Weet iemand toevallig wat het kost om een international bank cheque te innen bij een bank in de VS? 't Is waarschijnlijk een vast bedrag + een percentage van de waarde van de cheque. Ik heb gezocht, maar vind niks!
Mijn bank rekent me 7 euro + 0.12% van het bedrag aan. Ik vrees dat ik aan de andere kant weer kan betalen.
Ik heb hier een stel dollars op een rekening staan, die ik tzt mee wil nemen naar de states. Het is te veel om cash mee te nemen. Overschrijven kan natuurlijk, maar ik moet daar eerst een rekening openen en voor die overschrijving moet ik zelf langs bij de bank hier... en dat zit ik al daar
Kosten (en tijd!) van innen van een check hangt er vanaf in welk munteenheid de check staat, de hoogte van het bedrag, bij welke bank deze werd uitgeschreven, en bij welke bank deze wordt geind. Niet elke bank hier handelt internationale transacties af.
Heb je geinformeerd naar de mogelijkheid van een wire transfer? Bij mijn weten is dat het goedkoopste.
ING rekent bij mij ongeveer 15 euro voor het overboeken. En mijn Amerikaanse bank rekent nog eens $20 voor het voorrecht om dat geld te ontvangen.
Gaat om niet al te grote bedragen, ver onder de grens van $10.000 waarbij allerlei extra papperassen beginnen.
Gewoon via internetbankieren, wel het swift nummer van de Amerikaanse bank opvragen, en dan het ABA routing number plus het nummer van je rekening. Duurt meestal een dag of vier-vijf.
Weinig ervaring met het innen van cheques. Alleen eens bij Citybank een cheque in Nederlandse guldens gestort. Duurde een half jaar voordat men erachter kwam, dat de gulden ongeveer 50 dollarcent waard was!
Zoals al gezegd, hangt af van de munteenheid, bank uitgeschreven, bank geind, en hoogte van het bedrag. Totdat je met die informatie opkomt, is er geen zinnig antwoord over te geven.
FlipjeBTiel schreef:Zoals al gezegd, hangt af van de munteenheid, bank uitgeschreven, bank geind, en hoogte van het bedrag. Totdat je met die informatie opkomt, is er geen zinnig antwoord over te geven.
In mijn eerste post stond al dat 't ging om dollars en dat ik weet hoeveel mijn bank aanrekent... bovendien bestaan de kosten waarschijnlijk uit een "klein" vast bedrag + een percentage van het bedrag op de cheque, daar was ik gewoon benieuwd naar. ik vroeg me gewoon af of iemand een "ball park figure" wist, maar daar lijkt het niet op.
Nogmaals, het gaat er niet alleen om wat jouw bank rekent, maar hoe de relatie is met de ontvangende bank. B.v. als die laatste een kleine(re) regionale bank is, dan gaat de internationale transactie via een andere, grotere bank en die rekent ook kosten. Zelfde geldt aan jouw kant, als jouw uitsturende bank een kleinere speler is, dan kan er van hun kant ook een grotere bank tussen zitten die ook wat rekent. Je informatie is dus nog altijd onvoldoende.
Maar okay, ballpark-wise: mijn bank (geen kleine regionale speler) vertelt mij dat ze van $0 tot $30 rekenen, geen percentage, maar wel afhankelijk van je type checking account. Plus, ze houden het bedrag vast totdat ze de fondsen daadwerkelijk op hun rekening hebben. Dat kan wel tot 3 weken duren, afhankelijk van de bank waar de check uitgeschreven is. Verder worden bedragen boven de $10K gemeld aan de IRS, en boven de $25K aan de FBI. Onze bank (mij en mijn vrouw, en daar hebben we dus meer pecunia, dus die bank ziet ons graag), rekent niets en als die internationale check op mijn naam zou staan (i.e. het gaat van mijn buitenlandse rekening naar mijn Amerikaanse rekening), dan vertrouwen ze ons en is de check dan ook nog in dollars, dan is deze direct.
Twee compleet andere verhalen dus. En bij jouw (of je ontvanger's) bank kan het weeral compleet anders zijn, afhankelijk van welke bank dat dat is, en hoe de relatie is van jou/de ontvanger met die bank.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.