Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vana: Arizona, New Mexico, Colorado en Utah

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Vana: Arizona, New Mexico, Colorado, Utah.

Bericht door Dento »

Als je echt heel klein 'cliff dwellings' wilt zien, dan kun je naar Manitou Cliff Dwellings gaan. :lol:

Het zijn originele cliff dwellings uit de periode 1100 - 1300, maar ze staan niet op hun originele lokatie. Om ze van ondergang te behoeden zijn ze rond 1900/1901 naar de lokatie bij Manitou Springs, CO, gebracht. Hoewel niet in hun oorspronkelijke lokatie, en bij lange na niet zo indrukwekkend als Mesa Verde, geven ze wel een beeld van een 'cliff dwelling'.

Jammer genoeg is de souvenirwinkel groter dan de 'cliff dwellings' zelf zijn... :wink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ik vond dat klimmen via die ladders wel wat hebben, in Bandelier.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Dento schreef:Als je echt heel klein 'cliff dwellings' wilt zien, dan kun je naar Manitou Cliff Dwellings gaan. :lol:

Het zijn originele cliff dwellings uit de periode 1100 - 1300, maar ze staan niet op hun originele lokatie. Om ze van ondergang te behoeden zijn ze rond 1900/1901 naar de lokatie bij Manitou Springs, CO, gebracht. Hoewel niet in hun oorspronkelijke lokatie, en bij lange na niet zo indrukwekkend als Mesa Verde, geven ze wel een beeld van een 'cliff dwelling'.

Jammer genoeg is de souvenirwinkel groter dan de 'cliff dwellings' zelf zijn... :wink:
Nou dat komt mooi uit, wij verblijven ook twee nachten in Manitou Springs dus die kunnen er ook nog wel bij :lol:

Marjon
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Wij vonden er eigenlijk ook niet zo veel aan, we hadden een overnachting daar ingepland maar na een paar uurtjes hadden we het wel gezien en hebben het hotel geannuleerd en zijn verder gegaan.
Inderdaad, ieder zijn meug, na wat rondgereden te hebben daar, ongeveer een uurtje of 3 waren we er echt wel klaar mee.

Edit: ik loop wat achter zo te zien en dit gaat natuurlijk over Mesa Verde. :wink:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja Paula, ik zie me eerlijk gezegd ook niet een hele dag daar doorbrengen. Ik denk dat ik het na één zo'n dwelling wel gezien heb.

Marjon
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

haha, zo zie je maar weer hoe iedereen echt anders is he? Ik kan niet van een dwelling horen of ik moet hem wel gezien hebben! :wink: De dear hubby wordt er denk ik wel eens dolgedraaid van: "weer die indianen??!?" :roll: :lol:
Wat het een beetje perspectief geeft denk ik: de Hopi, Zuni en nog enkele andere stammen van tegenwoordig worden beschouwd als de nazaten van de Anasazi. Als je dan bv. bij de Hopi villages (of wat commercieler bv. Taos pueblo) bent geweest realiseer je je hoe weinig er eigenlijk veranderd is voor de stammen die kiezen om nog vlgs. een traditionele levenswijze te leven.

Marjon, Bandelier en MV verschillen echt wel behoorlijk: noem de een maar een stad terwijl de andere een dorp is (in Anasazi termen dan, he? :wink: ). De dwellings in MV zijn veel groter maar ik persoonlijk vond Bandelier intiemer (kan niet zo op een betere term komen).

Ilona
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik vond het saai, omdat er gewoon niet veel te zien was. De dwellings moet je georganiseerd doen, anders kun je ze niet goed zien (te ver weg, zelfs voor mijn 12x zoom camera).
Ik kan het eigenlijk niet goed uitleggen, maar het park sprak ons in ieder geval niet aan.
16x USA / 30 staten
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wij zijn er de laatste vakantie ook (weer) geweest en ik vind de dwellings toch echt wel mooi hoor. Een hele dag is voor mij geen "must" maar ik blijf ze bijzonder vinden.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
pushirubiano
Amerikakenner

Liz schreef:De dwellings moet je georganiseerd doen, anders kun je ze niet goed zien (te ver weg, zelfs voor mijn 12x zoom camera).
Vlgs mij is hierboven al gezegd, maar Spruce Tree House kan je zelf bezichtigen, dwz. zonder begeleiding van een ranger. Hier zijn wat fotos en meer info om een indruk te krijgen: http://www.jqjacobs.net/southwest/spruce_tree.html
Ik zou in elk geval de wandeling daarnaartoe maken. Wellicht is dan idd geen hele dag meer nodig voor de rest van het park. Ikzelf zou er wel meer tijd in kwijt kunnen maar dat is persoonlijk...

Als je het niet erg vindt om georganiseerd te gaan, lijkt Balcony House mij een leuke dwelling om te bezoeken, lekker avontuurlijk ... :shock:

Ilona
Groetjes, Ilona

Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Mesa Verde was in 2007 eigenlijk onze grootste verrassing, misschien door de sneeuw, of door het aanvankelijk onbereikbaar zijn. Bovendien waren er toen niet veel mensen. Onze kerstkaart van dat jaar was zo gemaakt: zon, sneeuw en Cliff Palace. Prachtig.
We hebben er genoten van de rangertour in Cliff Palace, erg enthousiast. En daarna nog eens op ons gemak het museum en het Spruce Tree House bekeken. Dit jaar zijn we niet geweest vanwege de tijd. Maar ik had als onze vrienden het gewild hadden zo weer gegaan. Balcony House met een trapje en een smalle doorgang bv. Of de wandelingen.
Als vervanging zijn we naar Betatakin geweest, maar ja dat was met een telelens alleen goed te zien. Jammer. (wel mooie camping trouwens)
Nu hebben we allebei wel veel met geschiedenis, en met indianen ook wel. Dus Bandelier en Chaco gaan we dit jaar ook doen. Die Glia- dwellings liggen echt te ver uit de route anders zou ik daar ook nog graag heen gaan.
Ieder z'n meug, maar Mesa Verde staat niet voor niets op de werelderfgoedlijst.
pushirubiano
Amerikakenner

Chaco is een van onze 'musts' voor 2011, Thuul!
Groetjes, Ilona

Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

:blink: :offtopic: En wil je ook naar die covered bridges uit het draadje van Marianne??
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

kan iemand vertellen wat de snelste route is om van Chiricahua NM naar Las Cruces te rijden?
Streets&Trips geeft als snelste route de NF 42, de San Simon Paradise Road en dan de San Nolan Road naar de I 10.
Maar volgens mij is dat een dirt road, is dat wel een beetje gemakkelijk te rijden?

Ik kom ook net de Apache Pass Road tegen naar Bowie. Is deze weg sneller en beter te rijden?

Marjon
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Marjon, wij zijn vorig jaar via de Paradise Road gereden, en dat was inderdaad een dirtroad. Geen lastige dirtroad, maar we konden er zeker niet snel rijden. Er zaten toch wel wat slechte stukken in, waar we onze snelheid echt moesten aanpassen. De route heeft ons dan ook meer tijd gekost dan we vooraf hadden verwacht, dus als je de snelste route naar Las Cruces zoekt kan je beter via Willcox rijden, denk ik. Het was wel een mooie route hoor, dus wat dat betreft kan ik 'm zeker wel aanraden. Die andere weg, de Apache Pass Road, ken ik niet. Geen idee dus of dat een goede keuze is.

Gr., Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Google maps geeft via Wilcox automatisch aan als snelste route.
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Marjon, ik had ongeveer dezelfde vraag gesteld in het topic over mijn reis volgend jaar, in ieder geval over Bowie en Paradise Road, daar staan ook wel wat antwoorden bij waar je misschien wat aan hebt.
Van Bianca kreeg ik deze link nog http://www.fs.fed.us/r3/coronado/forest ... e_cr.shtml
Karinita
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Karinita »

De Cave Creek Canyon Road waarvan Paula de link gaf, hebben wij vorig jaar ook gereden. Helaas plenste het toen van de regen, waardoor we van Cave Creek niet veel gezien hebben maar het was wel een goed berijdbare dirtroad.

Karin
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Bedankt voor de info Karin en Paula

Marjon, zullen wij hem dan maar es voor je uit gaan proberen en daar verslag van doen? :wink:
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik ben mee geweest in mesa verde, vond t wel leuk, maar na een aantal uur had ik het wel gehad daar. Je moet t gezien hebben zullen we maar zeggen....
Ik zie dat je net een dag of twee later dan mij in las cruces bent, (wij 14 juli) ...jammer ,anders konden we een borreltje of sapje drinken....
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

thuul schreef:Bedankt voor de info Karin en Paula

Marjon, zullen wij hem dan maar es voor je uit gaan proberen en daar verslag van doen? :wink:
Dat vind ik een heel goed idee Thuul. En als je dan voor me wilt noteren: Tijd van vertrek en aankomst, hoe lang je over de verschillende gedeeltes doet, de conditie van de weg, waar de picknickplaatsen en w.c.'s onderweg te vinden zijn en waar je eventueel koffie kunt krijgen?
Oh en niet te vergeten een aantal foto's graag. :D

En misschien kan Paula dan de Apache Pass Road naar Bowie rijden en hetzelfde noteren?
(of vraag ik nu teveel?)
RoyBergen schreef:Ik ben mee geweest in mesa verde, vond t wel leuk, maar na een aantal uur had ik het wel gehad daar. Je moet t gezien hebben zullen we maar zeggen....
Ik zie dat je net een dag of twee later dan mij in las cruces bent, (wij 14 juli) ...jammer ,anders konden we een borreltje of sapje drinken....
Jammer Roy, dat had me heel leuk geleken. Maar het is denk ik te saai om daar twee dagen te blijven hangen voor een borreltje. :D

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer