Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Camper huur en campgrounds rules

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Camper huur en campgrounds rules

Bericht door nieuwenoord »

Ik vind zelf een road atlas onmisbaar bij het plannen, maar de prijzen van Bol.com zijn echt belachelijk. De TL Directory heeft goede road atlassen.

Een boek met campings voor onderweg ligt standaard in de camper, dat zou ik niet bestellen.

Ik geef zelf elk jaar mijn RandMcNally weg aan vrienden en heb er nu ook nog maar één, anders mocht je hem met plezier van me hebben.

De Hallwagkaarten kan je ook bestellen bij Tioga Tours, zonder verzendkosten.
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Ohw dat wist ik niet, ik heb nog nooit een eigen auto gehad dus heb daar ook niet bij stil gestaan. In Nederland leen ik altijd de kaart van os mam. Aangezien daar dezelfde naam op staat en ik tot voor kort nog bij os mam woonde.

Maar dan is het inderdaad een goed idee om zoiets aan de schaffen. Die 16 euro zou je er idd wel uit kunnen halen.

Kun je met die hallwag kaarten wel een beetje inschatten of bepaalde wegen goed te doen zijn met een camper?
Daarom dacht ik aan die speciale RV kaart.

Maar een good sam kart is dus eigenlijk overbodig als je AAA (anwb) korting kan krijgen en een AAA camping gids gebruikt?

Op dit moment gebruk is ook gewoon google maps en heb ik een lijst van dingen die ik wil rijden/zien, maar waarschijnlijk kunnen we nooit alles zien en ik heb al zoveel geschrapt, maar dat zal wel bekend klinken voor jullie. :lol: :lol:

Het zal een afwisselde reis worden hoop ik. Dus niet alleen maar de rode rotsen in Utah. Cultuur en Natuur en zo goed als geen steden (hooguit waar we de camper halen en brengen). Ik wou eerst het bekende rondje doen SF-LA-LV-yosemite-bryce-GC enzo, maar daar was vriendje lief het niet zo mee eens. Dus nu zal het iets worden van WY(yellowstone) - cody (cultuur) - SD (badlands/stukje custer/mt rushmore) - CO (denver/rocky mountain) - Cortez (Mesa verde) - Utah/GC (afhankelijk van de tijd)

Dus ik was eigenlijk van plan om gewoon te rijden en we zien wel hoever we komen en wat we gezien hebben. Dus een route uitstippelen en wel zien waar we onderweg stoppen/slapen enzo. Dus het is wel handig als een route hebben, en iets waar we elke dag kunnen opzoeken waar we kunnen slapen.

We gaan sowieso niet in het hoogseizoen, waarschijnlijk na labor day 2011, dus ik heb nog even de tijd. Maar omdat het een heel druk jaar geaat worden kun je maar beter op tijd beginnen. :)
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Ik heb trouwens een email naar bol.com gestuurd. met een vraag over de hoge prijzen. En ze zeiden dat het een foutje was.
Nu zijn ze 18 en 20 euro. al is de camping gids wel iets verouderd.
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Advies gevraagd. We gaan volgend jaar naar Seattle en willen van daar uit naar Canada. We reizen met 2 kids van 6 en bijna 2 jaar oud. Dat we met een camper gaan staat wel vast. Ik heb o.a. de volgende mogelijkheden:
- Moturis R-25, 13 dgn, 1800 miles, transfers (early pickup) voor 1.700 euro
Staat goed bekend, alleen aan het begin van de vakantie hotelovernachting, geen gedoe met huurauto's, kleinere camper, laatste dag krap wat betreft transfer en vertrekken van vlucht

- CA C30, 12 dgn, unlimited miles, transfers (early pickup) voor 1.600 euro
Staat niet zo goed bekend, alleen transfer vanaf downtown Seattle, wel vroeg ophalen en laat wegbrengen, geen gedoe met huurauto's

- El Monte C29, 12 dgn, 1500 miles, geen transfers voor 1.325 euro en met twee keer huurauto voor transfer op eigen gelegenheid op zo'n 1.500 euro.
Staat goed bekend, geen transfer (zelf regelen per one-way huurauto), twee keer ophalen huurauto, wel flexibel eerste en laatste dag (het lijkt me makkelijk in/rond Seattle met huurauto dan camper), geen early pick-up/late drop-off

Ik zelf neig het meeste naar El Monte (hebben we ook al eerder gehuurd) en dan twee keer een huurauto maar voor lief te nemen. Kunnen we na aankomst al even op pad om wat te eten en hebben we meer keuze wat betreft hotel (hoeft dan niet bij de airport (Moturis) te zijn of downtown (CA)). Ook de dag van camper ophalen hebben we 's morgens nog wel even de tijd om wat te zien en kunnen we op de laatste dag voor vertrek nog even shoppen in Seattle of omstreken.
Aan de andere kant is Moturis ook wel weer handig. Vanaf de airport naar het hotel (landen rond 12.00 uur), even de tijd rekken en de volgende morgen al vroeg op pad. En bij inleveren direct naar de luchthaven en vertrekken. Geen huurauto regelen en bagage overpakken. Maar misschien is die laatste nacht in een heerlijk luxe hotelbed ook wel weer lekker voordat je een nacht in een vliegtuig zit.

Als iemand verbeterpunten heeft of een ander goed idee, dan hoor ik dat graag.
Afbeelding
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

De moturis is en stukje kleiner. Hier slaapt iemand boven de bestuurder en op het zitje

Bij de andere 2 heb je een zitje met tafel + grote bank zodat je niet perse op de tafel hoeft te slapen (maar op de bank en boven de bestuurder)
Zo zou je nog aan tafel kunnen zitten als de kleinste (ik neem aan dat de oudste boven ligt) slaapt (als die overal doorheen kan slapen).

Daarnaast ligt el-monte 15 min rijden van de airport dus dat is eventueel met de taxi te doen als je een airport hotel neemt met free shuttle. Dan zou je alleen de laatste dag een auto hoeven huren om seattle te zien.
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Een beetje extra ruimte is wel lekker. Slapen zal wel gaan. Vorige keer sliep mijn vrouw en zoon achterin en ik bovenin de cabine. Hoe dat straks gaat weet ik nog niet. Waarschijnlijk liggen m'n vrouw en ik ieder met een kind in bed. :?

Maar El Monte heeft toch een vestiging in Bellingham? Dat is zo'n 110 mile vanaf Seattle. Vandaar dat ze ook geen transfer aanbieden.
Afbeelding
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

AMaar op de el monte site staat:

Proximity to Major Airports

El Monte RV Rental's Seattle rental location is conveniently located only 15 minutes away from the Seattle-Tacoma International Airport (SEA).

Er is idd ook een rental in Bellingham, maar dat is verder weg.

Je hebt in ieder geval bedden genoeg dus ik zou gewoon diegene gebruiken die het lekkerste slaapt haha.
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

nieuwenoord schreef:
Ik geef zelf elk jaar mijn RandMcNally weg aan vrienden en heb er nu ook nog maar één, anders mocht je hem met plezier van me hebben.
Is dit het beroemde boek? De prijs valt nog mee :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Precies, dat is hem. Ik koop hem elk jaar weer bij Wal*Mart, kost hij 5,98 (in dollars).
Willemieke
Amerika-ontdekker

Bericht door Willemieke »

Hoi allemaal,
misschien een rare vraag.. Maar hoe zit het met bed-, huishoudlinnen en handdoeken, indien je een camper hebt gehuurd?
Groeten
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Geen rare vraag hoor.

Als je een personal kit neemt, krijg je per persoon een setje handdoeken en voldoende beddengoed. Het verschilt per maatschappij hoeveel je krijgt en hoe de kwaliteit is.

Niks meenemen, vind je het allemaal wat karig, dan koop je voor een prikkie wat spulletjes bij. Het enige wat ik meeneem zijn een paar goede theedoeken, die zijn waardeloos daar.
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Wie heeft er ervaring met het ophalen van een camper zonder transfer? We landen namelijk tegen 12.00 uur in Seattle en willen dan onze huurauto ophalen. Dat zal dan rond 13.00/13.30 uur zijn. De volgende dag weer inleveren vlak bij het verhuurstation van El Monte in Bellingham/Ferndale. Ik wil eigenlijk de auto huren voor 1 dag en dat is 24 uur. Dat wil zeggen voor 13.30 uur weer inleveren. De camper kan echter vanaf 13.00 uur worden opgehaald. Ik zit zelf te denken om rond 13.00 uur alvast de kids en bagage te droppen bij El Monte en kan mijn vrouw de auto inleveren en met de taxi weer terug. Ik zou dan al bij El Monte kunnen 'inchecken'. Een extra dag auto huur is toch weer zo'n EUR 60 en dat voor een uurtje of twee. Andere mogelijkheid is om de huurauto later op te halen in Seattle, maar dat is ook verre van handig als je net een lange vlucht achter de rug hebt en je moet op de aiport wachten. Waarschijnlijk nemen we een hotel wat niet dicht bij de airport is.

Zouden ze er bij El Monte een probleem van maken als je rond 12.00 uur daar arriveert? Je bent toch zeker een uurtje bezig met het invullen van formulieren en de overdracht/instructie van de camper.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je kan/mag na aankomst vanuit Europa geen camper ophalen je bent verplicht eerst een nacht in een hotel door te brengen.
Over de TL directory die gebruiken wij al jaren erg handig ook bij het uitwerken van je route thuis.
Over de roadatlas er is een verschil tussen de bekende Rand McNally (van de Walmart of niet) en de Roadatlas die door TL aangeboden wordt in de laatste staan de (Good-Sam) campground aangegeven in de gewone niet.
Over de Good-Sam je kan op de eerste Good-Sam campground lid worden kost je $ 12,00 doen wij elk jaar.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

RuudB schreef:Zouden ze er bij El Monte een probleem van maken als je rond 12.00 uur daar arriveert? Je bent toch zeker een uurtje bezig met het invullen van formulieren en de overdracht/instructie van de camper.
Gewoon even bellen naar het betreffende verhuurstation van E-M, de middag er voor of 's morgens voor je afreist ik heb bij E-M nog nooit problemen gehad met vroeger een camper ophalen als ze maar van je komst afweten.
Mogelijk kan je een nog vroeger tijdstip bedingen rond 10:00 uur of zo.
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

De ontwikkeling van de camperhuren (flexprijzen) is te zien via de site van jandoets. http://jandoets.nl/uploadedfiles/
Hiermee kun je gewoon de bestanden inzien. Bijvoorbeeld de flexprijzen van El Monte in 2009. Vanaf februari gingen tarieven fors omhoog. Ook zijn de flexprijzen van 2010 hier te vinden. http://jandoets.nl/uploadedfiles/2010elmontewk42.pdf door het weeknummertje te wijzigen, krijg je vanzelf de voorgaande prijzen t/m week 26 terug.
Ik zit zelf te kijken voor een C28 vanaf 10 juli in Bellingham. Flex zit nu op 44 (zo'n 90 euro per dag geloof ik) terwijl hij ook op 45 heeft gestaan en in juni 43. Voor de C28 is dit vergeleken met 2009 wel een goede prijs en veel lager zal wel niet kunnen. De C25 en C30 zijn inmiddels wel wat duurder geworden.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die prijsontwikkeling kan je ook rechtstreeks op de site van El Monte volgen.
http://www.elmontervrentals.com/wholesa ... ln2010.pdf
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Klopt Rob. Iedere zaterdag tussen 12.00 en 13.00 uur kun je hier de nieuwe prijzen vinden. Ik heb eergisteren geboekt omdat ik via Jan Doets zag dat vorig jaar de prijzen niet lager waren dan ze op dit moment waren. Ik heb nu geboekt bij El Monte voor flex 44 en zie net dat het nu 52 is geworden. Is toch zo'n EUR 15 per dag duurder. Net op tijd dus.
Afbeelding
cgr
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door cgr »

Wij gaan volgend jaar waarschijnlijk een camperrondreis maken door zuid west Amerika.
We willen daar voornamelijk gaan overnachten in de nationale parken, waar meestal geen full-hookup aanwezig is.

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om op andere campings je watertank bij te vullen en je vuil water tank te legen (evt tegen betaling)? Zodat we onderweg toch de camper van schoon water kunnen voorzien.
corinazie.waarbenjij.nu
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Vaak hebben de campings in de nationale parken, ook een dumpplek, en je kan daar dan ook water in nemen.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zoals Marja al aangaf kan je in verschillende NP's dumpen en water innemen ook in verschillende State Parks heb je die mogelijkheid.
Je zal zo nu en dan toch ook op een private campground staan, al was het maar omdat je moet wassen dan kan je ook zorgen dat alees weer op orde is.
In verschillende staten heb je ook langs de interstate dump mogelijkheden op de restarea's ook verschillende tankstations hebben die mogelijkheid al dan niet tegen betaling.
Dumpen op een campground waar je niet verblijft maar alleen maar komt dumpen kan lang niet overal, maar er zijn wel mogelijkheden.
met een beetje goede planning zal je geen problemen hebben om je vuil water kwijt te raken en vers water in te nemen, wij hebben het op al onze reizen altijd nog zo kunnen plannen dat we geen problemen hadden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer