Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis marpat5957: NW naar ZW Amerika via Canada 2011

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Reis marpat5957: NW naar ZW Amerika via Canada 2011

Bericht door vana »

RoyBergen schreef:het is hoe dan ook een van noord amerika's mooiste wegen, ik durf bijna te zeggen ,mooier dan highway 1 .
veel reisplezier...
Dat kun je wel zeggen, wij vonden hem tien keer mooier dan Highway 1 !!!!

Marjon
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

vana schreef:Yoho hebben wij bewust overgeslagen, we hadden al zoveel moois gezien en wilden geen "overkill" aan parken. Dat hebben we al eens meegemaakt en vinden we zonde van zo'n mooie reis.
Het grappige is dat wij Yoho (en dan vooral De omgeving bij Lake O'Hara) juist het toppunt van onze trip vonden.
Vele malen mooier dan Banff NP. Wij hebben juist om die reden uiteindelijk besloten om Wells Gray over te slaan nadat we Glacier NP (USA), Waterton Lakes, Banff, Yoho en Jasper hadden gedaan.
Laatst gewijzigd door GinoW op 16 nov 2009, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
marpat5957
Amerikafan

Bericht door marpat5957 »

Meningen verschillen hé :)
Wat zal het moeilijk worden om te kiezen wat we zullen doen en wat we moeten laten vallen.
Als we toch in Clearwater overnachten is het misschien wel de moeite om toch even in Wells Gray park langs te gaan, al is het maar een paar uur en dan door te rijden naar Jasper waar ik plan om een tweetal nachten te verblijven.
Ook in Yoho National park ( Field ) dacht ik een nacht te verblijven om dan nadien door te rijden naar Canmore.
Ik ben meer voorstander van in het begin vanuit Seattle vrij veel te rijden ( met de nodige overnachtingsplaatsen onderweg natuurlijk ) en het dan in de omgeving Wells Gray, Jasper, Yoho, Banff rustiger aan te doen zodat we hier en daar toch een mooie wandeling kunnen doen.
Ik zeg het nogmaals , dit zijn eerste ideen hoor, maar de reis moet tegen volgend jaar rond Mei -Juni volledig vaststaan omdat we zoals reeds gezegd op bepaalde plaatsen zeer lang op voorhand ( o.a. yellowstone waar ik absoluut wil overnachten aan Old Faithfull ) moeten reserveren ( minimum een jaar op voorhand )

Patrick
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Ik ben er van overtuigd dat het een prachtige reis wordt, welke keuzes je ook maakt :)
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Ik lees dit topic met grote belangstelling! Na onze tegenvallende trip door Canada in 2006, zijn we van plan om in 2011 toch een keer terug te gaan. De eerste keer was te veel, te snel en te haastig. Met twee hangjongeren die na drie weken alles al zat waren én nog drie weken voor de boeg hadden.

We willen eigenlijk al een aantal jaren met een truck en fifthwheeler op pad, maar die kan je in Amerika bijna nergens huren (of je betaalt je scheel). Ik heb twee Canadese verhuurders gevonden die wel intereressant zijn. Het zal dan een reis worden waarbij we toch regelmatig een aantal dagen op een plek staan en vanaf daar met de auto erop uit trekken. Ik denk dan aan Vancouver Island, maar ook weer aan de omgeving van Banff en Jasper.

We kunnen er een oneway trip van maken tussen Calgary en Vancouver of een 'rondje Vancouver".
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

marpat5957 schreef:Meningen verschillen hé :)
Wat zal het moeilijk worden om te kiezen wat we zullen doen en wat we moeten laten vallen.
Volgens mij kun je in Canada geen verkeerde keuzes maken, het is overal prachtig!
En als je iets moet overslaan, ga je gewoon nog een keer terug, dat gaan wij ook zeker doen :D

Marjon
marpat5957
Amerikafan

Hallo allemaal,
De geplande reis is nog lang natuurlijk ( 2011 ) maar ik heb me vandaag toch al even verdiept in het maken van een voorlopige route.
We hebben natuurlijk nog tijd zat om aanpassingen door te voeren aan de hand van jullie opmerkingen en ervaringen.
Voor sommigen zal deze route veel te lang lijken maar wij hebben absoluut geen bang om af en toe eens een flinke rit te maken wat trouwens zeer goed meevalt in Amerika en naar ik heb gehoord ook in Canada.
De juiste periode, daar zijn we ook nog niet uit. Ofwel Juni ofwel vertrekken eind Augustus tot ongeveer de 24é september.
Onze persoonlijke voorkeur gaat meer uit naar de periode september.
Hier is ie dan onze eerst planning :?:
Dag 1 : Vlucht Brussel - Seattle ( afhalen huurwagen )
Dag 2 : Seattle - Anacortes ( +/- 80 mijl )
Dag 3 : Whale Watching in Friday Harbor ( Boot te nemen van Anacortes naar Friday Harbor )
Dag 4 : Anacortes - Whistler ( +/- 168 mijl )
( Een andere mogelijkheid is van Seattle doorrijden naar Vancouver en daar in de omgeving een Whale watching tour maken en
daarna doorrijden naar Whistler )
Dag 5 : Omgeving Whistler ( met wandeling )
Dag 6 : Whistler - Clearwater ( +/- 423 Km )
Dag 7 : Clearwater - Jasper ( +/- 319 Km )
Dag 8 : Omgeving Jasper ( met wandeling )
Dag 9 : Jasper - Field ( Yoho national park ) via Ice Fields parkway ( +/- 256 Km )
Dag 10 : Field - Canmore ( +/- 105 Km )
Dag 11 : Omgeving Canmore ( met wandeling )
( Een andere mogelijkheid is twee nachten in Field blijven en van daaruit de omgeving Yoho en Lake Louise verkennen en dan maar één
overnachting in Canmore )
Dag 12 : Canmore - Glacier National Park ( USA ) +/- 480 Km
Dag 13 : Omgeving Glacier NP ( met wandeling )
Dag 14 : Glacier NP - Bozeman ( +/- 356 mijl )
Dag 15 : Bozeman - Yellowstone Old Faihtfull ( +/- 137 mijl )
Dag 16 : Yellowstone ( vooral geysers bekijken die we vorige keer gemist hebben )
Dag 17 : Yellowstone - Jackson of Alpine ( +/- 150 mijl )
Dag 18 : Jackson of Alpine - Flaming Gorge " Red Canyon Lodge " ( +/- 250 mijl )
Dag 19 : Omgeving Flaming Gorge
Dag 20 : Flaming Gorge " Red Canyon Lodge " - Moab " Mayors House B&B " ( +/- 270 mijl )
Dag 21 : Moab - Escalante ( +/- 220 mijl )
Dag 22 : Omgeving Escalante
Dag 23 : Escalante - Rockville via Bryce NP ( +/- 135 mijl )
Dag 24 : Rockville - Las Vegas ( +/- 160 mijl )
Dag 25 : Las Vegas
Dag 26 : Terugvlucht Las Vegas - Brussel
Het einde ( na Flaming Gorge ) moet ik nog eens goed bekijken. Is het wel nodig bvb om nog langs Moab te rijden ?
Maar we wilden daar graag nog eens de Fiery Furnace wandeling ( alleen ) doen .
Rechtstreeks van Flaming Gorge naar Escalante lijkt ons wat TE ver ineens.
Escalante willen we graag twee nachten om de tijd daar te hebben om nu eindelijk Peekaboo en Spooky slotcanyons te doen .
Bryce willen we gewoon nog even langs gaan want dat hebben we al aangedaan maar is toch zo mooi .
Waarom Rockville ? Omdat we daar een hele toffe B&B kennen met super vriendelijke mensen, en dan kunnen we nog heel even in Zion voor een kleinere wandeling ( hebben Zion al twee maal bezocht )
Met Las Vegas willen we graag eindigen en een show trachten mee te pikken.
Laat maar horen jullie reacties
Alvast bedankt op voorhand

Patrick
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik vind het een schitterende rustige route. Misschien alleen nog een extra dagje Moab?

Marjon
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Yoho en Field zijn de pareltjes van de Canadese Rocky Mountains! Het mooiste wat de Rockies te bieden hebben. Zeker 2 dagen doen. Wij zaten vorig jaar een week in Yoho, waarvan 4 dagen in Field. Mooi, mooi, mooi. Prachtig centraal voor de twee zijwegen (naar Emerald Lake en de Takakkaw Falls), voor een dagwandeling bij Lake O'Hara (zonder twijfel het allermooiste wat de Rockies te bieden hebben), Lake Louise, Moraine Lake, Bow Lake, Peyto Lake en het gehele zuidelijk deel tot aan Banff.

Canmore is heel geschikt om te wandelen in Kananaskis Country of rond Banff. Zie onze site waar wij verbleven en de vele wandelmogelijkheden. In Glacier NP (USA) kun je ook fantastisch wandelen, toppers zijn daar Grinnell Glacier, Iceberg Lake en bovenop bij Logan Pass.

Als je vragen hebt over wandelmogelijkheden, de mooiste plekjes van de Rockies of hoe om te gaan met wandelen door berengebied...hoor het graag.
Tips voor wandeling bij Whistler: de Joffre Lakes of anders Flute Summit.
Tips voor Jasper: Cavell Meadows of de Bald Hills
Tips voor Banff: Citadel Pass, Eiffel Lake, Helen Lake, Paradise Valley: allemaal toppers.

http://home.kpn.nl/marqu042/index.html

Groet,
Ferry
GinoW
Amerikakenner

Bericht door GinoW »

Cavell Meadows en de weg naar Mount Edith Cavell was helaas dicht toen wij er waren eind september.
Ze waren de weg aan het repareren. Maar die zal dan vast al wel weer open zijn.
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik hoop het wel, wij vonden Mount Edith Cavell en de wandeling naar de Angel Glacier één van de hoogtepunten van onze reis.

http://albums.pixagogo.com/7891444114 (zie onderaan)

Marjon
FerryM
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Als je één parkeerplaats voor het einde van de weg even stopt, en je loopt 2 minuten naar beneden, kom je bij Cavell Lake. Zie de foto met deze link:
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada2008/ ... i_2008.htm

Het mooiste zicht op de gletsjer heb je als je naar boven loopt: naar de Cavell Meadows. Een korte wandeling van 8.5 km, wel even een pittige stijging.
Zie deze link: http://home.kpn.nl/marqu042/Canada%2020 ... i_2005.htm

Groet,
Ferry
marpat5957
Amerikafan

Bedankt voor de tips. Hoe meer hoe liever.
Ferry die tips voor de wandelingen zullen we zeker gebruiken alhoewel wij wel niet zo lang op bepaalde plaatsen gaan blijven en daardoor
niet zulke lange wandelingen zullen kunnen doen. Alle tips zijn welkom om de mooiste plaatsen te kunnen ontdekken.
We zullen allles goed moeten bijhouden want het is pas voor 2011.
Om een overnachtingsplaats in Field te vinden zullen we zeker lang op voorhand moeten reserveren denk ik want daar is niet zo veel mogelijkheid.

Patrick
FerryM
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Patrick,

Zo'n beetje alle woningen in Field zijn omgebouwd tot B&B. Vele staan op internet; wij hadden daar een prima overnachtingsplaats halverwege juli (zie onze site) en geboekt ergens rond de Kerst, dus zo'n 7 maanden van tevoren. Er zijn ook 2 restaurants, waarvan het Truffle Pigs Café echt goed is. Aan de rand van Field, aan Highway 1, ligt ook het Visitor Centre van Yoho; hier kun je eventueel proberen om een dag bij Lake O'Hara te wandelen, dat is DE wandellocatie van de Canadese Rockies, waar je echt moeite moet doen om er te komen (onbereikbaar per auto, alleen per bus toegankelijk).

Groet,
Ferry
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer