"The guest of honor at a Swine Flu Party is someone who’s got swine flu. The point is for other guests to catch the virus in the hopes that they’ll have a mild illness and gain immunity so that they won’t get sick if the H1N1 virus worsens."

:dunno:
Ik heb dat al eerder gehoord. Idioten. Ik zag laatst een advertentie op Craigslist (zoiets als Marktplaats) van een moeder die iemand zocht met waterpokken zodat ze haar kind eraan kon blootstellen, net zo gek.Ik las net dat er nu "Swine Flu Parties" worden gehouden:
"The guest of honor at a Swine Flu Party is someone who’s got swine flu. The point is for other guests to catch the virus in the hopes that they’ll have a mild illness and gain immunity so that they won’t get sick if the H1N1 virus worsens."
Er zullen weinig mensen in bejaardenhuizen zijn met insulinepompen, maar je bedoelt misschien zo'n ziekenhuispomp? Maar dan nog: de flesjes die ik voor mijn pomp kan gebruiken (ik gebruik daar ook penfills voor) zijn 10 ml. En dan is weer het rare: in pompen gaat alleen ultrakortwerkende insuline en die is helder en kleurloos.Jostravels schreef:Nee, dat bedoel ik ook. De mexicaanse griep flacons zijn 'potjes' met 5 ml, insuline wordt tegenwoordig bijna altijd met een pen toegediend. Volgens mij zijn er alleen nog flacons voor het gebruik in pompen. Misschien is het daarmee misgegaan...
Sorry, maar hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als je een keer H1N1 hebt gehad kan je hem volgens mij niet nog een keer krijgen hoor. Wel een andere griep, maar tegen H1N1 heb je dan voldoende antistoffen opgebouwd. Werkt met de normale griep ook zo. Het gemene van de normale seizoensgriep is echter dat hij elk jaar net iets verandert, daardoor kan je het dus wel elk jaar weer krijgen, maar dat is dus elk jaar een net wat andere griep. Zo lang H1N1 niet muteert kan je hem dus maar 1 keer krijgen.Eleomora schreef: De griep is juist anders, dit is een ziekte die je meerdere malen kunt krijgen en waar je ernstig ziek van kunt zijn (hoeft niet).
Je kunt er wel een betere weerstand voor krijgen, maar dat sluit niet uit dat je het nooit kunt krijgen, ook al ben je inge-ent. Je krijgt het alleen minder snel en vaak zijn de symptonen minder heftig.
het vaccin voor de mexicaanse griep is een combinatie van bestaande vaccins, die al jaren worden gebruikt. Dus heel veel kwaad kan het niet, tenzij ze idd een verkeerd potje pakken.
Inderdaad gek om dat via een soort van Marktplaats te doen.ANY schreef:Ik zag laatst een advertentie op Craigslist (zoiets als Marktplaats) van een moeder die iemand zocht met waterpokken zodat ze haar kind eraan kon blootstellen, net zo gek.
Is dat het zelfde poeder wat je in een feestwinkel koopt?Van de waterpokken kan ik het zeker begrijpen, want als kind heb je er vrij weinig last van (alleen die jeuk en je ziet er niet uit), de meeste kinderne gebruiken geen medicatie, hooguit wat jeukpoeder.