Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoeveel bagage mag ik meenemen (NWA/KLM)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Hoeveel bagage mag ik meenemen (NWA/KLM)

Bericht door Coyote »

Ruud2004 schreef:Natuurlijk kan ik het gedeeltelijk met reistassen oplossen Roland, maar op zolder staat het inmiddels vol met mooie koffers, ik kan elk jaar met een ander kleurtje op reis :wink:
Dat is dan weer het voordeel van een grote weekendtas die ik heb. Kan opgevouwen worden tot een klein pakketje en kan op de heenweg in de koffer. Op de terugweg gebruik ik die als extra reistas. Geen zolder vol met extra koffers bij mij... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ruud2004 schreef:Ook had ik veel meer weerstand vanuit Amerika zelf verwacht. Daar is het "Piece Concept" als sinds jaar en dag een begrip en is men het gewend veel mee te nemen. Je hoort er niets over ! (weten de Nederlandse Amerikanen op dit forum hier wat meer over ?)
Nee, Amerikanen maken zich er inderdaad niet zo druk over, tenminste, dat is mijn idee. Ik had het er toevallig laatst met wat vrienden nog over en ook onder collega's die af en toe naar Europa reizen merk ik er niks van. Vergeet ook niet dat Amerikanen meestal niet zoals veel Nederlanders drie of vier weken met vakantie gaan (dat heet hier een "sabbatical" :wink: ) en dus wellicht minder nodig hebben. En als er dan toch een extra koffer meegenomen moet worden, dan wordt dat zonder morren betaald. Tickets zijn ook over het algemeen goedkoper dan een paar jaar geleden en luchtvaartmaatschappijen moeten ergens aan verdienen.
Ruud2004 schreef:Ik heb afgelopen zomer bij een binnenlandse vlucht van Midwest gezien dat aan de gate te grote of te veel handbagage alsnog werd ingenomen en zonder kosten in het ruim werd geladen.(en ik trouwens maar netjes betalen voor mijn ene grote koffer) Dat zal men bij Intercontinentale vluchten zeker niet doen.
Omdat de meeste Amerikanen op binnenlandse vluchten geen koffers inchecken, aangezien het vaak korte trips zijn. De kans is dus groot dat deze passagier nu een ingecheckt stuk bagage had en het dus gratis was. En soms is er gewoon geen plek meer voor de handbagage en dan is het gewoon terecht dat het gratis wordt ingecheckt. En op binnenlandse vluchten is men inderdaad vaak wat coulanter omdat vliegtuigen sowieso wat lichter zijn dan op intercontinentale vluchten. Maar het blijft riskant: mijn schoonouders moesten op hun vlucht van ATL naar BOS wel degelijk bijbetalen voor hun bij de gate gecheckte roll-aboard. Het is ook maar net wie je treft.
"Keep Georgia On Your Mind"
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Het bericht staat nu overigens ook op de KLM site zelf:
Nieuwe bagageregels op vluchten tussen Europa en de Verenigde Staten

Met ingang van november 2009 mogen onze Economy Class passagiers slechts 1 stuk ruimbagage kosteloos meenemen op vluchten tussen Europa en de Verenigde Staten.

Speciaal tarief

Economy Class passagiers kunnen een tweede stuk bagage inchecken voor een vast tarief van EUR 50. Bij vertrek vanuit de Verenigde Staten geldt een tarief van USD 50. Het tarief voor een tweede bagagestuk geldt voor tickets gekocht vanaf 1 november.

http://www.klm.com/travel/nl_nl/about/n ... _rules.htm
Voor onze tickets geld het dus nog niet. En als je snel nog even boekt dan mag je ook nog gewoon 2 koffers meenemen.
Je kan overigens beter met 1 koffer heen gaan en ter plaatse een koffer kopen en die mee terugnemen want 50.00 USD = 33.2427 EUR
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Stop een reistas in je koffer, hoef je ook geen nieuwe te kopen.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Inderdaad op onze tickets deze maand geboekt voor april 2010 staat gewoon opnieuw 2 PC.
Maar bij vertrek in september, met tickets geboekt in november 2008, maakte men ons er al op attent dat men in de VS wel eens moeilijk kon gaan doen. Zeker omdat de vlucht wel was geboekt bij KLM/NWA maar uitgevoerd werd door hun partner Delta.
Bij het online inchecken in de VS stond er inderdaad nadrukkelijk 1 PC, maar bij het inleveren hebben we totaal geen commentaar gehad, laat staan wat bij moeten betalen.
Dus ja, ik ben erg benieuwd hoe dat over een half jaar zal gaan.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

thuul schreef:Zeker omdat de vlucht wel was geboekt bij KLM/NWA maar uitgevoerd werd door hun partner Delta.
Als het oorspronkelijk een NWA vlucht was, dan is dat nu een Delta vlucht. NWA bestaat namelijk niet meer nu het is opgekocht door Delta.
"Keep Georgia On Your Mind"
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Nee nu staat welop de tickets uitgevoerd door NWA , dus dat is dan Delta. Maar in september waren we echt in de veronderstelling dat we met de KLM vlogen.
Maar het blijft de vraag dus: op de tickets staat 2PC, en Delta hanteert nu al 1 PC. of ze in april nog zo gemakkelijk zullen zijn als in september??
Skydriver
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Tot zover de KLM!

Bericht door Skydriver »

Zijn ze nou helemáál? :banghead:
http://www.z24.nl/bedrijven/transport_v ... agage.html
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Tot zover de KLM!

Bericht door Njit »

Al eerder hier gemeld: viewtopic.php?f=30&t=24415&start=20
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik vond een handige site om te controleren hoeveel toeslag je moet betalen voor je bagage (Amerikaanse maatschappijen)

http://www.independenttraveler.com/reso ... category=1

Marjon
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Clint schreef:Het zal idd gelden voor boekingen gemaakt vanaf 7 oktober.
''Met ingang van november 2009 mogen onze Economy Class passagiers slechts 1 stuk ruimbagage kosteloos meenemen op vluchten tussen Europa en de Verenigde Staten.

Speciaal tarief
Economy Class passagiers kunnen een tweede stuk bagage inchecken voor een vast tarief van EUR 50. Bij vertrek vanuit de Verenigde Staten geldt een tarief van USD 50. Het tarief voor een tweede bagagestuk geldt voor tickets gekocht vanaf 1 november''
Aldus KLM.nl :D
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Als je iets beter gelezen had, had je gezien dat mijn bericht over British Airways gung en niet over KLM ;) bij BA geldt de bagagetoeslag vanaf 7 oktober.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Clint schreef:Als je iets beter gelezen had, had je gezien dat mijn bericht over British Airways gung en niet over KLM ;) bij BA geldt de bagagetoeslag vanaf 7 oktober.
Mijn excuses :)
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Vrijdag vlieg ik met Delta naar de US.
Duidelijk is dat je maar één koffer (gratis) kunt in checken.
Maar nu het volgende......
Hoe zit het met de handbagage. Als ik op de site van Delta kijk staat daar (volgens mij) dat je handbagage niet groter mag zijn van 45 inch of te wel 1.15 meter. Dit lijkt me zo groot!!! Klopt dit of lees ik het gewoon verkeerd..... Nergens lees ik het gewicht dat de handbagage maximaal mag wegen. Het enige is dat het moet passen in de SizeCheck unit, onder de stoel voor je of in de overheadcompartiment.

Alvast bedankt........
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Roos* schreef:............... Als ik op de site van Delta kijk staat daar (volgens mij) dat je handbagage niet groter mag zijn van 45 inch of te wel 1.15 meter. Dit lijkt me zo groot!!! Klopt dit of lees ik het gewoon verkeerd............
Die 45 is H + L + B. Oftewel zoiets als approximately 22" x 14" x 9". 22+14+9=45

Your bag must:
Not exceed 45 inches (length + width + height), or 115 cm.
Fit easily in our SizeCheck® unit (approximately 22"x14"x9", or 56x36x23 cm).
Fit in an overhead bin or underneath the seat in front of you.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer