Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn reis naar Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Tommrispens
Amerika-newbie

Mijn reis naar Amerika

Bericht door Tommrispens »

Hallo mensen,

ik ben Tom Rispens, 17 jaar en nieuw op dit forum :dance:, en ik wil aan het einde van de aankomende zomervakantie naar Amerika. Ik heb al heel veel opgezocht aan informatie, maar er zijn een paar dingen waar ik nog niet helemaal uitkom en aangezien dit het 'gezelligste en grootste forum over de VS' is, kan het hier niet stuk dacht ik zo :D

Ik wil een jaar gaan reizen in Amerika. Dat is het plan. Echter ik heb lang niet genoeg geld om al die kosten op te brengen, dus ik vond het een goed plan om dan in Amerika te gaan werken en na twee maanden weer door te trekken voor een tijdje. Echter met een gewoon toeristenvisum gaat mij dat niet lukken en een ander visum kan ik op basis van wat ik van plan ben te gaan doen niet krijgen. Hoe zit dat nou? Ik heb al bij een paar andere topics op dit forum gelezen dat er wel een soort work-holiday regeling was in Canada en Australie.

Daarnaast had ik het idee om een tijdje te gaan studeren in Amerika, niet een volledig jaar, maar een module Engels van een aantal weken. Kan ik als ik dat van te voren geregeld een studievisum krijgen?

Tanks in ieder geval ;)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Mijn reis naar Amerika

Bericht door ned in MO »

Wat jij wil kan en mag niet amerika.
Een jaar rondtrekken zonder voldoende financiele middelen gaat niet lukken. Krijg je geen visum voor
Hier werken gaat ook al niet lukken. Mag niet van de overheid
Naar school gaan kost een hoop geld. Ookal is het maar een mdoule, en je hebt niet eens genoeg geld om je in leven te houden.
ZXou eerst in nederland naar school gaan, baantje erbij en goed sparen en na afloop eens aan een reisje denken. Australie is misschien makkelijker. Amerika zo goed als onmogelijk
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Maar warom wil jij werken in America? Jij kun toch 2 maanden in NL of andere EU-Land werken en 6 maanden met een touristische visum in VS reizen.
Groetjes, Thomas.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Wat jij bedoelt is de Australische manier, op een Working Holiday Visum. Er is daar een hele cultuur waarbij jongeren tussen de 18 en 30 jaar kunnen rondtrekken op een visum waarbij ze mogen werken om hun vakantie te verdienen. Werkgevers weten dat en zoeken voor hun seizoenswerk ook vaak naar deze backpackers.

Mijn zoon vertrekt volgende week donderdag naar Sydney om zo 3,5 maand in Australië rond te brengen. Vergis je niet, je moet al een startkapitaal van 3200 euro hebben om het land binnen te komen (aantoonbaar via bankafschriften).

Amerika kent dit systeem niet, werken in Amerika is erg moeilijk voor buitenlandse toeristen.
Tommrispens
Amerika-newbie

Bericht door Tommrispens »

ik ben dan klaar met mijn vwo en voordat ik aan een studie wil gaan beginnen, wil ik er een jaar tussenuit. In dit geval Amerika. Nu is het zo dat ik me niet zo in Australie heb verdiept, maar Amerika trekt me meer, net zoals sommige mensen zich meer aangetrokken voelen voor Portugal dan Spanje, terwijl het verschil niet zo heel groot is. Ik heb een startkapitaal (2500 euro), dat is echter niet genoeg voor een jaar in Amerika en daarom hoopte ik dat er nog een manier was om toch in Amerika mijn ding te kunnen doen. De route 66 voelt toch anders dan de Australian road nr. 85 of iets dergerlijks ;)

Maar goed, werken is dus geen optie. Is er dan een 'goedkope' manier om door Amerika te trekken? ik heb al gehoord van de greyhound bussen, maar hoe zit het daar met liften? Is er een lifterscultuur? Zijn er uberhaupt veel buitenlanders die ook een trip van Oost-West willen maken?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

3 maanden is het maximum wat je mag blijven zonder visum, om mee te beginnen, werken kan je rustig vergeten.
Rondtrekken per bus/trein is te doen, althans, in grote lijnen, de meer afgelegen plekken en nationale parken zijn op die manier onbereikbaar.
Liften zou ik geloof ik niet aanraden voor iemand van 17 of 18 die alleen is,eerlijk gezegd.
Ik was zelf 18 toen ik voor het eerst in Amerika was, maar ik was met een vriend, en kon ter plekke een auto lenen van familie, zodat we daar een maand konden rondreizen, en een maand bij die familie konden verblijven in Oregon.
We hebben toen wel gewerkt om wat te verdienen voor de maand rondrijden, maar dat ging allemaal via/via en vast niet legaal...en in 1984 was het nog een stuk makkelijker volgens mij.
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Ik herinner mij aan veele verkeersborden "Don't take hitchhikers!". Darom denk ik niet, dat liften in de VS een goede idee is.

Met greyhound en trein kun jij alle steden bereiken, maar niet veele national parks: Er is een greyhound naar Yosemite, Glacier is met trein bereikbar, en naar Grand Canyon gaat een dure prive-spoorweg. Voor alle andere national parks hoef jij een auto.
Groetjes, Thomas.
KennethBelg
Amerika-ontdekker

Bericht door KennethBelg »

Nou, is het niet slimmer als hij gewoon voor het hele jaar dan een camper huurt? Want als hij een auto huurt zal hij moeten slapen in hotels of vakantieparken en dan wordt het nog stukken duurder.

De kans is eigenlijk zeer klein dat je gaat kunnen gaan.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Voor het huren van een camper moet je 21 zijn. Daarbij komt dat je veel meer brandstof kwijt zal zijn én je moet ook op campings overnachten, wat ook niet super goedkoop is.

Ter vergelijking: mijn zoon krijgt voor Australië het advies voor een verblijf vanaf 2 maanden een auto te kopen en weer te verkopen, camperhuur/autohuur wordt dan al duurder. Ook daar is huur trouwens niet altijd makkelijk als je onder de 21 bent!
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

buur schreef:Ik herinner mij aan veele verkeersborden "Don't take hitchhikers!". Darom denk ik niet, dat liften in de VS een goede idee is.
Is dat niet alleen in de buurt van gevangenissen?

Misschien is dit een idee voor de topic starter?

edit: Ik zie net dat dit vanaf 18 jaar is.
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Volunteering in een nationaalpark is een optie, om in de VS te werken, maar niet, om veel geld te verdienen. Desondanks hier de website van de nps:
http://www.nps.gov/getinvolved/volunteer.htm

De borden "Don't take hitchhikers" waren er inderdad vooral in de buurt van gevangenissen, maar toch opvallend.
Groetjes, Thomas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik dacht dat ik eens ergens gelezen had dat liften verboden is in de VS?
Klopt dat niet?

Marjon
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Nee, de wetten zijn in ieder state anders. Men kan de state wetten op deze website vinden, links via de landkaart:
http://www.digihitch.com/usa-map.html
Groetjes, Thomas.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

klein beetje off topic:
ik moet er niet aan denken dat mijn dochter over 2 jaar als ze 17 is ook zulke plannen krijgt........maar goed ben wellicht ouderwets en een meisje alleen op reis is wellicht anders dan een jongen alleen op reis zo ver weg voor zo'n lange tijd.
@ Monique, hoe oud is jouw zoon ?
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Mijn nichtje is ook alleen voor een half jaar naar Australie geweest en is nu een paar maanden terug thuis. Het was haar fantastisch bevallen. Ze was wel geen 17 meer, maar 22, dus net helemaal afgestudeerd.
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

jokaluma schreef:.
@ Monique, hoe oud is jouw zoon ?
Peet is in april 19 geworden. En ja, ik vind het fantastisch dat hij gaat, maar ook heel moeilijk. Dubbel gevoel! Ik zie enorm op tegen donderdag, wanneer we hem gaan uitzwaaien op Schiphol. Maar ik gun het hem zo van harte en heb ook spijt dat ik vroeger zoiets niet gedaan heb.

Heb trouwens eergisteren op mijn blog daar een heel verhaal over geschreven :wink: Daar kan je ook de link naar Peets weblog vinden, als je het leuk zou vinden om hem een beetje te volgen.
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

leuk ga ik zeker naar kijken.19 jaar is toch alweer 2 jaartjes "verstandiger"/sterker.....Ik zou het mijn kinderen ook zeer zeker gunnen maar niet als ze 17 zijn.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
nieuwenoord
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ben het met je eens dat 2 jaar op deze leeftijd in elk geval voor mijn kinderen heel veel verschil heeft gemaakt. Peet is echt een jong volwassene, die nu nog moet leren dat je niet altijd terug kan vallen op 'hotel Mama' :lol:

Hoe moeilijk ik het ook vind, ik denk dat het helemaal fantastisch gaat worden voor hem. En van een beetje heimwee en wat moeilijke momenten zal hij ook niet dood gaan.

Hij heeft wel een jaarticket, zodat hij op elk moment terug kan komen als hij dat zou willen en stiekem ben ik wel blij dat er geen einddatum aan vast zit. Hij moet sowieso voor 1 maart terug zijn voor school.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer