Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Visum voor stage in New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Marjon
Amerika-newbie

Visum voor stage in New York

Bericht door Marjon »

Hallo,
weet iemand toevallig wat voor visum ik nodig heb voor een (onbetaalde) stage in New York? Ik ben nu zover dat ik weet dat het waarschijnlijk om een H3 of een J1 visum gaat. Maar welke is het :-)

Ik ben benieuwd!
groetjes,
Marjon.
nojz
Amerika-ontdekker

Bericht door nojz »

He Marjon,

Ik heb vorig jaar stage gelopen in de VS op een J-1 visum. Ik denk dat dit de meest logische keuze is. Alle stagiair(e)s die ik ken zijn hier op een J-1.

Heb je al contact met je toekomstige stage-adres? Indien dit een universiteit is, zal het International Center aldaar zeker meer informatie kunnen geven. Zij zijn ook degenen die jou het nodige papierwerk toe moeten sturen, zodat jij de visumaanvraag kunt doen.

succes
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
Marjon
Amerika-newbie

Bericht door Marjon »

Hartstikke bedankt voor je reactie! Ik heb nu de organisatie waarbij ik ga stage lopen gevraagd de formulieren in te vullen. Toch wel makkelijk als je dat even weet :-)

Bedankt! :D
Marjon.
Tom
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom »

Hoi luitjes,

Leuk om te zien dat er nog meer mensen stage gaan lopen in New York.

Ik ben namelijk van plan om in begin februari te gaan starten met een stage in New York. Ik heb inmiddels met het bedrijf alles rond, maar ik moet nog een visum aanvragen.

Nu heb ik op school geinformeerd en zij kunnen wel een visum voor mij aanvragen via het Nuffic, maar men zegt daar dat het nog niet mogelijk is om een visum aan te vragen omdat de huidige 'procedure' maar t/m januari geldig is.
Ze verwachten dat in november de nieuwe 'procedure' van start gaat en dat ik dan een visum aan kan vragen.

Mijn vraag is dan ook of er iemand is die een preciezere datum weet waarop de aanvraag van een visum mogelijk is?
nojz
Amerika-ontdekker

Bericht door nojz »

Aangezien er elke maand wel iets verandert in de procedures, lijkt het me het beste om naar de website van het Amerikaanse consulaat te gaan. Hier vind je altijd de meest recente informatie.

http://www.usemb.nl/consul.htm

Sinds augustus is het SEVIS registratiesysteem volledig in gebruik. Dit is een database systeem waar iedere non-immigrant in vermeld staat. Ik weet niet of dit systeem iets te maken heeft met de verandering in de aanvraagprocedure...

Voorheen moest je stagebedrijf/instantie een IAP-66 formulier invullen en naar jou opsturen. Jij moest vervolgens met dat formulier naar het consulaat om je visum aan te vragen. Een kopietje van dit dunne, onduidelijke doordrukformulier was onderdeel van je immigratiepapieren, zelfs belangrijker dan de 'visumpagina' in je paspoort. Door de invoer van SEVIS is IAP-66 vervangen door DS-2019, een normaal geprint formulier met 'streepjescode'. Blijkbaar kan iedere immigratie-officier door het scannen van die code alle actuele gegevens van jou binnen een seconde tevoorschijn halen.

Aangezien ik mijn visum nog in het IAP-66 tijdperk heb gekregen, weet ik niet hoe de procedures nu zijn. Begin in ieder geval tijdig met de aanvraag, want de tijden van 's morgens aanvragen, 's middags visum ophalen zijn voorbij!
"Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbour. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover." ~ Mark Twain
Tom
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom »

Ik had inderdaad al begrepen dat het aanvragen van een visum wel enkele weken zal gaan duren.
En het is inderdaad waar wat je zegt over die formulieren. Maar niet ieder bedrijf kan voor DS-2019 formulier zorgen. Maar dit kan ik dus wel via school en het Nuffic aanvragen.

Ik zal een contact opnemen met de Amerikaanse ambassade om te kijken of zij meer weten.
nojz
Amerika-ontdekker

Bericht door nojz »

Nu we het toch over visa hebben:
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/ar ... Nov10.html

artikel is 3 pagina's lang en in het engels, maar zeker de moeite van het lezen waard.
Tom
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom »

Inderdaad een interessant artikel.
Tom
Amerika-ontdekker

Bericht door Tom »

Nog even een vraagje over visa:

Heeft er iemand hier ervaring met bureau's die je mee kunnen helpen bij het aanvragen van een visum?
Ik heb VisaVersa als enige gevonden op dit moment, maar wil graag weten of er meer van dit soort bedrijven zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer