Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vana: Arizona, New Mexico, Colorado en Utah

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis Vana: Arizona, New Mexico, Colorado, Utah.

Bericht door vana »

paula58 schreef:Hele mooie route Marjon, veel ervan hebben we dit jaar gedaan en veel ervan gaan we volgend jaar doen, misschien heb je tegen die tijd nog wat aan ons verslag (we gaan van 31 mei tot 6 juli)
Ik ga jullie natuurlijk volgen. Al was het alleen maar om te kijken waar jullie nu weer verdwalen en op welke onmogelijk weggetje jullie nu weer terechtkomen :lol:
Ik hoop dat de Shelf Road open is, bij ons was hij dit jaar gesloten maar een goed alternatief is de Phantom Canyon Road, ongeveer hetzelfde begin en eindpunt alleen lopen ze iets anders en ook zeer spectaculair.
Ik heb even op je weblog en de site gekeken, maar dat ziet er ook goed uit. Ik noteer hem en we beslissen ter plekke wel welke route het gaat worden.
Je wil een bezoek brengen aan Garden of the Gods maar niet naar Pikes Peak? Garden of the Gods neemt niet zo heel veel tijd in beslag dus heb je nog wel tijd over voor Seven Falls en Pikes Peak maar misschien heb je die er wel bewust uitgelaten.
Neem bij Seven Falls de linker trap ipv de rechter, wij hadden uiteraard de verkeerde genomen, niet echt verkeerd natuurlijk maar bij de linker heb je een mooier uitzicht. Die trappen zijn nogal heftig en hoog dus weet niet of je de energie hebt om ze allebei te beklimmen..
Pikes Peak heb ik er niet bewust uitgelaten, gewoon vergeten. Ik heb hem wel in mijn aantekeningen staan dus was hem waarschijnlijk vanzelf tegengekomen. We hebben alle tijd die dag, dus ik denk dat we die in de route op gaan nemen (hoewel ik wel bang ben voor problemen door de hoogte, daar kan ik niet zo goed tegen, krijg er snel hoofdpijn van)
Die trappen zijn een fluitje van een cent voor mij sinds ik hellinglopen train op de loopband Afbeelding
...wij hebben zelf voor volgend jaar de oude gevangenis geboekt ( http://okrealtyinc.com/content/view/17/30/ ) Is weer eens wat anders. :wink: maar die moet je wel vantevoren boeken en dat willen jullie niet dacht ik.
Ziet er leuk uit, maar we willen inderdaad niet van tevoren boeken in Bisbee, want misschien overnachten we wel ergens anders. Het hangt er vanaf hoe de dag verloopt.
Glenwood Springs vonden we niet zo byzonder, de hot springs kan je alleen bezoeken door een zwembad binnen te gaan en de hot springs in Pagosa springs hebben meer indruk gemaakt en ligt veel mooier langs de rivier, maar dat wordt wel wat omrijden voor je.
Ik had Glenwood Springs alleen als tussenstop bedoeld tussen Boulder en Moab. Maar misschien rijden we wel door naar Grand Junction, het ligt er helemaal aan hoe laat we uit Boulder vertrekken.

Marjon
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

vana schreef:Ik had Glenwood Springs alleen als tussenstop bedoeld tussen Boulder en Moab. Maar misschien rijden we wel door naar Grand Junction, het ligt er helemaal aan hoe laat we uit Boulder vertrekken.
In beiden valt eigenlijk niet zo heel veel te beleven, al is de weg ernaar toe wel erg mooi... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Tip voor een hotel in Sedona: Zie mijn topic over de Super 8 daar :D
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Paula schreef : hoewel ik wel bang ben voor problemen door de hoogte, daar kan ik niet zo goed tegen, krijg er snel hoofdpijn van)
Vana : Die trappen zijn een fluitje van een cent voor mij sinds ik hellinglopen train op de loopband
Hoogteziekte m.a.g. hoofdpijn en misselijkheid bv, is iets anders dan geen trappen kunnen lopen, laatste kon ik niet zo goed vanwege inspanningsastma, op hoogte functioneren wel ( i.t.t. mijn vriendin die dus doodziek werd helaas). Langzaam wennen aan de hoogte, 300 m stijgen per dag boven de 2500 meter, kan schelen, maar soms kost dat zoveel tijd dat het niet meer leuk is.

Trouwens waar haal je die smile van die loopband nu weer vandaan Marjon, :lol:
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

thuul schreef:
Paula schreef : hoewel ik wel bang ben voor problemen door de hoogte, daar kan ik niet zo goed tegen, krijg er snel hoofdpijn van)
Dat was ik niet hoor, dat was Marjon die dat schreef :wink:
Ik denk dat Marjon meer de Pikes Peak bedoelde met de hoogteproblemen.
Je bent dan al een redelijke tijd in Amerika Marjon dus denk dat het wel mee zal vallen, wij hebben dat de 3e dag gedaan en Jos had wel wat problemen met de ademhaling maar ik niet, totdat ik bovenaan even een sprintje trok omdat het zo koud was maar dat was logisch. Had wel wat druk op mijn hoofd maar zodra we naar beneden reden was dat zo over.

Als je het verslag er op naslaat zijn we twee keer bij Seven Falls geweest, een keer in het begin maar toen hoosde het zo vreselijk dat we maar omgekeerd zijn, zijn nog op herhaling geweest aan het eind van de vakantie omdat we een paar dagen in Denver zaten en één van de laatste dagen nog een keer die kant op zijn gereden.(4 juli en 23 juli)
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Wij zijn 2 keer op Pikes Peak geweest. De eerste keer hebben we de top niet gehaald (we moesten terug van de politie wegens te harde wind), de tweede keer zijn we wel op de top geweest. Ik had daar behoorlijk last van de hoogte, voelde me duizelig en dizzy.

Het jaar daarop zijn we op de top van Mount Evans geweest en hoewel deze nog hoger is dan Pikes Peak had ik daar geen last. Waarschijnlijk heeft e.e.a. ook te maken met je gesteldheid op dat moment. Beide keren waar we al een tijdje in Amerika en geacclimatiseerd, dus daar kan het niet aan liggen in mijn geval dan.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

vana schreef:
Bedankt voor de tip, ik zat al te puzzelen welk gedeelte we het best konden nemen. Wat maakt Saguaro West mooier dan East?

Marjon
de zonsondergang en de daarbij horende aanwezigheid van black racer snakes, diamond back rattlesnakes en tarantula's. :D ik heb nog nooit zo hard van iets weggerend als toen haha :oops:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Wat betreft de hoogte, ik had in 2006 op de Beartooth Pass erg last van de hoogte, ik kreeg enorme hoofdpijn.
Bovendien had ik last van ademtekort toen we op pashoogte even uitstapten. Toen waren we al ruim twee weken in de USA (maar natuurlijk nog niet zo hoog geweest) Misschien gaat het dit jaar iets beter omdat we wat geleidelijker aan de hoogte kunnen wennen.
In Canada had ik nergens last van (maar daar zijn we geloof ik ook niet zo hoog geweest?)
pollyblue schreef: de zonsondergang en de daarbij horende aanwezigheid van black racer snakes, diamond back rattlesnakes en tarantula's. :D ik heb nog nooit zo hard van iets weggerend als toen haha :oops:
Oké, wij zullen dus zorgen dat we heeeeeeeel ruim voor zonsondergang weg zijn.
Niet om de slangen, daar ben ik niet bang voor maar van die tarantula's heb ik nachtmerries.Afbeelding

thuul schreef:Trouwens waar haal je die smile van die loopband nu weer vandaan Marjon, :lol:
Leuk is die hè! Afbeelding

Marjon
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Mooie route Marjon. Wij hebben overnacht in de Sleep-Inn in Moab. Het zit niet zo ver van de Brewery af waar je lekker kunt eten. Zwembad en bubbels waren ook aanwezig PLUS een ontbijt. Prima allemaal.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

Pikes Peak heb ik er niet bewust uitgelaten, gewoon vergeten. Ik heb hem wel in mijn aantekeningen staan dus was hem waarschijnlijk vanzelf tegengekomen. We hebben alle tijd die dag, dus ik denk dat we die in de route op gaan nemen (hoewel ik wel bang ben voor problemen door de hoogte, daar kan ik niet zo goed tegen, krijg er snel hoofdpijn van)
Veel water drinken helpt daar ook goed tegen!
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Hoi,
Echt een mooie route zeg..ik ga een groot gedeelte dezelfde plekken voorbij, maar net een aantla weken voor jullie.
T werdt al genoemd, de pikes peak railway is echt fantastisch, je hebt hier echter wel droog weer voor nodig.
Wellicht zijn er mooie concerten in red rocks (mooiste concertarena die ik heb gezien) buiten denver ? omdat je flexibel bent heb je veel mogelijkheden .

heel veel plezier, maar dat gaat vast lukken...

groeten Roy
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Wauw, dat ziet er mooi uit Roy. De concertagenda voor volgend jaar is nog niet bekend maar ik ga het in de gaten houden.

Bij St George zit trouwens ook een mooi theater, waar ze in onze periode Cats en Tarzan opvoeren. Lijkt me ook wel wat

http://www.dostgeorge.com/st-george-entertainment.html

http://www.tuacahn.org/

Marjon
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

vana schreef:
paula58 schreef:Glenwood Springs vonden we niet zo byzonder, de hot springs kan je alleen bezoeken door een zwembad binnen te gaan en de hot springs in Pagosa springs hebben meer indruk gemaakt en ligt veel mooier langs de rivier, maar dat wordt wel wat omrijden voor je.
Ik had Glenwood Springs alleen als tussenstop bedoeld tussen Boulder en Moab. Maar misschien rijden we wel door naar Grand Junction, het ligt er helemaal aan hoe laat we uit Boulder vertrekken.
Ik herinner me ineens weer waarom ik Glenwood Springs als tussenstop had genomen. Je hebt daar een mooie hike naar Hanging Lake.
http://www.glenwoodchamber.com/Earth/Hiking.html
http://www.ultimatetaxi.com/2006/hangin ... canyon.htm
Is iemand daar al eens geweest?

Marjon
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

toen ik in 2005 in manitou was en garden of the gods en pikes peak al bekeken had en nog een dag extra besloten we de dag erna gewoon eens een stuk de bergen en bossen in te rijden.
Zo hoorde we op de lokale radio dat mark knopfler die avond op zou treden in red rocks dus toen even naar denver gereden en kaartjes gekocht en daar zaten we s'avonds. ik ben geen grote fan maar het was zo'n mooie setting met de skyline van denver in de achtergrond, de ondergaande zon, het ameriaaknse concert gevoel op een unieke lokatie...onvergetelijk, hopelijk spelen er dingen die jullie of je dochter leuk vinden als jullie er zijn !
veel plezier ! Jammer dat ik je niet voor ons reist, want je maakt van die mooie verslagen waar we heel veel tips uit kunnen halen.
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

thuul schreef:
Vana : Die trappen zijn een fluitje van een cent voor mij sinds ik hellinglopen train op de loopband
Hoogteziekte m.a.g. hoofdpijn en misselijkheid bv, is iets anders dan geen trappen kunnen lopen, laatste kon ik niet zo goed vanwege inspanningsastma, op hoogte functioneren wel ( i.t.t. mijn vriendin die dus doodziek werd helaas). Langzaam wennen aan de hoogte, 300 m stijgen per dag boven de 2500 meter, kan schelen, maar soms kost dat zoveel tijd dat het niet meer leuk is.

Trouwens waar haal je die smile van die loopband nu weer vandaan Marjon, :lol:

Veel water drinken helpt tegen hoogte ziekte. En ja trap lopen op hoogte doe dat heel rustig aan dat vond ik erger, dan de fietstocht die ik van Lhasa naar Nepal heb gedaan over passen van 5000 meter.

Andre
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Zijn twee nachten Scottsdale een must?
Anders zouden jullie dag 2 in Tucson kunnen slapen zodat je een sunset in Saguaro kunt meemaken.
En bij White Sands vind ik het ook jammer dat je daarna nog helemaal naar ABQ moet, want hoe later op de middag des te mooier.
Johan
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Die 2 dagen in Scottsdale zijn voor ons een must. Wij vinden het heel prettig om de dag na aankomst eerst een beetje te acclimatiseren en rustig wat inkopen te gaan doen. We gaan dus altijd pas op dag 3 echt op pad.

En ik durf het haast niet te zeggen (dat is een beetje vloeken hier op het forum) maar wij geven niet zo heel veel om zonsopgangen en zonsondergangen. :oops: Als we toevallig op een mooie plek zijn om die tijd genieten we er wel van natuurlijk, maar er speciaal vroeg voor opstaan of 's avonds ergens naartoe gaan, dat doen we niet.

Misschien besluiten we, als we vroeg zijn, wel om op dag 4 al White Sands te bezoeken en te overnachten in Alamagordo. Dat bezoek zou dan eind van de middag of begin van de avond zijn.
Maar dat hangt er vanaf hoe laat we in Las Cruces aankomen.

Marjon
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Wat een leuk vooruitzicht Marjon! Fijn dat de tickets geboekt zijn en het is echt een mooie route. Een aantal dingen hebben wij dit jaar gedaan en hebben veel indruk op ons gemaakt.

Ik wens jullie véél plezier met alle voorbereidingen en de voorpret!

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Dank je Sonja.
Ik vond het ook heel leuk om jullie te volgen dit jaar, en ik heb al veel tips uit jullie verslag gehaald.

Marjon
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Een mooie route Marjon! Fijn dat het gelukt is met de tickets. Een heel redelijke prijs toch voor het hoogseizoen.
Gaan jullie ook nog naar Little Wild Horse Canyon als jullie bij Goblin Valley SP zijn?
Het eerste deel van jullie route hebben wij in 2008 gedaan. Misschien heb je nog iets aan ons verslag.
In Sedona kan ik je het hotel de Sky Ranch Lodge aanraden. Daar hebben we afgelopen zomer overnacht.
Veel plezier met plannen :D

Karin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer