley of Fire SP, shoppen & zonnen bij Mirage in Las Vegas, ’s avonds show Love!, 160 mijl
Dag 13 – via Death Valley naar ofwel Bishop, ofwel Lee Vining, even zien hoe ver we komen.
Dag 14 – Yosemite NP, (hopelijk) Tioga Road en de vallei verkennen, overnachten in Curry Village, 300 mijl
Dag 15 - Yosemite NP, Panorama Trail, ticket voor eerste bus is al geboekt
Dag 16 – Yosemite NP Hetch Hetchy en/of Mariposa Grove bekijken. Wat is het mooist eind juni?
Dag 17 – Kings Canyon/Seqoia NP, overnachten in Comfort Inn Three Rivers, 175 mijl. Is Chrystal Cave een aanrader? Wat zijn leuke trails om te lopen?
Dag 18– Kings Canyon/Sequoia NP OF alvast naar San Francisco als we al ‘parkenmoe’ zijn. Nog niets geboekt.
Dag 19 - San Francisco, 49 mile drive, hotel: Holiday Inn Fisherman’s wharf, 175 mijl,
Dag 20 – San Francisco – Holiday Inn Fisherman’s Wharf, avondtour naar Alcatraz.
Dag 21– San Francisco – Holiday Inn Airport
Dag 22– San Francisco – Brussel
En mochten er nog overige (restaurant)tips zijn die we kunnen meenemen... ook die zijn altijd welkom!
Er is bij Gouldings Lodge een redelijk uitgebreide supermarkt. Daar kun je terecht voor je bbq.
Ik zou Kodachrome overslaan en iets meer tijd voor Bryce nemen. Bij Ryby's (vlakbij ingang Bryce Canyon) is een supermarkt.
Skip Cedar Breaks zou ik zeggen en loop The Narrows!
Tubs kun je op meerdere plekken in Springdale huren. Ik zou het je niet aanraden. Vond het tamelijk lang duren en verre van spectaculair. Wellicht staat het water hoger als jij er bent.
Als ik jou was zou ik Valley of Fire skippen. Je reis zit al zo vol met natuur. Iets langer uitpuffen en genieten in Vegas is ook wat waard.
Ik zou 's middags naar Glacier Point rijden. Na de Panorama Trail heb je er denk ik geen zin meer in...
Wellicht denken anderen er anders over maar ik zou de 49 mile drive niet rijden. Wandel lekker door China Town/Union Square/Lombart Street. Je hebt er genoeg tijd voor. 's avonds een keer een rondje rijden langs Coin Tour/Victorian houses & Lombert Street
Er is bij Gouldings Lodge een redelijk uitgebreide supermarkt. Daar kun je terecht voor je bbq.
Ik zou Kodachrome overslaan en iets meer tijd voor Bryce nemen. Bij Ryby's (vlakbij ingang Bryce Canyon) is een supermarkt.
Skip Cedar Breaks zou ik zeggen en loop The Narrows!
Tubs kun je op meerdere plekken in Springdale huren. Ik zou het je niet aanraden. Vond het tamelijk lang duren en verre van spectaculair. Wellicht staat het water hoger als jij er bent.
Als ik jou was zou ik Valley of Fire skippen. Je reis zit al zo vol met natuur. Iets langer uitpuffen en genieten in Vegas is ook wat waard.
Ik zou 's middags naar Glacier Point rijden. Na de Panorama Trail heb je er denk ik geen zin meer in...
Wellicht denken anderen er anders over maar ik zou de 49 mile drive niet rijden. Wandel lekker door China Town/Union Square/Lombart Street. Je hebt er genoeg tijd voor. 's avonds een keer een rondje rijden langs Coin Tour/Victorian houses & Lombert Street
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat begrijp ik niet; als je de PT gaat lopen begin je bij Glacier Point, dus je hoeft daar niet nog eens apart naar toe te rijden. Er is ook niet veel tijd voor, de tijd die je hebt is prima om de vallei te verkennen (lopend, fietsend of met de shuttlebus).Geert79 schreef: Ik zou 's middags naar Glacier Point rijden. Na de Panorama Trail heb je er denk ik geen zin meer in...
Als je naar Sequoia gaat zou ik niet naar de Mariposa Grove gaan. Hetch Hetchy is een prima keus, zeker zo vroeg in het jaar. Loop bijvoorbeeld naar de Wapama Falls (zie ons 2006-verslag).GJ schreef:Dag 16 – Yosemite NP Hetch Hetchy en/of Mariposa Grove bekijken. Wat is het mooist eind juni?
In Kings Canyon vonden wij de trails langs de Kings River erg mooi. De scenic byway is sowieso een aanrader. Ik zou dan liever in het park overnachten, bijvoorbeeld bij Cedar Grove of Grant Grove, anders rij je erg veel heen en weer vanuit Three Rivers.
Marianne
Bedankt voor deze tips, hier kunnen we wat mee!
@ Geert79 - we rijden langs Cedar Breaks om de wegwerkzaamheden op de Mt Carmel Highway te omzeilen, maar het zou dus niet echt de moeite waard zijn? Dat 'tuben' is trouwens juist bedoeld voor de ontspanning na de inspanning van de Observation Point Trail. Denk niet dat ik daarna nog behoefte heb aan whitewater rafting.
Maar goed om te weten dat meerdere bedrijven dit aanbieden!
@ Marianne, ja, ik denk idd dat als we al naar SeKi-gaan, Mariposa Grove wellicht een beetje 'dubbelop' is. Ik ga die trails eens even bekijken!
@ Geert79 - we rijden langs Cedar Breaks om de wegwerkzaamheden op de Mt Carmel Highway te omzeilen, maar het zou dus niet echt de moeite waard zijn? Dat 'tuben' is trouwens juist bedoeld voor de ontspanning na de inspanning van de Observation Point Trail. Denk niet dat ik daarna nog behoefte heb aan whitewater rafting.

@ Marianne, ja, ik denk idd dat als we al naar SeKi-gaan, Mariposa Grove wellicht een beetje 'dubbelop' is. Ik ga die trails eens even bekijken!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
De Apache Trail is absoluut de moeite, en zou ik zeker rijden.
Island in the Sky en Needles op 1 dag kan niet, ik zou me dan beperken tot Island, en Needles bewaren voor een volgende keer.
Island in the Sky en Needles op 1 dag kan niet, ik zou me dan beperken tot Island, en Needles bewaren voor een volgende keer.
Google Maps geeft ongeveer 5 uur en een kwartier zuivere reistijd van het Radisson hotel in Phoenix, via de Apache Trail naar Sedona (Mapquest geeft niet de mogelijkheid om over de Apache Trail te rijden). Is dat realistisch of heb je er meer tijd voor nodig? We moeten er denk ik zo'n twee uur bij rekenen voor stops onderweg, dus als we rond 11 uur vertrekken uit Phoenix dan moeten we die zonsondergang in Sedona wel kunnen halen lijkt me.
Bedankt, dit hadden we net nodig! Waren steeds aan het overwegen of we nu juist wel of niet in DV wilden overnachten, maar we gaan voor de rit van LV naar Bishop!vana schreef:Als je vriend niet goed tegen de hitte kan zou ik niet overnachten in Death Valley. Als je namelijk om 9 uur uit Las Vegas vertrekt en er zou overnachten breng je een groot deel van de dag in het park door. Dan zit je dus of uren in de auto met airco, of uren in je hotelkamer als je niet teveel buiten wilt zijn.
Marjon
Gewoon vroeg weg uit LV.
Sep.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is wel realistisch, rond 11 uur vertrekken is wel erg laat, maar ik begrijp dat je eerst wilt shoppen.GJ schreef:Google Maps geeft ongeveer 5 uur en een kwartier zuivere reistijd van het Radisson hotel in Phoenix, via de Apache Trail naar Sedona (Mapquest geeft niet de mogelijkheid om over de Apache Trail te rijden). Is dat realistisch of heb je er meer tijd voor nodig? We moeten er denk ik zo'n twee uur bij rekenen voor stops onderweg, dus als we rond 11 uur vertrekken uit Phoenix dan moeten we die zonsondergang in Sedona wel kunnen halen lijkt me.
Eerlijk gezegd zal je die eerste dag rond een uur of 6 in de ochtend klaarwakker zijn, ik zou zelf veel liever rond een uur of acht gaan rijden, en die dag besteden aan de route naar Sedona.
Shoppen kan later wel.
Goed om te weten dat die tijdsplanning ongeveer klopt! En ja, shoppen kan later ook, maar de ervaring leert dat alleen al een tripje Wal*Mart- zeker het eerste van de vakantie - al gauw een uur of anderhalf in beslag neemt
En als je dat pas na het ontbijt in het hotel gaat doen, ben je toch pas rond half acht, acht uur onderweg naar de Wal*Mart... Ach, we zien wel hoe laat we daar klaar zijn en of we daarna nog een beetje gaan winkelen. Gaat in eerste instantie eigenlijk voornamelijk om Forever 21 en Urban Outfitters, dus we zullen daar sowieso niet zo heel veel tijd aan kwijt zijn. In Vegas en SF gaan we ook nog wel shoppen.

- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wij zijn van Phoenix via de Apache trail naar Camp Verde gereden. Volgens mij zijn we vertrokken om een uur of 8.GJ schreef: Dag 2 – Phoenix – shoppen/outlet – 120 mijl, Super 8 Sedona. Is het de moeite waard om de Apache Trail te rijden en dan via de 188 en de 260, via Payson, Pine, Strawberry en Camp Verde richting Sedona te rijden? Hoeveel tijd kost dit ongeveer? Halen we dan de befaamde zonsondergang bij Crescent Moon Picnic Area nog?
We hebben de Apachtrail tot aan de Theodore Roosevelt dam gereden. Bij Goldfield Ghost Town hebben we even rondgelopen. Daarna hebben we in Payson nog minstens een uur gewinkeld bij de Walmart en we waren om half 5 in ons hotel in Camp Verde. Daarna is het nog een uurtje naar Sedona dus het is in principe goed te doen.
Maar als je uren gaat shoppen wordt het natuurlijk een beetje krap.
Hier kun je ons verslag van die dag vinden.
Marjon
Wat een leuk verslag! Ik denk dat we inderdaad, na ons tripje Wal*Mart, maar even moeten kijken hoeveel tijd er nog overblijft om eventueel te shoppen. Dat kunnen we dan wellicht beter uitstellen tot we in Las Vegas of San Francisco zijn.
-
- Amerikakenner
Een leuke trail in Sequoia/KC om de 'grote bomen' van dichtbij te bekijken: de Congress Trail. slechts twee mijl lang, hier is de beschrijving: "Follow a paved trail through the heart of the sequoia forest. It is recommended for first-time visitors to the Giant Forest, and for visitors with limited time. Famous sequoias along this trail include the House and Senate Groups, and the President, Chief Sequoyah, General Lee and McKinley Trees. An informational trail pamphlet is sold at the Sherman Tree or at the visitor center book store
En Moro Rock voor een geweldig uitzicht.
En Moro Rock voor een geweldig uitzicht.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 641 Weergaves
-