Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Oudejaarsavond in New York - tips??

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Oudejaarsavond in New York - tips??

Bericht door Valerie »

Hallo allemaal,

Al een aantal maanden geleden boekte ik met een vriendin een week NY. We komen aan op 25 december en keren 1 januari 's avonds terug.
Nu het toch stilletjesaan dichterbij komt, beginnen we te plannen :)

Eén van de dingen waar we ons vragen over stellen is oudejaarsavond... Times Square is een optie al weet ik dat het koud en lang wachten is, maar toch een one-time-oppurtinity denk ik.
Maar zoals elke goeie reizer moet je je opties hebben en overwegen ;) en vroeg ik me af hoe jullie al oudejaarsavond hebben doorgebracht?
Wat zijn leuke plekjes?
We zijn beiden 25 dus eventueel een party kan ook wel ;) of raden jullie echt aan om het op straat te vieren??

Kortom, what can we do ??? :)
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Oudejaarsavond in New York - tips??

Bericht door Grandu »

Ik weet dat als je naar Times Square gaat je soms weinig ziet, tenzij je vroeg gaat en om 5:00 op Times Square gaat staan, maar zelfs dan kan het al druk zijn. Ik weet niet hoe het zit met New York maar in Europa wordt er na middernacht vaak wat afgefeest tot vroeg in de ochtend. Misschien dat er daar ook feesten zijn?
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Wij hebben de bal gezien ( en ook zien vallen, maar dat was een beetje een deceptie: hij gaat namelijk gewoon uit en we zagen geen vuurwerk o.i.d.) maar wel vanaf de zijkant. Het plan was om 12.00 uur in Central Park te zijn, maar toen we over 6th avenue liepen, bleek dat de bal zichtbaar was. Wij hebben op de kruising gestaan met 42th street. Daar waren we om 23.00 uur. Uiteindelijk werd het wel druk, maar we hoefden tenminste niet al om 14.00 uur in de kou, zonder wc en zonder stoel buiten te zijn. Die avond was het gevoelstemperatuur
-17°C, ik was heel blij dat wij niet perse op Times Square wilden staan. Misschien is dit een idee. Hoe Central Park is, weet ik dus niet.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Had je dan weet van iets dat te doen was in Central park?? Op de website van Central park vind ik in ieder geval (voorlopig) nog niets terug.
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

In het CP is ook vuurwerk en begreep dat het daar rustiger is dan op TS [ 'Ask a New Yorker' is een leuke site met veel informatie van ... echte New Yorkers] Er is ook een hardloopwedstrijd in CP zie hier
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Nog tips?? :(
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

De laatste keer dat ik in New York oudejaar vierde was meer dan 30 jaar geleden, dus mijn informatie is een beetje de uiterste verkoopdatum voorbij. Ik heb wel een ontzettende leuke tijd gehad toen, ondanks dat ik Time Square toen al niet kon bereiken. Klokslag middernacht maakte ik mee in Studio 54, een club die in die tijd ontzettend populair was en bijna voor gewone stervelingen niet binnen te komen. Mijn nicht kende in die tijd een acteur (Christopher Atkins) die ons daar mee naar binnen nam. Ik heb allerlei destijd bekende mensen gezien en bijna een uur zitten ouwehoeren met Telly Savalas. Allemaal mensen die inmiddels zijn overleden of op andere wijze in de vergetelheid zijn geraakt; shit ik wordt echt oud... Maar wat ik me van destijds verde kan herinneren was dat je gewoon ergens naar binnen ging en mee feestte. We gingen door tot in de kleine uurtjes; ik was de volgende dag pas om tien uur s'ochtends weer thuis.
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Klinkt erg gezellig Loek!
Ik ben zoooooooooo benieuwd!! Aan de ene kant heb ik zoiets van, ik zie wel wat we daar tegenkomen! Aan de andere kant heb ik soms t gevoel dat t echt beter is die avond goed te plannen.

Moeilijk!

Nog 44 DAGEN :)
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Valerie schreef:Nog 44 DAGEN :)
En die vliegen voorbij.. Ik weet nog wel dat ik zei dat ik over 44 dagen naar New York zou gaan, als de dag van gisteren :mrgreen: En dinsdag ga ik!
Veel plezier in New York met oudjaarsavond. Breng je in het nieuwe jaar verslag uit?
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Grandu schreef:
Valerie schreef:Nog 44 DAGEN :)
En die vliegen voorbij.. Ik weet nog wel dat ik zei dat ik over 44 dagen naar New York zou gaan, als de dag van gisteren :mrgreen: En dinsdag ga ik!
Veel plezier in New York met oudjaarsavond. Breng je in het nieuwe jaar verslag uit?
Zéér zeker :)
Jij ook veel plezier - goh goh, overmorgen al :)

EN intussen, tips blijven welkom... Heb nog niet echt iets gevonden :(
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

Toen ik voor het eerst naar New York ging was dat speciaal om daar oud en nieuw te vieren.
Het plan Times Square hadden we al snel geschrapt.
We toen toen via, volgens mij, www.newyears.com kaartjes gekocht voor een feest in club Element.
Op die site staan ongeveer alle feesten in alle clubs en je kunt online kaartjes kopen met een creditcard die je dan vervolgens als je daar aankomt ergens op kunt halen.
Toendertijd was dat ergens in een zaaltje van een hotel.
Was erg leuk, alleen een ding is daar wel andrs dan hier: de meeste clubs sluiten rond 3 a 4 uur terwijl in Nederland het feest wel wat langer doorgaat.
Ik merkte in de club waar wij waren dat echt heel veel mensen al rond half twee weggingen.
vond ik erg vreemd voor the city that never sleeps.
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Heb die site idd ook al eens bekeken maar wat ik vooral onthouden heb is dat het best duur is voor 'gewoon' een party. Je moet dan nog ergens gaan eten ook. Moet ik ook dringend eens bekijken!
Lijkt t jullie haalbaar op een van de eerste dagen van de reis (we reizen op 25 dec) een restaurant te reserveren dat we 'ontdekt' hebben en leuk vinden om daar dan op oudejaarsavond te eten?

Hopelijk toch nog een aantal ervaringen hier op het forum over oudejaarsavond daar! Kan me moeilijk voorstellen dat wij bij de enige zijn die het idee hebben oud en nieuw in NY te vieren ;)

Groetjes!
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
heldje45
Amerika-ontdekker

Bericht door heldje45 »

Nou, wij zijn ook in New York met oud en nieuw, maar het enige plan wat ik tot nu toe heb is op Times Square staan en kijken naar de bal die naar beneden komt ... Ik ben ijverig aan het zoeken en speuren naar andere activiteiten en maak daarbij dankbaar gebruik van dit forum en de reisverslagen van de mensen hier. Dus misschien kunnen we elkaar tippen als er iets leuks voorbij komt?
Annette
Afbeelding
gent
Amerika-ontdekker

Bericht door gent »

nieuwjaar 2007 heb ik met enkele vrienden door gebracht op de Times square, goeie sfeer, moet je eens meemaken! maar toch wel vermoeiend! we hebben zekers 8-10uren staan w8ten in de kou(gelukkig hadden we stiekem enkele flesjes mee voor ons op tewarmen :wink: ).Moet je tussendoor naar het toilet dan heb je een probleem, wij zijn over de omheining moeten klimmen om zo een tent binnen testappen(wel eerst iets kopen anders mag je niet naar het toilet) eenmaal buiten mogen de agenten u niet zien terug springen over de omheining...
Deze jaar zijn we wel terug naar NYC(28dec-7jan) maar geen times square deze maal, één of ander club of ergens anders op straat, genoeg mogelijkheden in new york!! :dance: :dance: :dance:
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

heldje45 schreef:Nou, wij zijn ook in New York met oud en nieuw, maar het enige plan wat ik tot nu toe heb is op Times Square staan en kijken naar de bal die naar beneden komt ... Ik ben ijverig aan het zoeken en speuren naar andere activiteiten en maak daarbij dankbaar gebruik van dit forum en de reisverslagen van de mensen hier. Dus misschien kunnen we elkaar tippen als er iets leuks voorbij komt?
Annette
Zéér zeker!! Ik ben echt benieuwd hoe het allemaal gaat zijn!
Ook voor eten lijkt t me niet evident. Ik plan normaal een reis niet zo erg, maar nu wil ik dat persé wel doen
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
iris kranenbur
Amerikafan

Bericht door iris kranenbur »

Toen ik voor de 1e keer in New York was, ben ik ook met een paar vrienden naar Times Square gegaan om oud en nieuw daar mee te maken.

NOOIT MEER!!

Hahahaha, ja ik vond het vreselijk. Wij gingen rond 16 uur 's middags van huis weg om een goede plek te bemachtigen. Nou, die waren er toen al niet meer! Straat na straat na straat, alles was al afgesloten ivm drukte. Uiteindelijk ergens rond 56th straat (of misschien nog wel verder, ik weet het niet meer precies), blijven staan. Uur, na uur na uur. Van de optredens konden wij niks zien en horen en voor een toiletbezoekje was je al snel 45 minuten weg. Dus echt gezellig drinken zat er ook niet in...en het was koud!!

Wij dachten nog: we weten waar we het voor doen! Het wordt vast fantastisch! Nou, persoonlijk vond ik het nogal tegenvallen. Om 0.00 viel dé bal binnen een paar tellen naar beneden, mensen joelden en gingen vervolgens al vrij snel weg. Dat was het dan! Ik was helemaal verkleumd hahaha.

Maar goed, dit is natuurlijk mijn persoonlijke ervaring, er zijn genoeg mensen die dit heel leuk en gezellig vinden :)

Groetjes, Iris
nyfan09
Amerika-ontdekker

Bericht door nyfan09 »

Ik zit ook met oud&nieuw in New York. Super gaaf natuurlijk maar ik ben er ook nog niet uit wat we gaan doen. Heb al eens gekeken op www.newyears.com, maar vind de feesten die daarop staan toch behoorlijk duur (een beetje feest kost al gauw zo'n 200-300 euro). Bovendien, als je de clubs niet kent weet je eigenlijk ook van te voren niet waar je terecht komt. Als het dan niet leuk blijkt te zijn zit je daar me je dure kaartje...Ik denk dat wij uiteindelijk naar Central Park of de Brooklyn Bridge zullen gaan. In Central Park schijnt vuurwerk te zijn en vanaf de Brooklyn Bridge schijnt het uitzicht op de stad (ook met vuurwerk) erg mooi te zijn. Iemand daar ervaring mee?
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Wij overwegen ook gewoon buiten te lopen en te zien wat op ons afkomt :)
Misschien ontdekken we tijdens de week vooraf al iets leuk... Ben errrrrrrrrrrg benieuwd!
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

nyfan09 schreef:maar vind de feesten die daarop staan toch behoorlijk duur (een beetje feest kost al gauw zo'n 200-300 euro)
Huh? heb net nog gekeken maar zo duur is het toch niet?
Je kunt ook selecteren op $100 and under.
bovendien is het bij de meeste clubs dan open bar dus voor $80 ben je dan klaar.
Maar ja als je een celebrity host wel en seated VIP plaatsen, tja dan word het duur ja.
MvB
Amerika-newbie

Bericht door MvB »

Hoi Valerie,

mijn vriend en ik (beiden 25) zijn ook met Oud en Nieuw in New York. Ik ben ook nog op zoek naar een leuk feestje. Mocht ik iets tegenkomen, zal ik het via deze weg laten weten. En mochten jullie iets leuks vinden, dan hoor ik dat natuurlijk graag!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer