Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Boeken via Jan Doets ?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
kabbeker
Amerika-ontdekker

Boeken via Jan Doets ?

Bericht door kabbeker »

Wie heeft er ervaring met het boeken via Jan Doets; met name gaat het mij om de tickets.
Ik had een offerte aangevraagd, welke ik afgelopen woensdag heb ontvangen, eerder konden ze de offerte niet uitbrengen, omdat het contract met de KLM nog niet rond was. Ik had gevraagd om 3 tickets via KLM met een rechtstreekse vlucht voor volgend jaar juli/augustus en een camper van Road Bear. Op de offerte stond direkt al een boekingstoeslag voor andere klasse van € 335,00; ik heb daar vandaag telefonisch contact over opgenomen en toen werd mij verteld dat deze boekingsklasse ook al vol zat en dat dit bedrag nu zelfs al € 487,00 zou worden. Het heeft dus te maken dat ze goedkopere en duurdere klasses hebben, dit heeft overigens niets te maken met verschil in stoel. Wie het eerst boekt heeft de goedkoopste stoel werd mij verteld; waarop ik reageerde dat het niet eerder mogelijk was om te boeken en dat ik nu te laat ben om zonder toeslag te boeken. Het lijkt me trouwens ook best nog vroeg voor volgend jaar zomer.
Als ik op de site van KLM kijk zie ik geen toeslagen van dien aard.
Ik heb er niet zo'n best gevoel over en kan ook niet controleren of die toeslagen terecht zijn, vandaar dat ik graag zou willen weten of er mensen zijn met deze ervaringen.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Re: Boeken via Jan Doets ?

Bericht door Gypsygirl1 »

Ik kan je alleen maar positieve berichten over Jan Doets brengen.
Wij hebben al 6 keer bij hen tickets en een camper geboekt terwijl ik ook bij anderen offertes opgevraagd had.
Jan Doets kwam dan als beste uit de bus, de goedkoopste en de uitgebreidste.
Volgens jaar boeken we zeker weer bij hen.
Die toeslagen waar je het over hebt, daar weet ik niets zinnigs over te zeggen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik kan geen oordeel vellen over deze methode van Jan Doets, maar weet wel dat ze vaak ondoorzichtig zijn in wat ze bieden. Ik kan je alleen adviseren om ook bij anderen eens offerte te vragen. Tioga Tours maakt bijvoorbeeld geen probleem van het alleen boeken van een camper, terwijl je de tickets zelf online boekt (hoewel ze die natuurlijk ook met plezier aan je verkopen!), terwijl je bij Jan Doets zo al 140 euro toeslag betaalt op het boeken van alleen de camper.

@ Ingrid: het lijkt erop dat de vraagsteller bewust kiest voor KLM en rechtstreeks vliegen, terwijl jullie ook vaak de vluchten nemen zoals die het goedkoopst uitvallen.

Offerte vragen bij anderen kan inderdaad geen kwaad, dan kan je nog zien wat je doet, toch?
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Bij ons is het alweer een paar jaar geleden dat wij bij Doets hebben geboekt maar de reden om het NIET meer te doen was dat ze toch wel duurder waren met vluchten bijv. Zelf doen bleek toch goedkoper.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hebben ooit een offerte aangevraagd alleen voor een camper, we moesten toen een toeslag betalen omdat we geen tickets bij hun wilden boeken.
Ook wilden ze meteen al onze gegevens hebben zoals paspoortnummer, dat leek ons voor een offerte niet nodig.
We boeken naar volle tevredenheid de camper bij Tiogatours en de tickets en eventuele hotels doen we zelf.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou zeker eens een offerte aanvragen bij Tioga Tours, maar waarom regel je het niet gewoon zelf zonder touroperator die ook aan je moet verdienen?
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Het klopt wel dat er een aantal verschillende boekingsklasses zijn voor dezelfde stoelen. Als de stoelen in de goedkoopste boekingsklasses vol zijn, ga je inderdaad naar een duurdere boekingsklasse.

Ik vraag me alleen af of ze al vol zijn, want ik zoek al vanaf het moment dat de tickets voor juli te boeken zijn naar tickets en de prijzen zijn al die tijd ontzettend hoog geweest. Wel heb ik gemerkt dat de prijzen de laatste week steeds hoger worden.
Voor Phoenix bijvoorbeeld waren de prijzen voor vliegen op 12 juli steeds ongeveer € 950 nu zitten ze al ruim boven de €1000!!!

Marjon
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Pete.Z schreef:Ik zou zeker eens een offerte aanvragen bij Tioga Tours, maar waarom regel je het niet gewoon zelf zonder touroperator die ook aan je moet verdienen?
Voor tickets ben ik het met je eens, camperhuur is bijna altijd duurder als je het niet via een touroperator doet.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ok, ik heb nog nooit een camper gehuurd, dus geen flauw idee hoe dat zit.
Raar eigenlijk dat je daarvoor dus bijna verplicht bent met een tussenpersoon te werken.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Dat doe je met een auto toch ook.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Hoeft niet... USA-reisen.de is wel vaak goedkoper..
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
kabbeker
Amerika-ontdekker

Bericht door kabbeker »

Bedankt voor jullie reacties; ik heb natuurlijk ook offertes van anderen aangevraagd, maar het voordeel van Jan Doets vind ik hun "non zero risk" verzekering; is goedkoop en een zeer goede dekkingsgraad met zoals de benaming al zegt geen eigen risico.
Een camper heb ik ook nog rechtstreeks aangevraagd bij Aldie van Road Bear, maar dat is echt stukken duurder.
En inderdaad een optie is om alleen de camper te boeken bij Jan Doests (of elders); overigens is de handling fee daarvoor al € 195,00 wanneer je alleen een camper boekt zonder tickets.
Maar het gaat mij meer om het feit hoe ze om gaan met die boekingsklasse; iedere keer als je contact met ze opneemt is de uitgebrachte offerte al weer duurder. Je gaat je een beetje opgejaagd en onder druk gezet voelen om dan maar direkt te boeken, niet dat ik dat heb gedaan overigens.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Dat zou voor mij alleen al een reden zijn om verder te kijken.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Annie schreef:Dat doe je met een auto toch ook.
Ja, maar daar is de keuze toch een heel stuk uitgebreider,en hoef je niet naar een reisbureau maar kan je direct bij de aanbieder terecht.
(ik weet het,eautohuur en consorten zijn ook tussenpersonen,maar toch net wat anders)

Ik zelf zou nooit bij Jan Doets boeken,juist om dat soort praktijken van telkens de prijs verhogen.
Offerte is offerte, klaar.
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Een offerte is trouwens makkelijk te checken toch? Je kijkt gewoon op de site van de vliegmaatschappij wat het ticket op dat moment kost en nog eens op een boekingssite om te kijken of er nog andere maatschappijen zijn die goedkoper zijn. De camperhuur kun je ook o.a. online uitrekenen bij travelhome (camper.nl).
Afbeelding
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

De handlingfee betaal je alleen bij Jan Doets. TIoga Tours berekent 30 euro boekingskosten, ongeacht wat je boekt, inclusief tickets of niet.

Wij hebben voor komend seizoen campers geboekt bij Moturis en ook daarbij zit een verzekering zonder eigen risico, via Tioga Tours. Travelhome heeft inderdaad heel veel prijzen op de site staan. De prijs die ik bij Tioga moest betalen was exact zoals ik die ook zelf kon samenstellen via de site van Travelhome. Daar komt geen 195 euro handlingskosten bij.

En ik weet ook niet waarom het zoveel duurder is om rechtstreeks te boeken, ik heb ook weleens offerte opgevraagd via Aldie, maar dat scheelde echt een heel stuk. Waarschijnlijk hebben de camperverhuurders gewoon erg goede prijsafspraken met de touroperators. Ik weet dat mensen van Road Bear, Moturis en El Monte in elk geval elk jaar persoonlijk naar Nederland komen om de touroperators te bezoeken. Van Cruise America heb ik dat niet gehoord, maar zou zomaar kunnen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

kabbeker schreef:Maar het gaat mij meer om het feit hoe ze om gaan met die boekingsklasse; iedere keer als je contact met ze opneemt is de uitgebrachte offerte al weer duurder. Je gaat je een beetje opgejaagd en onder druk gezet voelen om dan maar direkt te boeken, niet dat ik dat heb gedaan overigens.
Dat is ook heel frustrerend en voor mij een reden om in ieder geval de tickets zelf te regelen. Op die manier kun je zoeken bij veel meer aanbieders. Waarom wil je persé rechtstreeks met KLM vliegen? Misschien moet je dat idee loslaten en je richten op andere maatschappijen? In de regel wel met tussenstop maar dat is dan niet anders en als het daardoor stukken goedkoper kan wist ik het wel. Overigens is een rechtstreekse geboekte vlucht ook al geen garantie meer. Meen mij te herinneren dat er dit jaar forumleden een rechtstreekse vlucht geboekt hadden bij KLM maar dat die vlucht uiteindelijk werd omgezet naar een vlucht met tussenstop. Een tussenstap is best te doen (ik doe het altijd) als je je erop instelt. De totale reistijd wordt wat langer maar dat heb ik er graag voor over als de honderden euro's op een ticket scheelt.

Op dit moment zijn de tickets weer wat duurder, Marjon schreef er in een ander topic ook al over. Het was mij ook al opgevallen dat de prijzen weer omhoog gingen. Zo'n golf van prijsschommelingen zie je de laatste paar jaar steeds terugkeren. Eerst goedkoop, dan weer duurder en (hopelijk) straks weer een periode met betaalbare aanbiedingen.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Ik hoor in mijn omgeving wisselende reacties.

De een is te spreken over Jan Doets. Wij zelf zijn vorig jaar voor een informatie bijeenkomst bij Jan Doets geweest. Halve wege de presentatie werdt er gevraagd wie een balie gesprek wilde. Wij merkten dat de medewerkers bij de balie erg de nadruk op het verkopen lag en moest de vlucht zsm vastgelegd worden. Omdat de presentatie tegenviel hebben wij geen balie gesprek gedaan.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
betti
Amerika-ontdekker

Bericht door betti »

In 2007 met Jan Doets naar het Noordoosten geweest. Vlucht KLM en camper. Zeer ondoorzichtige offerte, maar dat jaar de voordeligste. Op vakantie moesten wij al aan Jan Doets betaalde kosten voor de camper nog een keer betalen aan Cruise America. Ook hadden wij een camping via Jan Doets gereserveerd en betaald en ook deze moesten wij in de USA nog een keer betalen. Eenmaal in Nederland probeerden we deze kosten via Jan Doets terug te krijgen en dat heeft zo'n 5 maanden geduurd.
In 2009 wederom geweest. Weer diverse offertes gevraagd. Jan Doets met zijn onduidelijke offerte was velen malen duurder dan Tioga. Ook waren ze bij Tioga veel klantvriendelijker en namen ze veel meer tijd voor het maken van een offerte.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Bij ons heeft Jan Doets afgedaan nadat bij ons vijf campings die ze zouden reserveren geen reservering hadden ontvangen. Ook toen we na twee campings erop aan drongen en bevestigd kregen dat de rest wel goed zat, ging het mis. We hebben uiteindelijk een schadevergoeding van hen gekregen, maar de lakse manier van doen terwijl we onderweg waren stond ons erg tegen.

Daarna altijd alle campings zelf geboekt, kan ik prima. Ik vond ze bij Jan Doets té snel in de verkoop en erg opdringerig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer