Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Bericht door hekkie »

Note mod (Marjan):
Tickethulp deel 1 had ruimschoots de 1000 berichten overschreden, vandaar dat nu Tickethulp deel 2 is geopend. Een kleine 50-tal berichten zijn afgesplitst van deel 1 en meegenomen naar dit deel 2
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Tickethulp (eerste hulp bij het boeken van vliegtickets)

Bericht door Ceetje »

Gisteren geboekt bij Icelandair zelf. Prettige site trouwens. Jammer dat ze weinig aanvlieghavens hebben, maar ach ... we hadden nog meer op het verlanglijstje staan. Wellicht gaat rondje Denver volgend jaar in de herhaling (maar niet voor ruim €1000,- :( ) En ik ben erg nieuwsgierig naar IJsland, vooral vanwege de vulkanische en tektonische verschijnselen. Het lijkt me zo gaaf om -bij wijze van spreken- met één been op de amerikaanse plaat te staan en met de ander op de Euraziatische plaat.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Souraia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Souraia »

pyca schreef:
Souraia schreef:Ik vraag mij alleen af of BMI de vlucht naar Denver zelf doet of laat uitvoeren door een andere mij, dat staat er namelijk niet bij:
Dat kun je terugvinden op de website http://www.flybmi.com/ (BD vliegt codeshared met UA)
Ik heb dezelfde gegevens bij ebookers ingevuld en dan zie je idd dat de vlucht vanaf Londen wordt uitgevoerd door UA.
Ik heb zelf ook even op de site van UA gekeken en dezelfde data gegevens ingevoerd, dan kom ik op een prijs van 4000 euro. Waarom is het verschil zo groot? iemand die dat weet?
Bert&Hanny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Bert&Hanny »

Het heeft toch geloond om iedere dag al die boekingsites af te gaan om een leuke prijs te vinden. Wekenlang alleen maar prijzen boven de 1000 euro en zaterdag ineens een prijs van 697 euro voor een vlucht van Amsterdam naar Los Angeles en terug uit Las Vegas. 3 juli heen en 18 aug terug, wel wat langer dan we eigenlijk wilden. Terwijl ik aan het boeken was was die prijs ook al weer weg. Op het juiste moment toegeslagen dus.
Nu wilden we eigenlijk boeken bij United omdat we daar vouches van hebben van 400 $ pp. Maar die vouches zijn eigenlijk een wassen neus. Die kun je alleen maar gebruiken op vluchten die helemaal door United worden uitgevoerd. En die zijn er haast niet, je ziet bijna alleen maar vluchten die gedeeltelijk door Lufthansa worden uitgevoerd. Dusseldorf valt dan al af want United vliegt niet op Dusseldorf dus heb je altijd gedeeltelijk Lufthansa. En die vluchten die vanaf Amsterdam helemaal door United worden uitgevoerd zijn gewoon belachelijk duur. Ook vanaf Brussel is op dit moment duur en voor ons in Apeldoorn ook niet echt een optie. We hebben nu een vlucht met BMI naar Londen en met Virgin Atlantic naar Los Angeles. Enige nadeel is de terugvlucht naar Gatwick en dan van Heathrow naar Amsterdam. Moeten we met de bus van Gatwick naar Heathrow. Lijkt ons niet echt wat maar we hebben ruim 8 uur de tijd. We zijn hier in ieder geval heel blij mee.

Groeten Bert
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Via klm.be is nu New York weer tegen een mooie prijs te boeken voor vertrek t/m eind maart 2010. Vertrekken vanaf Antwerpen Centraal (ZWE) met de trein naar Schiphol (meestal) en dan rechtstreeks naar New York voor EUR 328. Washington EUR 388, Boston 368, Toronto 428. Niet zo laag als ze een paar maanden geleden hadden, maar wel weer betaalbaar(der). Scheelt ongeveer EUR 125 of meer met rechtstreeks vanaf Schiphol vertrekken.

Update 17 oktober (tickets t/m eind maart):
Nu ZWE-NYC EUR 297, ZWE-IAD EUR 299 (beperkt beschikbaar), ZWE-MIA EUR 351, ZWE-MCO EUR 354, ZWE-BOS EUR 363, ZWE-TORONTO EUR 498
ZWE-LAS EUR 389, ZWE-SFO EUR 386, ZWE-LAX EUR 386, ZWE-Tampa EUR 354
Laatst gewijzigd door RuudB op 17 okt 2009, 09:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
avg
Amerika-newbie

Bericht door avg »

Hoi
Wij (3 volwassen) willen op 11 juli 2010 ongeveer een weekje naar New York e.o, een paar dagen Washington e.o en daarna doorvliegen naar Las Vegas en rond 13 augustus weer terug naar Amsterdam.
NU is mijn vraag: Wat voor tickets kan ik het beste boeken (bv stop-over tickets en bij welke maatschappij)
IK ben benieuwd naar jullie reactie's
ALvast bedankt
Annette
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik moet even klagen hoor.
Ben elke dag druk aan het zoeken naar tickets (rond 12/7 heen en rond 9/8 terug vanaf Phoenix)
De tickets zijn de hele tijd al te duur, zo rond de € 950 dus ik heb nog niet geboekt, hopend op lagere prijzen.
Maar de laatste week gaan de prijzen alleen maar meer omhoog. Nu zijn de goedkoopste tickets al boven de € 1000,- :shock:
Ik baal echt en kan me niet voorstellen dat het ineens goedkoper gaat worden.
De andere plaatsen op de route zoals Tucson, Albuquerque, Denver, Las Vegas en eventueel zelfs LA of San Diego zijn nog veel duurder.
De enige tickets die steeds een stuk goedkoper zijn, zijn vluchten met BMI. Maar dan heb je 2 tussenstops en/of moet je minimaal 8 uur wachten in Londen. Daar heb ik echt geen zin in, dan ben je echt helemaal kapot na je vlucht, dat heb ik al eens meegemaakt.

Ik heb mijn route al bijna helemaal klaar maar als het zo doorgaat wordt het weer Toscane volgend jaar :evil: :cry: :flame: :banghead:

Marjon
Madphil
Amerikakenner

Bericht door Madphil »

Je hebt nog veel tijd. Ik zou zeggen, raak niet in paniek, en wacht rustig af. Ik ben zelf ook al een hele tijd aan het kijken voor mei volgend jaar, maar de prijzen kruipen omhoog.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik raak niet in paniek gelukkig. Maar bij de vorige reizen had ik op deze datum altijd mijn tickets al geboekt en kon ik lekker verder gaan puzzelen aan mijn route. Ik wacht desnoods tot januari geen probleem.
In het uiterste geval switchen we naar Canada, ook leuk. Maar eigenlijk willen we het liefste naar het zuiden van de VS.

Marjon
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Waarom wacht je niet tot januari, dan heeft Connections vaak een actie, waarschijnlijk kan je dan je slag slaan :wink:.
Anders boek je toch nu al gewoon dingen die je kan annuleren?
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik zit met precies hetzelfde probleem Marjon. De tickets zijn momenteel veel te duur naar mijn zin en ik hoop dan ook van harte dat er nog aanbiedingen komen. Als dat niet gebeurt gaan we niet naar de USA volgend jaar want ik weiger €4000 of meer te betalen voor de vlucht.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

1250 schreef:Waarom wacht je niet tot januari, dan heeft Connections vaak een actie, waarschijnlijk kan je dan je slag slaan :wink:.
Anders boek je toch nu al gewoon dingen die je kan annuleren?
Ik denk niet dat ik veel aan de acties van Connections zal hebben. Dat is meestal vanaf Brussel en dat is veel te ver weg voor ons (we wonen vlakbij Schiphol)
De tickets moeten dan echt wel heel goedkoop zijn, wil dat de moeite waard zijn voor ons.
De tickets vanaf Amsterdam zijn meestal toch wat duurder, maar wie weet wat er nog komt :dunno:

En ik maak me niet druk om hotels die we moeten boeken, want wij boeken meestal zo weinig mogelijk van tevoren. Het is alleen handig als ik weet wanner we precies gaan, dan kan ik een beetje gaan plannen wanneer we op welke plaats zijn. Moab willen we bijvoorbeeld als één van de weinige plaasten wel van tevoren boeken, dus dan is het handig als ik nu al een datum heb.

@Bianca
Balen hè! Ik heb ook geen zin om € 3000 te betalen (wij gaan met zijn drieën).
Maar ik kan me herinneren dat ik voor onze reis van 2008 precies hetzelfde probleem had. Toen waren de tickets ook zo duur en zijn we in plaats van in SLC gestart in Vancouver, dat was veel goedkoper.
Dus die optie hebben we eventueel ook nog een nieuwe reis naar Canada staat nog op ons lijstje en Joyce zou het heerlijk vinden, die vond Canada geweldig. Maar Ger gaat liever eerst naar Zuidwest USA (Colorado, New Mexicio, Arizona en Utah) en ik eigenlijk ook wel.

Marjon
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik snap het.., tja Brussel is wel een stukje verder maar ik vind het een prettigere luchthaven om op te vliegen en als het +€400 voor het hele gezin (4 personen) verschil met AMS dan wil ik het wel...
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Balen hoor!
Ik heb ook nog niets geboekt en wil zoooo graag beginnen met plannen.
Wij willen vliegen op SLC, gaan dan naar Yellowstone en willen onze reis eindigen met een paar dagen Moab. Ook wij willen Moab van tevoren boeken en nu heb ik geen idee welke dagen.

Aangezien wij in Maastricht wonen is Brussel voor ons dichterbij dan Amsterdam, dat is op zich wel gunstig. Probleem is alleen dat er vaak vluchten vanaf Brussel zijn die eerst via Amsterdam gaan!!?!
Ook zijn er vluchten waarbij je om 7.30 uur met de trein vanaf Brussel vertrekt naar Parijs en dan in één keer door naar Salt Lake City. Maar of ik nu om 7.30 uur in Brussel in de trein wil zitten :( (maar ook deze vluchten vind ik nog te duur)

Ik ga wel de gok wagen en nog een paar weken wachten, ik baal er wel van!!!

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Vorig jaar had Connections een sinterklaas aktie en begin januari een aktie.
De vluchten met KLM gaan via Amsterdam en dan moet je met de talys naar Schiphol en met Air France moet je met de talys naar Parijs.
Als je het niet erg vind om met o.a BMI, Delta of United, American Airlines te vliegen, die vluchten gaan vanaf Zaventem.
De tickets die wij begin september boekten bij Delta zijn nu ongeveer 270 euro p.p. duurder.
Hopelijk komen er nog mooie akties langs voor de mensen die via Brussel willen reizen.
Ook vor de anderen natuurlijk.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Je kan gerust nog rustig wachten, de prijzen zullen er goedkoper op worden tijdens eventuele acties van o.a. Connections.

Reizen vanaf Brussel heeft vaak financiële voordelen, soms zijn tickets voor dezelfde dag met de dezelfde bestemming vanuit Brussel zelfs enkele honderden euro's per persoon goedkoper... Voor dat geld kan je al eens een trein nemen ;)

Het is nog af te wachten hoe de nieuwe zomerregeling er gaat uitzien vanuit BRU. Op 9 december zal Brussels Airlines tot Star Alliance toetreden en vanaf einde april (einde winter 2009/2010) zullen de codeshares met American Airlines stoppen. Hoe het dan verder gaat is nog even koffiedik kijken maar een bijkomende rechtstreekse vlucht naar Chicago met United lijkt alvast aan de orde te zijn en heel misschien zelfs een dubbele dagelijkse rotatie naar Washington. Het valt nog allemaal af te wachten en het kan misschien zelfs iets langer duren dan zomer 2010 maar een (kleine) prijzenslag tussen Star Alliance (Brussels Airlines, United Airlines & Continental Airlines) enerzijds en OneWorld (American Airlines / British Airways) anderzijds lijkt misschien wel aan de orde te zijn, eventueel zelfs met Skyteam (AF/KLM/Delta) ertussen...

Er staan dus (vanuit BRU) best wel interessante tijden te wachten...

Alles hangt natuurlijk ook af van de koersschommelingen met de USD tov de EUR en de prijzen van de olie. Maar voorlopig compenseert de koersschommeling van de USD de prijsstijging van de olie ;)
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Misschien een domme vraag :oops: maar wat betekent:

vanaf einde april (einde winter 2009/2010) zullen de codeshares met American Airlines stoppen?

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Reny schreef:Misschien een domme vraag :oops: maar wat betekent:

vanaf einde april (einde winter 2009/2010) zullen de codeshares met American Airlines stoppen?

Reny
Dat betekent dat de American Airlines vluchten niet meer ook een vluchtnummer van Brussles airlines hebben.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

vana schreef:Ben elke dag druk aan het zoeken naar tickets (rond 12/7 heen en rond 9/8 terug vanaf Phoenix)
De tickets zijn de hele tijd al te duur, zo rond de € 950 dus ik heb nog niet geboekt, hopend op lagere prijzen.
Maar de laatste week gaan de prijzen alleen maar meer omhoog. Nu zijn de goedkoopste tickets al boven de € 1000,- :shock:
Ik baal echt en kan me niet voorstellen dat het ineens goedkoper gaat worden.
De andere plaatsen op de route zoals Tucson, Albuquerque, Denver, Las Vegas en eventueel zelfs LA of San Diego zijn nog veel duurder.
Phoenix is al niet meer een goedkope aanvlieghaven is mij ook al opgevallen. Het lijkt erop dat het tegenwoordig niet meer uitmaakt op welke vlieghaven je aanvliegt in het zuidwesten, allemaal zitten ze rond dezelfde prijs.

Het was mij ook al opgevallen dat de ticketprijzen de laatste week weer omhoog gingen. Het lijkt een trend te worden. Eerst een periode met redelijke aanbiedingen, dan hogere prijzen en (hopelijk) straks weer betaalbare tickets.

Hoe flexibel ben je met de dagen? +/- 1 tot 3 dagen? Dan kan ik ook eens meezoeken.

Succes ermee, ik hoop dat je tickets kunt vinden!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Coyote schreef:Hoe flexibel ben je met de dagen? +/- 1 tot 3 dagen? Dan kan ik ook eens meezoeken.
We zijn redelijk flexibel. We kunnen op zijn vroegst op 12 juli vertrekken (want de finale van het WK voetbal is op 11 juli :roll: ) en uiterlijk op 16 juli.
We willen 28 of 29 dagen later weer terug naar Nederland.
Maximaal 1 tussenstop.
Mag vanaf Phoenix, Denver, Tucson, Albuquerque of Las Vegas. Eventueel verschillende luchthavens heen en terug mag ook.

Marjon
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer