Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

oproep!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Laurens
Amerika-ontdekker

oproep!

Bericht door Laurens »

Wij zijn 2 jongens van 16 en 17 jaar(tegen de tijd 17 en 17) en wij willen op onze stage in het voorjaar erg graag naar new york. Hiervoor moeten wij echter nog een stageplaats en/of verblijfplaats regelen. Daarom vragen wij alle mensen die kennissen/familie zelf in new york wonen, om ons te helpen. Wij hebben namelijk voor een week onderdak nodig(eventueel tegen een vergoeding.) Wij zijn ook dringend op zoek naar een stageplek. Wij willen overal werken en hoeven hier niet voor betaald te worden. Weet iemand misschien grote/kleine bedrijven in New York waar we dit kunnen doen of werkt u misschien zelf bij een bedrijf? Wij spreken beide perfect engels. Dit is een project voor onze school, wij doen namelijk tvwo. dat houdt in dan we de helft v/d lessen in het engels hebben en de, in het klaslokaal geleerde stof, nu in praktijk moeten brengen. We hebben al ervaring om in een land te zijn met alleen engelssprekenden.( Al eens in engeland geweest op een uitwisseling met engelse leerlingen.) Wij zijn goedgemanierd en zullen vaak in de stad zijn, dus de overlast is minimaal. Wij verwachten alleen een slaapplaats van het gastgezin en verder hoeven ze niets extra te doen. Wij zullen ons houden aan de regels die gelden in het huis( bijv. om negen uur savonds terug.) Het is natuurlijk best eng/vreemd om vreemden voor een week in huis te nemen, dus kennismaking via mail of chat vinden wij alleen maar leuk. Kent u dus mensen die ons een slaapplek kunnen aanbieden voor een week in de lente (in april/mei), reageer dan of mail mij op laurens_erich@hotmail.com

Alvast erg bedankt!

Laurens Erich

P.S. Alletwee geen strafblad of in aanraking geweest met politie.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hoe schattig! 'k Zou jullie zo in huis nemen, maar 't probleem is dat wij in het voorjaar nog in België zullen wonen..
Veel succes!
en helpt de school jullie niet bij jullie zoektocht?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marceljesse
Amerikakenner

Bericht door Marceljesse »

Goed initiatief!

Kijk wel even hoe het zit met visa. ALs je werkt heb je een visum nodig, ook als je het als stage ziet volgens mij!
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Wellicht is het nuttig te vermelden welke studierichting jullie doen? Dat zie ik nl. niet staan. Wel zo handig dat iemand weet wat voor stageplek jullie nodig hebben...
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Laurens
Amerika-ontdekker

Bericht door Laurens »

Wij zitten nog op de middelbare school en doen tvwo(engels vwo).
Onze stageplek hoeft er alleen aan te voldoen dat we ergens kunnen werken. hoeft maar 30 minutenb per dag mag ook 7 uur per dag. het is belangrijkste is alleen dat we engels spreken op het werk. verder zou het voor ons handig zijn als het enigzins makkelijk te breieken is met openbaar vervoer. wij hoeven geen vergoeding te hebben voor het werk dat wij doen en passen ons erg snel aan.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Laurens,

- regelt de school vanalles met het bedrijf voor het visum?
- jullie betalen zelf voor het transport?
- zoek je iets in New York of specifiek in New York City?
- sta je eventueel ook open voor andere staten? (misschien zijn er hier mensen op de lijst die het wel eens willen vragen op het bedrijf waar ze zelf werken, maar ze wonen niet in NY?)
- hebben jullie bepaalde interesses of hobby's (die eventueel nuttig kunnen zijn op het werk?)
- ...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Inderdaad, ik vind het ook nogal onduidelijk.

Bedrijven willen geld verdienen, dus je kunt alleen bij ze werken als je ze geld kan opleveren. Men doet niet aan liefdadigheid om jullie aan je diploma te helpen...

Dus wat is jullie toegevoegde waarde van jullie? Wat kunnen jullie? Waarom zou een bedrijf jullie in dienst nemen?
hoeft maar 30 minutenb per dag
30 min per dag, voor één week? Dat is een 2,5 urige werkweek? Dat noem ik geen stage, dat noem ik vakantie. Wat voor school laat zijn leerlingen 2,5 uur stage lopen aan de andere kant van de oceaan? Ik vind het wat vreemd klinken allemaal...

Sowieso heeft een VWO geen stages... Dat is nl. geen beroepsopleiding, dus je kunt nog niks...
Mack
MW Drawings

ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Als ik het goed lees is dit maar voor 1 week? Als het voor school is welke eisen stelt de school aan een stage plek?
Welke interesses hebben jullie voor werk?

Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Laurens
Amerika-ontdekker

Bericht door Laurens »

oke,
ik snap dat ik neit helemaal duidelijk ben geweest. hiervoor mijn excuses en ik zal het helder proberen uit te leggen. de eisen die school aan de stageplek stelt zijn erg gelimiteerd. Het moet een bedrijf zijn waar engels wordt gesproken. voor de rest moet het een bedrijf zijn waar je tog enige vorm van omgang met mensen hebt(goede oefening voor het engels.) die 30 minuten waar ik het over had was natuurlijk erg extreem genomen. ik bedoelde alleen te zeggen dat als een bedrijf geen tijd heeft om ons voor een week de hele dag bezig te houden, dit ook verandert akn worden in 4 of 5 urige werkdag. Voor de rest sta ik ook open voor andere plekken in amerika. Wij betalen zelf alles, dus de logeerfamilie hoeft helemaal niets voor ons te betalen.(wij willen zelfs wel betalen voor onderdak. denk aan 250 dollar ofzo.) aan de logeerfamilie worden geen eisen gesteld watbetreft de taal die er gesproken wordt. Wij spreken beide perfect engels. De stage is voor een week, maar als we het leuk willen kunnen we hier nog een week aanvast plakken. Ik hoop dat ik zo duidelijk heb omschreven waar alles aan moet voldoen.

Laurens Erich
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Laurens schreef:Voor de rest sta ik ook open voor andere plekken in amerika.
Laurens Erich
Laurens, misschien volgende week eens de telefoon pakken, en bellen naar de persooldienst van een aantal grote Amerikaanse bedrijven die in Nederland een vestiging hebben.
Prijs jezelf aan: zeg wat je kan, wat je interesses zijn (tenminste als die zich niet beperkten tot 'leuke meiden versieren', maar relevant zijn voor een bedrijf), en misschien heb je dan daar wel al beet?
Elke
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Probeer het ook eens bij organisaties die jongeren in het buitenland aan het werk helpen (kom ik weer aan met m'n http://www.ccusa.com); wellicht dat zij ook wel iets weten?
Mack
MW Drawings

ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik weet het niet, maar het lijkt me moeilijk om voor 1 week een stage plek te regelen. Heeft er iemand op school ervaring met stages in het buitenland?
Als een echte stage niet lukt, is een week vrijwilligerswerk doen misschien een optie, daar zijn hier mogelijkheden genoeg voor, en kan ook heel leerzaam zijn.
Annemiek
Laurens
Amerika-ontdekker

Bericht door Laurens »

vrijwiliggerswerk is ook goed.
Het gaat gewoon het in contact zijn met mensen die alleen engels spreken.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik zou jullie best willen helpen, maar heb toch nog wat vragen; het is een project voor school, en als ik het goed begrijp wil de school dat je zelf een stage regelt bij op een Engelstalige plek, zonder enige controle waar je terecht komt, en een week bij vreemden in huis gaat. Het zal allemaal wel loslopen, maar toch is dat een griezelig idee.
Op welke school zitten jullie?
Annemiek
Laurens
Amerika-ontdekker

Bericht door Laurens »

De school wilt binnekort graag weten welke stage we van plan zijn te doen. Bij welke mensen je in huis gaat en het bedrijf van je stage. De stage wordt gecontroleerd en bij wie je in huis gaat geloof ik ook. Het is inderdaad een beetje een griezelig idee, maar dat is denk ik meer voor de mensen die ons eventueel in huis zouden nemen dan voor ons. Wij kunnen ons uitstekend gedragen en zullen uiteraard ons houden aan de regels in het huis. Als we bij een hele vervelende familie terecht komen kunnen we altijd nog een hotel/youthhostel ergens nemen. dit is nog nooit gebeurt, vooral omdat er eerst contact is met de familie via mail en wij ons erg goed kunnen aanpassen en voor onszelf kunnen zorgen.

Mijn school heet het AnnavanRijn College, locatie Albatros te Nieuwegein.
(site: http://www.annavanrijn.nl )

Ik hoop uw vragen hiermee goed hebben te beantwoord, Laurens
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer