Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Las Vegas e.o. eind maart 2010

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Barry Winkels
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Las Vegas e.o. eind maart 2010

Bericht door Barry Winkels »

Goedemorgen beste forum leden,

allereerst wil ik een ieder die mij geholpen heeft met mijn reis van afgelopen jaar hartelijk bedanken voor de goede tips, opmerkingen etc. Uiteindelijk hebben wij een relaxte reis gehad en enorm veel gezien. Van beren tot walvissen, van woestijn tot kust en van mooie steden tot gekke steden. Bedankt daarvoor! :!:

Ons eindpunt was Las Vegas en kwam tot de conclusie dat ik hier nog een keer naartoe wil en dan ook Zion, Bryce, Page, Monument Valley en GC. Dat rondje leek me wel wat.

Nu vroeg ik mij af:
- is dit rondje 'goed' (dus niet te gehaast) te doen in 1 week? Na die week willen we nog een paar dagen in Vegas blijven.
- is de kans groot in maart dat ik ergens sneeuw sta te happen?
- In welke parken zal ik hotels moeten reserveren in maart? Of kan ik veelal op de bonnefooi? Vegas willen we wel vastleggen, gewoon omdat het spotgoedkoop is nu ;)

Er volgen vast nog meer vragen, maar dit is voor nu voldoende dacht ik zo

Gr.
Barry
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Las Vegas e.o. eind maart 2010

Bericht door Martin & Marianne »

Waarschijnlijk kun je eind maart van alles verwachten qua weer. Sneeuw kun je verwachten bij Bryce en de Grand Canyon. Rondom Page lijkt het me wel lekker.
In een week kun je net een rondje maken, het is niet ruim, maar met 2 nachten Zion, 1 nacht Bryce, 2 nachten Page, 1 nacht Monument Valley en 1 nacht Grand Canyon kom je net uit.
Ik zou niet reserveren, lijkt me ook niet nodig. Je bent dan nog flexibel mocht het weer ergens echt niet meewerken.

Kijk op de NPS sites voor de toegankelijkheid en het weer in de verschillende parken. Als voorbeeld hier Zion:
Spring
Zion's weather is very unpredictable. Stormy, wet days are common, but warm, sunny weather may occur too. Precipitation peaks in March. Spring wildflowers bloom from April through June, peaking in May.
De guides zijn ook een prima informatiebron, zie hier voor die van Zion

Misschien is meer tijd voor Page aan te raden, wellicht is het een goed moment om naar de Wave te gaan?

Marianne
Barry Winkels
Amerikafan

Hoi Marianne,

dank voor je informatie, ik ga er even mee aan de slag (dagen extra, Wave, weersomstandigheden).
Zal binnenkort even de route posten.

Barry
Barry Winkels
Amerikafan

Goedemorgen forum-leden,

ik heb even de reizen van andere forummers doorgenomen en kom tot het volgende:

Ik reis samen met een vriend in een huurauto en april is de periode waarin we willen gaan

1. AMS - Phoenix
2. Phoenix - GC
3. GC - Page (Horshoe Bend)
4. Page (Antelope Canyon)
5. Page - Monument Valley
6. Monument Valley - Capitol Reef NP (via 95)
7. Capitol Reef NP - Bryce (via de 12)
8. Bryce - Zion
9. Zion - Las Vegas
10. Las Vegas
11. Las Vegas
12. Las Vegas
13. Las Vegas - AMS

We gaan niet echt voor de lange hikes, meer voor het rijden door mooie natuurgebieden en de uitzichtpunten zien en Las Vegas qua dagen blijft staan. Hier is bewust voor gekozen.

Volgens mij zijn de afstanden goed te doen. Met een extra dag in Page probeer ik een beetje een 'break' in te stellen. Bij Antelope Canyon willen wij de 'lower' doen (hier moet je voor reserveren toch?). Ik heb Google maps even geraadpleegd en volgens mij zijn het niet al te lange dagen om te rijden.

Is dit een beetje acceptabel? Zijn er gebieden in april waar ik rekening moet houden met gesloten wegen ivm sneeuwval?
Tips en aanvullingen zijn zeer welkom

Gr.
Barry
Manonneke

Bericht door Manonneke »

He Barry,

Leuke route hoor!
Wij zijn al 4 keer in de winter geweest (februari). 2 jaar geleden hadden we in Bryce sneeuw en koud weer (maar wel prachtig hoor!) en in Zion liepen we 2 dagen later zonder jas... Er is dus geen pijl op te trekken maar hou in ieder geval rekening met kou. Toen we afgelopen februari "onderlangs" langs Zion reden zagen we de bergen in dikke sneeuw liggen.

In Las Vegas was het de ene keer regen en koude wind, de andere keer was het heerlijk weer.

Lees onze verslagen maar eens:
http://www.menminamerika.blogspot.com/

http://menminamerika3.blogspot.com/

Wellicht dat je hieruit nog gedeeltelijk tips kunt halen.

Groetjes!

Manon
Madphil
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Madphil »

Beste Barry,

Ik vind het persoonlijk een beetje vreemd om bij dag 3 al een break te hebben (Page). Je bent net onderweg! Vanaf de GC naar Page is niet eens zo ver, hooguit een ochtend rijden. Horseshoe bend en Antilope Canyon kun je gemakkelijk in 1 dag doen.

Lower is die waar je zelf doorheen kunt, Upper moet je voor reserveren. Wij zijn in 2007 door Upper gegaan, rond het middaguur, dan heb je de mooiste lichtinval.

Wellicht kun je 1 dag Page minder doen, dan heb je bijvoorbeeld een dag meer in Bryce of Zion.
Tim1980
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Tim1980 »

Beste Barry,

ik zou zelf 1 dagje minden Las Vegas doen en 1 dag extra in Zion.
En ga lekker vroeg weg uit Capitol Reef zodat je mooi optijd bent voor Bryce om in mijn favoriete park :D nog de hele middag te hebben.

Gr. Tim
http://timenmo2010.waarbenjij.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2009.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2008.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://timenmo2007.web-log.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Barry Winkels
Amerikafan

Tim1980 schreef:Beste Barry,

ik zou zelf 1 dagje minden Las Vegas doen en 1 dag extra in Zion.
He Tim,

Las Vegas blijft staan zoals die staat, hoewel ik je wel begrijp :) In het vorige bericht werd geopteerd dat Page wel een dag minder kon. Is dit in jouw ogen ook een optie? Dus 1 dag Page verruilen en die inpassen in Zion/Bryce?

Barry
Joost9
Amerika-ontdekker

Bericht door Joost9 »

Als je in Page alleen Horseshoe bend en Antelope gaat bekijken is een dag voldoende. Als je vanuit de GC richting Page gaat rij je langs Horseshoe bend voordat je in Page arriveert. De volgende ochtend kan je dan mooi naar Antelope (upper of lower) en daarna door richting MV. Dit is allemaal heel relaxed te doen. Dit hebben wij zo afgelopen september ook gedaan. Er is rond Page heel veel te zien maar het stadje zelf vind ik weinig aan. Die dag kan beter besteden in Capitol Reef, Bryce of Zion.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik kreeg vandaag via de mail een aanbieding van Planet Hollywood met 25% korting als je 90 dagen in advance boekt plus een gratis fles vodka/wijn/tequila.
Het is de 'Drinks are on us' special die je rechtstreeks via http://www.planethollywood.com kunt boeken, wellicht heb je er iets aan.

Via www.smartervegas.com staat hij op http://www.smartervegas.com/hotels/plan ... codes.aspx
Barry Winkels
Amerikafan

He Michel,

super bedankt! Ik heb afgelopen zomer in PH gezeten en het beviel prima, dus in april zeker weer eens proberen als de aanbieding goed is 8)

Ik ga eens even kijken

Barry
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer