Volgend jaar september wil ik met mijn vriendin na een 5daags bezoek aan New York een rondreis van 2 weken doen door Zuid-West USA. Op deze manier zijn we binnen 3 weken weer in NL. Eerst keer van mij in USA, vriendinlief is al een keer in Florida geweest zeer lang geleden.
Ik heb misschien alle reisverslagen ondertussen al gelezen, waarvoor dank. Mooi forum! Wat mij opvalt is dat vrijwel iedereen 3 weken uittrekt voor een rondreis waar wij 2 weken over willen doen. Reizen is geen probleem, maar m'n vriendin wil ook wel een dagje op het strand liggen. Ik ben gek op rijden en natuurschoon en gokken, zij vooral op zee en shoppen. Dat wordt dus wikken en wegen! Daarom wil ik graag jullie hulp vragen.

Wat is ons ruwe idee:
Dag 1 - Los Angeles aanvliegen en dikke huurauto ophalen
Dag 2 - Los Angeles beleven
Dag 3 - LA - Mooie rit richting Grand Canyon NP (halverwege overnachten, waar?)
Dag 4 - Naar Grand Canyon, helikoptervlucht en ergens slapen
Dag 5 - GC NP - Las Vegas
Dag 6 - Las Vegas
Dag 7 - Las Vegas - Death Valley
Dag 8 - Death Valley- Yosemite NP
Dag 9 - Yosemite NP bezoeken
Dag 10 - Yosemite NP - San Francisco
Dag 11 - San Francisco beleven
Dag 12 - SF - Highway 1 - mooi badplaats opzoeken (welke is mooi/gezellig?)
Dag 13 - Chillen op het strand (kan dat nog half/eind september??)
Dag 14 - LA - Naar NL
Rondreis in 14 dagen lijkt lastig, maar 3 weken gaat me echt niet lukken. (Stedentrip naar New York 5 dagen zitten we aan vast (niet dat dat erg is).) Dagje extra smokkelen zou kunnen. Na het rondkijken of dit forum lijkt het me wel zwaar om plekken als Page (Antelope), Zion en Bryce voorbij te laten schieten, maar aan de andere kant lijkt me dit rondje ook al megafantastisch...
Wat zeggen jullie er van?
Alvast enorm bedankt voor de feedback!