Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 2 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Re: Tickethulp (eerste hulp bij het boeken van vliegtickets)

Bericht door Reny »

Marjon,

ik heb voor je bij Connections gekeken en vertrek vanaf Brussel naar Phoenix komt neer op € 986 euro p.p. (ik heb een aantal data bekeken)
Op dit moment heb je dus ook niets aan het vertrekken vanaf Brussel

Toch moed houden :!: (doe ik ook!!)

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Vanaf Schiphol met de KLM EUR 959 naar Phoenix, dus dat is geen verschil met Brussel. Vanaf Antwerpen (trein naar SPL) voor EUR 891. En als je dichtbij Schiphol woont moet het prijsverschil toch wel behoorlijk zijn. Zeker meer dan EUR 100 per ticket lijkt me. Daarbij vind ik parkeren bij Brussel ook fraai aan de prijs en heb je op Schiphol veel meer alternatieven die goedkoper zijn.

Ik heb eigenlijk geen ervaring met vliegtarieven in het hoogseizoen. Wel dat ze hoog zijn en daarom gingen we altijd in september en vorig jaar in mei. Tegenwoordig zijn er echt goedkope tickets te vinden in het voor- en naseizoen, dus misschien dat ze dit compenseren met het hoogseizoen. In 2010 gaan we wel in het hoogseizoen, 9 juli, en dat voor een april/mei prijsje. Lijkt me dat de tarieven toch nog wel omlaag moeten gaan. Consumentenvertrouwen en bestedingen vallen toch wat tegen en dat moet invloed hebben op de bezetting. Maar het is altijd afwachten hoe de maatschappijen hierop reageren.
Afbeelding
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Ik vond zojuist tickets voor Miami vertrek 30-01 en terug 13-02 met British Airways voor € 377.-- pp.bij vliegwinkel.nl
Mooi prijsje dacht ik zo?
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij willen naar New York vliegen en terug vanaf LA. In het hoogseizoen, vertrek 2 juli. Het goedkoopste blijkt Virgin, met BA als goed tweede, allebei in de 600 euro pp. Vind ik niet gek (helaas zijn we er nog niet uit wat we gaan doen, dus ik durf nog niet te boeken).

Marjon, kun je niet wat eerder weg? Als ik naar Phoenix kijk, vertrek 2 juli, dan kom ik met BA op 644 euro uit (gevonden met vliegwinkel.nl)

Marianne
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Corry schreef:Ik vond zojuist tickets voor Miami vertrek 30-01 en terug 13-02 met British Airways voor € 377.-- pp.bij vliegwinkel.nl
Mooi prijsje dacht ik zo?
Mooi prijsje Cor! Vertrek jij express uit Miami twee dagen voor wij daar aankomen ? Gezellig mens ben jij :mrgreen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef:Marjon, kun je niet wat eerder weg? Als ik naar Phoenix kijk, vertrek 2 juli, dan kom ik met BA op 644 euro uit (gevonden met vliegwinkel.nl)
Volgens mij niet omdat het WK voetbal dan nog in volle gang is... :wink:

Blij dat ik tijdens het WK in Amerika zit... :whistling:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Reny schreef:Misschien een domme vraag :oops: maar wat betekent:

vanaf einde april (einde winter 2009/2010) zullen de codeshares met American Airlines stoppen?

Reny
Momenteel zijn de American Airlines vluchten van Brussel naar Chicago en New York (JFK) gedeeld met Brussels Airlines. Dit wil zeggen dat Brussels Airlines onder haar eigen vluchtnummers (8001/8002 / 8003/8004 als ik me niet vergis) deze vluchten kan aanbieden. Nu zit American Airlines bij de OneWorld luchtvaartalliantie terwijl Brussels Airlines op 9 december 2009 als volwaardig lid zal toetreden tot concurrent Star Alliance (momenteel de grootste en meteen ook de oudste luchtvaartalliantie ter wereld). Dit heeft als gevolg dat Brussels Airlines andere partners binnen de "eigen" alliantie zal zoeken of eventueel met eigen toestellen de vluchten zal uitvoeren. Aangezien Brussels Airlines op dit ogenblik slechts 4 lange afstandstoestellen in haar vloot heeft (A330-300) is het momenteel uitgesloten dat Brussels Airlines deze vluchten zelf zal uitvoeren, ook als de 5de A330 in december de vloot vervoegt. Voor het zomerseizoen 2010 moet Brussels Airlines (SN) op zoek naar andere partners. Zowel United Airlines (UA) als Continental Airlines (CO) vliegen vanuit Brussel en maken (of maken eerstdaags in het geval van CO) deel uit van Star Alliance. UA heeft dit winterseizoen 2 dagelijkse vluchten vanuit BRU. Eentje rechstreeks naar Washington (waarvan de vlucht mits een ander toestel doorgezet wordt naar Chicago) en eentje via London naar Chicago (eveneens met een vliegtuigwissel maar deze keer in LHR). Continental vliegt dagelijks op Newark, een van de 3 belangrijkste luchthavens in en rond New York. Op dit ogenblik is United Airlines reeds verhuist met hun checkin naar de checkin van Brussels Airlines en ook de lounge die de klanten van UA gebruiken is gewijzigd naar de lounge van SN (véél beter dan de BMI (BD) lounge). De codeshares naar ORD (Chicago) zullen dus naar alle waarschijnlijkheid overgenomen worden door United, mogelijk door inlassing van een rechtstreekse vlucht ipv een stopover. De codeshares naar New York zullen naar alle waarschijnlijkheid naar CO gaan die op EWR (Newark) vliegt... Al werkt SN nog wel samen met 9W (Jet Airways) die nog wel op JFK vliegt vanuit BRU.

Nu op zich is dit wel leuk en interessant voor bepaalde mensen maar het kan ook (positieve) gevolgen hebben voor de modale toerist onder ons...

Wat gaat er nu gebeuren?

Vanaf einde april (27 april als ik me niet vergis) eindigt de Codeshare overeenkomst tussen SN & AA. Dit heeft als gevolg dat AA toch een zeker aantal passagiers verliest die via SN hun tickets gekocht hebben. Diezelfde passagiers zullen nu de concurrentie gaan gebruiken om naar de USA te vliegen. Dit kan enkele gevolgen hebben...

1) American Airlines trekt zich terug uit de Belgische markt en stopt met het bedienen van BRU (net zoals het AMS niet bedient)
2) American Airlines én eventueel ook DL/KL/AF zetten een kleine prijzenoorlog in om klanten te lokken.
3) Alles blijft bij het oude maar AA zet toestellen met verminderde capaciteit in (permanente 767/757 rotaties ipv de seasonal upgrades)

Optie 1 is de minst aangename... Dit zorgt ervoor dat er een concurrent minder is op de Belgische markt en kan ervoor zorgen dat de prijzen stijgen (al is deze optie de minst aannemelijke). Optie 2 is meteen de meest leuke voor Jan met de pet die een daling in de tarieven zal merken (weliswaar ook dan nog steeds afhankelijk van de USD koers en de olieprijzen). Optie 3 is de neutrale optie, alles blijft eigenlijk stabiel op gebied van tarieven...

Eigenlijk worden 2010 & 2011 best interessante jaren voor de Belgische USA reiziger... Enerzijds door de wijzigingen in de luchtvaartallianties, anderzijds door potentiëel aan bijkomende vluchten... Leuk op op te volgen dus ;)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Coyote schreef:
Martin & Marianne schreef:Marjon, kun je niet wat eerder weg? Als ik naar Phoenix kijk, vertrek 2 juli, dan kom ik met BA op 644 euro uit (gevonden met vliegwinkel.nl)
Volgens mij niet omdat het WK voetbal dan nog in volle gang is... :wink:

Blij dat ik tijdens het WK in Amerika zit... :whistling:

Roland
Nou, Ger is eventueel voor zo'n lage ticketprijs nog wel over te halen om eerder te gaan.
Maar Joyce heeft haar diploma uitreiking op 2 juli dus daar willen we nog naar toe natuurlijk :beerchug:

En 3 juli wordt de prijs helaas weer € 970. :evil:
Waarschijnlijk begint dan net het hoogseizoen ofzo.

Marjon
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

vana schreef: Maar Joyce heeft haar diploma uitreiking op 2 juli dus daar willen we nog naar toe natuurlijk :beerchug:

En 3 juli wordt de prijs helaas weer € 970. :evil:
Waarschijnlijk begint dan net het hoogseizoen ofzo.
Ja, dat is wel vrij belangrijk natuurlijk. Inderdaad, 3 juli begint het hoogseizoen, ook voor onze kids. Middelbare school heeft vaak de week ervoor al vrij, zoals onze kinderen. Die hebben wel rapport uitreiking (niet officieel, gewoon ophalen bij receptie) op donderdag 1 juli, dus wij mikken op vrijdag 2 juli. Hopelijk is alles dan inderdaad nog net een stukje goedkoper. Vooralsnog valt dat mee (alleen Virgin is vrij goedkoop; dat zou hem best wel eens kunnen worden voor ons), en ook bij ons staat het nog niet 100% vast ... We wachten nog even af, uiterlijk 1e week januari, hopende op connections.be aanbieding net als vorig jaar :mrgreen:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Bralo20,

dank je wel voor de uitgebreide en duidelijke uitleg!

Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Madphil
Amerikakenner

Bericht door Madphil »

Heeft iemand een verklaring voor het volgende:

Als ik op klm.nl zoek op:
heen AMS-SFO 1-5-2010
terug LAS-AMS 20-5-2010
2 volwassenen, economy, +/-3 dagen

krijg ik in het overzicht de prijzen 723 euro pp.

Klik ik vervolgens verder, dan is de minimumprijs die ik kan kiezen ongeveer 775 euro pp! welke combo ik ook kies van heen en terugvlucht, ik kom nooit aan die 723 euro pp.

Hoe kan dit? Foutje van klm? een zgn. 'lokkertje'?
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Dat heb ik nog nooit meegemaakt op de KLM site dus dat lijkt me geen beleid. Wel zie ik dat de heen vlucht via CDG geel is gemarkeerd als goedkoopte heenvlucht terwijl dit niet zo is. Dus vermoedelijk is de prijs van deze vlucht net aangepast naar boven toe waardoor je duurder uitkomt. Op de site van Airfrance.nl is die heen vlucht namelijk 362 en geen 407 zoals bij KLM. Dus dat is het verschil van 45 euro. In totaal kom je bij Air France uit op 687 euro pp. Via KLM op 798 met op de heenweg een rechtstreekse vlucht en terug 1 overstap ipv twee.
Als je op de klm site boekt vanaf ZWE (Antwerpen CS met de trein naar AMS/SPL), dan betaal je EUR 581. Heen via Atlanta, terug via NY.
Afbeelding
Madphil
Amerikakenner

Bericht door Madphil »

Okee, bedankt, ik zal via Belgie nog eens kijken.

Maar gelukkig ben ik niet de enige die het ziet, ik vind het alleen raar dat dit zo tevoorschijn komt.

Is het dan wel normaal dat als je in het 2e scherm een andere heenvlucht kiest de prijzen van de terugvlucht opeens veranderen?

En nog iets, die in geel als goedkoopste staat aangemerkt na de 1e zoekopdracht (406 euro voor de heenvlucht) is niet eens de goedkoopste! Vlak daarboven staat de rechtstreekse vlucht van klm zelf die 396 euro kost.

Gek toch, die internetsites :P
Speakingtongues
Amerikakenner

Bericht door Speakingtongues »

Ik heb zeker niet alles doorgelezen van dit topic

Maar heeft iemand al gewezen op de sites Kayak.com en de airline Spirit hier in de USA ??
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb een vlucht gevonden naar Phoenix.
Het is een vlucht via Philadelphia. De vlucht is met BMI (BD 2435) maar operated bij US Airways(US 0799) .

_ Is US Airways een prettige maatschappij om mee te vliegen?
- De vlucht naar Phildelphia gaat met een Boeing 757-200 (Narrow-body Jet). Weet iemand welke 757-200 dat is? Ik zie er 3 staan bij US Airways op Seat Guru
(Vers 1, Vers 2 en Vers 3)

Zijn dat trouwens niet hele kleine vliegtuigen? Is dat niet benauwend op zo'n lange vlucht?
Heeft iemand al eens met zo'n toestel gevlogen?

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 25 okt 2009, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Marjon, probeer het eens op www.seatexpert.com. Daar kan je de maatschappij, vluchtnummer en datum invoeren en dan krijg je bijna altijd meteen het juiste toestel te zien (met configuratie en stoeladvies).
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Heeft er niemand met US Airways gevlogen?
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wij hebben dit voorjaar met US Airways gevlogen, ook via Philadelpia naar Orlando.
Prima maatschappij, alles is goed verlopen en goede ruime plaatsen, zou ik zeker voor gaan als je een mooie prijs hebt.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Wij vorige zomer, goede maatschapij, wel relatief oude toestellen en oud personeel, wel opvallend veel beenruimte!
Overstap op Philly gaat vrijwel altijd smooth.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ook wij hebben afgelopen maart met US Airways gevlogen (AMS - PHL - MCO). Ik moet zeggen, het viel mij 100% mee. Eerder had ik met ze gevlogen in 2001 en toen vond ik het maar zo, zo. Dit keer deden ze absoluut niet onder voor de andere maatschappijen. Helaas geen eigen schermpje maar wel prima stoelen (leren bekleding) en volgens mij zelfs meer beenruimte dan bij United. Verzorging vond ik ook prima.

Kortom, ik zou er zo weer mee vliegen. Wij vlogen overigens met een 767 naar PHL.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer