Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Raccoon! (en andere wilde dieren)

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Raccoon! (en andere wilde dieren)

Bericht door Loek »

Dento schreef:"Less hoof it shoot'n sum varmin' f'r fun! Ah reck'n then lat'r we be grill'n 'm on the bar-beekew...

Whut in tarnation does yo' mean this hyar is mighty white trash? We kill it, we grill it! Fry mah hide!"
Zuinig zijn op de huid, kun je leuke pantoffels van maken. Moet je er wel twee voor hebben :lol:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Tegenwoordig wandel ik regelmatig in het bos vlakbij ons huis.
Daar kom ik ook allerlei dieren tegen.

De paarden lopen los rond.

Afbeelding

Afbeelding

De Schotse hooglanders zijn heel brutaal en staan vaak midden op het pad. Wel jammer dat ze zoveel bomen en struiken vernielen maar men wil de natuur zijn gang laten gaan.

Afbeelding

Marjon
Afbeelding
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Vanavond hadden we dit wasbeertje op bezoek! Mijn zei man opeens dat hij vanuit zijn ooghoek iets in de compost-ton zag kruipen. Terwijl we uit het raam stonden te kijken ging de deksel een stukje omhoog en keek er een wasbeertje naar buiten. Toen ging hij weer terug de ton in, en ik riep de kinderen om te komen kijken. Waarschijnlijk heeft een wasbeertje heel goede oortjes want terwijl ik snel mijn camera ging pakken ging hij er snel vandoor.
Ik heb de deksel wat beter op de compost ton geschroefd, maar dat mocht niet baten.
Een tijdje later was hij terug. Eerst even kijken of de kust veilig was, en dan hup, in de compost. Hij had geen probleem om de deksel open te krijgen. En ik maar denken dat die deksel er altijd afwaait!
Met de foto maken had ik per ongeluk de flits aan staan, en daar ging hij snel van vandoor.
Afbeelding
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Voor mij lijkt dat heel erg schattig, zo'n wasbeertje.
Maar ik weet dat ze best venijnig uit kunnen halen. Wel een kapoen, in de compostton kruipen! Maar uiteindelijk dient dat toch om dingen terug te geven aan de natuur (al had je daarbij waarschijnlijk eerder plantjes in gedachten dan diertjes). :wink:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wel een eigenwijs koppie, zo achter de compost ton :lol:. Die wasbeertjes zijn zo brutaal! En ze weten alle etensresten te vinden. Het zijn leuke diertjes om te zien, maar inderdaad "looks can be deceiving", ze kunnen heel venijnig zijn (en als je ze overdag ziet kunnen ze ook hondsdol zijn).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vanochtend heb ik een wandeling van zo'n tien kilometer langs het W&OD pad hier in de buurt gemaakt met een vriendin. Behalve een stel volwassen herten, een lange zwarte slang en een mooie doosschildpad zagen we een moederhert met kleintje langs het wandelpad. De moeder vluchtte en het kleintje maakte zich helemaal plat (bang voor Cosmo, die gelukkig niet blafte). Ik kon tot heel dichtbij komen. Helaas waren de batterijen van mijn fototoestelletje net leeg en moest ik dus mijn mobieltje gebruiken. Niet de beste foto dus, maar wel heel bijzonder om mee te maken. Nu maar hopen, dat niemand hem aan heeft geraakt of mee heeft genomen, want de moeder was niet ver weg.
Afbeelding
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Oh, een echt Bambi, wat lief.
Petra/VS schreef: Nu maar hopen, dat niemand hem aan heeft geraakt of mee heeft genomen, want de moeder was niet ver weg.
Hopelijk lust die slang geen kleine hertjes. :(
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

:lol: De slang was wel zo'n meter lang, maar toch in ieder geval veel te klein voor een heel babyhertje (we dachten eerst, dat het een loslopend hondje was, voor we moederhert zagen).
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Ah, wat ontzettend schattig, dat hertje.....
Hoop wel dat "moeder en kind" weer samen zijn.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Afgelopen week zag ik iets wat ik nog niet gezien had; een baby hertje dat bij moederhert stond te drinken. Ook nog net langs een drukke weg.

En slangen, als mijn oudste een slang ziet wil hij die ook vangen. Ik hoop maar dat hij het verschil tussen giftige en niet giftige weet.

Afbeelding
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dit topic haal ik weer eens omhoog, want ik ben de afgelopen paar dagen de natuur in geweest. Daarbij heb ik van alles gezien in het wild, herten (natuurlijk), de beer hebben we helaas net gemist, een slang, sprinkhanen en een heel bijzondere spin. Ik stond in diep gras (vind ik al niet prettig, want daar zitten ook teken) en wilde "oversteken" om een betere koeienfoto te krijgen, toen ik deze zag zitten:
Afbeelding

Ik ben maar even omgelopen ;). Maar dit is dus, als mijn onderzoek correct is, een tijgerspin. Die heb ik in alle 25 jaar, dat ik hier woon, nog nooit gezien! Ze zijn wel mooi, toch?
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Prachtig Petra. Ik sta elke keer weer versteld van jouw oog voor detail. Nu ook weer met zo'n tijgerspin en dan ook nog zo'n goede foto er van kunnen maken. Knap hoor. Als je van die bijzondere dieren spot, ga je dan thuis opzoeken om wat voor beestje het gaat of heb je een grote basiskennis op dit gebied?

Ik vind het altijd interessant als je in de natuur loopt om dan ook plant en dier te kunnen herkennen. Jaren geleden liep ik wel met een boekje op zak. Vooral in de buitenlandse vakanties (in Europa) deed ik dat om de namen op te zoeken van plantjes die je hier in Nederland niet tegenkomt.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wij zagen deze afgelopen zomer ook, in Florida. Wat een prachtige spin! En ze heeft een speciaal web (dat draadje dat daar door loopt, dat kende ik nog niet van de spinnen die ik hier bij ons regelmatig zie)

Afbeelding
Bij deze foto zie je dat draadje recht boven haar.

En hier zit er iets in haar web ingepakt in een cocon:
Afbeelding
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Zo op een foto een mooi beest ja, maar ik kan me helemaal voorstellen dat je omgelopen bent Petra! :lol: Geef mij dan toch maar liever dat hert ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik heb mij vergist! Mijn foto is geen tijgerspin (heeft strepen), maar een 'banana spider'(heeft punten op haar achterlijf).

Wist je dat die tijgerspin zelfs vrij vaak voorkomt in bv. de streek rond Eindhoven?
En dat ze haar mannetje opeet na het paren?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wespspin

De 'banana spider' wordt zo genoemd omdat je ze wel eens in die planten aantreft. Maar blijkbaar zijn er 2 soorten 'banana spiders'. De ene is een zeer harige spin, tevens een zeer giftige. De andere is die van mijn foto's, een onschuldig beestje.
Tevens noemt men ze "writer spider", omwille van dat zigzag draadje.
Blijkbaar noemt men ze ook "black and yellow garden spider'.
http://en.wikipedia.org/wiki/Argiope_aurantia
Elke
Tamara88
Amerika-ontdekker

Bericht door Tamara88 »

Oeh ik vindt wilde dieren zien echt leuk! Ik heb tot nu toe alleen hertjes, uil, schotse hooglander, konijnen/hazen, buizerds, reigers (nouja die zie je overal wel, maar blijf het wel mooie dieren vinden) eekhoortjes en 1 keer een vos. In Nederland kun je helaas niet echt veel tegen komen.

Mooie foto's van die spin! Ik heb zelf niet echt iets met spinnen. 1 keer wou ik in bed stappen en er zat echt een hele grote dikke spin in me bed. Echt een hele grote. Had dikke poten en een heel dik lijf en allemaal haartjes op zijn lijf :S. Ben gillend naar beneden gerent :P. Ben normaal nooit bang voor spinnen, maar hoef er geen in me bed te hebben die zo groot is als een klein theeschoteltje D:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

hekkie schreef:Prachtig Petra. Ik sta elke keer weer versteld van jouw oog voor detail. Nu ook weer met zo'n tijgerspin en dan ook nog zo'n goede foto er van kunnen maken. Knap hoor. Als je van die bijzondere dieren spot, ga je dan thuis opzoeken om wat voor beestje het gaat of heb je een grote basiskennis op dit gebied?

Marjan
Dank je! Ik zoek meestal thuis op, wat voor soort beest het is.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Een week of 2-3 terug ben ik met mijn zoontje naar Spruce Flat Falls gaan lopen, in de GSMNP, daar lekker zitten eten, wat rondgelopen, foto's gemaakt terwijl mijn rugzak gewoon op een rots lag. Thuis gekomen kroop dit eruit.
Untitled 1.jpg
rijocaer
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

:yuk:
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Oh vreselijk, Jolanda! :shock:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer