Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisplannen voor september 2006
Reisplannen voor september 2006
Volgend jaar willen we eind augustus-begin september weer naar de oostkust gaan, een weekje bij familie in Canada en dan een dag of 12-13 naar de VS. Mijn schoonouders gaan ook in die tijd, die gaan wat langer bij de famile maar ze willen ook naar Amerika maar dan met ons. Op zich prima en mijn schoonvader wil heel graag ook de Amish zien. Lijkt me leuk wij zijn er nog nooit geweest. Aangezien we op Montreal aanvliegen vertrekken we daarvandaan om daar weer terug te keren. Plan is om eerst naar de Amish te rijden, da's 800km maar met 4 mensen moet dat te doen zijn. We denken zelf een volle dag daar is wel genoeg. Monique wil dan op zaterdag vertrekken maar dan heb je die dag dus op zondag en waarschijnlijk is iedereen dan thuis daar of naar de kerk Dus misschien beter op zondag vertrekken zodat je maandag hebt.
Heeft iemand nog tips voor dat gebied? Of aanraders?
Daarna naar New York wat maar 225 km is dus we zitten er aan te denken om ook een paar uur naar Philadelphia te gaan. Misschien zegt 1 van jullie wel dat te weinig is. Ook hier zijn tips welkom. Na een paar dagen New York naar Cape Cod en vandaar uit naar Bar Harbor voor een paar dagen.
Heeft iemand nog tips voor dat gebied? Of aanraders?
Daarna naar New York wat maar 225 km is dus we zitten er aan te denken om ook een paar uur naar Philadelphia te gaan. Misschien zegt 1 van jullie wel dat te weinig is. Ook hier zijn tips welkom. Na een paar dagen New York naar Cape Cod en vandaar uit naar Bar Harbor voor een paar dagen.
Re: Sept 2006
Hi Bart,
In welk gebied wil je Amish gaan zien? Wat naar de kerk gaan betreft: Amish gaan niet naar de kerk. Althans, ze hebben geen kerkgebouw oid. Ze houden thuis kerk, elke week bij een ander lid van hun gemeenschap. Dus wat dat betreft zou het niet moeten uitmaken welke dag je gaat. Als je bij een huis veel paarden + buggy's ziet staan weet je dat daar kerk wordt gehouden... Wel is bij de meeste Amish woensdag wasdag... wat inhoudt dat ze hun kleurige was aan grote waslijnen hangen. Misschien wist je al dat Amish zelf niet gefotografeerd willen worden? Hun mooie huizen met kleurige waslijnen maken geweldige plaatjes.
Als je meer over Amish in het bijzonder wilt weten, stuur me even een PB'tje dan krijg je het email adres van mijn (US) schoonmoeder, zij is Amish opgegroeid maar woont al 30 jaar in NL, zij geeft ook lezingen in den lande over Amish. Ze kan je ongetwijfeld veel tips en info geven.
Monique
In welk gebied wil je Amish gaan zien? Wat naar de kerk gaan betreft: Amish gaan niet naar de kerk. Althans, ze hebben geen kerkgebouw oid. Ze houden thuis kerk, elke week bij een ander lid van hun gemeenschap. Dus wat dat betreft zou het niet moeten uitmaken welke dag je gaat. Als je bij een huis veel paarden + buggy's ziet staan weet je dat daar kerk wordt gehouden... Wel is bij de meeste Amish woensdag wasdag... wat inhoudt dat ze hun kleurige was aan grote waslijnen hangen. Misschien wist je al dat Amish zelf niet gefotografeerd willen worden? Hun mooie huizen met kleurige waslijnen maken geweldige plaatjes.
Als je meer over Amish in het bijzonder wilt weten, stuur me even een PB'tje dan krijg je het email adres van mijn (US) schoonmoeder, zij is Amish opgegroeid maar woont al 30 jaar in NL, zij geeft ook lezingen in den lande over Amish. Ze kan je ongetwijfeld veel tips en info geven.
Monique
We dachten aan Lancaster County Monique en dan de plaatsjes Paradise en Bird-in-hand. In ieder geval bedankt voor de tip van de kerk want dan zouden we ook op zaterdag kunnen vertrekken en dat zou beter uitkomen.
Hoi Bart,
Da's grappig zeg, ik heb zelf 6 maanden in deze omgeving gewoond. Het is er prachtig. Er zijn veel Amish huizen/boerderijen te zien langs Route 322/30 en Route 340. Op Route 340 kom je door het gehucht Intercourse. Dit is het hart van Amish country. Vaak zie je de quilts al op de porches hangen, er zijn kleine winkeltjes met leuke spulletjes. Leuke omgeving!
Monique
Da's grappig zeg, ik heb zelf 6 maanden in deze omgeving gewoond. Het is er prachtig. Er zijn veel Amish huizen/boerderijen te zien langs Route 322/30 en Route 340. Op Route 340 kom je door het gehucht Intercourse. Dit is het hart van Amish country. Vaak zie je de quilts al op de porches hangen, er zijn kleine winkeltjes met leuke spulletjes. Leuke omgeving!
Monique
Ja Intercourse (leuke naam overigens) hadden we ook al op internet gevonden en in Paradise zijn goede hotels te vinden zag ik.
Maar we kunnen daar wel een dag spenderen denk je?
Maar we kunnen daar wel een dag spenderen denk je?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Aan Amish country heb je een dag wel genoeg, maar in die buurt zitten ook Hershey (chocoladestadje) en Gettysburg (belangrijke Burgeroorlog stad), beiden om heel verschillende ook leuk en interessant om te bezoeken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Philadelphia is ook leuk, de Liberty Bell en City Hall, de oude stad met het Betsy Ross huis, allemaal leuk om te doen. Het Ben Franklin science museum trouwens ook.
lekker hoor!
Hallo!
Ik zou Lancaster County zeker niet overslaan, maar het is ook wel erg leuk om vanuit daar naar Cape Cod (ik schat in dat dat zo'n 10 uur rijden is!) en dan via Boston naar Acadia National Park te gaan. In Cape Cod kun je bij Dolphin's Fleet (Provincetown) hele mooie Walewatch tours maken! Verder is het heerlijk om door Provincetown en omgeving te wandelen. Daarna is een kort bezoek (een dag is genoeg) aan Boston misschien leuk.
Maar een echte aanrader is toch wel Acadia National Park. Als je houdt van natuur en de gezelligheid van een klein stadje als Bar Harbor, moet je het zeker niet overslaan! (Ik wil je natuurlijk niets opdringen! hahaha!) Net even buiten Bar Harbor is een zeer goedkoop motel, het heet Robin's motel. Goed en goedkoop!
New York is natuurlijk ook te gek en zou ik zeker niet overslaan!
Probeer niet heel veel achter elkaar te plannen, want je zult er achter komen dat het overal mooi en leuk is! Het is soms leuk om ergens een paar dagen te blijven! Je loopt namelijk de kans om alleen maar in de auto te zitten. Oh ja, wat wel erg leuk is en heel goed te doen is om b-wegen te kiezen en niet alleen maar over de hoofdwegen te rijden! Via de b-wegen kom je vaak in de leukste dorpjes. Het duurt langer, maar je krijgt er ook veel moois voor terug! Succes en veel plezier met het plannen van je reis, het is hier heel erg mooi en er is genoeg te doen!
Groeten!
Ik zou Lancaster County zeker niet overslaan, maar het is ook wel erg leuk om vanuit daar naar Cape Cod (ik schat in dat dat zo'n 10 uur rijden is!) en dan via Boston naar Acadia National Park te gaan. In Cape Cod kun je bij Dolphin's Fleet (Provincetown) hele mooie Walewatch tours maken! Verder is het heerlijk om door Provincetown en omgeving te wandelen. Daarna is een kort bezoek (een dag is genoeg) aan Boston misschien leuk.
Maar een echte aanrader is toch wel Acadia National Park. Als je houdt van natuur en de gezelligheid van een klein stadje als Bar Harbor, moet je het zeker niet overslaan! (Ik wil je natuurlijk niets opdringen! hahaha!) Net even buiten Bar Harbor is een zeer goedkoop motel, het heet Robin's motel. Goed en goedkoop!
New York is natuurlijk ook te gek en zou ik zeker niet overslaan!
Probeer niet heel veel achter elkaar te plannen, want je zult er achter komen dat het overal mooi en leuk is! Het is soms leuk om ergens een paar dagen te blijven! Je loopt namelijk de kans om alleen maar in de auto te zitten. Oh ja, wat wel erg leuk is en heel goed te doen is om b-wegen te kiezen en niet alleen maar over de hoofdwegen te rijden! Via de b-wegen kom je vaak in de leukste dorpjes. Het duurt langer, maar je krijgt er ook veel moois voor terug! Succes en veel plezier met het plannen van je reis, het is hier heel erg mooi en er is genoeg te doen!
Groeten!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zonde om vanuit Philadelphia helemaal naar het noorden te gaan, de badplaatsen van New Jersey zijn veel dichter bij en net zo leuk. Atlantic City is het Las Vegas van het oosten en de andere plaatsjes zijn leuke familie dorpjes. Ook de kusten van Maryland en Virginia zijn leuk en dan heb je natuurlijk Baltimore met Fort McHenry, een prachtig aquarium en shopping aan de haven, Annapolis, de hoofdstad van Maryland en het juweel van alle Amerikaanse steden, Washington DC
(ok, ik ben bevooroordeeld, maar het is echt een prachtige stad). Dat allemaal in een radius van 3 uur rijden vanaf Philadelphia!

De oostkant is zeker een aanrader! Wij zijn er afgelopen september voor het eerst geweest en hebben er erg genoten. Inderdaad in Intercourse geweest, erg leuk plaatsje. We hebben er lekker geluncht in een restaurantje waar Menonietse vrouwen werken. Als je vanaf de 340 komt, kom je eerst door een plaatsje waar de "Counrty Gift & Trift Shoppe" zit. Leuk winkeltje, waar op zolder Amish-dames de mooiste quilts maken. Je kunt daar gewoon rondkijken en met de dames praten; in ons geval waren ze erg belangstellend.
Wij zijn ipv naar Cape Cod naar Cape Ann gegaan. Erg mooi. Vooral in Rockport kun je leuk rondwandelen. Motif #1 en de haven daar zijn zeer fotogeniek.
Ook Philly is een gezellige stad. Naast de bekende bezienswaardigheden zou je in de Italiaanse buurt een Philly Cheese Steak moeten halen bij Pat's. Dat is een legende in Philadelphia en omstreken. Niet de lekkerste PCS maar vanwege de legende wel leuk.
De kustweg omhoog naar Acadia heeft veel bezienswaardigheden. Helaas hadden wij hier slecht weer, waardoor we een aantal dingen hebben moeten schrappen. Maar bijv. een bezoek aan Fort Knox is de moeite waard. Ook had ik graag de "Desert of Maine" gezien, bij Freeport. Maar vanwege het weer dus niet gedaan. In Freeport schijn je trouwens een grote outlet mall te hebben, of allemaal outletwinkeltjes. Goed shoppen dus!
Mocht je meer willen weten over de oostkust, kijk dan eens op mijn website: http://jezblog.eysbroek.com
Groetjes, Jez
Wij zijn ipv naar Cape Cod naar Cape Ann gegaan. Erg mooi. Vooral in Rockport kun je leuk rondwandelen. Motif #1 en de haven daar zijn zeer fotogeniek.
Ook Philly is een gezellige stad. Naast de bekende bezienswaardigheden zou je in de Italiaanse buurt een Philly Cheese Steak moeten halen bij Pat's. Dat is een legende in Philadelphia en omstreken. Niet de lekkerste PCS maar vanwege de legende wel leuk.
De kustweg omhoog naar Acadia heeft veel bezienswaardigheden. Helaas hadden wij hier slecht weer, waardoor we een aantal dingen hebben moeten schrappen. Maar bijv. een bezoek aan Fort Knox is de moeite waard. Ook had ik graag de "Desert of Maine" gezien, bij Freeport. Maar vanwege het weer dus niet gedaan. In Freeport schijn je trouwens een grote outlet mall te hebben, of allemaal outletwinkeltjes. Goed shoppen dus!
Mocht je meer willen weten over de oostkust, kijk dan eens op mijn website: http://jezblog.eysbroek.com
Groetjes, Jez
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
En dan vergeet ik nog helemaal het Shenandoah National Park. Met jullie liefde voor de natuur, Bart, ook echt een aanrader. Ipv de vele mijlen naar het noorden te rijden hebben jullie volgens mij, vooral met oudere mensen, heel wat te zien in en rond Philadelphia.Petra/VS schreef:Zonde om vanuit Philadelphia helemaal naar het noorden te gaan, de badplaatsen van New Jersey zijn veel dichter bij en net zo leuk. Atlantic City is het Las Vegas van het oosten en de andere plaatsjes zijn leuke familie dorpjes. Ook de kusten van Maryland en Virginia zijn leuk en dan heb je natuurlijk Baltimore met Fort McHenry, een prachtig aquarium en shopping aan de haven, Annapolis, de hoofdstad van Maryland en het juweel van alle Amerikaanse steden, Washington DC(ok, ik ben bevooroordeeld, maar het is echt een prachtige stad). Dat allemaal in een radius van 3 uur rijden vanaf Philadelphia!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Yep, mijn favoriete park inderdaad
. Ik heb er een website over (en nog veel meer foto's, die er nog op moeten worden gezet!). Hier rond Washington is ontzettend veel te doen, je kunt mijn blog van de afgelopen maand bekijken voor foto's van o.a. Great Falls, Luray Caverns, Shenandoah National Park en Alexandria (leuk Coloniaal plaatsje).

Wat een mooie foto's, Petra! Weet je wat ik ook zo leuk vond in Great Falls? De picknick-area met barbecues! Wij waren er op een zondag en er zaten hele families lekker te picknicken. Oh, en de totempaal, waarop de hoogtes staan vermeld. Ik ben namelijk even "hoog" als het water is gekomen in mijn geboortejaar! (Heb daar nog een leuke foto van)
Ja inderdaad waar maar we moeten ook weer terug naar Montreal.Petra/VS schreef:En dan vergeet ik nog helemaal het Shenandoah National Park. Met jullie liefde voor de natuur, Bart, ook echt een aanrader. Ipv de vele mijlen naar het noorden te rijden hebben jullie volgens mij, vooral met oudere mensen, heel wat te zien in en rond Philadelphia.Petra/VS schreef:Zonde om vanuit Philadelphia helemaal naar het noorden te gaan, de badplaatsen van New Jersey zijn veel dichter bij en net zo leuk. Atlantic City is het Las Vegas van het oosten en de andere plaatsjes zijn leuke familie dorpjes. Ook de kusten van Maryland en Virginia zijn leuk en dan heb je natuurlijk Baltimore met Fort McHenry, een prachtig aquarium en shopping aan de haven, Annapolis, de hoofdstad van Maryland en het juweel van alle Amerikaanse steden, Washington DC(ok, ik ben bevooroordeeld, maar het is echt een prachtige stad). Dat allemaal in een radius van 3 uur rijden vanaf Philadelphia!
Dus een rondje is de beste optie en mijn schoonouders willen ook wel weer eens naar New York wat geloof ik meer dan 25 jaar geleden voor ze was. Acadia zijn ze nooit geweest, wij wel al een paar keer en het verveeld nooit. In ieder geval is het vanaf Paradise naar New York maar 225 km en da's 3 uur als je het rustig aan doet. We hebben 4 nachten in New York en we hoeven dus voor de 1e nacht pas laat in de middag aan te komen vandaar dat we dachten aan een paar uur Philadelphia maar dat kan te weinig zijn vandaar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1197 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 54 Reacties