Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Duiveltje16: Mag ik mij even voorstellen!!!!

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
kendor
Amerikakenner

Re: Duiveltje16: Mag ik mij even voorstellen!!!!

Bericht door kendor »

vana schreef:Het probleem is dat als je later voor een verloofden visum gaat, je dat visum wel kunt vergeten als ze erachter komen dat je destijds gelogen hebt op je Waiver formulier.
Dan kun je het wel vergeten dat je ooit in de VS komt te wonen.
Iemand hier adviseren om maar gewoon te liegen op dat forumulier lijkt me dus niet erg verstandig.

Marjon
Zoals inmiddels bekend ging het dus niet om dat strafblad ,maar om het feit dat er twijfel was aan terugkeer naar Nederland.
Ze had dus beter in eerste instantie kunnen afreizen als de "reguliere" toerist met nogmaals een return ticket etc etc ,dan meteen naar de ambassade te gaan voor een visum.
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Bericht door duiveltje16 »

Nee Kendor ik was er nog niet geweest,verleden jaar heb ik mijn plannen moeten afzeggen omdat mijn moeder ziek werd en toen niet voor de kids kon zorgen.De planning was om hem nu eindelijk
in real life te gaan ontmoeten maar helaas ook dat gaat dus niet door.

Duiveltje16
Laatst gewijzigd door duiveltje16 op 20 nov 2009, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Hoi Marjon

Precies je kan niet gaan liegen als je in de toekomst toch met die hele papierwinkel te maken krijgt. Heb trouwens al vaker gehoord dat mensen met strafblad gewoon hun visum kregen en die waren veroordeeld
voor zwaardere delicten maar daar zit het probleem ook niet.

Duiveltje16
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Dan blijf ik nu in herhaling vallen....waarom niet gewoon afgereisd voor zo een eerste keer. Dan had je nu met zekerheid naar je vriend kunnen gaan met de kerstdagen :?
Misschien ligt het probleem wel in het feit dat de ambassade het (nog) niet helemaal vertrouwt dat je voor een eerste keer gelijk een visum wil aanvragen,terwijl je zo af hebt kunnen reizen naar de VS op een waiver.
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Dat is net het probleem ,gaat niet want dan zou ik in de toekomst toch door de mand vallen want dan krijg je wel degelijk te maken met de vraag of je al eerder in US bent geweest(met of zonder visum ) en ze willen dan de politierapport(en). Dus geen optie als je toekomstplannen hebt om in de toekomst naar Amerika te gaan.Denk dat je met een strafblad maar beter niet va VWP kunt reizen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

kendor schreef:Dan blijf ik nu in herhaling vallen....waarom niet gewoon afgereisd voor zo een eerste keer. Dan had je nu met zekerheid naar je vriend kunnen gaan met de kerstdagen :?
\.
Dan blijf ik ook maar in herhaling vervallen. Als Duiveltje gewoon afgereisd was had ze op haar VW formulier in moeten vullen dat ze een strafblad had en had ze zeer waarschijnlijk problemen bij Immigration gekregen. Als je een strafblad hebt moet je altijd een visum aanvragen.

Marjon
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Juist Marjon,ga daar echt niet over liegen hoor,gaat hier ook niet over drugs,oplichting,bankoverval maar ik heb eerst netjes het Consulaat gebeld en om raad gevraagd en zij adviseerden me gewoon netjes
een visum aan te vragen.
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Het gaat buiten mijn kennis nu in hoeverre zij je achtergrond checken. Dat zal ik eens aan mijn Nederlands vriendin moeten vragen die nu 15 jaar in de VS woont en getrouwd is met een Amerikaan.
Nevertheless vind ik persoonlijk dat je al wel erg hard van stapel loopt mbt een vast verblijf in de VS met een man die je alleen kent van skype,telefoon etc.
Er spelen bij jou ook nog kinderen mee heb ik begrepen. Dat maakt het niet eenvoudiger denk ik zo. Ook komt dat zgn strafverleden erbij. Heb geen idee wat dat voor jou inhoudt. Heb je werkelijk een geregistreerd strafblad of denk je dat je die hebt. Klinkt raar,maar hier worden nog wel eens vergissingen ingemaakt. Dat men denkt een strafblad te hebben ,maar dat zij iets hebben misdaan wat helemaal niet tot een strafblad leidt.
Is het geen optie dat hij naar jou toe overkomt om dan in ieder geval de kerstdagen samen door te brengen?
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

vana schreef:Dan blijf ik ook maar in herhaling vervallen. Als Duiveltje gewoon afgereisd was had ze op haar VW formulier in moeten vullen dat ze een strafblad had en had ze zeer waarschijnlijk problemen bij Immigration gekregen. Als je een strafblad hebt moet je altijd een visum aanvragen.

Marjon
Precies daarom vult eenieder in het vliegtuig ook alle vragen met nee in.... zullen alle personen in dat vliegtuig zo een smetteloos verleden hebben?
Daar geloof ik niets van.
Nogmaals zoals zij al zelf aangaf had de weigering niets met dat strafblad te maken, maar met het vermoeden op geen terugkeer naar Nederland van haar kant.
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Hey Kendor

Zo gauw als je veroordeeld bent door de rechter heb je ook een strafblad,dit vertelde een politieagent dus die zullen het wel weten.Overigens heb ik mijn boete en proeftijd gehad dus daar mogen ze volgens amerikaanse wet niet over blijven zeuren.
Overigens gaat het nu ff niet over hard van stapel lopen maar het schijnt dat achterblijvende minderjarige kids ook al geen gegronde reden meer zijn.Ik denk dat ik idd beter een andere verblijfsplaats (hotel of motel) had doorgegeven.
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Hij zou graag over komen maar hij heeft ook kids en zijn familie woont niet in de buurt maar in een andere staat dus je snapt het al,onmogelijk en bovendien heeft hij
ook een baan en pas in de zomer weer verlof
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Dat weet ik nog niet zo of dit altijd zo is. Dit zou je toch nog eens goed moeten navragen hoor! Dat van dat strafblad.

Tja dat hij niet kan overkomen is natuurlijk heel jammer. Ja dat weinige verlof komt mij bekend voor (Amerikanen hebben nu eenmaal gemiddeld veel minder vakantie dagen en dan vaak nog onbetaald ook)....anyway informeer nog eens goed of je wel werkelijk een strafblad hebt en zo ja wannneer die verjaard.
Is de verjaringstermijn niet te lang van nu zou je gewoon op een VSW naar de states kunnen gaan en eventueel in de toekomst zonder zorgen een visum kunnen aanvragen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

kendor schreef: Precies daarom vult eenieder in het vliegtuig ook alle vragen met nee in.... zullen alle personen in dat vliegtuig zo een smetteloos verleden hebben?
Daar geloof ik niets van.
Nogmaals zoals zij al zelf aangaf had de weigering niets met dat strafblad te maken, maar met het vermoeden op geen terugkeer naar Nederland van haar kant.
Niet alle personen in het vliegtuig zullen een smetteloos verleden hebben, maar de meeste personen in het vliegtuig zijn ook niet van plan in de toekomst in Amerika te gaan wonen.
Ik vind het heel gevaarlijk om mensen hier te gaan adviseren om te liegen. Jij draait niet voor de consequenties op als dit ontdekt wordt maar de persoon die jij adviseert wel.
Ook al heeft de weigering niets met het strafblad te maken, liegen kan wel degelijk enorme gevolgen hebben voor je toekomstige emigratie.
Wat denk je dat er gebeurt als Duiveltje overal nee invult op het formulier en vervolgens bij immigrations mee moet naar het kamertje en daar blijkt dat ze gelogen heeft?
Negen van de tien keer zul je zo door kunnen als je aankomt, maar net die ene keer dat ze je wel apart nemen kan enorme gevolgen hebben.

Marjon
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

**@Kendor: gelieve de forumregels nog eens na te lezen! Je bent tegen de forumregels in aan 't gaan door te promoten dat men maar moet liegen. En diegenen die jouw waardeloze en totaal foute advies volgen, die zitten later met de gebakken peren.
Elke**
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Er is hier in dit draadje al een aantal keren op gewezen dat je niet KAN liegen op het papiertje dat je invult in het vliegtuig (en bij je ESTA-aanvraag), gewoonweg om het feit dat dit een reden is om nadien bv. je verloofdenvisumaanvraag te weigeren. Jij hebt immers bewust gelogen, feiten achtergehouden, en daar kunnen ze zwaar aan tillen.
Neen, tuurlijk gaan ze niet iedere passagier zomaar checken naar zijn crimineel verleden. Maar als jij een visumaanvraag doet, dan kan je er gewoon niet rond. Jij als Nederlander moet zelfs niet eens je strafblad opvragen, bij de visumaanvraag geef jij de Amerikaanse overheid het recht om dat voor jou te doen (in Nederland, in Belgie loopt dat anders). Dus: wil jij een verloofdenvisum, dan moet je ook aangeven wanneer je nog in de VS geweest bent de afgelopen 10 jaar (correct me if I'm wrong met die termijn). En dan is het voor hen een peuleschilletje om te kijken of jij wel een visum had aangevraagd voor die trips. Wat je dus moet als je een strafblad hebt.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Ik blijf de mensen met een strafblad gewoon adviseren om een visum aan te vragen,ook al emigreren ze nooit naar welk land dan ook.
Met zulke dingen moet je gewoon eerlijk blijven vindt ik.
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Hoi Kastelke

Ik ben het helemaal eens met je reactie en daarom dat ik ook de normale visum procedure ben doorlopen.
Alleen baal ik er wel van dat ik voor een simpele vakantie van 2 weken geen visum krijg omdat ze het niet overtuigd waren dat ik zou terugkeren en dit ondanks al mijn
kopieen en bewijsstukken.
Laatst gewijzigd door duiveltje16 op 20 nov 2009, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ja, dat is best frusterend.
Probeer anders toch nog eens contact met hen te hebben, en duidelijk te vragen wat nou exact de reden is van afwijzing, zodat je weet welke maatregelen jij moet treffen om hen een volgende keer te overtuigen van je goede intenties.
Elke
duiveltje16
Amerika-ontdekker

Ja dat had ik al gedaan en ze geven me gewoon dezelfde informatie,dus daar kom ik ook niet verder mee.
ik moet ze overtuigen van mijn terugkeer,dus ga er maar aanstaan alsof achterblijvende minderjarige kids geen reden vormen!! :x
Dutchie83
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutchie83 »

duiveltje16 schreef:Ja dat had ik al gedaan en ze geven me gewoon dezelfde informatie,dus daar kom ik ook niet verder mee.
ik moet ze overtuigen van mijn terugkeer,dus ga er maar aanstaan alsof achterblijvende minderjarige kids geen reden vormen!! :x
Ik vraag me ook af waarom ze dat geen geldige reden vinden om terug te keren naar Nederland :?
En dat je geen reisplan had voor die twee weken, helemaal belachelijk. Hoe moet je zo'n reisplan in elkaar zetten? Zijn ze tevreden met een getypt schemaatje:

dan t/m dan in Detroit
dan t/m dan in las Vegas
dan t/m dan in Huppeldepup....

Ik begin me nu toch echt af te vragen of ze op het Consulaat ook met targets werken, zoveel mensen afwijzen en zoveel mensen een visum toewijzen per dag??? :|
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer