Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Vana: Arizona, New Mexico, Colorado en Utah
Re: Reis Vana: Arizona, New Mexico, Colorado, Utah.
Marjon,
Een hele mooie route
Ikzelf heb ook een lange route gedaan door Arizona en New Mexico.
Dag 5 is wel een pittige reis helemaal als je ook door White Sands gaat, is wel te doen maar hou rekening met 8 uur reistijd zonder stops.
Als je in Las Cruces bent, bezoek eens het plaatje Mesilla.
Billy The kid is hier veroordeeld en een leuk stadje waar je ook prima kan eten.
Onderweg naar alburqueque wellicht stoppen bij Truth or Consequences
Gr.
Ferran
Een hele mooie route
Ikzelf heb ook een lange route gedaan door Arizona en New Mexico.
Dag 5 is wel een pittige reis helemaal als je ook door White Sands gaat, is wel te doen maar hou rekening met 8 uur reistijd zonder stops.
Als je in Las Cruces bent, bezoek eens het plaatje Mesilla.
Billy The kid is hier veroordeeld en een leuk stadje waar je ook prima kan eten.
Gr.
Ferran
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Little Wild Horse Canyon had ik wel bekeken maar ik had uit een reisverslag begrepen dat er allemaal grote rotsen voor lagen en het nogal een klauterpartij is. ik weet dus niet of we dat wel leuk gaan vinden?Karinita schreef:Een mooie route Marjon! Fijn dat het gelukt is met de tickets. Een heel redelijke prijs toch voor het hoogseizoen.
Gaan jullie ook nog naar Little Wild Horse Canyon als jullie bij Goblin Valley SP zijn?
Het eerste deel van jullie route hebben wij in 2008 gedaan. Misschien heb je nog iets aan ons verslag.
In Sedona kan ik je het hotel de Sky Ranch Lodge aanraden. Daar hebben we afgelopen zomer overnacht.
Veel plezier met plannen![]()
Jullie reisverslag heb ik natuurlijk al gelezen en ik heb er ook al tips uitgehaald.
De Sky Ranch Lodge ziet er erg leuk uit. Ik bewaar de link.
Ik weet alleen niet of hij tegen die tijd nog vrij is want we reserveren niet van tevoren (hoogstens een paar dagen voor we er aankomen)
Hoe kom je aan deze tijd? Streets &Trips geeft voor Las Cruces- Alamogordo- Albuquerque (inclusief de Dunes drive in White Sands) een zuivere reistijd van 5 uur 23.Ferran schreef:
Toevallig heb ik net iets over mesilla gelezen, lijkt me de moeite waard.Ferran schreef:Als je in Las Cruces bent, bezoek eens het plaatje Mesilla.
Wat is er te zien in Truth or Consequences?
Marjon
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Weinig, onderstaande schreef ik in ons verslag van 2005 teon we dit plaatsje ook in onze route hadden zitten.Wat is er te zien in Truth or Consequences?
"De plaats T o C heeft sinds zijn ontstaan 4 verschillende namen gehad, in 1581 veroverd door de Spanjaard Capitan Francisco Sanchez Chamuscado werd het Province of San Felipe genoemd naar de toenmalige Spaanse koning, midden 1800 werd het Palomas Hot Springs, begin 1900 was het Hot Springs en in 1950 werd het bij stemming van de bevolking dus Truth or Consequences naar een toen der tijd populaire radio show."
http://www.robenannie.nl/reisverslag2005.html dag 15
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Marjon,
Wordt weer een leuke reis zo te zien, had nog niet gereageerd zag ik.
Doorrijden naar Alamogordo i.p.v. Las Cruces is een stuk verder maar zou ik persoonlijk toch graag in de reis opnemen. Zelfs als ik voor de derde keer naar White Sands NM zou gaan, zou ik 'm inpassen in mijn reisschema.
Roland
Wordt weer een leuke reis zo te zien, had nog niet gereageerd zag ik.

Je mist op deze manier wel de avondtour in White Sands. Of heb je die al eerder gedaan? Het is nl. een prachtige wandeling 's avonds met de ranger. Ik heb 'm nu 2x gedaan (beide keren ander gebied) en vond het echt een leuke wandeling.vana schreef:4 = Bisbee - Las Cruces (via Chiricahua NM )
5 = Las Cruces - Albuquerque (White Sands)
Doorrijden naar Alamogordo i.p.v. Las Cruces is een stuk verder maar zou ik persoonlijk toch graag in de reis opnemen. Zelfs als ik voor de derde keer naar White Sands NM zou gaan, zou ik 'm inpassen in mijn reisschema.
Roland
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien gaan we als het een beetje meezit op dag 4 al naar White Sands, doen de Sunset Stroll Nature Walk en rijden dan door naar Alamagordo.
Maar als we daar die dag geen zin meer in hebben doen we gewoon op dag 5 de Dunes drive. Lijkt me ook mooi toch?
Marjon
Maar als we daar die dag geen zin meer in hebben doen we gewoon op dag 5 de Dunes drive. Lijkt me ook mooi toch?
Marjon
Gebaseerd op mijn eigen reistijd tijdens mijn reis van afgelopen oktober
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Dat valt reuze mee Marjon; wij kwamen daar toevallig op de plek waar je even naar boven moet klimmen (in het begin) een gezin tegen incl oma van rond de 78. Als je naar Goblin gaat moet je toch echt even deze Canyon in, is leuker dan Goblin zelf. Je hoeft niet de hele hike achterlangs te doen via Bell Canyon, die is nl een stuk saaier.vana schreef:Little Wild Horse Canyon had ik wel bekeken maar ik had uit een reisverslag begrepen dat er allemaal grote rotsen voor lagen en het nogal een klauterpartij is. ik weet dus niet of we dat wel leuk gaan vinden?
http://www.americansouthwest.net/slot_c ... index.html
Als je bijv Antilope hebt gezien is dit natuurlijk minder speciaal, maar de hike is gewoon leuk om te doen!
Gr, Gerben
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij willen graag de Shäfertrail gaan rijden, maar ik begrijp niet helemaal hoe die eruitziet.
Waar liggen het beginpunt en het eindpunt van de trail precies? Hoe lang doe je er ongeveer over? Wat kunnen we allemaal bekijken onderweg?
Ook heb ik gelezen over de Corona Arch, waar ligt die precies? Kan ik dat combineren met de Shäfertrail of ligt dat heel ergens anders?
Waar kan ik een duidelijk routekaartje vinden voor de Shäfertrail met alle bezienswaardigheden onderweg?
Marjon
Waar liggen het beginpunt en het eindpunt van de trail precies? Hoe lang doe je er ongeveer over? Wat kunnen we allemaal bekijken onderweg?
Ook heb ik gelezen over de Corona Arch, waar ligt die precies? Kan ik dat combineren met de Shäfertrail of ligt dat heel ergens anders?
Waar kan ik een duidelijk routekaartje vinden voor de Shäfertrail met alle bezienswaardigheden onderweg?
Marjon
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Marjon, de Shäfertrail IS een grote bezienswaardigheid. Je hebt continue prachtige uitzichten.
Je krijgt bij verhuurder een prima kaart mee, waarop ook de mooie punten duidelijk staan aangegeven.
Bij de driesprong kan je de White Rim Road op en die zou ik zeker nemen tot Musselman Arch, daarna gewoon weer terug naar de driesprong.
Zie dit topic voor een uitgebreide beschrijving: Shäfer Trail.
Je krijgt bij verhuurder een prima kaart mee, waarop ook de mooie punten duidelijk staan aangegeven.
Bij de driesprong kan je de White Rim Road op en die zou ik zeker nemen tot Musselman Arch, daarna gewoon weer terug naar de driesprong.
Zie dit topic voor een uitgebreide beschrijving: Shäfer Trail.
Marjon de trail begint/eindigt boven aan de weg in Canyonsland vlakbij het visitorcenter. Je kunt het spectaculaire bochten werk vanaf de overlook zien. En ik kan je verzekeren het is een en al bezienswaardigheid, al moet je wel stoppen als je dat durft voor de foto's, in de jeep zijn ze allemaal bewogen
. De weg gaat verder in de White rim road ( die witte randjes die je vanaf boven ziet liggen in Canyonsland bij de overlook zie je dan dichterbij, vandaar de naam ?) en je kunt dan naar Musselman arch, leuk voor durfals om over te lopen, er staat zowaar daar ergens ook een wc. Verder gaat hij via shafercanyon richting Potash. Je komt onder Dead Horse state park en veel dichter bij de rivier langs. Ook het punt waar in de film Thelma en Louise de rivier in reden/danwel er boven zweefden passeer je. Michelly heeft daar geloof ik een mooie foto van. Verderop de zoutwinning en dan langs de Colorado terug naar Moab met onderweg ook nog petroglyfen. Nog meer? ja prachtige rotsformaties.
Wij hebben na het huren van de jeep een goede routebeschrijving meegekregen en zijn begonnen met de Geminibridgesroute. Die begint noordelijker voorbij ingang Arches. Geweldige vergezichten op Arches en de la Sal Mts. En daarna dus de Shafertrail naar beneden, dat werd ons geadviseerd door de verhuurder. Veel spectaculairder zei hij. Nou we hebben het geweten. Maar Peet, met hoogtevrees, wil nu veel meer van dit soort dingen!!
http://www.nps.gov/PWR/customcf/apps/ma ... nal%20Park

Wij hebben na het huren van de jeep een goede routebeschrijving meegekregen en zijn begonnen met de Geminibridgesroute. Die begint noordelijker voorbij ingang Arches. Geweldige vergezichten op Arches en de la Sal Mts. En daarna dus de Shafertrail naar beneden, dat werd ons geadviseerd door de verhuurder. Veel spectaculairder zei hij. Nou we hebben het geweten. Maar Peet, met hoogtevrees, wil nu veel meer van dit soort dingen!!
http://www.nps.gov/PWR/customcf/apps/ma ... nal%20Park
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
De hike naar Corona Arch begint langs de Potach Road dus kan je die goed combineren met de Shäfertrail, je komt langs een picknickarea met ramadas die aan de Colorado River ligt daar kan je parkeren en dan aan de andere kant van de weg staat een bord met een paar trails op de Corona Arch is er een van.
Dank Rob, ik had ook al zitten speuren, en zag het wel op een kaartje staan. Maar kennelijk waren we zo gefikseerd op de uitzichten en op het Thelma en Louise punt dat we het gewoon over het hoofd hebben gezien. Trouwens geloof niet dat ik na die 2 trails en onder de adrenaline ook nog een hike had volbracht.Goed idee voor dit jaar. 

Al overwogen om het Bandelier NM te bezoeken? Wij hebben dit bezocht op de dag dat we Santa Fe verlieten en bestemming Montrose hadden.
Wij vonden het een mooi park niet al te groot, dus goed te doen in een paar uur. Je kunt hier een wandeling doen met wat leuke beklimmingen. Zie hier ons verslag: http://www.diazmadrid.nl/rv_08/week02/dag19_07.htm
Wij vonden het een mooi park niet al te groot, dus goed te doen in een paar uur. Je kunt hier een wandeling doen met wat leuke beklimmingen. Zie hier ons verslag: http://www.diazmadrid.nl/rv_08/week02/dag19_07.htm
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bedankt voor alle informatie over de Shäfertrail, ik ga het allemaal eens goed bekijken. We krijgen er steeds meer zin in.
We zijn wel van plan om een jeep te huren om geen risico te lopen met lekke banden enz.
@Pyca. We hebben er wel over gedacht en ik had je verslag over het park ook al gelezen. Maar op de één of andere manier trekt het park ons niet zo. We gaan de volgende dag al naar Mesa Verde en dat zijn wat ons betreft voldoende Cliff Dwellings.
Marjon
We zijn wel van plan om een jeep te huren om geen risico te lopen met lekke banden enz.
@Pyca. We hebben er wel over gedacht en ik had je verslag over het park ook al gelezen. Maar op de één of andere manier trekt het park ons niet zo. We gaan de volgende dag al naar Mesa Verde en dat zijn wat ons betreft voldoende Cliff Dwellings.
Marjon
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bandelier heeft wel het voordeel dat je de dwellings kan bezoeken zonder rangertour waar je in Mesa Verde voor de meeste dwellings aan zo'n tour vastzit.
Mooi park en zoals Carin al aangaf kan je het met een paar uur doen war je in Mesa Verde een volle dag nodig hebt.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2007.html dag 4 en 5
Mooi park en zoals Carin al aangaf kan je het met een paar uur doen war je in Mesa Verde een volle dag nodig hebt.
Zie http://www.robenannie.nl/reisverslag2007.html dag 4 en 5
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar ik heb de indruk dat het maar een klein park met een paar cliff dwellings is en dat Mesa Verde veel mooier is. Zijn deze twee parken dan vergelijkbaar qua Cliff Dwellings? Ik zit niet echt te wachten op een begeleide tour, dus als dit park vergelijkbaar is met Mesa Verde zou het een optie zijn voor ons.
Marjon
Marjon
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bandelier is een stuk kleiner en ook de dwellings zijn lang niet zo groot als in Mesa Verde.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Okè, dan wordt het dus Mesa Verde, alletwee wordt ons teveel van het goede.
Marjon
Marjon
Qua dwellings weet ik het niet, maar ik vond Bandelier een veel leuker park dan Mesa Verde. Ik zal Mesa Verde niet snel aanbevelen, mijn man en ik vonden het een saai park en het minst mooie van alle parken die we hebben gezien. Maar dat blijft een persoonlijke mening, natuurlijk.
16x USA / 30 staten
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik heel eerlijk ben trekt Mesa verde me niet zo heel erg, o.a. door de drukte en het georganiseerde rondkijken.
Ik vind het veel leuker om zelf in een park rond te kijken. Maar Ger wil het graag zien.
Wat vond je er saai aan Liz?
Marjon
Ik vind het veel leuker om zelf in een park rond te kijken. Maar Ger wil het graag zien.
Wat vond je er saai aan Liz?
Marjon
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 3706 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr