Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overnachting Death Valley
Overnachting Death Valley
Hallo iedereen,
Volgend jaar gaan we in Mei/Juni naar Amerika. Ik ben er al een keer eerder geweest, en kan niet wachten om nog een keer te gaan.
We hebben een kennis vlak bij SF wonen, dus daar overnachten we eerst een paar dagen. Daarna gaan we door naar Yosemite NP waar we 2 nachten overnachten bij Evergreen Lodge.
Na 2 dagen gaan dan door richting Sequoia NP en willen we overnachten in Bakersfield.
Maar nu komt het: voordat we naar Las Vegas gaan willen we door Death Valley rijden, de vorige keer heb ik dit helaas overgeslagen dus nu gaat me dat niet weer gebeuren. We willen het op ons gemak doen dus hebben een overnachting voor dit stuk ingecalculeerd. Maar waar is het het verstandigste om te overnachten? Voor het park aan de west kant? Of in het midden van het park zoals bij Furnace Creek Ranche? Als jullie ervaringen hebben hoor ik het graag. We willen namelijk komende week wat hotels gaan boeken.
Vast Bedankt!
Volgend jaar gaan we in Mei/Juni naar Amerika. Ik ben er al een keer eerder geweest, en kan niet wachten om nog een keer te gaan.
We hebben een kennis vlak bij SF wonen, dus daar overnachten we eerst een paar dagen. Daarna gaan we door naar Yosemite NP waar we 2 nachten overnachten bij Evergreen Lodge.
Na 2 dagen gaan dan door richting Sequoia NP en willen we overnachten in Bakersfield.
Maar nu komt het: voordat we naar Las Vegas gaan willen we door Death Valley rijden, de vorige keer heb ik dit helaas overgeslagen dus nu gaat me dat niet weer gebeuren. We willen het op ons gemak doen dus hebben een overnachting voor dit stuk ingecalculeerd. Maar waar is het het verstandigste om te overnachten? Voor het park aan de west kant? Of in het midden van het park zoals bij Furnace Creek Ranche? Als jullie ervaringen hebben hoor ik het graag. We willen namelijk komende week wat hotels gaan boeken.
Vast Bedankt!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Re: Overnachting Death Valley
Hoi Lorenzo,
welkom hier trouwens.... Ik heb van iedereen hier gehoord dat een overnachting in death valley toch wel een hele speciale belevenis is. Dat ga ik dit jaar zelf proberen op 3 juli. Ik geloof dat we slapen in furnace creek of zoiets....In ieder geval midden in death valley en de plek heeft een zwembad wat waarschijnlijk wel lekker is bij die warme tempraturen van 45 graden.
Dat hebben we al geboekt .
welkom hier trouwens.... Ik heb van iedereen hier gehoord dat een overnachting in death valley toch wel een hele speciale belevenis is. Dat ga ik dit jaar zelf proberen op 3 juli. Ik geloof dat we slapen in furnace creek of zoiets....In ieder geval midden in death valley en de plek heeft een zwembad wat waarschijnlijk wel lekker is bij die warme tempraturen van 45 graden.
Dat hebben we al geboekt .
Dank je wel, voel me nu al thuis hier :beerchug:.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Lorenzo,
Als je van Yosemite naar Death Valley gaat, waarom rijd je dan niet via de Tioga Pass (als die open is)? Voor Sequoia heb je te weinig tijd als je van Yosemite naar Bakersfield gaat.
Furnace Creek Ranch is prachtig om te overnachten, zie ons 2006-verslag (vanaf 10 aug) en ons 2008-verslag voor routes en foto's.
Als het even kan zou ik nog een dag in yosemite erbij doen, het is prachtig in die tijd.
Marianne
Als je van Yosemite naar Death Valley gaat, waarom rijd je dan niet via de Tioga Pass (als die open is)? Voor Sequoia heb je te weinig tijd als je van Yosemite naar Bakersfield gaat.
Furnace Creek Ranch is prachtig om te overnachten, zie ons 2006-verslag (vanaf 10 aug) en ons 2008-verslag voor routes en foto's.
Als het even kan zou ik nog een dag in yosemite erbij doen, het is prachtig in die tijd.
Marianne
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Wij hebben afgelopen zomer ook 1 nacht in de Furnace Creek Ranch doorgebracht. Kamers zijn redelijk netjes en t zwembad is inderdaad heerlijk. Maar we zaten er savonds 7 uur amerikaanse tijd in en t water was superwarm dus om af te koelen hoef je t niet te doen
. Maar tis inderdaad wel heerlijk om er ff lekker in te hangen.

http://usa2009.looydesign.nl <- verslag vanaf 27 juni 2009
Absoluut overnachten in Death Valley, Furnace Creek.
De zonsondergang in Death Valley is gewoon prachtig, een "Must See". Geweldige ervaring.
De zonsondergang in Death Valley is gewoon prachtig, een "Must See". Geweldige ervaring.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Bij Furnace Creek Ranch heb ik zowel in een cabin als in het motel geslapen. Beide zijn erg goed bevallen waarbij ik moet zeggen dat de motelkamer lekker ruim was. Cabin was overigens goedkoper dan de motelkamer.
Ik vond het heel bijzonder in Death Valley te overnachten. In 2004 was het begin juli 's avonds om 20.00 uur nog steeds ruim 36 graden Celsius buiten bij de cabin, een hele aparte ervaring.
Ik heb destijds geboekt via http://www.xanterra.com.
Roland
Ik vond het heel bijzonder in Death Valley te overnachten. In 2004 was het begin juli 's avonds om 20.00 uur nog steeds ruim 36 graden Celsius buiten bij de cabin, een hele aparte ervaring.
Ik heb destijds geboekt via http://www.xanterra.com.
Roland
Ik sluit me bij de rest aan. Furnace Creek Ranch is absoluut aan te bevelen. Nette kamers en goed gekoeld.
En een bloedheet zwembad
En dan 's avonds ook even een huisstijl hamburger eten...Erg lekker!!!

Als je eenmaal de smaak van reizen te pakken hebt ben je altijd onderweg! Al is het alleen maar in gedachten!!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik overnacht zelf liever in Stovepipe Wells, is wat simpeler,en heeft een nog meer afgelegen gevoel wat ik wel passend vind voor Death Valley.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik lees nog niets over Stovepipe Wells; was toch wel ok en goedkoper dan Furnace dacht ik. Goed zwembad en oa een sanddune view room als je wilt.
http://www.stovepipewells.com
Hm, sorry Pete, je bent me net voor zie ik nu......
http://www.stovepipewells.com
Hm, sorry Pete, je bent me net voor zie ik nu......
Gr, Gerben
-
- Amerika-expert
ik zie in mn papieren dat ik ook in stovepipe wells village overnacht, daar zit volgens mij ook een zwembad bij, ik dacht dat de reacties op tripadvisor redelijk ok waren....
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ja klopt in Stovepipe Wells heb je ook een zwembad. Was een prima en schone accomodatie. In 2011 gaan wij gewoon weer terug naar Stovepipe Wells
Alleen als je daar gaat eten, probeer niet de New York Steak. Ik betaalde er bijna 30 dollar voor en hij zat vol vet.

Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de reacties en tips! Ik ga er vanavond eens rustig voor zitten en hopelijk alvast wat boeken
.

Wij hebben 2 keer in Panamint Springs overnacht.
Vond ik heeeel bijzonder, "in the middle of nowhere" staat daar ineens een soort oase met hotel.
Je moet geen luxe verwachten, maar je kan er heerlijk op het terras eten en van de ondergaande zon (en rood gekleurde bergen) genieten.
Vond ik heeeel bijzonder, "in the middle of nowhere" staat daar ineens een soort oase met hotel.
Je moet geen luxe verwachten, maar je kan er heerlijk op het terras eten en van de ondergaande zon (en rood gekleurde bergen) genieten.
1x in Panamint Springs overnacht. Inderdaad geen luxe, maar een sfeervol motelletje. Mooi uitzicht vanaf het terras.
2x in Furnace Creek Ranch. Zou ik wederom voor kiezen. Ruime cabins, goed restaurant, het enige zwembad op het noordelijk halfrond dat gekoeld i.p.v. verwarmd wordt. 's Avonds heerlijk voor je cabin zitten en naar de sterren kijken. Er liep toen een coyote vlak langs ons heen.
2x in Furnace Creek Ranch. Zou ik wederom voor kiezen. Ruime cabins, goed restaurant, het enige zwembad op het noordelijk halfrond dat gekoeld i.p.v. verwarmd wordt. 's Avonds heerlijk voor je cabin zitten en naar de sterren kijken. Er liep toen een coyote vlak langs ons heen.
-
- Amerika-ontdekker
Wij hebben afgelopen jaar in Stovepipe Wells overnacht. Vond 't er netjes en de kamers lekker koel.
Wij hebben 's avonds de stoelen buiten gezet en toen heerlijk naar de sterrenhemel zitten kijken. Je kunt er zo ongelooflijk veel sterren zien omdat je diep in de donkere woestijn zit... vond de roadrunners die we tegenkwamen ook erg leuk. miep miep!
Wij hebben 's avonds de stoelen buiten gezet en toen heerlijk naar de sterrenhemel zitten kijken. Je kunt er zo ongelooflijk veel sterren zien omdat je diep in de donkere woestijn zit... vond de roadrunners die we tegenkwamen ook erg leuk. miep miep!
Oktober 2007: Miami
November 2008: Washington, Atlantic City, Amish, Boston en New York
Augustus 2009: Zuidwesten USA & Hawaii
November 2008: Washington, Atlantic City, Amish, Boston en New York
Augustus 2009: Zuidwesten USA & Hawaii
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb in Furnace Creek en Stovepipe Wells overnacht. Ze zijn allebei leuk maar Stoverpipe Wells met een kamer met uitzicht op de Sanddunes was wel top. S' avonds om 10 uur lekker zwemmen, dan ongeveer 150 meter de wek op lopen (vergeet niet een zaklamp mee te nemen want het is echt aardedonker!) en dan sterren kijken. Fenomenaal! Dan lekker een plastic bekertje wijn met crackers en kaas oppeuzelen als je stoelen hebt buiten gezet. Mooiste avond van de vakantie.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Een zaklamp is inderdaad geen overbodige luxe. Ik ben toen ook een stukje de weg op gelopen, omdat de maan zo mooi rood was gekleurd, maar je ziet inderdaad helemaal niks haha. Ze zeiden ook dat ze toen wij er waren last hadden van slangen, maar die heb ik helaas niet gezien 

Groetjes René
- Gerda&Lucas
- Amerikakenner
De enige keer dat ik in de VS ben geweest hebben wij ook overnacht in Stovepipe Wells en dat was erg bijzonder.
Er is gewoon niets, alleen maar prachtige natuur en een paar gebouwen met kamers, winkel,restaurant.
Helaas was onze dochter toen net ziek en konden we er minder van genieten dan we hadden gewild.
Er waren toen ook allerlei "beesten", een soort grote torren dus je werd verzocht om echt zo kort mogelijk de kamerdeur open te hebben - ook met in- en uitladen - om ze vooral buiten de deur te houden.
De grond lag er bezaaid met lijkjes
Maar daar hadden we verder geen last van.
Ik geloof dat wij het eten in het restaurant niet geweldig vonden maar ja, je zit daar nu eenmaal. En dat op dat moment een dochter ziek op bed in de kamer lag was natuurlijk ook niet bevorderlijk voor een super genieten.
Ik zou dit dus graag nog een keer overdoen
Er is gewoon niets, alleen maar prachtige natuur en een paar gebouwen met kamers, winkel,restaurant.
Helaas was onze dochter toen net ziek en konden we er minder van genieten dan we hadden gewild.
Er waren toen ook allerlei "beesten", een soort grote torren dus je werd verzocht om echt zo kort mogelijk de kamerdeur open te hebben - ook met in- en uitladen - om ze vooral buiten de deur te houden.
De grond lag er bezaaid met lijkjes

Ik geloof dat wij het eten in het restaurant niet geweldig vonden maar ja, je zit daar nu eenmaal. En dat op dat moment een dochter ziek op bed in de kamer lag was natuurlijk ook niet bevorderlijk voor een super genieten.
Ik zou dit dus graag nog een keer overdoen
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht