Bennogr schreef:Ik zou me over dat accent maar niet zo druk maken, dat geeft de mensen wat om over te praten. Ik vind de actieve woordenschat belangrijker.
Natuurlijk, vocabulaire en grammatica zijn belangrijker. Maar ik heb het idee dat dat juist bij de meeste mensen die hier al langer wonen vanzelf wel goed komt. Gewoon omdat je het Engels dagelijks gebruikt. Alleen dat accent blijft toch bij een hoop mensen hangen. En nee, dat is op zich echt niet zo heel erg, maar het is ook iets persoonlijks, ik wil liever niet dat men hier meteen hoort dat ik hier niet oorspronkelijk vandaan kom. Vorige week sprak ik trouwens iemand uit New Jersey die dacht dat ik echt uit "The South" kwam, ik maak dus vorderingen: nog wel een accent, maar in ieder geval een Amerikaans accent.
DixieChick schreef:Ik heb gisteren een berichtje in gesproken op Bandido's voicemail, en hij klinkt inderdaad helemaal niet Nederlands meer

Ik ben alleen benieuwd wat hij van mijn Nederlands vond. Ik kon voor mijn gevoel totaal niet uit mijn nummers komen ("vijf" werd "vaif"), en dat heb ik echt altijd als ik een Nederlands berichtje ergens achterlaat.
Haha, ik merkte er niks raars aan hoor! Maar dat zegt misschien ook iets over het niveau van mijn eigen Nederlands. En ik struikel ook altijd over het geven van mijn eigen telefoonnummer in het Nederlands, misschien omdat ik het altijd in het Engels oplepel. Alleen al het oplezen van mijn kengetal in Atlanta ("404") klinkt raar als ik dat in het Nederlands doe.