Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Xanderr: San Diego - San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
xanderr
Amerika-ontdekker

Reis Xanderr: San Diego - San Francisco

Bericht door xanderr »

Over 2 weken vertrek ik voor mijn eerste reis naar Amerika. Eerst zal ik 2 weken in San Diego verblijven en daar naar een taalschool gaan om mn engels een beetje op te poetsen, en daarna is het plan om in 1,5 week de tijd toch zoveel mogelijk highlights te kunnen zien. De gehele reis zal ik in mn eentje afleggen.

Nu heb ik zelf al een beetje een route samengesteld van dingen die ik graag wil zien, maar ben nog op zoek naar interessante plekken die ik onderweg kan gaan bezoeken om zo niet te lang achter elkaar te moeten rijden.

Dit is de route die ik al in gedachte heb:

1 San Diego-Las Vegas (onderweg Joshua Tree park?)
2 Las Vegas (Brice of Zion overdag?)
3 Las Vegas – Death Valley (badwater, devils golf course, dante's view?)
4 Death Valley- Mammoth lakes
5 Mammoth lakes – Yosemite (hopelijk via tioga pass, anders een nordelijkere pass die nog open is)
6 Yosemite
7 Yosemite – Big sur / Monterey
8 Big sur / Monterey (Whale watching / stukje route 1 eventueel?)
9 Big sur / Monterey – San Francisco
10 San Francisco (alcatraz, goldengate, cablecars etc)
11 San Francisco – Amsterdam
12 Aankomst Amsterdam

Vooral het stuk tussen yosemite en monterey is erg lang, en ik heb geen idee wat hier onderweg nog eventueel leuk zou zijn.

Overigens weet ik dat het een druk en kort programma is, maar toch wil ik zoveel mogelijk gezien kunnen hebben!!
LA hoef ik trouwens niet te zien, aanegzien ik hier al vanuit de taalschool naartoe ga)

Graag jullie tips!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Xanderr: San Diego - San Francisco

Bericht door Martin & Marianne »

Als je nog Joshua Tree wilt doen wordt het stuk van SD naar Las Vegas wel erg lang. Het is wel een mooie route, je kunt dan via Twentynine Palms en Kelso rijden.
Vanuit Las Vegas naar Bryce op en neer lijkt me niet te doen, Zion zou eventueel kunnen, maar dat is ook al 6 uur rijtijd. Je zou Valley of Fire kunnen bezoeken, dat is wel te doen vanuit Las Vegas. Als je wel naar Zion wilt, blijf dan overnachten in Springdale en rijdt vanuit Springdale de volgende dag naar Death Valley.

Van Yosemite naar Monterey is voornamelijk een kwestie van even doorzetten. De route vanuit de vallei via Mariposa is het eerste stuk erg mooi. Je kunt echter ook via de zuidingang rijden en nog de sequoiabomen in de Mariposa Grove meenemen.
In plaats van naar Big Sur of Monterey te rijden zou je ook wat zuidelijker kunnen gaan en naar Cambria kunnen rijden. Dan de volgende dag via Big Sur naar Monterey. Je hebt dan een mooi stuk van de kustweg.

Marianne
xanderr
Amerika-ontdekker

Bericht door xanderr »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je tips!
Eventueel zou ik een dag eerder kunnen vertrekken vanuit SD (smiddags dus) en alvast richting Joshua Tree rijden. Dan zou ik het park de volgende ochtend kunnen bezoeken en daarna via mojave park door kunnen rijden naar Las Vegas.

Ik denk dat je gelijk hebt over brice/zion en mij lijkt de valley of fire een mooi alternatief!
Is de route van Yosemite naar Cambria niet te lang? of zijn hier onderweg ook nog dingen te bezichtigen, zodat ik niet 6 uur achter elkaar hoef te rijden? Het is wel een goed idee, dat ik op die manier een flink stuk van route 1 kan meepakken!!

De route zou dus ongeveer zo worden:
http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8& ... 921143&z=7
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben bang dat het stuk van Yosemite naar Cambria, net als het stuk naar Monterey, niet echt spannend is. Ik zou niet weten wat er onderweg te doen is.
Uit mijn Lonbely Planet: "For travelers, the San Joaquin valley is a corridor to be passed through quickly."

Marianne
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

ik kan je zeggen dat het stuk van oakhurst (30km onder yosemite west ingang) richting cambria ongelofelijk saai is :p pas het laatste stuk vanaf paso robles is leuk omdat je adn echt door de vallei rijd. het is trouwens bijna altijd weg met een rijvak dus vergeet maar om gas te geven :D
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
xanderr
Amerika-ontdekker

Bericht door xanderr »

Jerre schreef:ik kan je zeggen dat het stuk van oakhurst (30km onder yosemite west ingang) richting cambria ongelofelijk saai is :p pas het laatste stuk vanaf paso robles is leuk omdat je adn echt door de vallei rijd. het is trouwens bijna altijd weg met een rijvak dus vergeet maar om gas te geven :D
Dat klinkt niet echt hoopgevend ;) maar ik denk dat het gewoon even doorbijten is..
Wat bedoel je trouwens met heen weg met een rijvak?
Jerre
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Jerre »

ja wist niet juist het het te zeggen maar het is dus geen highway met meerdere rijvakken aan beide zijde... gewoon één rijvak per richting.

je kan wel makkelijker voorbij steken als hier bij ons op belgische of nederlandse gewestwegen maar autosnelweg rijd nu eenmaal makkelijker en sneller :p
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer