Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe regels verlenging Nederlands paspoort!

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Re: Nieuwe regels verlenging Nederlands paspoort!

Bericht door LittlePhoenix »

Wij gaan waarschijnlijk eind deze week op reis voor nieuwe paspoorten. Heeft iemand ervaring met San Fransisco of Los Angeles? We hebben nog niet besloten waar we heen willen.

Jakkes, zie echt vreselijk tegen de reis op! Minstens 11 uur rijden en dat terwijl ik 34 weken zwanger ben. Maar eerder konden we niet op pad vanwege m'n man's werk. En het irritante is dat er gewoon een consulaat in SLC is! Waarom hebben ze daar niet gewoon zo'n vingerprintdinges?! :banghead:
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

SF zijn ze net verhuisd (of van plan om). Ik heb alleen met hen te maken gehad in San Mateo, maar het zullen nog altijd dezelfde mensen zijn. Zorg dat je alle papierhandel keurig op orde hebt, exact en gepast en precies genoeg geld bij je hebt, en op tijd bent voor je afspraak. De secretaresse is nogal een pietje precies. (En Flipje absoluut niet, dus kun je wel nagaan hoe onze interacties geweest zijn. :mrgreen: )

Gr., Flipje
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik zou de verzekeringsmaatschappij ook even bellen.
Wat gebeurt er als je ineens in labor raakt en 11 uur van je ziekenhuis verwijderd bent?
kan zijn dat het paspoort heel duur wordt omdat de verzekeringsmaatschappij dan wel eens niet kan uitkeren.
Serieus even bij nadenken dus.
kan het na de bevalling? kan je ook gelijk paspoort voor de baby laten doen.
Wij hebben ook alle familie leden op hetzelfde moment laten vervangen
LittlePhoenix
Amerika-expert

Goed idee om even de verzekering te bellen. Wat ik ervan begrepen heb maakt het niet uit waar ik beval want toen ik zwanger was van nr.2 zaten we erover te denken om hem in Texas geboren te laten worden. Maar voor de zekerheid toch even checken.

Wachten tot na de bevalling kan niet. Mijn oude paspoort is al verlopen en volgens de Greencard regels moet je een geldig paspoort hebben. <zucht> Als ik beter had opgelet hadden we dit gewoon kunnen doen toen we toch al in de buurt van Houston waren. Had een hoop geld en stress gescheeld.
FlipjeBTiel
Amerika-expert

LittlePhoenix schreef:volgens de Greencard regels moet je een geldig paspoort hebben.
Lijkt mij niet. Je hebt niet eens een paspoort nodig om met GC de grens over te gaan, de V.S. in (ze vragen er wel om, omdat je normaliter een paspoort nodig hebt om de V.S. uit, en daarmee een ander land in, te gaan).

Gr., Flipje
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

en als ik jouw was .. dan zou ik voor de zekerheid, het formaat van je hoofd op de foto nameten .. die van mij was net iets te groot :lol: .. toen moest ik bij een fotograaf, in de buurt van de ambassade nog eens 22 dollar betalen voor 2 pas foto's :evil:
LittlePhoenix
Amerika-expert

Dus je bent niet verplicht om een geldig paspoort te hebben? Zal de regels nog eens goed gaan lezen dan want als we de reis een paar maanden kunnen uitstellen zou wel zo handig zijn.

En ja, heb de foto's nagemeten en volgens mij is alles volgens de regels maar ja, dat weet je pas zeker als je bij de balie staat eh? In Nederland hadden we foto's van onze kinderen precies volgens de regels van de website laten maken maar toen we bij de balie stoden voor hun Amerikaanse paspoort bleken ze toch niet goed genoeg te zijn. Moesten we naar een fotograaf een paar straten verderop...denk nog steeds dat dat gewoon geldklopperij was!
FlipjeBTiel
Amerika-expert

LittlePhoenix schreef:Dus je bent niet verplicht om een geldig paspoort te hebben? Zal de regels nog eens goed gaan lezen dan want als we de reis een paar maanden kunnen uitstellen zou wel zo handig zijn.
Dit is de tekst zoals deze in het CBP Field Manual staat: "A returning resident alien is not required to present a valid passport for reentry into the U.S. (see 8 CFR 211.2), although most will have one since a passport is often required for entry into a foreign country." De genoemde sectie verwijst naar INA, en daar staat slechts 1 extra eis (8 CFR 211.1 a(2), waarnaar de bovengenoemde sectie verwijst), namelijk dat je niet langer dan een jaar weggebleven mag zijn ("A valid, unexpired Form I–551, Permanent Resident Card, if seeking readmission after a temporary absence of less than 1 year").

Dit gaat over de V.S. binnenkomen. Het lijkt mij echter zeer sterk dat als je geen paspoort nodig hebt om binnen te komen, dat je dan wel een geldig paspoort zou moeten hebben om hier te zijn (wat zou betekenen dat je direct na binnenkomst gearresteerd zou moeten worden voor het niet hebben van een geldig paspoort ... ).

Gr., Flipje
Anne-Sophie
Amerika-ontdekker

Bericht door Anne-Sophie »

Woon in Denver en had net alle papieren klaar liggen om hier bij het consulaat langs te gaan om mijn paspoort te verlengen, en er eentje aan te vragen voor mijn kinderen... zie ik dit bericht op het forum... bleeh nu moeten wij dus naar LA gaan met z'n allen. Ik ben 32 weken zwanger en heb er he-le-maal geen zin in. Ik overweeg dus ook om het allemaal een paar maanden uit te stellen. Maken we er een voorjaarsvakantietje van.

Het enige waar ik dan mee zit, is een verlopen paspoort van mijzelf. Op het consulaat zei men dat de procedure hetzelfde blijft voor verlengen paspoort, of die nu verlopen is of niet. Kan iemand dit bevestigen? En wat als ik plotseling naar het buitenland moet reizen (hypothetisch geval: familie ernstig ziek in NL)? Is het lastig om een noodpaspoort aan te vragen in zo'n geval? Heeft daar iemand ervaring mee?

Groet,
Anne-Sophie
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Wat betreft het noodpaspoort: deze wordt niet erkent door de VS en kan dus niet mee naar de VS gereisd worden..
Maar, zoals Flipje eerder zei, kan je wellicht behoorlijk ver komen met je Greencard, maar of je dat ook wil uitproberen?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Anne-Sophie
Amerika-ontdekker

Bedankt voor je antwoord, Clint. Ik ben al een week aan het twijfelen of ik wel of niet zal gaan. Nu heb ik besloten om toch maar te gaan, gewoon in 1 dag op en neer vliegen naar LA.
Ben benieuwd naar de ervaringen van LittlePhoenix - ben je al geweest, ging het allemaal makkelijk, ook met de pasfoto's? Hoe lang duurde je afspraak?

Groet, Anne-Sophie
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Je zou je probleem ook even kunnen voorleggen aan de honorary consul in Denver (Max Peeters: Denver@ncla.org). Hij kan je allicht vertellen of er een makkelijkere manier is om aan een passpoort te komen. Er was namelijk sprake van de mogelijkheid dat Denver toch de nodig apparatuur zou krijgen, maar ik weet niet hoever men daarmee is.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Wij hebben komende vrijdag een afspraak in Los Angeles maar het lijkt erop dat ik die zal moeten afzeggen. We gaan zo naar het ziekenhuis want ik heb weeen :(
Ben 35 of 36 weken dus da's nog een beetje te vroeg. Hoopte dat een beetje ontspannen internetten me zou afleiden maar dat werkt niet echt.

De pasfoto's maken was geen enkel probleem. Hier in ons ministadje heb ik een goede fotograaf gevonden die in milimeters kan/wil werken en hij heeft foto's gemaakt helemaal volgens de uitleg die ik uitgeprint had. Is natuurlijk nog afwachten of ze goedgekeurd worden bij het consulaat.

Mijn paspoort is dus ook verlopen en ik maak me ook zorgen over reizen in noodgeval. M'n moeder heeft kanker en het gaat nu goed met haar maar stel dat het ineens de verkeerde kant uitgaat...aan de andere kant kan ik voorlopig toch niet vliegen omdat ik of nog zwanger ben of straks een baby op de NICU heb.
Anne-Sophie
Amerika-ontdekker

Ben inmiddels in LA geweest en krijg binnen 10-15 dagen mijn nieuwe paspoort toegestuurd. Ging allemaal heel vlot. Je moet cash betalen, er worden geen credit cards of checks geaccepteerd. Ik had een afspraak om 11 uur, maar was er veel vroeger, en werd gewoon geholpen (met een vertrouwd "Goeiemorgen!"). Je moet je oude paspoort achterlaten, maar men zei dat als je -onverwacht- een paspoort nodig hebt in de tussentijd, het oude paspoort alsnog naar je toe wordt gestuurd.

Ik hoop dat alles goed gegaan is met LittlePhoenix en de baby. Sterkte!
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Ik vertrek over een half uurtje naar New York City om mijn paspoort te verlengen!
Het word de eerste keer dat ik het laat verlengen in de US dus we zullen zien hoe dat gaat :wink: .
"It's Great to be Here. It's Great to be Anywhere." Keith Richards
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ze zijn best aardig in New York, een beetje afstandelijk, want het blijven diplomaten, maar als je al je formulieren goed hebt ingevuld en geld bij je hebt en de foto op het juiste formaat, dan gaat het allemaal heel soepel.

Weer een mijlpaaltje, je eerste NederAmerikaanse Nederlandse paspoort!
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

LittlePhoenix schreef: Mijn paspoort is dus ook verlopen en ik maak me ook zorgen over reizen in noodgeval. M'n moeder heeft kanker en het gaat nu goed met haar maar stel dat het ineens de verkeerde kant uitgaat...aan de andere kant kan ik voorlopig toch niet vliegen omdat ik of nog zwanger ben of straks een baby op de NICU heb.
Hoop dat alles goed is met je! Ik zie dit bericht pas nu.

Dora
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Fisherman schreef:Ik vertrek over een half uurtje naar New York City om mijn paspoort te verlengen!
Het word de eerste keer dat ik het laat verlengen in de US dus we zullen zien hoe dat gaat :wink: .
He dat is toevallig, ik ben dinsdag ook geweest om mijn paspoort te verlengen in NYC. Ik was er om 10:15 uur ongeveer ;) Ging vrij vlot. Op de website stond dat security een uur kon duren, maar het was maar een minuut ofzo. Foto's waren $15 per 2, dus dat viel ook nog iets mee. Heb daarna even lekker geshopped in NYC. Ik had de hele dag vrij genomen. Wij (in NJ) hebben mazzel dat we lekker dichtbij een kantoor met vingerafdruk apparaat zitten.

Dora
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

He dat is toevallig, ik ben dinsdag ook geweest om mijn paspoort te verlengen in NYC. Ik was er om 10:15 uur ongeveer Ging vrij vlot. Op de website stond dat security een uur kon duren, maar het was maar een minuut ofzo. Foto's waren $15 per 2, dus dat viel ook nog iets mee. Heb daarna even lekker geshopped in NYC. Ik had de hele dag vrij genomen. Wij (in NJ) hebben mazzel dat we lekker dichtbij een kantoor met vingerafdruk apparaat zitten.
Meen je dat :o ?? Ik was er zo rond 10:45!! Dus jij was waarschijnlijk net weg toen ik daar naar binnen liep!
Het zou wel leuk geweest zijn als wij elkaar daar tegen het lijf waren gelopen! Laat het de volgende keer ff weten :wink: !

Het ging bij mij ook heel vlot,ik stond binnen 20 minuten ofzo weer buiten en heb nog ff rondgewandeld over 5th Av enzo en heb toen mijn auto opgehaald die ik vlakbij Rockefeller Center had geparkeerd.
Ik zag trouwens ook dat de ijsbaan er al ligt bij Rockefeller!

Wij hebben inderdaad mazzel dat we dichtbij een kantoor met vingerafdruk apparaat zitten,voor mij is het met de auto maar 45 minuten naar midtown Manhattan 8) ,die vrouw achter de balie vertelde nog dat veel mensen komen invliegen om een paspoort te verlengen!

Groeten Jeroen
Fisherman
Amerikakenner

Bericht door Fisherman »

Weer een mijlpaaltje, je eerste NederAmerikaanse Nederlandse paspoort!
Ja inderdaad :) !
Ik moet trouwens mijn Greencard ook laten verlengen,de papieren gaan van de week de deur uit!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer