Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Beste, mooiste reistijd voor het zuidoosten

Over de staten Virginia, North en South Carolina, Kentucky, Tennessee, Georgia, Alabama, Mississippi, Arkansas, Oklahoma en Louisiana.
Plaats reactie
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Beste, mooiste reistijd voor het zuidoosten

Bericht door Rob »

Ook wij zijn al voorzichtig aan het kijken wat we volgend jaar (2010) willen bezoeken, daarbij kwam het zuidoosten als mogelijke bestemming naar voren.
We denken dan aan Virginia, West-Virginia, North en South Carolina, Georgia en (het noordelijke deel van) Florida.
Zowel de kustroute als de Blue Ridge Parkway staan op het verlanglijstje maar verder is er nog niets nader bekeken.
We gaan (natuurlijk) weer met een camper, Mogelijke startplaatsen zijn dan Washington (er zit tegenwoordig een El-Monte rentalstation dicht bij Dulles Airport) Orlando FL en Atlanta GA.
Of het een rondje of een one-way wordt zijn we nog niet uit.
Waar we niet zo goed zicht op hebben is de beste reistijd vanwegen het klimaat en de mooiste reistijd voor de natuur.
Omdat er nog al wat forumleden in deze hoek van Amerika wonen willen we deze vraag hier neerzetten.
Lengte van de reis rond de vier weken.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Beste, mooiste reistijd voor het zuidoosten

Bericht door Petra/VS »

Mijn favoriet is echt de lente, vanaf begin april, zeg maar! Als je in Washington begint begin april, als de kersenbloesems bloeien. Hoe verder je dan naar het zuiden afzakt, hoe meer er in bloei zal staan.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Idem, de lente is inderdaad het mooiste seizoen hier. De lente begint overigens al vroeg in het Zuiden, eigenlijk is het meestal al vanaf maart heerlijk weer hier. Maar de herfst is ook heel mooi, vooral in de Smokies (gebied tussen N-Georgia, Oost-Tennessee, west North Carolina). Je kunt dan heel goed een paar dagen een cabin huren en genieten van al die verschillende kleuren bladeren. En het is dan vaak nog heel mooi weer. Ik zou wel juli en augustus ontlopen, want dan is het hier gewoon echt heel warm en vochtig.

Als je nog tips wilt voor met name Georgia/Atlanta, laat het me maar even weten.
"Keep Georgia On Your Mind"
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

op de Blue Ridge, Virginia/ W Virginia is de kans op ijs op de wegen heel groot in Maart April ...en heel veel stukken zijn dan afgesloten voor het verkeer.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Deze reis wordt helaas een jaar uitgesteld omdat in de voor deze route mooie periode onze jongste haar 30ste verjaardag valt, zij heeft de laatste tijd met die nierproblemen al zoveel te verwerken gehad dat we deze verjaardag toch wel aanwezig willen zijn, in 2008 moest ze deze dag ook al vieren terwijl wij in Amerika zaten.
In 2011 gaan we dus in de herkansing.
hklink
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door hklink »

Ha Rob!

Wij zijn net terug uit de Deep South en waren half oktober in de Smokies. De kleuren waren geweldig! Dat is en blijft een gok, maar bij ons heeft die gok erg goed uitgepakt. Verder hebben we alles tussen 0 en 35 graden gehad (begonnen in Atlanta en via Savannah, Charleston, GSM, Nashville, Memphis en Natchez naar New Orleans). Voor de steden, bezienswaadigheden en musea maakt het weer niet zo veel uit denk ik. Het was nu op sommige plaatsen nog erg warm en ik ben iemand die slecht tegen hitte kan. Dus persoonlijk moet ik er niet aan denken om dit gebied in de zomer te bezoeken. Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk...

Veel plezier met de voorpret! Ik heb mijn hart in elk geval verpand aan dit deel van de VS. Het wordt hoe dan ook een geweldige reis.

Groeten,
Suzanne
Merleyne
Amerika-ontdekker

Bericht door Merleyne »

Bandido schreef:Idem, de lente is inderdaad het mooiste seizoen hier. De lente begint overigens al vroeg in het Zuiden, eigenlijk is het meestal al vanaf maart heerlijk weer hier. Maar de herfst is ook heel mooi, vooral in de Smokies (gebied tussen N-Georgia, Oost-Tennessee, west North Carolina). Je kunt dan heel goed een paar dagen een cabin huren en genieten van al die verschillende kleuren bladeren. En het is dan vaak nog heel mooi weer. Ik zou wel juli en augustus ontlopen, want dan is het hier gewoon echt heel warm en vochtig.

Als je nog tips wilt voor met name Georgia/Atlanta, laat het me maar even weten.
Wij gaan in mei 2010 weer die kant op. Tips voor Georgia/Atlanta zijn buitengewoon welkom!
Remski
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Remski »

Ik maak januari aanstaande een rondreis door de zuidelijke staten. Kom aan in Atlanta en reis vervolgens grofweg via Memphis, Jackson en New Orleans naar Florida. Moet ik rekenen op veel kou en kans op regen? Ik heb verschillende klimaattabellen bekeken, maar ze lopen soms nogal uiteen.
Reizen 2015: Krakau, Sevilla, Israël, Jordanië, Oekraïne, Moldavië, Kazachstan, Kirgizië en Boedapest
Reizen 2016: Cuba, Bulgarije, Macedonië, Londen
Reizen 2017: München, Salzburgerland, Londen, Libanon
Reizen 2018: Barcelona, Sri Lanka, Madrid, VS (NO)
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Lente is in de GSMNP ook heel mooi. Ieder seizoen eigenlijk wel. Voorjaar is vaak populair vanwege de beren die wat activer worden na de winter. Cades Cove is in 2010 maart,april, mei gesloten. je kan wel een antal mooie wandelingen maken en toch wat van de cove sien, maar de weg zelf is gesloten.
rijocaer
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

En de rhodondenrons staan in die periode ook in bloei langs de Bleu Ridge Parkway. (eind april/mei)
sharfer
Amerika-newbie

Bericht door sharfer »

Beste Lezers,

Ook wij zijn van plan om met onze dochters deze zomer een camperreis te maken. We beginnen en eindigen in New York en denken aan een rondreid Deep South. Smokey Mountains en paardrijden staan op zeker op het programma. Ook Washington. Hebben jullie goede tips voor ons. En hoe zijn de temperaturen. Zijn deze vergelijkbaar met de temperaturen en vochtgehaltes van Florida in de zomer?
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Hangt er een beetje vanaf: het is over het algemeen wel minder vochtig en warm dan in Florida, maar wel vergelijkbaar. En hoe hoger je komt, hoe koeler het is, dus vooral in de bergen zal het een graad of wat minder warm zijn.
sharfer
Amerika-newbie

Bericht door sharfer »

Wat ik vergeten ben te vragen is of het in 3 weken te doen is van Washington naar Savannah, Memphis en dan via de Smokey Mountains weer naar New York terug. Is dit te ambitieus?
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Nee, volgens mij moet dat te doen zijn. Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel je zelf bereid bent in de auto te zitten en wat je precies wilt zien en hoe lang je ergens wilt blijven. Om je een idee te geven, van Savannah naar Atlanta is ongeveer 3,5 uur rijden en dan heb je al een redelijk stuk overbrugd. De snelwegen zijn prima en je kunt dus snel ergens komen als je zou willen.
sharfer
Amerika-newbie

Bericht door sharfer »

Beste Bandido,

Voorgaande jaren hebben we over het algemeen een dag gereden(behoorlijke stukken) en dan een dag of 2 in de natuur wandelen en ontdekken. De kinderen( nu 14) vonden het leuk om mee te doen aan de rangerprograms. Paardrijden staat bij de dames op 1 dus geen ontkomen aan. Voorgaande jaren ook altijd in een dag gepland voor ze. Mijn man wil voornamelijk richting Nashville voor de muziek ervaring. Niet dat we echte enorme fans van country and western zijn. Maar Amerika zonder kan natuurlijk niet. Heb jij nog tips voor ons. Dingen die we echt niet mogen missen. Ik ben nog al een geschiedenis liefhebber dus Philly staat op het programma voor ma. And Norht and South geweldig genoten toen der tijd dus dat wil ik ook opsnuiven.

gr Sharon
PS alle tips zijn welkom
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Sharon, als je geschiedenis leuk vindt, is er in en rond Washington heel veel te vinden. Ik ben zelf dol op geschiedenis, dus bezoek ook veel historische plekken. Leuk, ook voor de kinderen, maar ik weet niet of dat in jullie route is in te passen, zijn Williamsburg, Yorktown, Jamestown en Virginia Beach.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Geschiedenis genoeg in het Zuid-Oosten van de VS. Vlakbij Charleston SC heb je Boone Plantation (waar North & South is opgenomen) en ook in en rond Savannah is genoeg te zien. Verder is de zgn. "Antebellum Trail" erg mooi om te doen, of althans een stukje daarvan: http://www.antebellumtrail.org/. Het plaatsje Madison ligt aan deze route en daar is toevallig een hele mooie ranch gelegen: http://www.southcross.com/.

Verder is er in en rond Atlanta natuurlijk erg veel te doen en te zien, kijk eens op deze link bv: viewtopic.php?f=15&t=25636

Natuurlijk mag je ook Philadelphia en Washington DC niet missen, maar sowieso heeft een bezoek aan het Zuid-Oosten van de VS een hoop variatie te bieden.
sharfer
Amerika-newbie

Bericht door sharfer »

Mag ik jullie allereerst bedanken voor jullie input. Gelukkig ligt alles nog open wbt het plannen van de reisroute. Dus ik neem alles mee in de opties. Ik wil dit keer de meiden wat meer inspraak geven in de reis. Hiervoor waren ze nog te jong. Maar ja de dames krijgen ook wensen. Wat alleen maar goed is.

Petra ik heb al een paar van je reisjes gelezen en zag dat je zelf kinderen hebt rond deze leeftijd. Hebben zij nog tips voor de meiden?
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Oh sorry, ik meende ergens Savannah te hebben zien staan, vandaar die tips van mijn kant. Maar goed, het blijft altijd het leukste om met de atlas op schoot kunt plannen waar je heen wilt. Laat maar weten of je nog meer tips wilt.
sharfer
Amerika-newbie

Bericht door sharfer »

Bandido,

Nee hoor je hebt het goed gelezen. Alle opties staan open.

Gr Sharon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer