Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

treinen/bussen/taxi

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Tamara88
Amerika-ontdekker

treinen/bussen/taxi

Bericht door Tamara88 »

nou aangezien ik geen autorijbewijs heb. en als ik uiteindelijk naar de vs ga. wil ik wel ook buiten de stad kunnen gaan.
mijn vraag dus. is er daar een redelijk treinen/bussen trajecten/lijnen? en is het duur?

echt moet me rijbewijs halen xD

EDIT: Nog een vraag, wat zijn de gemiddelde taxi kosten?
Ik weet dat het natuurlijk aan de hoeveelheid kilometers ligt.
Maar zijn de prijzen ongeveer lagere of hoger dan in Amsterdam bijvoorbeeld?
Laatst gewijzigd door Tamara88 op 23 okt 2009, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Lamps
Amerika-ontdekker

Re: treinen/bussen

Bericht door Lamps »

Misschien kan je hier wat mee (of ja is eigenlijk al een stap verder, als je echt gaat plannen; ben zelf van plan een keer zomaar wat te reizen en tot op heden nog nooit gedaan): http://maps.google.com/transit
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Het zal er helemaal van afhangen waar je heen wilt gaan, de VS is groot.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Het ligt er sterk aan waar je naartoe wilt, sommige steden hebben uitstekende OV mogelijkheden (NYC bijvoorbeeld) en andere steden weer niet (LA). Soms reikt het vervoer ver buiten de stad, soms niet. Soms is er wel een OV mogelijkheid maar wil je die niet benutten omdat je je er alles behalve veilig voelt etc etc.

Om met het openbaar vervoer DOOR Amerika te reizen is een optie, maar natuurlijk ook afhankelijk waar je naartoe wilt.
Een voorbeeld:

Amtrak is de naam van de trein in de VS, en hier zijn de bijbehorende routes. Een andere mogelijkheid is een busdienst genaamd Greyhound.

Je zou voor de wat langere afstanden ook voor het vliegtuig kunnen kiezen, er zijn genoeg budget maatschappijen zoals JetBlue, Southwest Airlines of air transit. Uiteraard kun je ook leuke deals krijgen bij de wat 'duurdere' maatschappijen, als je maar goed zoekt en redelijk flexibel bent!

Overigens is een auto in de VS niet altijd makkelijk, hou er rekening mee dat je vaak een extra toelage betaald als je onder de 25 bent, minder dan zoveel jaar je rijbewijs hebt etc. Als je alleen reist is het misschien veel comfortabeler om lekker de trein en/of het vliegtuig te pakken dan de auto.

Wees wat meer specifiek, kunnen we je misschien wat doelgerichter helpen :)
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik vind Amerika altijd heel moeilijk te bereizen zonder auto.. kan je niet met iemand gaan die wel z'n rijbewijs heeft, dat maakt het (denk ik) allemaal heel veel makkelijker....
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
Tamara88
Amerika-ontdekker

Bericht door Tamara88 »

Ik moet zelf eerst kijken waar ik als eerst graag heen wil. Want wil bijna heel Amerika wel zien:P. Maar ik denk dat ik als eerst naar een stad ga zoals NYC of San Fransisco. :D
Het probleem is ook dat al mijn vrienden die wel mee willen ook geen rijbewijs hebben :|
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Er zijn een paar steden met een openbaar vervoersnetwerk. De stad waar het het beste ontwikkeld is in New York. Washington, Philadelphia, Chicago en San Francisco zijn ook nog wel met openbaar vervoer te doen. In New York en San Francisco gaan er sowieso lijnen tot aan de suburbs, maar het zal altijd stedelijk blijven. Voor het vervoer door het hele land zou je de Amtrak eens kunnen contacten. Je kunt ze een e-mail sturen en een informatiebrochure aanvragen. Ik heb hem ook gehad, er staan alle lijnen en reisklassen in.
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Heel Amerika zien in één reis lukt absoluut niet, ik weet niet hoe lang je gaat maar als je een/twee maanden gaat dan zou ik mijzelf beperken tot één kust, dus de oost of de west kust.
Als je alleen maar steden gaat doen kan je perfect zonder auto, maar Amerika heeft zoveel meer dan alleen steden! Natuur parken zul je toch echt met de auto moeten doen.
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Tamara88 schreef:Ik moet zelf eerst kijken waar ik als eerst graag heen wil. Want wil bijna heel Amerika wel zien:P. Maar ik denk dat ik als eerst naar een stad ga zoals NYC of San Fransisco. :D
Het probleem is ook dat al mijn vrienden die wel mee willen ook geen rijbewijs hebben :|
Je zou de oost-kust kunnen doen :) Beginnen in Boston of in Toronto en vanaf daar naar Boston met een auto. Boston, New York, Philadelphia en Washington DC liggen op één lijn en zijn per trein te doen. Daarna zou je met een auto verder kunnen reizen naar, als je twee maanden hebt, bijvoorbeeld Miami.

---Mark Twain
Tamara88
Amerika-ontdekker

Bericht door Tamara88 »

Nou ik wil volgend jaar een weekje gaan. Niet zo lang dus. Zit nog op school helaas :|. Weet nog niet precies wanneer. Want moet het geld nog wel bij elkaar zien te krijgen :). Hoop opzich wel dat ik meer geld bij elkaar kan krijgen om langer te gaan. Maar 1 week is voor mij het meeste realle wat ik voormezelf kan realiseren. Ik vindt het leuk om een stad te zien. Maar zoals 1250 als zegt er is meer dan alleen de steden. Zou dan een dagje ook buiten de stad willen zijn.
Ben wel van plan om na me studie voor 2-3 maanden te gaan :D.
Ik hoop tegen die tijd mijn motor of autorijbewijs te hebben.
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

ah kijk... dat maakt het al heel anders!
Ik zou lekker een weekje NY pakken en dan kan je overwegen om nog een paar dagen Washington te doen met Amtrak.
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

Als ik hier zo lees dan lijkt mij het beste dat je gewoon even begint met een citytripje naar NYC.
Dan heb je totaal geen auto nodig.

Momenteel goedkope vluchten.

Amerika niet onderschatten hé :lol:
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Tamara88
Amerika-ontdekker

Bericht door Tamara88 »

Ah ja dat is wel een idee Grandu! Al is er natuurlijk al veel te zien in NYC! Maar Washington lijkt me ook enorm mooi :D.

Hahaha nee probeer het niet te onderschatten. Het is nog moeilijk om in te schatten hoe groot zo'n stad/land is. Nederland is echt enorm klein. En is natuurlijk heel anders kwa vervoer en groote :lol:.
Het gaat zeker nog wat worden als ik ga. Ben iemand die bijna geen kaart kan lezen of iets. Maar tot nu toe is het me altijd gelukt om te komen waar ik moet zijn. Misschien moet ik een lopend tomtom kopen ofzo :lol:
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Misschien kun je eens kijken of er excursies vanuit NYC worden geregeld?
Ik ben niet zo op de hoogte wat er allemaal te doen is even buiten NYC.
Ik heb wel eens gehoord van een 2 daagse excursie naar de niagra watervallen.
Dat is misschien wel erg ver weg en zonde van die reis dag, maar misschien er andere mooie dingen in de buurt die de moeite waard zijn?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Tamara88 schreef:
Hahaha nee probeer het niet te onderschatten. Het is nog moeilijk om in te schatten hoe groot zo'n stad/land is. Nederland is echt enorm klein. En is natuurlijk heel anders kwa vervoer en groote :lol:.
Vergelijk bijvoorbeeld een stad als New York niet met Amsterdam. In het stedelijke gebied rondom Amsterdam wonen 1 miljoen mensen. In de New York Metropolitan Area, dus het hele stedelijke gebied rondom New York, wonen 19 miljoen mensen. In Nederland wonen als ik me vergis zo'n 16 miljoen mensen. Het is een wereldstad waar ieder dag miljoenen mensen zich verplaatsen dus als je nog nooit in zo'n grote stad bent geweest (Londen? Parijs?) dan kun je schrikken van de drukte en is het al helemaal overweldigend.
Als je één week gaat zou ik me beperken tot één stad. In het uiterste geval kun je natuurlijk Washington erbij nemen maar dan heb je wel voor beide steden niet erg veel dagen.
Succes!

---Mark Twain
Tamara88
Amerika-ontdekker

Bericht door Tamara88 »

Ow ja, daat kan ik natuurlijk ook naar kijken. Alhoewel ik zoiets altijd liever op eigen houtje te doen. Maarja zo auto is dat lastig helaas. Heb al zitten kijken als ik in de meivakantie ga (25/4-8/5) zal ik minimaal iets van 375 kwijt zijn aan de ticket en 230 voor de hotel. Al is dit wel bijna 2 weken dus het kan opzich nog.
Eh zit te kijken het maakt dus niet uit hoelang je in NYC bent kwa prijs. 1 week kost ook 375. Nouja het scheelt maar 100 euro als ik langer ga. Dus ga er voor ^^

EDIT: @Grandu: Ik weet dat ik dat niet doen. Want zowat heel Nederland loopt in steden als NYC enzo. Ik ben zelf nog niet naar Parijs en London geweest (shame on me :oops: ). Ben wel naar andere steden geweest. Maar die zijn wel minder groot als Parijs of London. Als ik er soms bij nadenk gooi ik mezelf echt het diepe in. Dit zal ook mijn eerste vliegreis worden... Maar ik wil het wel enorm graag. Vraag mezelf ook wel af of ik niet te veel wil in 1 keer. Maar mijn besluit staat alsnog vast. Ik ga!
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

New York is volgensmij een heel stuk groter dan Parijs, maar het komt in de buurt. Ik ga in november voor het eerst naar de VS, naar New York. Ook voor mij de eerste keer vliegen dus allemaal heel erg spannend :D Volgensmij kan er niets mis gaan, gewoon genieten genieten en genieten!

---Mark Twain
Tamara88
Amerika-ontdekker

Bericht door Tamara88 »

ahh ja meeste steden in de VS zijn wel groter dan die in europa volgens mij :P.

oeh alvast veel plezier Grandu!
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Ik zou mij zeker bij een eerste keer Amerika beperken tot één stad, New York is dan een fantastisch begin!
Eerste dag beetje wennen aan jetlag... komt helemaal goed :wink:.
Voor een hotel zou je misschien iets kunnen Pricelinen o.i.d., kijk even in Amerika Algemeen en dan bij Hotwire/Priceline Topic.
Eleomora
Amerikafan

Bericht door Eleomora »

Of een leuk hostel!
Ik heb in Shanghai in een hostel gezeten en als je met vrienden of alleen gaat zou ik het zeker aanraden!
Een hostel is vaak gezelliger dan een hotel, vaak zitten er vele jong mensen van verschillende nationaliteiten.
Vaak scheelt het ook aanzienlijk in de prijs.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer