Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke camper/-verhuurder?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
yarrah
Amerika-expert

Re: Welke camper/-verhuurder?

Bericht door yarrah »

Ik denk dat het altijd een gok is waar je een camper huurt. Wij hebben niet de beste ervaringen met Road Bear en Cruise Amerika. En zou voor de volgende keer niet weer voor deze verhuurders kiezen. Maar dat zegt helemaal niet of de andere verhuurders beter zullen zijn.
In 2011 gaan we weer naar Amerika/Canada en halen een camper op in Canada waar we tot nu toe de betere verhuurbedrijven zijn tegen gekomen. Maar daar heb je volgens mij niet zoveel aan :D .

succes met kiezen

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Joycee
Amerikakenner

Bericht door Joycee »

Het is volgens mij belangrijk wat je zoekt in een camper. Leg de specificaties van de verschillende aanbieders naast elkaar voor de verschillen. Wij hebben in 2008 een RB Dutchman 21-23 ft gehuurd. Wij vinden bijvoorbeeld een breed (breder) bed achterin de camper belangrijk en hebben daar naar gekeken. Verder prima bevallen maar vond het allemaal wel erg rammelen tijdens het rijden. Zag alleen dat bij RB in deze campers nu ook een bed zit van 140cm ipv 152cm dus zullen ons voor 2011 ok opnieuw gaan beraden op welke camper we gaan huren.
Dus tips over campers met brede bedden zijn welkom maar we willen ook weer niet in een enorme camper gaan rondrijden met z'n tweetjes. Misschien max 27 ft.
2008: Zuid-West: SF-Yosemite-Sequioa-DV-Zion-Bryce-Moab (Arches)-Mesa Verde-Monument Valley-Page-Grand Canyon NR-Grand Canyon SR-LV
2011: West: LV-GT-Yellowstone-Devils Tower-Badlands-Mount Rushmore-Custer SP-RMNP-Arches-Moab-Zion-LV
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

De RB camper van 25-27 ft heeft nog wel een breed bed. Wij zelf vonden ook de lengte van het bed belangrijk, en dat was bij RB 2m.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Joycee schreef:Zag alleen dat bij RB in deze campers nu ook een bed zit van 140cm ipv 152cm dus zullen ons voor 2011 ok opnieuw gaan beraden op welke camper we gaan huren.
Dus tips over campers met brede bedden zijn welkom maar we willen ook weer niet in een enorme camper gaan rondrijden met z'n tweetjes. Misschien max 27 ft.
Dat is een van onze slechte ervaringen met de RB Dutchman.... veel te smalle en te korte bedden.
Go T@bbing!!!!

Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hebben niet het idee dat de bedden bij El-Monte korter zijn dan bij Road Bear,schijnt wel zo te zijn, ook bij Road Bear staken mijn voeten buiten het bed.

Dit jaar ontdekten we als je het matras ietsje (10cm) naar onderen schuift, heb je een langer bed. :wink:
Bij het hoofdeind heb je er geen last van , want daar ligt je kussen en zo hoog ligt je meestal niet met ons hoofd.
De breedte maakt me niet zo uit thuis heebn we ook nog een bed van 140 breed.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben niet het idee dat de bedden bij El-Monte korter zijn dan bij Road Bear,schijnt wel zo te zijn, ook bij Road Bear staken mijn voeten buiten het bed.
Dat ligt denk ik aan de maat van de camper. Bij de 26 - 28 ft camper is de lengte van het bed 203cm en bij de grotere classes 190cm.
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hebben altijd een 31 ft., maar na 7 camperreizen hebben we de oplossing per ongeluk gevonden. :lol:
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Annie schreef: Dit jaar ontdekten we als je het matras ietsje (10cm) naar onderen schuift, heb je een langer bed. :wink:
Bij het hoofdeind heb je er geen last van , want daar ligt je kussen en zo hoog ligt je meestal niet met ons hoofd.
De breedte maakt me niet zo uit thuis heebn we ook nog een bed van 140 breed.
Dat lukte dus niet bij ons want het matras zat tussen het keukenblok in.
En aangezien we een bed thuis hebben van 220 x 180..... :D
Go T@bbing!!!!

yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

In de kleine truckercampers ligt altijd een royaal bed (kingsize). Maar die kun je niet huren in Amerika alleen in Canada maar je gaat er bijna van uit dat zo'n matras in de veel grotere en ruimere amerikaanse campers ook ligt.
Go T@bbing!!!!

Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Vana schreef:
Dit topic is grappig

hoezo?

dit is een eeuwige discussie en inderdaad alle waar naar je geld denk ik.

Wat ben je gewend, hoe luxe wil je, wat wil en kun je uitgeven. Wil je een onbeperkt milespakket, verzekeringen, ophalen/brengen naar je hotel, en ga zo maar door. En, niet onbelangrijk, zijn er aanbiedingen?

De eerste keer naar het reisbureau gegaan en op ervaring van vrienden van ons gekozen voor CA. Was niks mis mee en aantrekkelijk geprijsd, vonden wij.
Dit keer, ondanks alle twijfels door de ervaringen op het forum, toch weer een Cruise America camper, een grote nu, maar ook een veel oudere. Motor technisch gezien geen probleem, service helemaal geen probleem, integendeel keurig geholpen na een aanrijding. Verzekeringen allemaal goed geregeld. Bedden grootte, prima voor ons vieren (volwassenen), al was ik het klauteren toch wel zat op een zeker moment.
Maar 't ding zou er volgend jaar uitgaan voor de verkoop. Nou dat was te zien. Aan het interieur mankeerde van alles, kleine dingetjes op het eerste gezicht. Maar na bijna 4 weken op een dergelijke kleine oppervlakte te leven gaat het irriteren. We konden niet kiezen, er stonden er 2 grote klaar, en de andere ging vlak voor ons weg.
We hadden kunnen bellen voor reparatie, midden in Yellowstone. Kostte ons te veel tijd (dus we vonden het kennelijk niet erg genoeg!).
We zijn tentkampeerders van huis uit, dus vinden een camper al snel luxe. Onze vrienden daaraantegen zijn hotel/huisjes mensen. Die mopperden dan ook harder, terwijl ook zij de vorige keer erg tevreden waren over CA.

Maar ik denk dus dat het heel individueel is en je goed alle voor en nadelen op een rij moet zetten van wat jullie belangrijk vinden. En geld kan daarin een belangrijk punt zijn.
succes!
Miriam en Martin
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Miriam en Martin »

Wat we wllen weten we heel erg goed...mijn vraag komt ook meer voort uit het feit dat wij WEL een ervaring hebben met Cruise America (overgens prima) en NIET met de andere......ik dacht als er nu heel veel mensen zeggen da's een goeie of heel veel mensen zeggen da's een slechte...dan heb je toch een beter uitgangs punt maar ja de meningen zijn aardig verdeeld.
De inzet was CA(omdat we daar dus ervaring mee hebben)....helaas daar kunnen we dus niet(meer) krijgen wat we willen.....denken nu dus hard na over El Monte.......ook een c 25 en verders ligt die offerte het dichtsbij de oorspronkelijke offerte....ik vind +/- 2000 euro voor 24 dagen in het voorseizoen(incl alle verzekeringen,pakketten en ongelimiteerd aantal mijlen)een prijs die ik wil betalen dus....keuze is gemaakt denk ik. We hebben nog een aanvraag lopen bij Moturis(rechttreeks in Amerika,de offerte hier vonden wij te veel geld) en wachten die nog even af....je weet nooit met de recessie :wink: .
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wel opletten bij El-Monte zij hanteren het flextarief, de camper kan duurder worden doordat er meer vraag is, ik zou dus niet te lang wachten met boeken
De ervaring is dat zo tegen het einde van het jaar de tarieven omhoog gaan, omdat dan de reisgidsen uit zijn en de mensen gaan boeken.
Miriam en Martin
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Komt goed...de definitieve beslissing valt morgen! Thanks!!! :)
nerdwebber
Amerika-ontdekker

Bericht door nerdwebber »

Wij vinden het bed het belangrijkste van de camper. Twee keer met CA (een 25ft camper) geweest. De eerste keer hadden we een redelijk matras met binnenvering maar een zeer oude camper. Ging dus wel. De tweede keer was het echt verschrikkelijk. Het matras was zeer oud, doorgezakt, doorgelegen, smoezelig en lag voor geen meter. We lagen in een kuil. Na een nacht zij we (gebroken) terug gegaan naar het verhuurstation en kregen we een nieuw matras. Dat was een matras met een plastic (vinyl) overtrek. Lag op zich wel stevig en wel goed maar je zweette je bed uit. Zeer onfris en zeer onaangenaam. Daardoor ook 4 weken heel slecht geslapen. Dat was voor ons de laatste keer CA. Vorig jaar hadden we een 25-27 ft van Road Bear. Hij was gloednieuw. De matras was perfect en we hebben 4 weken prima geslapen. Hij rammelde inderdaad wel heel erg en de kraan lekte waardoor de vloer blank stond. Volgend jaar gaan we echter weer met Road Bear.
"And somewhere between the time you arrive and the time you go may lie a reason you were alive but you’ll never know" Jackson Browne
Miriam en Martin
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Oke...vandaag bericht gehad....onze eerste optie Cruise America kan gewoon doorgaan! Hadden dus achteraf deze hele discussie niet hoeven hebben maar ja.....zijn we ook effe bezig toch! :wink:
Thanks voor alle reactie's maar weer!!!!
klaasv
Amerika-newbie

Bericht door klaasv »

ik denk dat er al veel adviezen zijn gegeven, dus beslis vooral zelf. Wij zijn net terug van een trip met Cruise America. We wilde eerst bij RB huren wegens positieve verhalen, maar hebben vanwege het prijsverschil toch voor CA gekozen (+/- 700 euro verschil voor 15 dagen). Met dit in het achterhoofd zijn we tevreden; alles was in orde en functioneerde goed, maar bijv. gordijntjes waren beetje vies, her en der zat er een schroefje of een strip los en hij rammelde nogal (al schijnt dat normaal te zijn). Ons exemplaar had dan ook al ruim 100.000 miles gereden.

Wij hadden een C30 (al waren we maar met 2 + 1 baby) omdat we unlimited mileage kregen voor halve prijs (enkel op C30, dus deze was dan het goedkoopst) en zou de volgende keer zeker weer zo'n grote nemen, de extra ruimte is zeer comfortabel (en het bed groot en fijn). Hij is even breed als een C25, de lengte maakt niets uit met rijden en parkeren lukte ook altijd.

Kijk eens of ze die actie nog eens doen, want die mijlen scheelde ons véél geld
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hebben al vaak bij El-Monte gehuurd en tot nu toe nooit geen rammelende campers gehad.
Zelfs niet toen we dirt roads reden.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Wij hebben al vaak bij El-Monte gehuurd en tot nu toe nooit geen rammelende campers gehad.
Zelfs niet toen we dirt roads reden
Nou Annie, we moeten elkaar misschien toch maar ergens ontmoeten dit voorjaar, want dat wil ik wel eens meemaken. Dat is een van de redenen dat we nu een auto willen. Dat gerammel werd ik gek van. :cry:
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Wij hebben weer voor El Monte gekozen, maar ook vanwege de prijs. Moturis had onze gekozen campers niet meer beschikbaar voor onze periode (juli 2010). We hebben via usareisen.de geboekt en dat gaat dan weer via Dertour. We kregen gisteren per post een factuur (20% aanbetalen, rest zo'n 30 dagen van te voren). En vandaag een postpakket met een Roadatlas (wel een beetje een simpele, maar toch) en een reisboek West-Kanada van Wolfgang R. Weber. Volgens mij heeft Lannoo deze gidsen in NL uit. Hij is wel in het Duits. Dus als NL'ers in de USA en Canada volgend jaar zomer met een Duits reisboek :mrgreen:
Afbeelding
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

thuul schreef:
Zelfs niet toen we dirt roads reden
Nou Annie, we moeten elkaar misschien toch maar ergens ontmoeten dit voorjaar, want dat wil ik wel eens meemaken. Dat is een van de redenen dat we nu een auto willen. Dat gerammel werd ik gek van. :cry:
Dat had ik dus ook, ik kan al erg slecht tegen lawaai.
Hebben jullie al een route?
Dan kunnen we ze eens naast elkaar leggen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer