Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Sing: Rondje Denver - Weer terug in NL, where to next?
Re: Reis Sing: Yellowstone - Las Vegas
Ik heb nog geen voorkeur en rustiger is altijd beter dus North Rim it is!
Moet je dan weer de weg terug om naar Las Vegas te gaan? Volgens mij kun je niet doorrijden 'naar beneden' en daar je weg vervolgen toch?
We gaan trouwens vanaf 16 augustus als het mogelijk is.
Vriendje is ook om :dance: Dus als werk ook akkoord geeft.. is het 3e x USA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Moet je dan weer de weg terug om naar Las Vegas te gaan? Volgens mij kun je niet doorrijden 'naar beneden' en daar je weg vervolgen toch?
We gaan trouwens vanaf 16 augustus als het mogelijk is.
Vriendje is ook om :dance: Dus als werk ook akkoord geeft.. is het 3e x USA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Don't cry because it's over. Smile because it happened!
2008: NY | 2009: LV - LA - SF| 2010: Denver roundtrip
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Als je naar de North Rim gaat, moet je altijd heen en weer rijden van en naar de US 89. Enkele reis doe je daar plm anderhalf uur over.
Marjan
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
maar wel een hele mooie 1,5 uur 

Oh ok! Als ik het uitreken van North Rim naar Las Vegas geeft google +/- 8,5 uur aan. Klopt dit of is dit in werkelijkheid nog iets langer?
Ik was trouwens aan het kijken, is het niet makkelijker om het rondje vanaf Las Vegas om te draaien?
Dus LV - Zion - Grand Canyon - Page etc?
Ik was trouwens aan het kijken, is het niet makkelijker om het rondje vanaf Las Vegas om te draaien?
Dus LV - Zion - Grand Canyon - Page etc?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt me inderdaad handiger om Zion tussen Las Vegas en de North Rim te plannen, je komt er toch langs, en het is anders een hele lange rit. Wellicht heb je ook nog last van de geplande wegwerkzaamheden bij Zion, kan je ook een half uur of een uur extra kosten.
Je kunt vervolgens vanaf Bryce via Cedar City terug naar Las Vegas.
Ik ben er trouwens ook nog steeds een voorstander van om niet een vlucht te nemen maar vanuit Billings via Yellowstone en grand Teton naar Utah te rijden. Schrijf het eens uit en leg beide mogelijkheden eens naast elkaar.
Marianne
Je kunt vervolgens vanaf Bryce via Cedar City terug naar Las Vegas.
Ik ben er trouwens ook nog steeds een voorstander van om niet een vlucht te nemen maar vanuit Billings via Yellowstone en grand Teton naar Utah te rijden. Schrijf het eens uit en leg beide mogelijkheden eens naast elkaar.
Marianne
Ik had de lijstjes en berekeningen al gemaakt.. vandaar dat ik tot die oplossing kwam.
Pfft.. ik heb nu de nieuwe vluchtprijzen binnen (voor augustus), ik dacht dat het niet zoveel verschil zou maken
Maar dit gaat 'm dus niet worden..grrrr
Dus, alles maar weer omgooien! Dan wordt het een rondje Las Vegas (zonder Yellowstone en SLC) of een rondje Denver (zonder Grand Canyon en Las Vegas).
Pfew..
Pfft.. ik heb nu de nieuwe vluchtprijzen binnen (voor augustus), ik dacht dat het niet zoveel verschil zou maken

Maar dit gaat 'm dus niet worden..grrrr
Dus, alles maar weer omgooien! Dan wordt het een rondje Las Vegas (zonder Yellowstone en SLC) of een rondje Denver (zonder Grand Canyon en Las Vegas).
Pfew..
Nou, we waren gister even aan het kijken hoe we dat nu kunnen vormgeven.
De voorkeur gaat nu uit naar rondje Denver, omdat Yellowstone grote favoriet is.
Er zouden dan wel een paar lange rijdagen in zitten (estes - rapid city, rapid city - cody en moab - denver).
Jackson - Moab is echt te lang op 1 dag he? Is Monument Valley te doen als dagtocht vanuit Moab?
Omdat ik weet dat we hierna niet snel meer terug gaan.. is het echt een lastige overweging zeg!
De voorkeur gaat nu uit naar rondje Denver, omdat Yellowstone grote favoriet is.
Er zouden dan wel een paar lange rijdagen in zitten (estes - rapid city, rapid city - cody en moab - denver).
Jackson - Moab is echt te lang op 1 dag he? Is Monument Valley te doen als dagtocht vanuit Moab?
Omdat ik weet dat we hierna niet snel meer terug gaan.. is het echt een lastige overweging zeg!
Jackson- Moab is wel gauw 8 uur rijden......zonder stops, dus ik zou dat persoonlijk te lang vinden. Wij hebben vorig jaar een stop gemaakt in Salt Lake City met 1 overnachting.
Wij zijn toen vanuit Jackson via Bear Lake ( een hele mooie route!!) naar SLC gereden. Daar hebben we 's avonds de Temple square bekeken en zijn de volgende dag doorgereden, wellicht is dat ook een mogelijkheid voor jullie?
Een dagtocht Moab - Monument Valley? Voor de rit ernaar toe ben je zeker ruim 2 uur kwijt, bijna 3 uur uur volgens mapquest en dat zelfde stuk wil je dan ook nog terug rijden?
Het kan evt. wel, in Monument Valley kun je georganiseerde tours doen, of de 17 mijl zelf rijden.
Wij hebben dat zelf gedaan en daar deden we ca 2.5 uur over incl. stops.
Ik weet eigenlijk niet hoe de weg in Monument Valley er nu bijligt......In 2006 was het redelijk te doen met een personenauto, maar ik heb daarna andere ervaringen gelezen.
Wij zijn toen vanuit Jackson via Bear Lake ( een hele mooie route!!) naar SLC gereden. Daar hebben we 's avonds de Temple square bekeken en zijn de volgende dag doorgereden, wellicht is dat ook een mogelijkheid voor jullie?
Een dagtocht Moab - Monument Valley? Voor de rit ernaar toe ben je zeker ruim 2 uur kwijt, bijna 3 uur uur volgens mapquest en dat zelfde stuk wil je dan ook nog terug rijden?
Het kan evt. wel, in Monument Valley kun je georganiseerde tours doen, of de 17 mijl zelf rijden.
Wij hebben dat zelf gedaan en daar deden we ca 2.5 uur over incl. stops.
Ik weet eigenlijk niet hoe de weg in Monument Valley er nu bijligt......In 2006 was het redelijk te doen met een personenauto, maar ik heb daarna andere ervaringen gelezen.
http://annekestefan.web-log.nl ( vakantie's USA 2006 en 2007)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
http://annekeenstefan.blogspot.com ( vakantie Ijsland/ USA/ Canada 2008)
-
- Amerikakenner
Helemaal eens met deze suggestie. Wij vonden dat idd ook een mooie route!monster schreef: Wij zijn toen vanuit Jackson via Bear Lake ( een hele mooie route!!) naar SLC gereden. Daar hebben we 's avonds de Temple square bekeken en zijn de volgende dag doorgereden, wellicht is dat ook een mogelijkheid voor jullie?
Ilona
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Ja, dat lijkt me ook echt te lang.
Ben weer even gaan kijken, kan het niet uitstaan
1. NL - Denver
2. Denver - Estes Park
3. Estes Park - Cheyenne (of andere tussenstop)
4. Cheyenne - Hill City (of andere tussenstop voor badlands)
5. Hill City
6. Hill City - tussenstop
7. Tussenstop - Cody
8. Cody - Yellowstone
9. Yellowstone (bovenste 8 )
10. Yellowstone (onderste 8 )
11. Yellowstone - Grand Teton
12. Grand Teton - Salt Lake City (of andere tussenstop)
13. Salt Lake City - Moab
14. Moab
15. Moab
16. Moab - Denver
17. Denver - Home
- Is er nog nog een bepaalde route/iets wat we nog mee kunnen pikken van SLC - Moab?
- Afhankelijk van onze vlucht wil ik eigenlijk nog wel een extra dagje Moab..
- Is het allemaal wat?
Ben weer even gaan kijken, kan het niet uitstaan

1. NL - Denver
2. Denver - Estes Park
5. Hill City
6. Hill City - tussenstop
7. Tussenstop - Cody
8. Cody - Yellowstone
9. Yellowstone (bovenste 8 )
10. Yellowstone (onderste 8 )
11. Yellowstone - Grand Teton
12. Grand Teton - Salt Lake City (of andere tussenstop)
13. Salt Lake City - Moab
14. Moab
15. Moab
16. Moab - Denver
17. Denver - Home
- Is er nog nog een bepaalde route/iets wat we nog mee kunnen pikken van SLC - Moab?
- Afhankelijk van onze vlucht wil ik eigenlijk nog wel een extra dagje Moab..
- Is het allemaal wat?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Is hier net aan de orde geweest. Kijk ook voor de rest van de route eens in het noordwesten forum.Sing schreef: - Is er nog nog een bepaalde route/iets wat we nog mee kunnen pikken van SLC - Moab?
Ik zou voor RMNP wat meer tijd uittrekken, 2 nachten Estes Park, en dan in 1 keer door naar SD is wel te doen, zie ons 2004-verslag.
De route is wel te doen zo, hoewel je nergens echt heel veel tijd hebt. Je zou ook RMNP over kunnen slaan en wat meer tijd voor Yellowstone en Grand Teton nemen. Of nog een dag SD erbij, zeker als je naar de Badlands wilt.
Marianne
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Je houdt op deze manier weinig tijd over voor Rocky Mountain NP vind ik. Je kunt ook in één keer van Estes Park naar Hill City rijden. Wordt een flinke rijdag maar heel goed te doen. Heb deze rit zelf al 2x gemaakt via Scotts Bluff NM en Alliance, NE (Carhenge). De extra dag kun je dan bestenden aan Rocky Mountain NP of verderop aan je reis.Sing schreef:2. Denver - Estes Park
Roland
Ik twijfelde idd of we wel of niet in 1 stuk door zouden rijden. Maar zo te lezen is het goed te doen, doen we dat!
En waarschijnlijk kunnen we toch nog een dag langer, dus een dag moab of yellowstone erbij.
En waarschijnlijk kunnen we toch nog een dag langer, dus een dag moab of yellowstone erbij.
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vertrokken dit jaar voor 08.00 uur vanuit Estes Park richting Custer. Als je net als ons ook leuke bezienswaardigheden hebt onderweg, breekt dat de lange rit mooi. Zie ook mijn reisverslag 2009 bij 31 mei.Sing schreef:Ik twijfelde idd of we wel of niet in 1 stuk door zouden rijden. Maar zo te lezen is het goed te doen, doen we dat!
Roland
Hoi Roland,
Ja dat ziet er idd goed te doen uit. Volgens Streets&Trips doen we er 7.39 uur over incl. een uur stoppen onderweg.
En wat ik toch nergens kan vinden.. die foto van de overdekte koets.. waar is het?
Grand Teton - Moab gaan we wel met overnachting doen. Bij Dutch John en dan de volgende dag via Dinosaur naar Moab.
We hebben nu een dagje extra. Moab1 Arches, Dead Horse Point en/of Canyonlands, Moab2 misschien een idee om vanaf Moab naar Monument Valley te rijden (nog wat meepikken onderweg als Natural Bridges) overnachten en de volgende dag ergens richting Denver te rijden (helemaal tot Denver is wel erg ver)?
Ja dat ziet er idd goed te doen uit. Volgens Streets&Trips doen we er 7.39 uur over incl. een uur stoppen onderweg.
En wat ik toch nergens kan vinden.. die foto van de overdekte koets.. waar is het?

Grand Teton - Moab gaan we wel met overnachting doen. Bij Dutch John en dan de volgende dag via Dinosaur naar Moab.
We hebben nu een dagje extra. Moab1 Arches, Dead Horse Point en/of Canyonlands, Moab2 misschien een idee om vanaf Moab naar Monument Valley te rijden (nog wat meepikken onderweg als Natural Bridges) overnachten en de volgende dag ergens richting Denver te rijden (helemaal tot Denver is wel erg ver)?
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je bedoelt deze?Sing schreef:En wat ik toch nergens kan vinden.. die foto van de overdekte koets.. waar is het?

Die is gemaakt bij Scotts Bluff NM, NE.
Ja, helemaal goed, dankje! En weer een NP op de lijst 

Re: Reis Sing: Rondje Denver
De planning so far;
Maandag 16-aug: NL-Denver (Days Inn Denver Business)
Dinsdag 17-aug: Denver-Estes Park: Nederland - RMNP (Swiftcurrent Lodge)
Woensdag 18-aug: Estes Park: Rocky Mountains (Swiftcurrent Lodge)
Donderdag 19-aug: Estes Park-Custer: Scotts Bluff NM-Carhenge (The Roost Resort)
Vrijdag 20-aug: Custer: Badlands (The Roost Resort)
Zaterdag 21-aug: Custer-Tussenstop: Crazy Horse-Mount Rushmore-Bear Country-Devils Tower
Zondag 22-aug: Tussenstop-Cody: Rodeo
Maandag 23-aug: Cody-Yellowstone: Via Beartooth (Canyon Lodge & Cabins Frontier 2 double)
Dinsdag 24-aug: Yellowstone: Yellowstone bovenste (Canyon Lodge & Cabins Frontier 2 double)
Woensdag 25-aug: Yellowstone: Yellowstone onderste (Canyon Lodge & Cabins Frontier 2 double)
Donderdag 26-aug: Yellowstone-Jackson: Grand Teton (Ranch Inn Motel)
Vrijdag 27-aug: Jackson-Dutch John: Flaming Gorge (Red Canyon Lodge)
Zaterdag 28-aug: Dutch John-Moab: Dinosaur, Dead horse point (Red Stone Inn Moab)
Zondag 29-aug: Moab: Arches, Canyonlands (Red Stone Inn Moab)
Maandag 30-aug: Moab-Monument Valley: Natural Bridges (The view hotel)
Dinsdag 31-aug: Monument Valley-Tussenstop
Woensdag 1-sep: Tussenstop-Denver (Days Inn Denver Business)
Donderdag 2-sep: Denver-NL
21-08: nog een leuke overnachting tussen Custer en Cody?
28-08: wel dinosaur doen of doorrijden naar Moab en daar bekijken?
30-08: op de een of andere manier willen we toch heeeel graag monument valley zien, wellicht kan het zo
31-08: is er nog een mooie tussenstop tussen MV en Denver? Beetje jammer als dat een 'gewone' stop is, zal wel genoeg te zien zijn onderweg!
Maandag 16-aug: NL-Denver (Days Inn Denver Business)
Dinsdag 17-aug: Denver-Estes Park: Nederland - RMNP (Swiftcurrent Lodge)
Woensdag 18-aug: Estes Park: Rocky Mountains (Swiftcurrent Lodge)
Donderdag 19-aug: Estes Park-Custer: Scotts Bluff NM-Carhenge (The Roost Resort)
Vrijdag 20-aug: Custer: Badlands (The Roost Resort)
Zaterdag 21-aug: Custer-Tussenstop: Crazy Horse-Mount Rushmore-Bear Country-Devils Tower
Zondag 22-aug: Tussenstop-Cody: Rodeo
Maandag 23-aug: Cody-Yellowstone: Via Beartooth (Canyon Lodge & Cabins Frontier 2 double)
Dinsdag 24-aug: Yellowstone: Yellowstone bovenste (Canyon Lodge & Cabins Frontier 2 double)
Woensdag 25-aug: Yellowstone: Yellowstone onderste (Canyon Lodge & Cabins Frontier 2 double)
Donderdag 26-aug: Yellowstone-Jackson: Grand Teton (Ranch Inn Motel)
Vrijdag 27-aug: Jackson-Dutch John: Flaming Gorge (Red Canyon Lodge)
Zaterdag 28-aug: Dutch John-Moab: Dinosaur, Dead horse point (Red Stone Inn Moab)
Zondag 29-aug: Moab: Arches, Canyonlands (Red Stone Inn Moab)
Maandag 30-aug: Moab-Monument Valley: Natural Bridges (The view hotel)
Dinsdag 31-aug: Monument Valley-Tussenstop
Woensdag 1-sep: Tussenstop-Denver (Days Inn Denver Business)
Donderdag 2-sep: Denver-NL
28-08: wel dinosaur doen of doorrijden naar Moab en daar bekijken?
30-08: op de een of andere manier willen we toch heeeel graag monument valley zien, wellicht kan het zo
31-08: is er nog een mooie tussenstop tussen MV en Denver? Beetje jammer als dat een 'gewone' stop is, zal wel genoeg te zien zijn onderweg!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ziet er op zich niet gek uit zo. Wij zijn van Jackson via Vernal naar MOAB gereden (op advies van Roland, prima tip!) en we zijn bij Dinosaur nog gestopt maar het leek ons niet echt de moeite. Ik meen dat een rondje ook wel een paar uur kost (65km dacht ik) en dat heb je eigenlijk niet op die route in twee dagen. Daarnaast is de route prachtig als je MOAB nadert dus imho kun je beter daar wat tijd besteden. Wel een aanrader om te rijden
Monument Valley en de View zijn de moeite, zeker doen!!

Monument Valley en de View zijn de moeite, zeker doen!!
Dan slaan we Dinosaur over, denk ik dat het mooier is om bij Moab te besteden. Dankje!
Iemand anders nog?
Werk heeft zo goed als akkoord gegeven, dus hopelijk met kerst boeken!!
Iemand anders nog?
Werk heeft zo goed als akkoord gegeven, dus hopelijk met kerst boeken!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 33 Reacties
- 6536 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa