Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Varkens-& Mexicaanse griep/Novo-Fluenza/influenza A (H1N1)

Bericht door hekkie »

Jan en ik hebben gisteren ook een oproep ontvangen voor de jaarlijkse griepprik plus voor de beide injecties tegen de Mexicaanse griep. Tussen deze laatste twee zit 3 weken.

Ondanks alle eventuele bezwaren heb ik besloten het wel te doen. Jan denkt er echter anders over en gaat het niet doen.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hier is op hetmoment 20% van scholieren ziek (gewone griep) Vind ik erg hoog
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

In het dorp waar onze vrienden wonen, is gisterenmiddag een meisje van 16 jaar gestorven, hoogst waarschijnlijk aan de Mexicaanse griep.... Het meisje was kerngezond, mankeerde helemaal niets.
Er wordt nog een test gedaan voor de zekerheid. Ze werd zondag ziek, er werd gedacht aan hersenvliesontsteking. Maar tests wezen uit dat het dat niet was. De artsen hebben de ouders gezegd dat het 99,9% zeker is dat het aan de Mexicaanse griep ligt.

Zucht..... het komt wel heel erg dichtbij nu.
Ik heb lang getwijfeld of Meike en ik de griepprikken voor de Mexgriep zouden gaan halen, had dit weekend zo'n beetje de knoop doorgehakt; we gaan het gewoon maar doen.
Nu ik dit gisteren te horen kreeg, weet ik het helemaal zeker.
Anita
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hier vlakbij in Haarlem is vorige week een meisje van 14 gestorven aan de Mexicaanse griep. Heel erg triest.
Ze was kerngezond, werd vrijdags erg verkouden, zondags kreeg ze veel problemen met ademen en is met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Maandag is ze overleden.
Als ik dit allemaal hoor begin ik me toch wel een beetje ongerust te maken voor mijn eigen kinderen. Tot nu toe waren de mensen die aan deze griep overleden al ziek en zwak. Maar dit meisje mankeerde helemaal niets.

Marjon
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik had toch ook maar bedacht dat ik me wilde laten inenten tegen de H1N1. Zijn de vaccinatie campagnes hier gestopt omdat er niet genoeg vaccins zijn! Dat vind ik toch wel zorgwekkend hoor, helemaal als ik dit dan weer hoor.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het zit mij ook niet lekker, vooral omdat onze jongste de hele tijd kwakkelt met haar gezondheid :(.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Ik hoor net van mijn vriendin dat het meisje uit hun dorp NIET aan de Mexgriep is gestorven, niet eens aan de "gewone" griep. Wat het wel is, weten ze nog niet.
Enigzins opgelucht, maar het blijft zo vreselijk triest.... 16 jaar pas, kerngezond, op zaterdag nog helemaal in orde een voetbalwedstrijd meedoen, op zondag met de traumaheli naar het ziekenhuis en op maandag dood....
Anita
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vorig jaar is het elfjarige dochtertje van een van mijn internetkennissen heel plotseling overleden. Ze was gewoon verkouden, maar kreeg de MRSA bacterie in haar longen en binnen een paar dagen was ze dood :(. Zo verschrikkelijk erg en eng vind ik dat! Maar ja, ik probeer er maar niet teveel bij stil te staan, waaraan onze kinderen allemaal zouden kunnen overlijden, anders heb ik geen leven meer.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dat is toevallig Petra. ik keek een uurtje geleden naar Oprah en daar vertelde dr Oz over deze bacterie. Het ging ook over een meisje van die leeftijd die de bacterie in haar longen kreeg en overleed.
Vreselijk!

Marjon
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Misschien ging het wel over dit meisje dan, wel erg toevallig, dat ze dezelfde leeftijd had. Gaven ze ook een naam? De achternaam van dit meisje was Groce.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik weet de achternaam niet Petra, maar ze heette Kristin, haar moeder Amanda en vader Scott en ze woonde in Tenessee.
Hier kun je alles teruglezen en zien (even naar beneden scrollen).

Het eerste verhaal, over die vrouw die besmet was met een vleesetende bacterie is ook vreselijk.

Marjon
peet
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door peet »

Ook hier zijn inmiddels al gevallen van het H1N1. Toch maak ik me er niet zo druk over. Wat doe je er aan..? je kunt nog zo alle voorzorgs maatregelen nemen, maar kinderen zijn vaak dicht bij elkaar, Ontkom je niet aan. Hoe vaak men ook handen wast.

Ik vind dat het op het op het moment ook wel erg scary gemaakt wordt door de media. Je leest uiteraard de ernstige gevallen en hoeveel gevallen van H1N1 gaan gewoon voorbij, hoeveel mensen hebben het al niet gehad. Het wordt op moment zo paniekerig gedaan over de gehele H1N1. Ik heb het idee dat we compleet doorslaan. Er zijn vele ziektes die heel ernstig kunnen uitpakken. Ik weet uit ervaring wat het is om een kind te verliezen, maar ik ga me niet gek laten maken door alle verhalen.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Every day is a gift, not a given right
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Er wordt hier in Nederland eigenlijk helemaal niet paniekerig over gedaan, integendeel zelfs vind ik.
Er wordt hier nog niet massaal ingeënt, alleen risicogevallen zijn binnenkort aan de beurt. Ook in de kranten en op tv lees en hoor je er niet overmatig veel over.

Hier in de omgeving is er de laatste dagen wel veel extra vraag in de ziekenhuizen en bij artsen naar aanleiding van de dood van het 14 jarige meisje. Zij zat op een grote school en kwam vaak in een jongerencentrum. Ik kan me voorstellen dat de ouders van kinderen in haar omgeving erg geschrokken zijn en angstig zijn. Er liggen inmiddels drie kinderen in Haarlem in het ziekenhuis met Mexicaanse griep.

Vanochtend las ik hierover in de krant:
"Waarom de griep vooral jongeren treft blijft een raadsel. Waarschijnlijk speelt mee dat jongeren over het algemeen nog weinig weerstand hebben opgebouwd tegen andere griepvirussen...
Ook genetische aanleg speelt een rol. Hannah Scheffer kon door haar genetische aanleg niet tegen dit ene specifieke virus maar mogelijk wel tegen andere griepvirussen. Zij heeft enorme pech gehad."

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Het was mij ook opgevallen dat er nu heel beheerst mee omgegaan wordt in de media in Nederland. Eerder dit jaar, toen er nog niet zoveel over bekend was als nu, vond ik de media echte paniekzaaiers.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Animar
Amerikakenner

Bericht door Animar »

Op zich wordt er inderdaad weinig paniek gezaaid. Maar als ik nu kijk naar dat meisje in Philipsland; de GGD Zeeland heeft in de media geroepen dat het hoogstwaarschijnlijk de Mexicaanse Griep betrof. Omdat de eerste test negatief uitpakte, werd er gisteren nog een test gedaan voor de zekerheid. Waarom roept zo'n GGD dan gelijk dat het waarschijnlijk om de Mexgriep gaat? Juist omdat die eerste test negatief was, lijkt me dat niet erg "handig".
In Philipsland was een voetbalschool gaande, voor de vijfde keer. Hartstikke leuk, met een boel bekende gasttrainers. Festiviteiten waren al afgelast, alleen de trainingen gingen door, nadat bekend was geworden dat het meisje overleden was. In overleg met haar familie overigens. Maar toen de GGD bekend maakte van die griep, is alles afgelast, ze wilden voorkomen dat er meerdere besmettingen zouden komen op de voetbal. Nou weet ik wel dat zo'n voetbalschool niet belangrijk is enzo, maar ik bedoel maar dat er gelijk paniek gezaaid werd door de GGD.
Slechte zaak...
Anita
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik vindt niet dat er hier paniekerig over gedaan wordt. De nieuwsuitzendingen op tv zijn best genuanceerd vindt ik. Alleen in een heel klein percentage, vooral in jongeren kan het zeer ernstig zijn. Als het misgaat, gaat het ook heel snel mis. Dat wordt in het nieuws ook duidelijk gemaakt.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Hier ook veel zieken in onze omgeving ... Mijn zoontje voelde net ook ineens als een heet kooltje en hoest ook een beetje. Ik heb zijn temperatuur gemeten en hij heeft 39.2 graden. Hopelijk steekt hij de rest niet aan ...
Sandy
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hier inmiddels ook mijn beide ventjes ziek. Diagnose van de dokter is "griep". Maar het maakte hem niks uit of het al dan niet de Mexicaanse variant was. Uitzieken moet je toch. En geen van beide zijn echte risicopatienten.
(en ondertussen probeer ik stand te houden, want ze zijn echt wel uitgeteld, wil me niet inbeelden hoe het hier vierkant draait als ik ook nog in die toestand terecht kom!)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oei, veel vitamine D en probiotica slikken, Elke! Onze kinderen krijgen morgen de flu-mist voor de jaarlijkse griepprik. In onze county wordt het H1N1 vaccin vooralsnog alleen aan kinderen van 2 maanden tot 5 jaar en zwangere vrouwen gegeven.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Inderdaad, wij slikken vitamine C, D en ook probiotica. En nu maar hopen dat het goed gaat.
"Keep Georgia On Your Mind"
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer