Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis foxtrotc: Nog een kleine week!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
foxtrotc
Amerikafan

Reis foxtrotc: Nog een kleine week!

Bericht door foxtrotc »

Beste mensen,

Volgend jaar september wil ik met mijn vriendin na een 5daags bezoek aan New York een rondreis van 2 weken doen door Zuid-West USA. Op deze manier zijn we binnen 3 weken weer in NL. Eerst keer van mij in USA, vriendinlief is al een keer in Florida geweest zeer lang geleden.

Ik heb misschien alle reisverslagen ondertussen al gelezen, waarvoor dank. Mooi forum! Wat mij opvalt is dat vrijwel iedereen 3 weken uittrekt voor een rondreis waar wij 2 weken over willen doen. Reizen is geen probleem, maar m'n vriendin wil ook wel een dagje op het strand liggen. Ik ben gek op rijden en natuurschoon en gokken, zij vooral op zee en shoppen. Dat wordt dus wikken en wegen! Daarom wil ik graag jullie hulp vragen. :idea:

Wat is ons ruwe idee:

Dag 1 - Los Angeles aanvliegen en dikke huurauto ophalen
Dag 2 - Los Angeles beleven
Dag 3 - LA - Mooie rit richting Grand Canyon NP (halverwege overnachten, waar?)
Dag 4 - Naar Grand Canyon, helikoptervlucht en ergens slapen
Dag 5 - GC NP - Las Vegas
Dag 6 - Las Vegas
Dag 7 - Las Vegas - Death Valley
Dag 8 - Death Valley- Yosemite NP
Dag 9 - Yosemite NP bezoeken
Dag 10 - Yosemite NP - San Francisco
Dag 11 - San Francisco beleven
Dag 12 - SF - Highway 1 - mooi badplaats opzoeken (welke is mooi/gezellig?)
Dag 13 - Chillen op het strand (kan dat nog half/eind september??)
Dag 14 - LA - Naar NL

Rondreis in 14 dagen lijkt lastig, maar 3 weken gaat me echt niet lukken. (Stedentrip naar New York 5 dagen zitten we aan vast (niet dat dat erg is).) Dagje extra smokkelen zou kunnen. Na het rondkijken of dit forum lijkt het me wel zwaar om plekken als Page (Antelope), Zion en Bryce voorbij te laten schieten, maar aan de andere kant lijkt me dit rondje ook al megafantastisch...

Wat zeggen jullie er van?

Alvast enorm bedankt voor de feedback!
Laatst gewijzigd door foxtrotc op 16 aug 2010, 12:20, 6 keer totaal gewijzigd.
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis foxtrotc: 2 weken Zuid-West, een uitdaging! (hellup)

Bericht door José »

Je zit er mee dat naar huis vliegen twee dagen kost (ivm het tijdsverschil.. je gaat bijvoorbeeld op vrijdag weg, en komt zaterdag in de ochtend aan in Nederland)

Om tijd te besparen kun je er natuurlijk ook voor kiezen om de kustroute eruit te halen.
Dat je begint in San Francisco en eindigd in LA.
In Las Vegas kan je ook héérlijk aan het zwembad liggen. (als alternatief voor het strand)

Twee weken is wel kort, maar volgensmij best te doen voor de plaatsen die jij aan wil doen.
Jammer dat het niet langer kan; Zion en Bryce zijn zulke mooie parken!
Maar goed, dan heb je wel weer een reden om een terug te gaan!
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
MarcB
Amerikafan

Bericht door MarcB »

Hey,

Wij hebben die route andersom gedaan, zonder de kustroute. Dus gestart in SF en geeindigd in LA. Ook in 2 weken omdat we niet meer vrije dagen hadden. Het is goed te doen, al is het inderdaad jammer dat je sommige dingen moet overslaan. En je kunt inderdaad in Las Vegas lekker aan het zwembad liggen, je kunt eventueel ook nog in LA naar het strand gaan.

Groeten,
Marc
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik vind het op zich een mooi rondje maar net ietsje te krap aan het eind.
Ik zou de route omdraaien, in SF beginnen en in LA eindigen. Dan heb je een relaxter rondje waar je vriendin aan het eind nog kan relaxen in een leuke badplaats.

Marjon
foxtrotc
Amerikafan

Bericht door foxtrotc »

Misschien niet zo'n slecht idee...

Twee vraagjes borrelen dan bij me op:

- Mis ik niet heel veel als ik de kustweg niet rijd?

- Moet ik rekening houden met drop-off kosten (SF-LA?)
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Je mist een mooie kustweg, maar je moet keuzes maken. Ik zou toch liever de kustweg missen dan dat ik overal langs moest razen.

Er zijn geen drop off kosten.

Marjon
Annouk
Amerikafan

Bericht door Annouk »

Afgelopen zomer hebben wij precies dezelfde route gedaan. Wij deden er 19 dagen over, met 3 pretparken erbij, 1 nacht extra tussen Death Valley en Yosemite en 1 nacht extra op de kustroute.
Ik denk dat de route die je voorstelt wel te doen is, maar dat de optie om in SF te beginnen en in LA te eindigen beter is. Je hebt dan meer rust en kunt aan het eind van de reis nog naar het strand bij bijv. Venice Beach of Santa Monica (als het weer het toelaat..) De kustroute is mooi, maar voor ons was het geen hoogtepunt van de reis.
En het is inderdaad wel jammer dat je niet meer mooie parken kan bezoeken, maar je gaat al heel veel moois zien!

Succes met de planning!
Gr. Annouk
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik zou dag 3 alleen inplannen voor het rijden naar de Grand Canyon. Dan kun je dag 4 's ochtends al van de Grand Canyon genieten :D

Je kunt dag 10 ook naar Pismo Beach rijden.
Dan krijg je dit schema:

Dag 10: Yosemite NP - Pismo Beach
Dag 11: Pismo Beach - San Francisco (mooiste deel van de Pacific Coast Highway met Big Sur)
Dag 12: San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco --> Naar Nederland

Eventueel kun je dus ook nog 1 dag extra in Pismo Beach blijven als je aan het strand wilt liggen ;) En dan heb je dus 1 dag minder San Francisco.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
foxtrotc
Amerikafan

Bericht door foxtrotc »

Dan wordt het dus:

Dag 1 - SF aanvliegen en dikke huurauto ophalen
Dag 2 - SF beleven
Dag 3 - SF- Yosemite NP
Dag 4 - Yosemite NP
Dag 5 - Yosemite NP - Tussenovernachting
Dag 6 - naar Death Valley NP
Dag 7 - Death Valley NP - Las Vegas
Dag 8 - Las Vegas baby!
Dag 9 - Las Vegas - Grand Canyon NP
Dag 10 - Grand Canyon NP - Tussenovernachting
Dag 11 - Naar LA
Dag 12 - LA
Dag 13 - LA
Dag 14 - LA - Naar NL

Oe, heb ik nou opeens een dag over? :)
Iemand leuke suggesties voor de tussenovernachtingen?
Ik rijd trouwens het liefste zo mooi mogelijke wegen, wil ook nog wel wat onverhard meepakken (death valley?). Grootste vraagteken bij mij is dus nog de route tussen GC NP en LA. Naar wat ik lees is Joshua Tree NP niet zo bijzonder.

Bedankt voor het meedenken :)
foxtrotc
Amerikafan

Bericht door foxtrotc »

gleuknie schreef:Ik zou dag 3 alleen inplannen voor het rijden naar de Grand Canyon. Dan kun je dag 4 's ochtends al van de Grand Canyon genieten :D

Je kunt dag 10 ook naar Pismo Beach rijden.
Dan krijg je dit schema:

Dag 10: Yosemite NP - Pismo Beach
Dag 11: Pismo Beach - San Francisco (mooiste deel van de Pacific Coast Highway met Big Sur)
Dag 12: San Francisco
Dag 13: San Francisco
Dag 14: San Francisco --> Naar Nederland

Eventueel kun je dus ook nog 1 dag extra in Pismo Beach blijven als je aan het strand wilt liggen ;) En dan heb je dus 1 dag minder San Francisco.
Zou toch mooi zijn om zo'n mooi stukje route nog mee te kunnen pakken ja. Is het in september wel strandweer @ Pismo beach?
Annouk
Amerikafan

Bericht door Annouk »

Tussen Yosemite en Death Valley kan je in Mammoth Lakes (motel 6) overnachten, of in Lee Vining.
Als je via de Tioga Pass uit Yosemite komt, heb je dan ook voldoende tijd om Bodie en Mono Lake te bekijken.
Tussen de Grand Canyon en LA hebben wij in Twentynine Palms overnacht, dit is vlakbij Joshua Tree. Dit was het eerste NP op onze route en ik vind het ook een mooi park. Maar misschien dat het wat tegenvalt als je het aan het eind van je reis ziet.
Wat sowieso leuk is tussen LA en de GC is om een stukje van de Route 66 te rijden en zo'n typisch plaatsje te bezoeken, bijv. Oatman.

Gr. Annouk
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je de route omdraait, kun je inderdaad ook in L.A. nog aan het strand liggen ;) Het is nog prima weer in september in Pismo Beach, maar in L.A. is het natuurlijk warmer. Dan krijg je deze route:

Dag 2 - SF beleven
Dag 3 - SF - Pismo Beach (langs de Pacific Coast Highway)
Dag 4 - Pismo Beach - Yosemite NP
Dag 5 - Yosemite NP
Dag 6 - Yosemite NP - Tussenovernachting
Dag 7 - naar Death Valley NP
Dag 8 - Death Valley NP - Las Vegas
Dag 9 - Las Vegas baby!
Dag 10 - Las Vegas - Grand Canyon NP
Dag 11 - Grand Canyon NP - LA (Is wel bijna 800km, maar scheelt je weer een dag)
Dag 12 - LA
Dag 13 - LA
Dag 14 - LA - Naar NL
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
foxtrotc
Amerikafan

Bericht door foxtrotc »

Dank je voor je input, maar als ik het zo bekijk, is het nogal een omrit via Pismo Beach. Dan ga ik denk ik liever in de buurt van LA (aan het einde van de rondrit) daar het strand op.

Heb trouwens flinke ruzie met Google Maps als ik deze route in probeer te voeren. Alsof ie geen mooie routes kent :evil: Enorm omrijden over alleen maar snelwegen
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik gebruik altijd de site van RandMcNally voor routes :D

http://www.randmcnally.com/rmc/directio ... f.0&cmty=0

Het is van SF naar Pismo Beach inderdaad bijna 400km en ook van Pismo Beach naar Yosemite N.P., maar dan zie je wel het mooiste deel van de Pacific Coast Highway ;) Doe je die niet, dan heb je inderdaad weer een dagje extra in je route :)
Groetjes René

foxtrotc
Amerikafan

Bericht door foxtrotc »

Even een routeupdateje voor mezelf:

Dag 2 - SF beleven
Dag 3 - SF- Yosemite NP
Dag 4 - Yosemite NP
Dag 5 - Yosemite NP - Mammoth Lakes
Dag 6 - Mammoth Lakes - Furnace Creek
Dag 7 - Furnace Creek - Las Vegas
Dag 8 - Las Vegas baby!
Dag 10 - Grand Canyon NP - tussenovernachting
Dag 11 - tussenovernachting - badplaats in de buurt van Los Angeles
Dag 12 - chillen op het strand - Los Angeles
Dag 13 - Los Angeles
Dag 14 - Los Angeles - Naar NL vliegen

Aantal vraagjes nog:
- Is Furnace Creek de leukste plek om te overnachten in Death, of zijn er mooiere plekken?
- Waar kan ik het beste overnachten tussen Grand Canyon NP en ~LA?
- Welke badplaats in de buurt van LA kan ik het beste aandoen voor het ultieme chill-gevoel? Mooie stranden en terrasjes, you know... ;)
- Budget voor 2 personen voor autohuur/benzine/eten/drinken/overnachten/activiteiten is €4.000,- voor deze 2 weken (vliegtickets buiten beschouwing gelaten). Is dat te doen?

Thanks!
Manonneke

Bericht door Manonneke »

foxtrotc schreef:- Welke badplaats in de buurt van LA kan ik het beste aandoen voor het ultieme chill-gevoel? Mooie stranden en terrasjes, you know... ;)
Hoi hoi,

Ons favo strand is Huntington Beach. Veel surfers, vaak dolfijntjes in de zee en in de "hoofdstraat" (verlengde van de pier) leuke terrasjes en een relax sfeertje.
De hotels zijn daar wel aan de prijs, wij slapen altijd op Beach Blvd, daar zijn wat leuke motels te vinden, kijk maar eens op google earth)

Ook Balboa (een soort schiereilandje bij Newport Beach) is leuk! Afgelopen jaar een beetje van gezien, het regende erg toen we er waren en zijn toen weer verder gegaan. Vanaf daar kun je ook heel leuk een dagtocht naar Catalina Island maken! (gaan we in februari 2010 ook doen)

Groetjes,

Manon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route zo!
Wat overnachten in DV betreft: wij vinden Furnace Creek prachtig, er zijn wat meer faciliteiten dan bij Stovepipe Wells, meer keuze aan accommodatie (kamers, cabins) en je zit dichter bij de meeste bezienswaardigheden, maar er zijn ook mensen die voor Stovepipe Wells gaan. Je kunt eens de zoekfunctie gebruiken om eerdere discussies hierover te vinden.

Tussen GC en LA kun je verschillende routes volgen, dus afhankelijk van wat je doet zou je bij Needles, Blythe, Palm Springs, of nog ergens anders kunnen overnachten. Het kan ook in 1 dag zoals al eerder is aangegeven. Omdat je maar 1 overnachting hebt bij de GC zou je ook Williams kunenn overwegen, dan heb je nog wat tijd bij de GC. Laat het lekker open en kijk gewoon hoever je komt die dag.

Denk er aan dat je zelfs in september het beste tijdig boekt voor Yosemite (nu al) en ook voor de GC, zeker als je daar in het weekend zit.

Met 4000 euro zul je wel uitkomen. Kijk eens wat je zeker kwijt bent aan autohuur, benzine en toegang tot de parken (80 dollar). Wat je dan overhoudt delen door 14 en je ziet wat je per dag nog uit kunt geven.
Wij zaten vorig jaar de laatste dag in Marina del Rey. Erg leuk, dicht bij Venice Beach, maar ik moet zeggen dat het wel lekker, maar niet echt heel warm was (medio augustus). Misschien moet je iets zuidelijker gaan zitten, bijvoorbeeld bij Huntington Beach.

Marianne
Joost9
Amerika-ontdekker

Bericht door Joost9 »

- Welke badplaats in de buurt van LA kan ik het beste aandoen voor het ultieme chill-gevoel? Mooie stranden en terrasjes, you know...
- Budget voor 2 personen voor autohuur/benzine/eten/drinken/overnachten/activiteiten is €4.000,- voor deze 2 weken (vliegtickets buiten beschouwing gelaten). Is dat te doen?
Ik ben afgelopen september, ook aan het aan het einde van de maand, in Laguna Beach en Dana Point geweest. Zijn twee prachtige dorpjes een uurtje ten zuiden van LA. Heerlijk rustig en prachtige stranden. Het weer was ook eind september heerlijk. Dit is de perfecte plek om te relaxen na een rondreis. Hotels zijn wel prijzig maar met priceline en hotwire kan je leuke deals scoren. Je budget lijkt me meer dan voldoende trouwens.
Ferran
Amerika-ontdekker

Bericht door Ferran »

foxtrotc schreef:Even een routeupdateje voor mezelf:

Dag 2 - SF beleven
Dag 3 - SF- Yosemite NP
Dag 4 - Yosemite NP
Dag 5 - Yosemite NP - Mammoth Lakes
Dag 6 - Mammoth Lakes - Furnace Creek
Dag 7 - Furnace Creek - Las Vegas
Dag 8 - Las Vegas baby!
Dag 10 - Grand Canyon NP - tussenovernachting
Dag 11 - tussenovernachting - badplaats in de buurt van Los Angeles
Dag 12 - chillen op het strand - Los Angeles
Dag 13 - Los Angeles
Dag 14 - Los Angeles - Naar NL vliegen

Aantal vraagjes nog:
- Is Furnace Creek de leukste plek om te overnachten in Death, of zijn er mooiere plekken?
- Waar kan ik het beste overnachten tussen Grand Canyon NP en ~LA?
- Welke badplaats in de buurt van LA kan ik het beste aandoen voor het ultieme chill-gevoel? Mooie stranden en terrasjes, you know... ;)

Thanks!
Ik ken het dilemma wat de vrouw wil.
Aangezien Vegas bij jou midden op de route zit, kan je haar in ieder geval meenemen naar de Las Vegas outlet
Een goede tip in Vegas, is om haar de SPA in te drukken en daarna naar het zwembad te sturen zodat jij rustig kan gokken (Zo deed ik dat :) )

Als je de GC nog 1x wilt zien zou ik overnachten in Williams.
Anders zou ik doorrijden naar Kingsman / Needles om te overnachten
Als je daar in de buurt bent en je hebt nog tijd, rij dan via de Route 66 naar het plaatsje Oatman, herleef het oude Wilde Westen. (12:00 is een duel tussen cowboys )

Als je dan nog niet in LA bent kun je wellicht in Palm Springs/desert overnachten (Living Desert wellicht bekijken)
foxtrotc
Amerikafan

Bericht door foxtrotc »

Bedankt voor alle tips! Huntington Beach gaat het worden denk ik, overnachten in Death Valley maakt me denk ik niet zoveel uit, is sowieso een ervaring op zich als ik het zo lees.

Boeken kan voorlopig helaas nog niet, omdat we gekoppeld aan deze trip me een ander gezelschap New York gaan bezoeken - en die datum staat nog zeker niet vast. Aarghh

Even een vraagje: Van Grand Canyon (of Williams) naar Palm Springs: wat is de leukste route?

Daarbij: ik zie op mijn recent aangeschafte Halwag kaart dat er een stuk route 66 van Williams naar het westen loopt, boven de snelweg langs. Lijkt mij leuk, maar ik heb ergens anders op het forum gelezen dat dit stuk juist best saai is. Is dat zo, en is er dan op de route naar Palm Springs een ander leuk(er) stuk Route 66?

Cheers,
RJ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer